Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Moderators: Sulliken, Larsen

Locked
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by MhepA »

Jeg mener sesongen sett under et, så var Karlsen bedre enn Chatto i ankerposisjonen.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by G-s-enz »

Ekstremt vanskelig å vurdere da Karlsen ikke spilte sååå mange kamper.

Jeg tror fortsatt Chatto vil blomstre i en midtbane der vingene tar løpene hjem i lag med indreløperne,i tillegg til at vi får en sjef i forsvaret som ikke rygger slik at rommet mellom Chatto og forsvaret blir stort.

Samtidig har jeg ingenting imot at Saltnes tar plassen,spennende spiller med en herlig pasningsfot. Spørsmålet er om han har taktisk klokskap nok til å dekke over det litt lave tempoet han har.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
Zero
Posts: 813
Joined: Sun May 16, 2010 2:56 pm
Location: Bodø

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Zero »

For min del kan vi bytte ut Imingen med Brix... :)
Stian Sommerheim
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Knuta »

På en annen siden ser det ut som vi får dobbeldekninger på de fleste plassene i år, unntatt høyre ving og midtstopper. Det har ikke Glimt hatt før.
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Knuta »

Får vi beholde Sane/Badou fram til sommerferien, så har Glimt et mye bedre lag enn i fjor. Zarek er tilbake, Konradsen utvikler seg, Berglann tar nye steg. Det samme gjør Saltnes. Ibba har fått en sterk konkurrent på topp. Furubotn kan vise seg å være et scoop. Som sagt så har vi dobbeldekninger på så og si alle plasser, og er mye bedre rustet for skader enn tidligere. Akkurat nå er jeg veldig optimist.
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Trapattoni »

Enig, beholder vi Badou/Sane, så er dagens stall slett ikke så verst.
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Larsen »

Jeg er sjeldent veldig optimistisk, men foreløpig ser det lovende ut med tanke på skader. Dersom vi får beholde spesielt forsvarsfireren skadefri fremover så vil det ha mye å si sammenlignet med forrige sesong.
User avatar
stensland
Posts: 134
Joined: Tue Aug 31, 2010 5:34 pm
Location: Trondheim

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by stensland »

Svakt at klubben å ikke nevne Arne Hanssens bursdag, som var for to dager siden. Kom over dette ved en tilfeldighet da jeg søkte litt på cuptriumfen i 1975 akkurat nå.

Bodø/Glimts mestscorende gjennom tidene og han blir ikke en gang nevnt på Twitter. Skuffet!
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10714
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by liverglimt »

Larsen wrote:Jeg er sjeldent veldig optimistisk, men foreløpig ser det lovende ut med tanke på skader.

FARLIG!! Hvis Larsen er optimist så er det fare på ferde!! :lol:
@liverglimt
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Larsen »

Ingen fare, jeg er ikke optimistisk med tanke på sesongen under ett. Har bare et mindre håp om at vi ikke mister begge backene mesteparten av sesongen :lol:
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Trapattoni »

stensland wrote:Svakt at klubben å ikke nevne Arne Hanssens bursdag
Der er jeg helt enig. Sånne ting bør klubben bli mye flinkere til å gjøre.
Glimt1916
Posts: 5591
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 422 times
Been thanked: 433 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Glimt1916 »

Siden jeg ikke finner tråden for supporterbutikken så tar jeg dette her. Hva er sjansen for at Glimt kan lage bager som dette igjen? Selvfølgelig med skråstrek da :) Noen her som har noe med sånt å gjøre?

Image
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by G-s-enz »

Er ikke like positiv,ligger syk med influensa så for å pass time tenkte jeg å gå gjennom stallen slik den er nå:

Keepere

Londak: Holder ok tippeliganivå

Staw : Samme som Londak

Begge keeperne er omtrent på samme nivå, Londak flinkere å kommunisere. Staw bedre på igangsetting.

Forsvar

Valentin/Edvardsen/Jakobsen: Valentin var bra i første divisjon. Skadet i hele fjor. Visst nada på tippeliganivå,har tro på at han skal ta nivået. Usikkert kort dog. Edvardsen uprøvd, selv på OBOSnivå. Jakobsen ok back-up.

Imingen/Brix: Relativt jevnt her også,Imingen bedre defensivt. Brix bedre offensivt. Begge holder ok tippeliganivå. Tror dog ingen av dem hadde hevet noen av de andre lagene.

Sane/Moe/Pedersen/Vinje: Sane den soleklare enern her. Klassespiller. Moe var ok i fjor. Begge trenger å kommunisere bedre. Pedersen og Vinje fullstendig uprøvd.

Midtbane

Chatto/Saltnes/Karlsen: Chatto tror jeg kan bli bra,men har kun vært meget god i allsvenskan. Har nok nivået inne. Karlsen viste ifjor at han gjerne kan få flere sjangser. Saltnes har potensiale,men relativt fersk på dette nivået.

Badou/Furubotn/Berg: Badou klassespiller. Furubotn holder ok tippeliganivå. Dog ikke i stand til å hindre Ulf-nedrykk i fjor. Berg uprøvd.

Angrep

Ibba/Sørloth: Ibba soleklart førstevalg,undervurdert. Sørloth fersk på dette nivået,virket dog frisk når vi møtte RBK i fjor.

Olsen/Berglann/Johansen/Konradsen: Olsen under pari i fjor. Berglann for lite brukt men bra talent. Konradsen klubbens største talent. J Johansen Obos spiller.

Konklusjon

Vi er ikke styrket i det hele tatt siden fjoråret. Jeg skulle forøvrig ønske Olsenpengene i fjor ble brukt annerledes. Vi har for få som hever laget til ett godt tippeligalag. Vi har alt for mange "anonyme" spillere. Vårsesongen blir ekstremt viktig,drar Badou og Sane til sommeren er det ingen igjen som virkelig hever laget. Minner igjen på at JHH ikke kan organisere ett forsvar omså han hadde en pistol mot tinningen. Håper virkelig Bjørkan kan hjelpe han å utvikle forsvarsspillet i positiv retning, ellers går vi rett ned. Vi må håpe at flere av unggutta virkelig står frem i år,ingenting hadde gledet meg mer. Jeg tar gjerne feil,men akkurat nå er det noe traust å energiløst over hele Glimt.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Knuta »

Uenig. Vi er styrket med Zarek og en meget god Furubotn. I tillegg så vil Berglann, Saltnes og Konradsen ta nye steg. Tror Konradsen kan bli en hit. Savner likevel en klassespiller på høyre flanke. Kan dog være enig at forsvarsarbeidet generelt sett må bli bedre organisert og at det gis klare meldinger fra en 'sjef'. Der har Glimt en jobb å gjøre.
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by G-s-enz »

I utgangspunktet om vi ser bort ifra fjoråret er jeg enig,men Zarek var borte hele fjoråret. Kommer han opp på gammelt nivå,ja absolutt ei forsterkning,enn så lenge vet vi ikke. Samme med talentene,man vet aldri om de tar steg. Det er vel kanskje dette som er problemet for meg,det er så ekstremt mange spørsmålstegn rundt laget.

Samtidig,dette er vel kanskje en styrke for oss,om vi slår nedenfra er vi best :lol:
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
Kesseboy
Posts: 15756
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1078 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Kesseboy »

Uenig i at vi ikke er styrka i det hele tatt, men enig i at vi ikke er nok styrka. Ut fra fjoråret tenker jeg at det er ei fin gruppe av spillere, men at gjennomsnittsnivået er for lavt. Hvis flere spillere tar stegene videre samtidig kan det bli bra, men jeg klarer ikke framkalle den store optimismen foran sesongen.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by bjornage »

Tror forøvrig ikke det er bare spillernes skyld at vi slapp inn så vanvittig mange mål i fjor. Trenerne har nok også en stor jobb å gjøre her.
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by FSHelgeland »

Glimt1916 wrote:Siden jeg ikke finner tråden for supporterbutikken så tar jeg dette her. Hva er sjansen for at Glimt kan lage bager som dette igjen? Selvfølgelig med skråstrek da :) Noen her som har noe med sånt å gjøre?

Image
En slik bag, tilpasset en liten laptop er helt klart noe jeg hadde brukt kroner på. Har faktisk vurdert å kjøpe bag fra annet lag bare for å få en med de riktige fargene. Hvis noen hadde kunnet påvirke noen så hadde det vært flott
Tippeliga 2015
ingen87
Posts: 7040
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by ingen87 »

En slik bag, med en slik ball, med slike spillere! JA TAKK!
Førr Evig!
Ville Lehtinen
Posts: 3417
Joined: Sun Aug 28, 2005 2:42 pm
Location: Oslo/Steigen
Has thanked: 42 times
Been thanked: 56 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Ville Lehtinen »

En slik Twin Otter skulle jeg gjerne hatt! Eller i det minste fått en tur med. :)
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Garrincha »

Enig ang bagen og enig ang Twin Otteren.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
User avatar
Mr Bean
Posts: 2708
Joined: Thu Mar 27, 2008 8:45 am
Location: Sortland
Has thanked: 85 times
Been thanked: 35 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Mr Bean »

Og fly med twin otter`n var alltid en opplevelse for seg selv, enten det gjalt støy eller urolig i luften eller harde landinger eller.. ....Men ned kom man uansett lettere sjokkert og alltid svett i armhulene :lol:
GLIS og STOLT av det

YNWA
'If you are first you are first. If you are second you are nothing.'
Bill Shankley :LFC 💙💛
User avatar
Vegard
Posts: 2898
Joined: Sun Apr 04, 2004 5:22 pm
Has thanked: 37 times
Been thanked: 19 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Vegard »

Hadde samme bag som Harald og Jacob poserer med!
User avatar
Vegard
Posts: 2898
Joined: Sun Apr 04, 2004 5:22 pm
Has thanked: 37 times
Been thanked: 19 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Vegard »

Edit: samme bag som Harald og Arild poserer med!
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by bjornage »

Glimt-showet gjenoppstår neste år i anledning 100-årsjubileet. Dette blir bra!

http://www.an.no/N__blir_det_Glimt_show ... 31446.html
Locked