Buing under kampen mot Lyn

Moderators: Sulliken, Larsen

BoForPres
Posts: 1169
Joined: Sun May 01, 2005 1:51 pm
Location: Bodø

Buing under kampen mot Lyn

Post by BoForPres »

Jeg skjemmes hvis DGH har buet på egen spiller i ett slikt avggjørende øyeblikk :!: Glad jeg ikke var tilstede.

Greit at man til tider blir i overkant engasjert å sender en melding eller to til spillere man er missfornøyd med, men ikke på denne måten. Buing er et absolutt lavmål. Ikke minst når det skjer i øyeblikket JDS skal konsentrere seg om å score, glede, begeistre DGH.

Her bør det opprydning til hvis ikke er jeg redd det kan få negative konsekvenser i lengden. Da tenker jeg ikke på omdømmet til DGH som allerede har fått en stripe i lakken, men på medlemsmassen.

:fy
Last edited by Kesseboy on Wed Jul 30, 2008 12:05 am, edited 3 times in total.
Reason: Dette innlegget var opprinnelig et innlegg i spillertråden til Jan Derek Sørensen. Innlegg i denne tråden har blitt splittet ut fra spillertråden fra moderatorhold. BoForPres bør dermed ikke kritiseres for å ha laget en tråd om temaet.
FORZA GLIMT!

I MEDGANG OG MOTGANG!
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Spillertråd: Jan Derek Sørensen (10)

Post by eidurgud »

Jeg skemmes over at du faktisk kommenter noe du ikke aner noe om!
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Re: Spillertråd: Jan Derek Sørensen (10)

Post by Larsen »

Det aller tristeste er at Boforpress ikke er den eneste som sitter på slike meninger uten egentlig å vite hva som har skjedd.
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Re: Spillertråd: Jan Derek Sørensen (10)

Post by dalers »

BoForPres LITT for raskt ute - igjen? :wink:
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
BoForPres
Posts: 1169
Joined: Sun May 01, 2005 1:51 pm
Location: Bodø

Re: Spillertråd: Jan Derek Sørensen (10)

Post by BoForPres »

dalers wrote:BoForPres LITT for raskt ute - igjen? :wink:
Hehe :D Mulig det, men nå er det ikke slik at jeg bombastisk mener dette har skjedd. Jeg fordømmer det hvis det er tilfellet. Mine betraktninger er gjort ift folk jeg har pratet med har sakt om saken og min umiddelbare reaksjon i det jeg fulgte kampen på web.

Ingen i DGH kan si seg kjent med situasjonen og det inntrykket det gir av DGH uttad.

At jeg og Eidurgud er uenige er ikke ukjent. Jeg har jo tidligere som JDS uttalt at enkelte ikke har peiling :wink: No offence! :)
FORZA GLIMT!

I MEDGANG OG MOTGANG!
BoForPres
Posts: 1169
Joined: Sun May 01, 2005 1:51 pm
Location: Bodø

Re: Spillertråd: Jan Derek Sørensen (10)

Post by BoForPres »

Larsen wrote:Det aller tristeste er at Boforpress ikke er den eneste som sitter på slike meninger uten egentlig å vite hva som har skjedd.
Er det virkelig noen som vet hva som har skjedd? Eller er det kun DGH`s versjon som gjelder?
FORZA GLIMT!

I MEDGANG OG MOTGANG!
BoForPres
Posts: 1169
Joined: Sun May 01, 2005 1:51 pm
Location: Bodø

Re: Spillertråd: Jan Derek Sørensen (10)

Post by BoForPres »

eidurgud wrote:Jeg skemmes over at du faktisk kommenter noe du ikke aner noe om!
Jeg er ikke alene om å kommentere noe jeg "ikke vet" all den tid mange ikke har hørt noe buing.
Det du egentlig sier er at de som ikke hørte noe vet hva som har skjedd, mens de som hørte det ikke har peiling? Interessant teori :lol:
FORZA GLIMT!

I MEDGANG OG MOTGANG!
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Spillertråd: Jan Derek Sørensen (10)

Post by eidurgud »

BoForPres wrote:Det du egentlig sier er at de som ikke hørte noe vet hva som har skjedd, mens de som hørte det ikke har peiling? Interessant teori :lol:
Du er en pussig skrue, det skal du ha. Hvor har jeg skrevet det? Det eneste jeg sa var at jeg skjemtes over at du uttalte deg om noe du ikke vet noe om, siden du ikke var der.
Her bør det opprydning til hvis ikke er jeg redd det kan få negative konsekvenser i lengden. Da tenker jeg ikke på omdømmet til DGH som allerede har fått en stripe i lakken, men på medlemsmassen.
skriver du. Opprydning hvor? Av hva? Det er flere eksempler på folk som sier de buet, mot muren til Lyn. Det finnes enda flere eksempler på folk som sier de sang sangen til Olsen.

Hva er det du vil det skal ryddes opp i? At folk buer på motstanderene, eller at vi synger sanger til spillerene våre?
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Spillertråd: Jan Derek Sørensen (10)

Post by eidurgud »

BoForPres wrote:
Larsen wrote:Det aller tristeste er at Boforpress ikke er den eneste som sitter på slike meninger uten egentlig å vite hva som har skjedd.
Er det virkelig noen som vet hva som har skjedd? Eller er det kun DGH`s versjon som gjelder?

Så lenge det er DGH som "får det", så JA, det er vår versjon som teller. ab24 og Glimtkompisene i AN mener DGH buet på JDS - noe som er HELT bak mål.
BoForPres
Posts: 1169
Joined: Sun May 01, 2005 1:51 pm
Location: Bodø

Re: Spillertråd: Jan Derek Sørensen (10)

Post by BoForPres »

eidurgud wrote:
BoForPres wrote: Er det virkelig noen som vet hva som har skjedd? Eller er det kun DGH`s versjon som gjelder?

Så lenge det er DGH som "får det", så JA, det er vår versjon som teller. ab24 og Glimtkompisene i AN mener DGH buet på JDS - noe som er HELT bak mål.
Med andre ord er det ikke nødvendigvis sannheten som teller :wink:
FORZA GLIMT!

I MEDGANG OG MOTGANG!
BoForPres
Posts: 1169
Joined: Sun May 01, 2005 1:51 pm
Location: Bodø

Re: Spillertråd: Jan Derek Sørensen (10)

Post by BoForPres »

Det med opprydning var vell å ta det litt langt skal være enig der, men jeg uttrykker min bekymring for at slike negative hendelser over tid kan få konsekvenser for manntallet i supporterklubben. Flere negative oppslag om DGH skaper ett bilde som vi ikke er kjent med og som kan gjennomsyre folks oppfattelse av oss. Det er skummelt! Se på "Havørna" som ble sett på en gjeng med allkiser..

Man kan gjerne drite i hvordan mannen i gata oppfatter DGH, men det er av stor betydning at det er av den positive sorten for videre vekst av DGH.

Jeg håper foresten du også Eidur skjemmes av dem som eventuellt har buet mot egen spiller hvis så har skjedd.
FORZA GLIMT!

I MEDGANG OG MOTGANG!
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Spillertråd: Jan Derek Sørensen (10)

Post by eidurgud »

BoForPres wrote:Med andre ord er det ikke nødvendigvis sannheten som teller :wink:
Jo, men det ser ikke ut som verken du eller avisene har fått akkurat dét med seg. :roll:
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Re: Spillertråd: Jan Derek Sørensen (10)

Post by Larsen »

For det første er det jo litt spesielt å ukritisk hevde at avisene her sitter på sannheten.

Det som er faktum, i alle fall hva gjelder AB24, er at man tok opp saken som følge av et tips ikke som følge av hva man faktisk fikk med seg selv. Gud og hvermann kan jo sende inn et tips, det betyr ikke at dette nødvendigvis skal tillegges mer tyngde enn vitnemålet fra de som faktisk var på J-feltet.

For min egen del, og en rekke andre som faktisk sto på J-feltet, så kom hele saken som en eneste stor overraskelse. Jeg hørte ingenting av piping rettet mot JDS.
Jeg hørte dog masse piping inkludert fra meg selv på en mur som sto 2-3 meter for nært JDS da frisparket skulle tas. Muren ble da også flyttet av dommeren.

Dette øyeblikket sammenfaller såpass godt med da det ble klart at JDS skulle ta frisparket at jeg overhodet ikke har noen problemer med å avskrive dette som en misforståelse.

Hvorfor skulle man ikke det?
Det finnes ingen presedens for piping fra DGH på egne spillere, ingen i det hele tatt. Det har aldri skjedd.

At noen på så tynt grunnlag er villige til å la DGH få det glatte lag sier i grunn sitt om hva slags utgangspunkt man har, spesielt med tanke på alt det grumset som foregår ellers på tribunen.

Kjønnsdiskriminerende uttalelser, slossing, rasisme og plaging av bortesupportere...nææhh, la oss heller ta DGH.
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Spillertråd: Jan Derek Sørensen (10)

Post by eidurgud »

BoForPres wrote:Flere negative oppslag om DGH skaper ett bilde som vi ikke er kjent med og som kan gjennomsyre folks oppfattelse av oss.
Dér er vi enige. Jeg har, flere ganger, stilt spørsmål til hva det engentlig ab24 har imot oss. For dette, og det etter RBKkampen, er en ikke-sak!
Jeg håper foresten du også Eidur skjemmes av dem som eventuellt har buet mot egen spiller hvis så har skjedd.
Selvfølgelig!
Jeg "plystret" selv, det var ikke mot Derek - det var mot muren til Lyn. Jeg mente den sto for nært, men who gives a rat's ass NÅ om akkurat det :wink:
DGH buet IKKE mot Derek, det vet alle som sto på J-feltet. At noen på J-feltet buet mot Derek..? Vel, det er jo selvsagt mulig, for all del. Det blir derimot feil å si at det var DGH som gjorde det, og det er akkurat det som er problemet her. Ab24 og an er så innmari trangsynte at de grer ALLE under én kam. Eller, dvs; de frikjenner jo resten av publikummet på Myra... :roll:


Ellers, er jeg helt enig i det Larsen skriver. Han skrev bare så innmari fort at han postet før meg :lol:
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Spillertråd: Jan Derek Sørensen (10)

Post by Cheese Smirnoff »

Når det er her DGH-debatten går i utgangspunktet, vil jeg bare nevne den morsomme episoden da Christian Berg sendte sin n'te feilpasning og hele halve horden bøyde seg ned i oppgitthet samtidig! :lol:
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Spillertråd: Jan Derek Sørensen (10)

Post by eidurgud »

Hele halve Horden? :tenk

:lol:
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Spillertråd: Jan Derek Sørensen (10)

Post by Cheese Smirnoff »

Ja, altså hele, halve horden! :wink:
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
BoForPres
Posts: 1169
Joined: Sun May 01, 2005 1:51 pm
Location: Bodø

Re: Spillertråd: Jan Derek Sørensen (10)

Post by BoForPres »

Larsen wrote:For det første er det jo litt spesielt å ukritisk hevde at avisene her sitter på sannheten.

Det som er faktum, i alle fall hva gjelder AB24, er at man tok opp saken som følge av et tips ikke som følge av hva man faktisk fikk med seg selv. Gud og hvermann kan jo sende inn et tips, det betyr ikke at dette nødvendigvis skal tillegges mer tyngde enn vitnemålet fra de som faktisk var på J-feltet.

For min egen del, og en rekke andre som faktisk sto på J-feltet, så kom hele saken som en eneste stor overraskelse. Jeg hørte ingenting av piping rettet mot JDS.
Jeg hørte dog masse piping inkludert fra meg selv på en mur som sto 2-3 meter for nært JDS da frisparket skulle tas. Muren ble da også flyttet av dommeren.

Dette øyeblikket sammenfaller såpass godt med da det ble klart at JDS skulle ta frisparket at jeg overhodet ikke har noen problemer med å avskrive dette som en misforståelse.

Hvorfor skulle man ikke det?
Det finnes ingen presedens for piping fra DGH på egne spillere, ingen i det hele tatt. Det har aldri skjedd.

At noen på så tynt grunnlag er villige til å la DGH få det glatte lag sier i grunn sitt om hva slags utgangspunkt man har, spesielt med tanke på alt det grumset som foregår ellers på tribunen.

Kjønnsdiskriminerende uttalelser, slossing, rasisme og plaging av bortesupportere...nææhh, la oss heller ta DGH.

Nå har ikke jeg under noen omstendigheter referert til aviser, men til folk jeg kjenner som oppfattet det slik. Samt min oppfattelse av situasjonen all den tid jeg fulgte kampen på web. Det virket for meg som at det ble buet i det publikum/DGH ser at Olsen går vekk fra ballen.

Ditt arrgument om piping mot muren faller litt gjennom all den tid du kom med dette i etterkant hentet fra et sitat på ab24. Dette virker på meg som en skjult unnskyldning.

At enkelte medier er i overkant ivrige på å ta DGH må jeg si meg enig, men sender også ut ett bekymret varsko om hvorfor det er slik?

Bare så det er klart! Jeg driver ikke ett forsøk på å svartmale DGH, men å se situasjonen fra begge sidene. Jeg har selv lira av meg mye drit opp gjennom årene, men kommer aldri til å synke så lavt som å pipe på enkeltspillere.
FORZA GLIMT!

I MEDGANG OG MOTGANG!
NupiSnowJog
Posts: 2001
Joined: Sun Nov 21, 2004 11:02 pm
Location: Bodø wohooo

Re: Spillertråd: Jan Derek Sørensen (10)

Post by NupiSnowJog »

Nå var ikke jeg på denne kampen, så jeg kan ikke kommentere akkurat dette. MEN da Olsen solgte seg til LSK var det noen folk som gjorde et forsøk på å bue han ut, men som da ble ropt til av Dalers som tydelig viste at dette var uakseptabelt.

Dette ER uakseptabelt, og jeg skjønner virkelig ikke hvordan ab24 (og senere) an kan få seg til å skrive noe slikt.
ARGH!
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Spillertråd: Jan Derek Sørensen (10)

Post by Kesseboy »

BoForPres wrote:At enkelte medier er i overkant ivrige på å ta DGH må jeg si meg enig, men sender også ut ett bekymret varsko om hvorfor det er slik?
Det er mange som fortsatt er av den oppfatning at Glimts "supporterklubb" er en liten kompisgjeng av forfyllede middelaldrende menn. Merkelig nok ...

Angående selve buinga, så hørte jeg ingenting av den på Fotballekstra, men dersom det var buing, så synes jeg mur-teorien er en plausibel en. Som Larsen sier, det finnes ingen historikk for DGH når det gjelder å bue egne spillere.

En parallell: Andre steder i verden er det jo tradisjon å "bue" et bytte -- det vil si at man buer når en spiller man synes burde få fullføre kampen, tas av banen. Det vil jo ikke si at man buer på verken spilleren som går av eller på. Budskap fra enkeltpersoner i en stor mengde vil alltid kunne tolkes forskjellig, fra mottaker til mottaker. Hvis vi hadde spurt lynspillerne som stod i mur, hadde kanskje de følt at det var de som ble bua. Hadde vi spurt dommeren hadde han kanskje følt at det var fordi han ikke flytta muren langt nok, ikke ga kort, eller noe sånt. At mange skal ha det til at DGH, av utallige "positive" muligheter, velger den ene negative tolkninga, er litt forstemmende. Og hvis det er den versjonen Sørensen virkelig forholder seg til, så tror jeg ikke støtta fra DGH egentlig betyr all verden for spillerne, og vi kan like gjerne droppe å stille opp framover.

Bunnlinja blir at det er dumt å forsøke å skape konflikter uten at konfliktene er klare i seg sjøl. Det er ikke sikkert det er noen konflikt, verken mellom DGH og spiller(e), innad i DGH eller i noen annen retning for den del. Da er det ganske tåpelig hvis man forsøker å blåse opp denne konflikten, jamfør enkelte kommentarer i saken på AB.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Spillertråd: Jan Derek Sørensen (10)

Post by eidurgud »

Kesseboy wrote:Og hvis det er den versjonen Sørensen virkelig forholder seg til, så tror jeg ikke støtta fra DGH egentlig betyr all verden for spillerne, og vi kan like gjerne droppe å stille opp framover.
Jada, jeg skjønner at du setter det på spissen, men:

det du skriver først, om at støtta ikke betyr noe, faller på sin egen urimelighet all den tid han reagerte på at "vi bua" mot han! Jeg har selv snakket med flere av spillerene (Stian, Stig, Trond, Runar, Pavel, Alo, Ruben, for å nevne noen) og samtlige sier de setter enorm pris på støtten de får fra oss, og resten av publikum. Hadde vi ikke betydd noe, hadde ikke "kapteinen" vår reagert slik han gjorde.

En annen ting er; burde en kaptein gå ut å kritisere de som betaler lønna hans, på den måten? Burde vi ikke, OM vi hadde bua på han, ha lov til å mene han gjør en elendig jobb?
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Spillertråd: Jan Derek Sørensen (10)

Post by Kesseboy »

Det er betimelige spørsmål. Jeg anslår at det mest sannsynlige er at saken beror på en eller flere misforståelser. Skal heller ikke se bort fra at Sørensen har blitt sitert ut av sammenheng, eller at sitatet på noe vis er vridd.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Spillertråd: Jan Derek Sørensen (10)

Post by eidurgud »

Jeg håper, enn så lenge, at han er feilsitert.



Forøvrig, syns jeg vi er for snille med spillerene.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Spillertråd: Jan Derek Sørensen (10)

Post by Cheese Smirnoff »

I an sto det vinklet slik at JDS svarte at enkelte på tribunene har ikke peil. Dette blir noe helt annet enn å si at DGH ikke har peiling. Det blir som å si at JEG ikke har peiling, noe som ikke gjør meg mindre forbanna! :)
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
NupiSnowJog
Posts: 2001
Joined: Sun Nov 21, 2004 11:02 pm
Location: Bodø wohooo

Re: Spillertråd: Jan Derek Sørensen (10)

Post by NupiSnowJog »

Nå hørte vel ikke JDS "buinga" han fikk det opplyst av journalisten.
ARGH!
Post Reply