Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Moderators: Sulliken, Larsen

Locked
ecke
Posts: 2636
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 154 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by ecke »

Jeg er overrasket over at Benn Eidissen "krever" et ekstraordinært styremøte for å velge et nytt styre. Det er medlemmene som har valgt styre til et forventet årsmøte i mars og jeg har ikke sette at det er et flertall blant medlemmene som ønsker noe annet. Styret kan også innkalle til et ekstraordinært årsmøte dersom de mener det er det rette, men.... I intervju med Eidissen understrekes det at Torrissens styre har gjort det godt på økonomi og ungdomsavdeling, og sport, inntil nedrykket, og også at Eidissen er veldig fornøyd med trener Bjørkan. Hvordan det nye styrets "sportslige alibi", Olavsen og Tiedemann, skulle ha forutsetninger for å lede et nytt styre mer enn Torrissens fra desember til ordinært årsmøte i mars, står for meg som en gåte. Nå handler det om sportslige planer for 2017 og spillerlogistikk, og der har eventuelt nye, svært lite å bidra med på kort sikt, iallefall.
ingen87
Posts: 7104
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 127 times
Been thanked: 194 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by ingen87 »

Veldig rart ja! Må jo være mulig å ta på et årsmøte i mars. Eller er de redd for benkeforslag og at medlemmene ikke ønsker det samme som Eidissen?
Førr Evig!
Knuta
Posts: 10047
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 338 times
Been thanked: 453 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Knuta »

Olavsen vil aldri bli valgt på det ordinære årsmøtet. Det er det inntrykket jeg sitter igjen med.
User avatar
Mr Bean
Posts: 2716
Joined: Thu Mar 27, 2008 8:45 am
Location: Sortland
Has thanked: 85 times
Been thanked: 36 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Mr Bean »

For ei helvetes smørja de har greid og lage ut av dette .. :shock:
GLIS og STOLT av det

YNWA
'If you are first you are first. If you are second you are nothing.'
Bill Shankley :LFC 💙💛
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by J I P »

Er dette et takk for sist fra Benn til Mads siden Glimt ikke ville ha MGP?

Har de to andre medlemmene av valgkomitèen uttalt seg?
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
Playmaker
Posts: 890
Joined: Thu Sep 05, 2013 6:50 pm
Has thanked: 13 times
Been thanked: 22 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Playmaker »

Benn... kan ikke han flytte til Tromsø ellernoe?
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by bjornage »

Dette stinker bare mer og mer etterhvert som det utvikler seg. Og hva er meningen med timingen, her er det skittent spill. Eller kanskje noen lekket dette tidligere enn ment for å dette ut i lyset og kanskje også stoppet?
ingen87 wrote:Håper noen kan hjelpe meg her.

Jeg sliter med å se forskjell på administrasjon og styre i Glimt. Ser mange ønsker et styre med masse sportslig erfaring. Trenger vi det når administrasjon har det?

Jeg jobber i et system der vi er underlagt et styre. Jeg kan med hånden på hjertet si at brorparten av styremedlemmene kan svært lite om naturforvaltning og forvaltning av nasjonalparker, men vår jobb som administrasjon er å begrunne innstilling til vedtak og beslutninger faglig. Da stoler styret på at de vurderingene vi gjør er riktige / gode nok. Styret kan ut fra andre perspektiver (økonomi, distriktspolitikk, verdiskapning) gjøre om våre innstillinger, men dette er ikke faglig forankret i vårt arbeid. Derimot må de se helhetlig på det ut fra andre vinkler og perspektiver.

Slik tenker jeg det må være i Glimt og? At styret og administrasjon jobber sammen, og administrasjon skal ha den faglige tyngden og komme med råd til styret. Mens styret da må vurdere rådene ut fra andre perspektiver, feks økonomi.
Jeg skal forsøke å hjelpe litt her. Styret og administrasjon har ulike roller i en bedrift. Alle selskap må ha et styre (jf aksjeloven) og dette velges normalt sett av generalforsamlingen. Styret er selskapets øverste ledelse og representerer eierne, i dette tilfelle Bodø/Glimts medlemmer. Administrasjonen, representert av daglig leder (administrerende direktør) rapporterer til styret. Styret fastsetter overordnede mål, strategier, aktiviteter og verdiskaping, som er administrasjonens ansvar å utføre. Styret skal med andre ord legge føringer for aktiviteten i Bodø/Glimt FK, men ikke blande seg i daglig drift. Hovedoppgavene til et styre er å utforme selskapets strategier, å kontrollere at selskapet drives forsvarlig og etter de fastsatte strategier og de skal yte service overfor administrasjon for å bistå dem med å utøve den daglige driften. Ellers er det jo slik som du sier, det fremmes forslag og innstillinger fra administrasjonen som styret tar beslutninger basert på. De kan også fremme egne forslag.

Etter min mening er det veldig viktig at styresammensettingen er mangfoldig, med kompetanse fra sport, kultur, økonomistyring og næringsliv. Glimt er en ikke en småbedrift, de omsetter for drøyt 46 millioner i året, har 47 ansatte og et betydelig samfunnsansvar. Samtidig er det ikke som en vanlig bedrift, de forvalter et helt ulike sett med verdier enn en vanlig bedrift, og det har vel vært veldig synlig opp igjennom årene gjennom de forskjellige lederkonstellasjonene. Det er jo mange i administrasjonen med fotballerfaring, men disse sitter jo ikke i styrerommet. Da er det fornuftig at det er noen der som har greie på hva jobben deres går ut på og har kontakt med "virkeligheten".

Av den grunn syns jeg Oddleif Olavsen virker som et litt snodig valg. Bakgrunn fra skoleverket og som yrkespolitiker, og sikkert med mye politisk ledererfaring men jeg ser ikke helt hvilken kompetanse han kan dra inn i en organisasjon som Bodø/Glimt. At han spilte fotball i Glimt på 60-tallet og i dag er pensjonist (uten andre styreverv etter det jeg se) hjelper ikke noe særlig.
ingen87
Posts: 7104
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 127 times
Been thanked: 194 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by ingen87 »

God hjelp :)

Også enig i at dette stinker!
Førr Evig!
Knuta
Posts: 10047
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 338 times
Been thanked: 453 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Knuta »

Det nytter. Send mail, meldinger eller facebook meldinger til Torissen og be han 'stå han av' inntil årsmøtet i mars. Nå trenger vi alle som har Glimt i sitt hjerte til å få ryddet opp i dette å bli kvitt duoen Eidissen/Olavsen.
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10791
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2309 times
Been thanked: 384 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by liverglimt »

Sendt støttemail til Mads. Har også invitert han til å ta en titt på forumet for å sjekke temperaturen. :)

Go glimt, uten pensjonister i styret.
@liverglimt
Wendigo
Posts: 1503
Joined: Wed Oct 01, 2008 5:03 pm
Has thanked: 238 times
Been thanked: 115 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Wendigo »

Ett styre bør ha variert kompetanse, men må uansett ha noen som er gode på økonomi, og noen med grundig innsikt i hovedgeskjeftigelsen til det man skal styre. Hvem er det i det foreslåtte styret som har inngående kompetanse på det Glimt driver med?
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
-Douglas Adams-
Playmaker
Posts: 890
Joined: Thu Sep 05, 2013 6:50 pm
Has thanked: 13 times
Been thanked: 22 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Playmaker »

Finner ikke mailadressen hans, men sender glatt en støttemelding!!
Funnet den og sendt
G-s-enz
Posts: 5431
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 211 times
Been thanked: 280 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by G-s-enz »

Legg den gjerne ut her,sender gjerne støttemelding selv.

Husker Alfheim i år,Torrissen var i ekstase på vei ut av stadion,ga meg å to andre Glimtsupportere en high five og tidenes jubelbrøl. Han er kanskje ikke feilfri(ikke sportsdirektør f.eks) men tror han vil lære på veien.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10791
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2309 times
Been thanked: 384 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by liverglimt »

@liverglimt
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2857
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 459 times
Been thanked: 159 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Gvandreassen »

Har også et veldig godt inntrykk av Mads og den jobben han har gjort mtp. økonomi. Ønsker Benn og co en god ferie til Tromsø på enveisbillett...
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by J I P »

liverglimt wrote:Sløvinger, google er vanskelig...

http://www.advokatenhjelperdeg.no/finn- ... ssen-mads/
Men ofte er det slik at hvis googling skal virke - da må noen ha stilt spørsmålet tidligere og forhåpentligvis har noen da også gitt et fornuftig svar.
Da vil ofte svaret kunne gjenbrukes. Jeg må si at jeg er veldig glad i slke oversikter og vedlikeholder også en ganske stor Spørsmål/svar oversikte i jobbsammenheng for å kunne gi folk raske svar - uten at de må spørre meg hver gang. (blir litt lei av å svare på samme spørsmål alt for mange ganger). Da kan de heller spørre meg om nye ting som vi ennå ikke har lagt inn et spørsmål og svar om i FAQ-en.

Tok nå et google søk på glimtforum og Mats Torrissen og fikk da opp et treff fra ifjor som BørreA hadde omtalt som jeg hadde glemt av:
http://www.arntzen.info/2015/06/09/mads ... pporterne/
Lurer på hvor mange andre ledere av en toppklubb i Norge som ville invitert supporterne til et møte etter å ha blitt utskjelt på et diskusjonsforum?
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10791
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2309 times
Been thanked: 384 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by liverglimt »

Hvorfor kommer det opp for meg med en gang?

"Mats torrissen e-post"

Så ett klikk og jeg fant den siden...
@liverglimt
ingen87
Posts: 7104
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 127 times
Been thanked: 194 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by ingen87 »

Sikker på at det er rett Torrissen, siden han skriver Mads med D? :p
Førr Evig!
Larsson
Posts: 1634
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 234 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Larsson »

Jeg er ikke fan av Olavsen-idéen - mye av grunnene som er nevnt her og av BørreA. Jeg tror ikke han kan tilføre Bodø/Glimt noe som ikke Torrisen kan. På noen som helst nivåer. Torrisen har gått på trynet noen ganger, men overall er inntrykket godt. Og det virker som at han jobber godt med økonomien sammen med BTH og markedssiden sammen med RB7. Men ja, det er definitivt forbedringspotensiale hos også han, men jeg vil si han er nærmere en fullkommen styreleder enn hva Olavsen noensinne har vært eller kommer til å bli. And that is saying something.

Men jeg synes det er svært beklagelig hvordan Glimt og folkene rundt klubben behandler de få rike onklene med Glimt-hjerte. Tord Ueland Kolstad ble nærmest lynsjet ut da man ønsket Eidissen inn. Siden har det vært lite med økonomiske bidrag. Og jada, denne manøveren stinker det av Benn (i tillegg til MGP-stuntet og håndteringen av "Ernst's underskudd"), men jeg blir ikke overrasket hvis Eidissen han finner ut at nok er nok og stenger den økonomiske kranen Glimt har nytt litt godt av.

Føler denne behandlingen føyer seg inn i rekken av det Liverglimt refererte det til med den mailen han fikk da han sa opp medlemskapet i Glimt. Den der "either you're with us or against us"-retorikken funker kanskje for en wartime president i USA, men neppe som en fotballklubb hvor man er helt avhengig av dugnadsånd og folks interesse for den generelle driften. Retorikken hadde kanskje fungert for Liverpool FC eller Manchester United, men ikke med en klubb som er heldige om det kommer mer enn 3000 tilskuere inn annenhver søndag. Det er ikke SÅ MANGE Glimt-fans med millioner på bok, og jeg synes at et generelt prinsipp bør være å behandle disse godt. Jada, det finnes en grense for også dem, men ja... Fryktelig balansegang jeg føler Glimt har bommet på de siste 10-15 årene.
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by J I P »

Jeg har ikke kommentert om mailadressen var rett eller feil eller om man kunne finne den ved å skrive Mads Torrissen og e-post.
Den stemmer nok den.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
User avatar
Neko
Posts: 430
Joined: Tue Jul 28, 2009 9:10 am
Location: Oslo
Has thanked: 2 times
Been thanked: 20 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Neko »

Larsson wrote:Føler denne behandlingen føyer seg inn i rekken av det Liverglimt refererte det til med den mailen han fikk da han sa opp medlemskapet i Glimt. Den der "either you're with us or against us"-retorikken funker kanskje for en wartime president i USA, men neppe som en fotballklubb hvor man er helt avhengig av dugnadsånd og folks interesse for den generelle driften.
Eidissen selv er definitivt en del av det problemet: http://www.arntzen.info/2016/11/30/benn ... gkomiteen/

Good riddance.
Playmaker
Posts: 890
Joined: Thu Sep 05, 2013 6:50 pm
Has thanked: 13 times
Been thanked: 22 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Playmaker »

Det er riktig adresse det der ja.
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10791
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2309 times
Been thanked: 384 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by liverglimt »

Jeg har fått svar fra selveste styrelederen, så tviler ikke på at adressen er riktig.
@liverglimt
Knuta
Posts: 10047
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 338 times
Been thanked: 453 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Knuta »

Så er det bare å sende en SMS til Mads. Jeg sendte og fikk et veldig hyggelig svar tilbake.
Playmaker
Posts: 890
Joined: Thu Sep 05, 2013 6:50 pm
Has thanked: 13 times
Been thanked: 22 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Playmaker »

Torrissen åpner for å stille som motkandidat http://www.an.no/glimt/sport/fotball/ap ... 5-4-438136

"Etter det Bodø Nu erfarer, vil sterke krefter i styret anmode den sittende styrelederen om å vike plass for en erstatter." http://bodonu.no/torrissen-gir-seg-ikke ... 5.12-02:11


http://www.an.no/glimt/sport/fotball/va ... 5-4-438139


"Nå har vi både en meget kapabel nestleder som er 40 år og som har kjempekompetanse både sportslig og fra næringslivet. Og vi har et nytt styremedlem med solid fotball- og næringskompetanse."

Kjempekompetanse sportslig???? Det må være det sykeste jeg har lest i 2016.
Locked