Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Moderators: Sulliken, Larsen

Locked
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Novi »

Slik sesongen har startet kan man ikke angrip folk som ser skeptisk på kampprogrammet etter pausen. Er ikke mye som tilsier at Glimt skal ta mer poeng da enn hva vi har gjort - vi skal møte tøffere motstand, og Glimt sliter med å sette et lag (både en førsteelever og godt 4-3-3-spill).

Vi har selvsagt en sjanse til å slå alle, slik som at cup er cup, ballen er rund, det er 11 mot 11, osv., men realistisk sett må det skje noe i Glimt-leiren ila pausen for at vi skal starte å vinne kamper.
Una mas cerveza.
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Knuta »

Ingen angriper noen som helst. Men jeg henviser til linken om Leicester hvor nettopp det å tro på at dette kan vi klare og at det er de andre som må bevise at de er bedre enn oss osv. Jeg vet at Glimt ofte spiller bedre mot gode lag og er ikke redd for kampprogrammet etter pausen. Å møte RBK nå er perfekt, nettopp fordi RBK er der oppe nå og den kampen tror jeg Glimt vinner. Vi skulle også vunnet på Lillestrøm og jeg mener Glimt utmerket kan slå LSK hjemme. De kampene vi virkelig har rotet det til var kampene mot Haugesund og AAFK hvor Glimt skulle vunnet klart. Kanskje en god treningsamling i Barcelona gir overskudd, energi og optimisme.
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Novi »

Håper på sistnevnte, at en treningssamling skaper det nødvendige samholdet. Det er vel hovedpoenget i Leicester-artikkelen - at de jobber for hverandre uansett hvem de spiller mot. Blir nervøs likevel, om Bjørken sier at vi har hatt "en god treningsperiode" før RBK-kampen...
Una mas cerveza.
ecke
Posts: 2625
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by ecke »

Jeg har tidligere sagt at Glimt-ledelsen har hatt en naiv oppfatning av troppens kvaliteter. Igjen, bruken av en lovende Normann, først som sikkerstikk som indreløper, som oppdekking på defensive dødballer, som spiss, på sentral midtbane. Det forteller sikkert at Normann har tatt store steg fra Alta, men det forteller også at B/G på en rekke posisjoner ikke er i nærheten av å ha nok kvalitet i stallen. Det er B/Gs problem, selv om det i andre sammenhenger kan hjelpe både med tro, håp og kjærlighet.
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Knuta »

Leicester stall ble vurdert av ekspertene som ligaens 3 dårligste stall. Der hjalp det tydeligvis med tro, håp og kjærlighet. Glimts stall er ikke dårligere enn Stabæk, Start, Haugesund, Sarpsborg, Sogndal,TIL og AAFK.
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Larsson »

Vi sier som i forsvaret, tenk, trykk, tal.
Boombadila, mod.
User avatar
Neko
Posts: 430
Joined: Tue Jul 28, 2009 9:10 am
Location: Oslo
Has thanked: 2 times
Been thanked: 20 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Neko »

ecke wrote:Jeg har tidligere sagt at Glimt-ledelsen har hatt en naiv oppfatning av troppens kvaliteter. Igjen, bruken av en lovende Normann, først som sikkerstikk som indreløper, som oppdekking på defensive dødballer, som spiss, på sentral midtbane. Det forteller sikkert at Normann har tatt store steg fra Alta, men det forteller også at B/G på en rekke posisjoner ikke er i nærheten av å ha nok kvalitet i stallen. Det er B/Gs problem, selv om det i andre sammenhenger kan hjelpe både med tro, håp og kjærlighet.
Mener du klubben har spilt opp mot sitt beste i det siste? Jeg synes det virker som om lufta går ut av dem med en gang vi får et mål imot, og at vi har underprestert. Om jeg husker rett, har vi tapt alle kampene hvor det andre laget scorer først i år unntatt i cupen mot Haugesund. Det er riktignok ikke snakk om flere kamper enn at det kunne vært tilfeldig, men synes spillerene henger med hodet og virker skamfulle heller enn offensive. Ser ikke ut som om Thomas Jacobsen og Trond Olsen har det bra når de blir intervjua om motgangen. Virker som om de bare vil få det overstått så fort som mulig, og unngå vanskelighetene. Ikke en oppskrift på å stabilisere seg nærmere makspotensialet.

Men jeg har aldri påstått at det er det eneste problemet klubben har, men manglende samspill og selvtillit er kanskje det som er enklest å gjøre noe med på kort sikt. Selvsagt ikke på bekostning av alt annet. Om du mener ledelsen overvurderer stallen, så kan det godt stemme. Problemet er at spillerne selv virker å ha det motsatte synet. Er spent på hvordan Aasmund vil angripe dette i tida fremover.

Ellers har jeg et lite håp om at vi skal bli mer samspilte over tid, gitt de store utskiftningene i vinter. Vi har jo, som Leceister, en liten stall, så da må det jo bli suksess. :wink:
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Novi »

Larsson wrote:Folk som forsøker å trekke Leicester-paralleller til andre fotballklubber...
Tror det er rom for å formulere seg litt mer saklig her. Leicester kommer til å være stjerneeksempelet på askeladd-klubb i flere år fremover, og kan refereres til uten at man redegjør for "tusen sammensatte variabler" først.
Last edited by Boombadila on Sat Jun 04, 2016 10:39 am, edited 2 times in total.
Reason: Fikset sitat.
Una mas cerveza.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1078 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Kesseboy »

Pluss at Leicester ikke er en uforutsett kinaputt som har kommet seg til tabelltopp ved kun hardt arbeid. Det er ganske mye penger, nitid analyse og moneyball-prinsipper. Ikke alle som prøver på det, lykkes, men Leicester gjorde det.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
ecke
Posts: 2625
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by ecke »

Neko: Jeg mener at B/G har spilt ca slik vi kan vente. Tynn i duellspillet i midtforsvaret, usikker på backer, Babenko som mislykket anker, Jacobsen reserve på midten, og Wiig blir "utkonkurrert" av Normann som midtspiss. Hvorfor skal vi vente oss mer? Knuta: Jeg mener at Stabæk, Haugesund og Sarpsborg har en bedre første-11'er enn B/G, og jeg mener at Sogndal er bedre dimensjonert for sitt spill, enn B/G for sitt.
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Knuta »

Vel Glimt var klart bedre enn Sogndal men har tapt 2 tåpelige kamper. Med seier mot Haugesund og AAFK som burde vært normalt etter spill og sjanser hadde Glimt hatt 17 poeng og ligget trygt plassert. Det er ikke verre enn som så. Ellers så er jeg enig om Wiig en aldeles merkelig signering.
ecke
Posts: 2625
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by ecke »

Det at man taper tåpelige kamper er fordi at man ikke er god nok!
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Knuta »

Nå har vel Glimt vært i Barcelona siden torsdag. Kanskje AN kunne ta en telefon f.eks å høre hvordan oppholdet er og når treningskampen blir spilt. Stille som i graven.
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Novi »

Ikke jobbe så hardt rett før ferien da. Må jo planlegge noen sommerblomstsaker å ha i bakhånd.
Una mas cerveza.
User avatar
stormp
Posts: 451
Joined: Wed Mar 26, 2008 3:00 pm
Location: Fauske

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by stormp »

Sånn som dette?

Kort og mye selvfølgeligheter, men i grunnen det dere etterlyser
"Problemet med sitater på internett er at det er umulig å fastslå om de er sanne eller ikke" George Washington
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Knuta »

Ja leste den lille notisen på AN. Ingenting om treningskampen mot spansk lag. Ingenting om forventninger til høstsesongen. Det bar bare snakk om frokost/en trening/Luch og familie idyll. Litt typisk sommerpjatt, som f.eks TV2 sommerprogram hver kveld.
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Novi »

Man kunne vel sett for seg at man fikk en bedre rapport enn det der. F.eks. at journalisten hadde forberedt noen spørsmål annet enn å ringe Åssa og høre "Ka'n si?".

Men akkurat det der har jeg egentlig gitt opp. Hovedkanalen for Glimt-nyheter er for meg her inne, hvor noen kjenner en som har en onkel som kjenner en kar som vet at en spiller er på vei, og at dette er langt mer riktig og interessant enn hva AN har å komme med.
Una mas cerveza.
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by G-s-enz »

De har hatt en god treningsuke,dette lover bra folkens....

Men spøk til side,blir spennede å se hvilken forfatning enkelte av spillerne har ferien. I Glimt vet man virkelig aldri.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
helsvhe
Posts: 1498
Joined: Sat Aug 15, 2009 6:08 pm
Location: Oslo
Has thanked: 326 times
Been thanked: 81 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by helsvhe »

Da vant vist Glimt 3-1 i dag over Llagostera, med to mål av Milan og et av William Arne.
Vist nok mange sjanser til Glimt.
http://www.an.no/glimt/fotball/sport/mi ... 5-4-329965
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by MhepA »

Slapp inn mål i 87. minutt når det gikk opp for dem at vi holdt på å bryte forbannelsen. Godt å se at ungguttene viser seg frem :)
En gang Glimt, alltid GLIMT!
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Masinga »

Et meget godt resultat i treningskampen mot Llagostera!

Llagostera spiller altså i Segunda División, divisjonen under La Liga.
Masinga
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Knuta »

Divisjonen høyere enn det Martin Ødegaard driver og 'utvikler' seg i. Tragisk for Martin
User avatar
Crazy horse
Posts: 8282
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 148 times
Been thanked: 229 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Crazy horse »

En kamp igjen så er sesongen halvspilt. Vi ligger an til å få det lavest innslupne antall mål på veldig mange år (i tippeligaen). 19 mål på 14 kamper vil si rundt 40 på hele sesongen og det er ikke ille. I 2008 slapp vi inn 38.
Når det kommer til scoringer derimot, så nærmer vi oss rene katastrofen. Vi ligger under ett mål i snitt per kamp, som vil tilsi maks 30 til slutt. Så lavt har vi ikke vært siden 2009, og da rykket vi ned.......

Han som var toppscorer i fjor må snart begynne å levere, men det er det sannelig mange andre som må.
Fotball er nesten alltid morsomt
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Knuta »

Du kom meg i forkjøpet. Ja vi er på 7 plass når det gjelder innslupne mål men på 13 plass i antall scorete. Det betyr at forsvarsspillet er mye bedre med Bjørkan enn med JHH, og angrepet klart svekket av TO håpløse sesong. Hadde en del diskusjon på Champs på lørdag og TO har bare på egenhånd ført til 7-8 poengtap samt misbrukt 8-10 gigantiske målsjanser som har vært direkte avgjørende for kamputfallet.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1078 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Kesseboy »

Når du klandrer TO for 7-8 poengtap osv., så må du nesten balansere med hans to assist i Tromsø.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Locked