Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Moderators: Sulliken, Larsen

Locked
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Trapattoni »

4. runde. 3-3 etter ordinær tid etter at Brann hadde ledet 3-1. En viss Olsen scoret Glimts to siste. Forøvrig kun 1700 tilskuere på Aspmyra den gang i 2004.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Kesseboy »

Jeg var dessverre én av de. Vi flytta oss bort til ståtribuna nede foran mållinja på løpebana for å se. Husker at jeg bokstavelig talt knakk sammen av Bjørkans straffe.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Trapattoni »

Da gjorde vi det samme og knakk sammen omtrent på samme sted... :-D

Vi var selvsagt ekstra gira foran den straffekonken etter å ha henta inn 1-3. Vanvittig nedtur å ryke ut der.
User avatar
Mjh
Posts: 1229
Joined: Wed Dec 01, 2010 9:10 pm
Location: Horten
Has thanked: 1 time

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Mjh »

Aspmyra får storskjerm

http://www.an.no/glimt/na-blir-det-stor ... 5-4-125318

"Bodø Spektrum AS går til innkjøp av 50m2 LED storskjerm og 182 meter LED arenareklame på Aspmyra Stadion"

"I leveransen ligger det også kamera og diverse produksjonsutstyr. Arbeidet med monteringen starter i høst og planlagt ferdigstillelse er 30.september 2015."

Det tolker jeg som at glimt ønsker å skape noe mer før kamp og i pausen slik mange andre klubber gjør?
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Novi »

Kesseboy wrote:Jeg var dessverre én av de. Vi flytta oss bort til ståtribuna nede foran mållinja på løpebana for å se. Husker at jeg bokstavelig talt knakk sammen av Bjørkans straffe.
Husker jeg satt på Nordmegler, og med min første Glimt-trøye, med nummer 9 på ryggen... Fikk noen kommentarer i det jeg gikk fra stadion gitt! Glimt hadde maks momentum etter opphentingen, og Bjørkan sto der for tidenes anti-klimaks.
Una mas cerveza.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by bjornage »

Storskjerm på Aspmyra blir fantastisk. Håper de har vett til å bruke den skikkelig. Gir store muligheter både for å "bygge stemning" og å dra inn etterlengtede sponsorkroner. Gleder meg!
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Novi »

Mycket bra det! Håper det kjøres på med intervjuer før kamp, og litt tøffere lagpresentasjoner, slik som på Lerkendal. Kan lære mye av andre klubber her.
Una mas cerveza.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by bjornage »

De trenger ikke se så langt en gang, BHK bruker storskjermen på en bra måte og vil forhåpentligvis inspirere.
User avatar
XuliX
Posts: 1328
Joined: Sun Apr 03, 2005 2:36 pm
Location: Mørkved city
Been thanked: 1 time

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by XuliX »

Var på West-Ham-Liverpool på høsten. Likte måten de brukte stormskjerm på. Quiz, høydepuntker i pausen, høydepuntker fra forrige møte, presentasjon av banens beste rundt 80 min ++. Mye lurt man kan gjøre.
"It's not the fart that kills you, it's the smell" - Petter Solberg
dagobert
Posts: 1018
Joined: Fri Sep 02, 2005 7:37 pm
Location: Harstad
Has thanked: 29 times
Been thanked: 2 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by dagobert »

Deilig med seier :!:
Er foresten veldig glad for at Glimt ikke har fått en sånn "sang" som de andre lagene har. Grusomt å høre på :lol:
Glimt selvfølgelig!
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Trapattoni »

Vi er heldigvis ikke der, men det er flere ting vi kan kjenne oss igjen i:
http://www.ringblad.no/meninger/hbkmaga ... -45-100708
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by G-s-enz »

Når man ser på Sørloths utvikling etter han fikk tillit så håper jeg Glimt gjør det samme med egne talenter. Jeg hadde helt avskrevet Sørloth etter at han så helt skrøpelig ut tidlig i sesongen. Så fikk han tillit til å starte noen kamper og vips ser man hva som bor i han.

Noter dette Glimt,Adrian Skindlo kommer snart opp.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Trapattoni »

Skindlo er vel spiss, men hvilken spillertype er han? Stor, sterk, liten, kjapp?
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by G-s-enz »

Aner ikke,men spiller midtspiss :) Var bare ett eksempel,gjelder forsåvidt spillere i alle posisjoner som kommer opp.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
ecke
Posts: 2626
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by ecke »

Jeg husker at jeg skrev før sesongen:"Sørloth minner meg om en ung Johnsen med ryggen mot mål, mens Brattbakk og Bjørkan sørget for resten. Da var vi vel fornøyd!" Når G-s-enz mener at Sørloth så skrøpelig ut og sammenligner med B/Gs egen talenter, da er det igjen en urimelig overvurdering av B/Gs talenter, denne gangen Skindlo. Jeg synes man skal være mye mer edruelig med de unge B/G-spillere både på for dem og klubbens del. I dag ser jeg for meg at Ari, Sid og Bjørkan foreløpig er de eneste som vil "overleve" en periode i A-troppen.
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by G-s-enz »

Altså det var på ingen måte ett forsøk på å vurdere Glimts talenter,de har jeg sett for lite :)

Bare sier at Sørloth har vokst enormt mye med tilliten han har fått. Jeg sier jeg håper de husker dette når våre egne talenter kommer opp,tillit er alfa omega. Spent på å se Konradsen om han blir satsa på som indreløper den dagen Badou drar.

Jeg står dog for at jeg synes han så dårlig ut i samtlige innhopp tidlig i sesongen,imponerte først når han startet mot LSK('minus de to 100% sjansene). Etter det har han spilt seg kraftig opp og vokst med oppgaven.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by mortsto »

Merkelig at det fortsatt er uklarheter om RBK kan hente Sørloth nå i sommer eller ikke. Noen med innside-info?
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Trapattoni »

Det er ikke noe uklarhet i om de KAN hente Sørloth i sommervinduet. Det kan de. Uklarheten handler vel først og fremst om spillerlogistikken i Rosenborg. Selger de Malec eller ikke? Henter de i så fall inn en ny spiss - eller Sørloth? Kjipt for Glimt å ikke vite helt sikkert, men sånn er det å låne spillere.
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Masinga »

Hvis det ikke skjer noe med Søderlund, tror jeg Sørloth blir på Aspmyra. Den eneste posisjonen til Sørloth er som spiss, ikke som indreløper/ flankespiller. Tror ikke Sørloth har noe godt av å slite benken i Rosenborg.

Sørloth har hatt tre bunnsolide kamper på rad og viser enorm utvikling. Midt opp i det hele viser også Azemi meget gode tendenser, selv om han spiller på flanken. Hele tiden er han en reell utfordrer til Sørloth.
Masinga
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Trapattoni »

Jeg tror også Sørloth blir. Og det er fryktelig viktig for oss!
Deretter får han et halvår på benken i RBK våren 2016. Om et år kommer han hit på permanent basis. Det er min plan.
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Novi »

Om han holder den samme utviklingen i høst, bør vi forsøke å kjøpe Sørloth etter sesongen. Muligheten for det er selvsagt avhengig av spiss-situasjonen i RBK der og da, men de har jo vært greie med oss i overganger før.
Una mas cerveza.
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by mortsto »

Men det ble jo sagt at RBK måtte gi beskjed før utgangen av juni hvis de skulle hente ham. Rart dette kommuniseres så uklart til media.
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Trapattoni »

enig - har vært litt forvirrende det der. Men vi må nesten bare forholde oss til det JHH nettopp har sagt, at det fortsatt er usikkert.
User avatar
tomath
Posts: 3134
Joined: Sun Aug 28, 2005 5:42 pm
Has thanked: 92 times
Been thanked: 152 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by tomath »

Det kan jo være at når RBK ikke ga beskjed innen 1. juli så betyr det at de må betale Glimt en sum for å løse ham fra leieavtalen, men at denne summen er såpass beskjeden at JHH og Glimt likevel ikke føler seg helt trygge.
"If you just talk, I find that your mouth comes out with stuff" - Karl Pilkington
eiriksin
Posts: 1134
Joined: Mon Nov 28, 2011 2:51 pm
Location: Oslo

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by eiriksin »

Novi wrote:Om han holder den samme utviklingen i høst, bør vi forsøke å kjøpe Sørloth etter sesongen. Muligheten for det er selvsagt avhengig av spiss-situasjonen i RBK der og da, men de har jo vært greie med oss i overganger før.
Det skjer vel neppe, han er sønn til tidligere spisslegende Gøran Sørloth og det har jo blitt planlagt for lenge siden at han skal tilbake. Men muligheten for å få forlenget låneoppholdet er nok til stedet.
Locked