Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Moderators: Sulliken, Larsen

Locked
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Garrincha »

Det er jo mulig han har fått skrivesperre, er i alle fall det som stopper alle mine bokprosjekt :)
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
Knuta
Posts: 10047
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 338 times
Been thanked: 453 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Knuta »

Er det kamp i Bodø i helga?. Jeg bare spør. Mellomlander i Bodø på vei til Lofoten med hurtigruta.. Har vandret ut på moloen, gått hovedgaten, inn på kjøpesenteret og til kaianlegget. Har ikke sett et eneste oppslag/info om at det er Glimt kamp i helga.
User avatar
Mr Bean
Posts: 2716
Joined: Thu Mar 27, 2008 8:45 am
Location: Sortland
Has thanked: 85 times
Been thanked: 36 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Mr Bean »

Ekspertene har snudd ang nedrykk :

http://www.an.no/sport/glimt/fotball/de ... 5-4-140620

Var det ikke Karl Petter som tidliere sa at han skulle spise hatten sin tro ? Eller husker jeg så feil ?
Men det skal jo sies at det så inni H... svart ut for noen runder siden . :)
:LFC
GLIS og STOLT av det

YNWA
'If you are first you are first. If you are second you are nothing.'
Bill Shankley :LFC 💙💛
Playmaker
Posts: 890
Joined: Thu Sep 05, 2013 6:50 pm
Has thanked: 13 times
Been thanked: 22 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Playmaker »

MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10478
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by MhepA »

Som supporter så er det obligatorisk å pirke på feil i klubben. Vi så forje kamp at Bodø/Glimt vant sin sjette strake seier 5-1 på Aspmyra, foran 3700 tilskuere.

Kan vi da legge død argumentasjonen for at dårlig oppmøte skyldes hovedsakelig dårlige resultater? La oss heller spørre spørsmål som; hvorfor solgte dere ikke sesongkort i julesesongen?
En gang Glimt, alltid GLIMT!
ingen87
Posts: 7104
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 127 times
Been thanked: 194 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by ingen87 »

I tillegg gikk kampen kl 18:00 på søndag.. Så der kan man heller ikke skylde på ukurrant kamptidspunkt.
Førr Evig!
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Trapattoni »

Vel, med tanke på tilskuertallene tidligere i sesongen (glem 16. mai og RBK), så er det vel nokså åpenbart at 3700 har noe med resultatene å gjøre? Det er jo en betydelig økning sammenliknet med hva vi feks. hadde mot Odd, Godset og Viking. Lave tilskuertall har mange årsaker. Dårlige resultater er en av de.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by bjornage »

Jeg syns 3700 hørtes veldig veldig lavt ut. Vi som satt sammen sist tippet alle godt over 4000. Forklaringen er uansett enkel, og det er sommerferie. Tror det blir bedring i tiden fremover om vi holder koken.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15807
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1214 times
Been thanked: 1101 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Kesseboy »

Man kan ikke legge til grunn gjennomsnittsoppmøtet på tidlig 2000-tall, og så klage over at det kom under det mot Start. 3700 mot en relativt sett uinteressant motstander (sorry, Start) sammenlikna med RBK eller TIL er jo en vesentlig oppgang fra de andre kampene i år. Som Trapattoni sier, det virker ganske åpenbart at man har 1200 flere -- og det i sommerferien -- enn hva man har brukt å ha.

Holdninger og følelser tar tid å endre, og Glimt har ikke spilt på godsida av det store publikum på ganske mange år. Det tar tid å snu det tilbake til at 4500 mennesker anser Aspmyra-tur som en naturlig del av annahver søndag, og at 3700 vil være et skuffende tall. At ikke jobben kan gjøres bedre er nok en anna sak.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Glimt1916
Posts: 5638
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 435 times
Been thanked: 443 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Glimt1916 »

Som ståa har vært ei stund, og med tanke på motstanderen og at det er ferietid, så synes jeg faktisk 3700 høres ganske bra ut.
niklasaune93
Posts: 121
Joined: Mon Oct 08, 2012 7:54 pm
Location: Ski, Viken - Bodø, Nordland
Has thanked: 1 time
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by niklasaune93 »

Garrincha wrote:Det er jo mulig han har fått skrivesperre, er i alle fall det som stopper alle mine bokprosjekt :)
Jeg skal prøve å ringe Stian Skår (NN.United) i dag for å høre hvordan ståa er med boka eller pengene. Det så enkelt som at ingen her har hørt noe etter den første meldingen om at boken ble forsinket?

Jeg har også sendt han mail, uten å få noe svar. Jeg vet at noen i lokalpressen i Bodø er på saken, så det blir forhåpentlig en løsning snart.
Champions League har for lite Bodø/Glimt i seg
niklasaune93
Posts: 121
Joined: Mon Oct 08, 2012 7:54 pm
Location: Ski, Viken - Bodø, Nordland
Has thanked: 1 time
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by niklasaune93 »

Jeg har vært i kontakt med Stian Skår. Boken kommer i løpet av høsten og alle som har betalt for den får et infoskriv om det snart. Han la seg flat for all kritikk.
Champions League har for lite Bodø/Glimt i seg
ecke
Posts: 2636
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 154 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by ecke »

Østersund FK har en helt spesiell historie i svensk fotball. http://www.aftonbladet.se/sportbladet/f ... 1257311.ab

B/G har et mål om å være blant de 20 beste, eller som JHH jevnt formulerer, unngå de tre siste plassene. For Østersund: ”Frågan är inte om vi når allsvenskan – utan när vi kommer vinna den”. Artig og befriende lesing.
Sven-Rune
Posts: 3032
Joined: Fri Mar 26, 2004 10:00 pm
Location: Tønsberg
Has thanked: 306 times
Been thanked: 168 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Sven-Rune »

JHH er fryktelig defensiv i sin definisjon av målsetting. I min verden er det sånn at dette forplanter seg til spillerne; -det er slettes ikke farlig å tape, vi skal jo bare....
Vårt urutinerte lag har slått de mest rutinerte, vi har tidligere tapt for urutinerte lag som Ulf, og hva de nå het alle sammen. For å bli god må du i tillegg til treninga tørre å tro på at du skal bli god, du må høre forventninger om at du skal bli god, få feedback på det du gjør godt etc.

"Våre beste menn":
- Aamodt og Kjus sa allerede da de var femten år at de skulle bli best i verden. Resten er historie - og en god historie
- Johan Olav Koss fremhevet trener'n som sa: Den svingen gikk du godt
- Bjørn Dehlie: Denne motbakken blir tøff, her skal jeg ta sekunder fra de andre

Jeg kunne nevnt flere uttalelser fra disse gutta, men det som er viktig er tanken bak, tørre, tørre, tørre.

Er det ikke sånn ecke at i Glimts mål om de 20 beste, så ligger det også noe om -av og til lukte på... -eller noe sånt.
Man bør skille mellom langsiktige og kortsiktige mål og da Glimt berget plassen i fjor burde målet for denne sesongen være å gjøre det bedre enn i fjor. Sånn som det er nå bør målet være en plass mellom 5 og 10!

At Glimt tidligere har sagt blant de 20 beste bør jo ikke bli en hvilepute. Vi har vel egentlig nådd målet om å være blant de 20 beste, og da er det på tide med et nytt mål. Vi supportere synger om at vi skal stå på Aspmyra når Glimt tar seriegull, men da må det ikke bare synges om det, men jobbes mot akkurat det.

Stabæk hadde satte seg hårete mål da de spilte i 4. divisjon(1990) og i 1998 tok de cupgull og i 2008 seriegull.

Hvor skal Glimt være om 10 år? 20 år? 30 år?

Jeg skjønner at det har vært jobbet mye og godt for å rydde opp i gammel moro, men nå er kanskje tiden moden for å se fremover?
Hva om våre ledere kunne si: Cupgull innen 2020 og seriegull innen 2025 på ny hjemmearena? Deretter får man sette seg ned og legge en plan for hvordan nå målene.
Egentlig vet jeg ikke om Glimt trenger en ny stadion, med en liten tribune foran boligblokka mot sørvest, rive gammeltribuna og få opp en moderne tribune der, er mye gjort. Det som gjenstår da er trafikk/logistikk.

Bodø tenker stort med ny flyplass, ny by. Hva med en bybane i Hålogalandsgata fra byen til riksveien?

Uansett håper jeg på 7 på rad i kveld. :glimt
Sven-Rune, med Glimt i hjertet
Medlem i FK Bodø/Glimt
Nilzo
Posts: 1014
Joined: Thu Jul 31, 2008 11:24 pm
Location: Ski (Beiarn)
Been thanked: 2 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Nilzo »

Ser Glimt var på 3. plass på fairplaytabellen i sommer. http://m.fotball.no/?name=fotball&i=138 ... tId=559299
Nå er det derimot ikke europaplass til vinneren, men pengepremie til de beste nasjonene. Noen som vet hvordan dette slår ut for klubben?
ingen87
Posts: 7104
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 127 times
Been thanked: 194 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by ingen87 »

Meget bra Sven-Rune. Jeg savner også disse langsiktige målene. Tenker da spesielt på Aspmyra som råtner på rot, og de sportslige målene. Hvis det langsiktige målet er å være blant de 20 beste, så er det greit, men et usedvanlig kjedelig mål. Spesielt med tanke på at vi har vært innenfor den målsettinga de siste 23 årene. Dersom målet skal være såpass lite ambisiøst bør man ha en annen sportslig målsetting som man kan strekke seg etter. Kanskje antall egenutviklede spillere?

Siden "Visjon og verdier" på Glimts hjemmeside har ikke noe innhold. Er ihvertfall ikke noen visjon i å være best på nettbaserte tjenester. Fant en gammel visjon her på forumet, men den er nok skrevet av selveste Ernst Pedersen:
Sportslige hovedmål(...)
Bodø/Glimt skal være blandt de fire beste lagene i tippeligaen hvert år.
Bodø/Glimt skal minimum nå kvartfinale i NM hvert år.
Bodø/Glimt skal hvert tredje år være kvalifisert for E-cup."
Førr Evig!
ecke
Posts: 2636
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 154 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by ecke »

I perioden 1993 til 2001 var målsettingen: a. blant de 6 beste i Tippeligaen b. kvartfinale hvert år c. europacup hvert 4. år. Det avgjørende var selvsagt å være blant de 6 beste lagene, da ville kvartfinale i cupen og europacup komme år om annet.
ingen87
Posts: 7104
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 127 times
Been thanked: 194 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by ingen87 »

Da har man ihvertfall noe å strekke seg etter! :)
Førr Evig!
User avatar
Novi
Posts: 11501
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 620 times
Been thanked: 823 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Novi »

Ja, man når jo sjeldent noe bedre enn hva man setter seg som mål, sies det, så da er vi vel der vi skal være! :LFC

Godt å følge en klubb som har nådd sine mål - så greit å vite hva man har å forholde seg til :glimt
Una mas cerveza.
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by FSHelgeland »

men når man har nådd et mål så setter man seg nye ...
Tippeliga 2015
Ville Lehtinen
Posts: 3418
Joined: Sun Aug 28, 2005 2:42 pm
Location: Oslo/Steigen
Has thanked: 42 times
Been thanked: 57 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Ville Lehtinen »

http://www.glimt.no/news/article/4rlc99 ... kt-ut-2017

Lisj-Bjørkan er tatt opp på A-laget.
ecke
Posts: 2636
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 154 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by ecke »

Igjen snakker RBK-Ingebrigtsen om det å trene mer og bedre: - Det går på at hvis vi skal nå de målene vi har satt oss, så handler det om å trene bedre og mer enn de andre lagene som har mer penger enn oss. Det er veien tilbake til toppen i Norge og veien for oss ut i Europa. Det handler om mer trening og hvilken trening vi gjør, sier han til Adresseavisen. http://www.adressa.no/100Sport/fotball/ ... 591145.snd

Dette er en annen virkelighet enn det sentrale B/G-aktører for kort tid siden ga uttrykk for, at B/G trener nok!!
User avatar
Novi
Posts: 11501
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 620 times
Been thanked: 823 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Novi »

Man trener vel aldri nok, hverken mengde eller kvalitet. Eneste et slikt utsagn gjør er å sørge for at man hvertfall ikke ble bedre.
Una mas cerveza.
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Trapattoni »

Glimts styreleder på Alfheim... :D

Image
Ville Lehtinen
Posts: 3418
Joined: Sun Aug 28, 2005 2:42 pm
Location: Oslo/Steigen
Has thanked: 42 times
Been thanked: 57 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Ville Lehtinen »

Jeg blir rett og slett lykkelig når jeg ser hvor mye bedre Sparebank1-logoen er integrert i våre drakter. Hvis bare LNS-logoen var med gul skrift istedet for hvit, hadde det vært perfekt.
Locked