Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Moderators: Sulliken, Larsen

Locked
Shredd
Posts: 1579
Joined: Wed Mar 26, 2008 3:51 pm

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Shredd »

Og de spiller jo en feiende flott fotball. Flink til å vri spillet, kommer rundt på kantene og fyller opp godt i boks. Synd de ikke satt noen av de gode sjansene i dag. Midtbanen er imponerende, lover godt for framtida.
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 735 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Sulliken »

Når ting går dårlig med glimt, og alle mine forhåpninger er knust, så er dette en låt som løfter meg opp fra depresjonen:
http://open.spotify.com/track/5NxFFlQr8dAEHQpMmmCzAp (live i tyskland et sted i 2000)

Denne karret seg opp på topp 10 på VG-lista i rett før årtusenskiftet en gang. (Det er den ENESTE singelen EVER jeg har elsket, for så plutselig se den på vg-lista). Teksten gjør meg alltid håpefull og drømmende.

Ønske for div dommere:
http://open.spotify.com/track/4LISIMkTneaWlnvyOTeWJi
(spilt inn på rockefeller)
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Cheese Smirnoff »

Off topic?
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Boombadila »

Nesh, ikke når glimt fortjenner denne låta:
http://open.spotify.com/track/5UHrosoymDpOlgjcweUIo3

Mens der de burde ha vært er denne:
http://open.spotify.com/track/7Az9kfq4JLD8auD1xoErrP
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
Ville Lehtinen
Posts: 3417
Joined: Sun Aug 28, 2005 2:42 pm
Location: Oslo/Steigen
Has thanked: 42 times
Been thanked: 56 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Ville Lehtinen »

Image
tjongs
Posts: 2571
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:17 pm
Location: Bodø
Has thanked: 94 times
Been thanked: 178 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by tjongs »

Dette var den første av fem skjebnekamper på rappen. I dag lisbrukte vi sjansen på en særdeles stygg måte. Fire igjen, hvorav tre borte. Trenden må snu umiddelbart, for ligger vi på nedrykk etter 21 kamper har jeg vanskelig for å se hvordan vi kan redde oss. Da gjenstår det nesten bare kamper hvor det ser vanskelig ut å oppnå stort.
Stygt å si det, men vi minner stygt om polkasvineriet i fjor...
.......men så ble superlaget født!!!
Dessuten mener jeg at Tromsø bør ødelegges.
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by G-s-enz »

Fryker desverre vi går rett ned,listet noen punkter lenger opp i tråden. Komplementerer man de punktene med de Kesseboy skrev så mener jeg man har mye av grunnen til Glimts tapsrekke. Men i dag vil jeg ta med to punkter til:

Fysisk form

Hva ble gjort i ferien? Synes vi så godt trente ut før ferien og virket å ha bra sprut i bena. Nå ser vi sluttkjørte ut svært tidlig.

Taktiske bommerter og bytter

Dagens kamp snakker for seg selv. Chatto for Karlsen istedet for å ta ut Jakobsen. TABBE.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by FSHelgeland »

Da har jeg endelig fått vært på Myra og noen av de spørsmålene jeg har stilt tidligere i sesongen fremstår enda sterkere nå. I kampen mot Sarpsborg så gikk vi ut i hundre, vi vinner dueller og får det første målet. Etter det så begynner vi å rygge... Når Bojan setter utlikningen til 1-1 så er det to Sarpsborgspillere mot fem glimtspillere, likevel er det ingen som tør å gå inn i Bojan som upresset får skyte og 1-1. Vi kommer oss frempå igjen og får 2-1 og ting ser ikke så hakkende gærnt ut. Selv om vi tydelig ser det siste kvarteret at vi vi gir bort iniativ og slipper Sarpsborg inn i kampen igjen. Likevel, som min svoger sa som ikke er særlig interessert i fotball. Det er jo klasseforskjell på lagene og dette burde Glimt vinne, og vi kunne jo faktisk hatt både 4 og 5 mål inn til pause. Når så andre omgang begynner så ser vi helt sluttkjørte ut, vi lar Sarpsborg få spille ball, ingen er på ballfører og ingen plukker opp folk eller følger løp. Sarpsborg for enkelt spille seg gjennom til tross for at vi har samtlige mann bak ballen. Skal vi slippe oss så lavt så må vi være aggresive. Det blir fort 2-2 og der og da ser det ut som dette er en kamp vi blir og tape. Selv om vi får straffe rett etterpå og går opp til 3-2...

men så var det disse spørsmålene da

1 Er det meningen at Richards skal trekke så langt inn i banen?
2 Er det bevisst at våre sidebacker trekker så langt inn i banen? Hvis ja er tanken at midstopperne skal orden opp?
3 Er det bevisst at vi ikke skal ha press på ballfører?
4 Tidligere i år spurte jeg om vi hadde god kondisjon, vi kom tilbake i kamp etter kamp, nå spør jeg. Er vi dårlig trent?
5 Når tid snur det?
Tippeliga 2015
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Kesseboy »

Nå er det ikke Anders Karlsen som skal snu det hele egenhendig, men ...

"- Jeg har ingen fasit på hva som går galt, vi må bare fortsette med jobben vi gjør hver dag. Møte opp hver dag å jobbe godt på trening og så kommer forhåpentligvis resultatene, sier Karlsen."

Mer av det samme, så blir ting forhåpentligvis bedre?

Og; dette er mitt endelige farvel med AN-børsen, i hvert fall:

"Thomas Jacobsen 5

Ofte spillbar, og fikk en del rom. Livsviktig ingripen da Wiig var på vei alene gjennom. Slo noen unødvendige feilpasninger. Løp seg tom og ble byttet ut."
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by MhepA »

Det er helt sykt at luka vi hadde ned til nedrykk har blitt så kraftig redusert. Poengene idag var livsnødvendige, også greier de ikke å holde en ledelse enda de får den TRE ganger?! Nok en gang holder vi ikke nullen, nok en gang ligger vi under iløpet av en kamp, nok en gang misbruker vi sjansen til å gå seirende av banen når vi nærmest får den levert. På 1-0 lo jeg litt for meg selv fordi Sarpsborg var såppass dårlige, så får de mål utav ingenting. Når 2-1 kom da følte jeg meg sikker på seier.

Jeg tror selvtillit er det store problemet her. Nå må de virkelig gå i seg selv og blø for drakta, for nå holde de på å rykke ned igjen!!! Vi kan ikke la det gå så langt, jeg orker ikke 1. divisjon igjen.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
Knuta
Posts: 10029
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Knuta »

For en gangs skyld har jeg hatt god tid og studert kampen mot Sarpsborg mye og lenge.
Er enig med JHH at Glimt's største problem nå er presset og bevegelsene fra 20-30 meter fra eget mål.
Hva her jeg sett?.
For det første Chatto, Badou, TJ, TO og Dane kommer ikke fort nok opp i presset. De to sistnevnte skal også være en del av presset når vi er i det området. Ingen tråkker til.
Man sirkler rundt spilleren i stedet for å støte. Ofte står man å ser på hverandre og lurer på om en annen spiller skal ta ansvaret.
Det virker som om man har trent på å avskjære ballbanen i stedet for å 'trå til'. Det hele blir fryktelig puslete.
Hvis man hele tiden bare skal avskjære ballbanen forlanges det enorme hurtige forflytninger og det har ikke laget nå.
Så er bevegelsesmønstret for dårlig. Den som beveger seg mest er TJ, men han kommer heller ikke opp i presset.
Savner at noen av disse kan 'trå til' som f.eks Sane.
Derfor blir utrolig lett for lag å brodere seg gjennom et lag som Glimt som i utgangspunktet ligger med 9 mann bak.
Det må jo være en drøm å møte et slikt defensivt dårlig lag.
Trener Glimt på dette nå?. Sarpsborg spillerne har jo uttalt at Glimt virket veldig nervøse og stresset.
Det er mye å ta tak i nå.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Kesseboy »

Hvis du har tid, se hvor bra midtbanen setter presset det siste knappe timinuttett før pause. Resultat: Store kontringssjanser for Glimt og null produksjon fra SS. (Med forbehold om at jeg husker rett)
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Knuta
Posts: 10029
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Knuta »

Ja jeg har sett det og det var veldig bra. Men har for det meste konsentrert meg om 2.omgang hvor Glimt gikk ut med en ledelse og som endte opp med katastrofe fotball.
Så får man kanskje også spørre seg er laget for dårlig trent?. Hva har man gjort i ferien?. Ser med stor forundring på Badou sine manglende løp og bevegelser. Er han ute av form?.
Det hele ender opp med en haug av spørsmål og ingen har kommet med logiske svar enda.
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Garrincha »

Synes vi skal få skikkelig liv i plan B-tråden igjen. Sist det var veldig med aktivitet i den tråden etterfulgte fire-fem kamper på rad med seier.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
Sven-Rune
Posts: 3028
Joined: Fri Mar 26, 2004 10:00 pm
Location: Tønsberg
Has thanked: 299 times
Been thanked: 166 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Sven-Rune »

Jeg tror du husker rett Kesseboy og det var faktisk sånn at Glimt innimellom presset høyt, men stort sett fantes det ikke skikkelig press på ballfører. Det er også sånn vi har fått avgjørende mål imot etter fotballferien. Skudd fra 16-20 meter avfyrt uten press. -i tillegg har vi ofte flere spillere nært nok til å ta den jobben.

Når vi i tillegg spiller "10-trekksleken" på egen banehalvdel når vi skal angripe skjer det flere ting;
:twisted: Midtbanespillerne vet ikke hva de skal gjøre, for de får jo ikke ballen likevel!
:twisted: Motstanderen får tid til å organisere seg!
:twisted: Motstanderen kan sette press på forsvarsspillerene våre og gjør det og da;
:twisted: sender vi ballen tilbake til keeper som må lempe avgårde ballen og;
:twisted: treffer like gjerne en motstander som en medspiller!

Det er nær sagt håpløst å si om spillerne er dårlig trent, for de feilene som fører til mål mot handler ikke om hvor godt trent du er, men at du "trør til!" Vi har ikke vært overspilt i noen av kampene etter sommerferien.
Badou har ikke vært på samme nivå som han var før Vikingkampen og det er mulig skaden han fikk der har tatt lengre tid enn antatt. Jeg syns likevel han begynte å ligne på seg selv mot Sarpsborg. Dane har heller ikke bidratt etter skaden hans! Nå skal det sies at det har ikke vært lett å ha den jobben heller da det krever mer fra de bak på banen også!
Lasse Staw har vært bra, men passiv ved Wiiks mål i Sarpsborg, feilplassert på 1-1 søndag og ve e e e e e ldig sen på 2-2 (tror jeg det var) nå på søndag. Kanskje vi bør få litt reell konkurranse på keeperplassen også?

(Lurer forresten på om jeg må slutte å se Glimt live, da de har tapt alle kampene jeg har vært på i år! :tenk :tenk )
Sven-Rune, med Glimt i hjertet
Medlem i FK Bodø/Glimt
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by mortsto »

http://www.an.no/glimt/article7504566.ece
"Halvorsen: - Det er ikke formen det er noe galt med"
ecke
Posts: 2626
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by ecke »

Jeg blir litt overrasket når JHH så kategorisk uttaler at spillerne er i form. Chatto og Jacobsen er i to kamper på rad, byttet ut, og begge kampene har vi tapt mot slutten. Som det heter i AN "Jacobsen hadde løpt seg tom og ble byttet ut". I tillegg så gjør ikke Badou sin defensive jobb. Når tre av førstevalgene ikke gjør jobben sin i 90 minutter: a. de er ikke gode nok b. de vet ikke hva de skal gjøre b. de hører ikke på hva treneren sier, eller hva er det? Det er vel meningen at våre beste spillere skal klare 90 minutter?
ingen87
Posts: 7044
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 115 times
Been thanked: 157 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by ingen87 »

Enig med Ecke.. Tror dette er et røykteppe fra JHH. Midtbanen er i så forbanna dårlig form at det er flaut å se på til tider.
Førr Evig!
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by FSHelgeland »

Tendener til å være enig med JHH, det er ikke formen dette går på. Vi må se på hvordan spillerne opptrer, de jobber ikke klokt for tiden og brenner kruttet på feil steder. De blir løpende mye i mellom og bruker mye krefter på det, da løper man seg tomme også. Hvis man klarer å posisjonere seg riktig og være tett oppi situasjonene så bruker man nødvendigvis mindre krefter og er likevel på rett plass til rett tid.
Tippeliga 2015
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Kesseboy »

Enten så klarer de ikke, eller så vil de ikke. Hadde foretrukket det første ...
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by mortsto »

http://bodonu.no/na-skal-sta-sammen-for-glimt/
DGH og 1916 slår seg sammen. Tror det er lurt, og håper det fører til ekstra trøkk på tribunen. :glimt
ingen87
Posts: 7044
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 115 times
Been thanked: 157 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by ingen87 »

Ikke sammenslåing, bare et samarbeid ut sesongen. Det vil være to forskjellige supporterklubber.
Førr Evig!
User avatar
Crazy horse
Posts: 8283
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 148 times
Been thanked: 229 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Crazy horse »

Det var da egentlig jævlig fornuftig. Kanskje flere vil stå sammen med dem også, da?
Fotball er nesten alltid morsomt
Knuta
Posts: 10029
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Knuta »

Ja det skulle bare mangle.
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Masinga »

Skjønner ikke at 1916 ønsker å være en liten klikk for seg selv...
Masinga
Locked