Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Moderators: Sulliken, Larsen

Locked
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Kesseboy »

En ting er i hvert fall større enn i fjor, vi har nå over tre baklengs i snitt pr kamp!
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by gavharr »

2 av 3 kamper har vært mot antatte topp 3 lag. Det vi trenger nå er en god , overbevisende kamp mot et av de lagene det er forventet at vi skal krige mot. Da tror jeg fort selvtilliten kommer. Og så trenger Fitim 1 mål. Får vi først han i gang, så blir det mange mål etterhvert :)
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
Knuta
Posts: 10029
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Knuta »

Hvis en ser kritisk på spillerne Glimt disponerer kan en dele disse inn i tre kategorier. De som holder god standard, de som kan bli bra og de som ikke er gode nok. Ikke gode nok: Staw, Londak,Moe, Imingen, Tj, AK, Sørloth. Gode nok: Sane, Brix, Furubotn, Olsen, Berglann, Badou, Valentin, Chatto. I utvikling: Azemi, Saltnes, Konradsen, Edvardsen, Berg . Så vet jeg for lite om Silva og Cruz. Da må vi sørge for at de som holder standarden som forventes i tippeligaen spiller til enhver tid. Problemet er at vi har to halvgode keepere. Ingen av dem er matchvinnere dessverre.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Cheese Smirnoff »

Jeg syns ikke Brix hører hjemme i den kategorien. Han slurver og faller nedpå akkurat som resten av laget.

Min mening om laget er at som et skikkelig kollektiv hadde det vært mer enn godt nok for å holde seg i Tippeligaen. Når ingen tar tak, ingen orker og ingen organiserer dem vil ethvert Tippeliga-lag være i nedrykksdumpa.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
Zann
Posts: 1668
Joined: Sun Sep 09, 2012 5:49 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 43 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Zann »

Heldigvis er det flere dårlige lag i Tippeligaen, som Haugesund, Aalesund og Tromsø. Jeg tipper også at Mjøndalen og Start kommer til å slite etterhvert. Blir ekstremt viktig å ta poeng i bunnkampene i år, der var Glimt flinke i fjor.
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by gavharr »

Cheese Smirnoff wrote:Jeg syns ikke Brix hører hjemme i den kategorien.
Agree to disagree.... Han er i alle fall flere hakk bedre enn Imingen.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Cheese Smirnoff »

Disagree to agree. Jeg tror begge spillerne hadde vært gode nok i et Glimt som fungerte som lag.
Last edited by liverglimt on Sun Apr 19, 2015 5:52 pm, edited 1 time in total.
Reason: sitering
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
Glimt1916
Posts: 5591
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 422 times
Been thanked: 433 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Glimt1916 »

Det med at det er flere dårlige lag i TL er et godt poeng. Jeg glemmer av og til av hvor lavt nivået er siden jeg ser så få kamper utenom Glimt.
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Trapattoni »

Bunnpris flytter inn i "Rimi-bygget" på Aspmyra, ser jeg. Neppe helt tilfeldig.
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by mortsto »

Papiravisa tirsdag har som hovedoppslag at tilskuertallene er de dårligste Glimt har hatt i toppdivisjonen noensinne. Pr nå ligger Glimt an til å få like dårlige tall som Adeccosesongen 2013. Det triste er at klubben ikke virker å skjønne hva som kan få flere folk til Aspmyra annet enn å "vinne kamper".

Torissen sier: "– Vi har hentet inn ekstern hjelp for å bidra på sosiale medier. Vi har kjøpt inn nye vaffeljern og miksmastere, slik at hverdagen blir enda bedre for våre frivillige på kampdag, sier han og legger til:
– Ellers tar vi imot alle tips, bidrag og de råd vi kan få for at ting skal bli bedre."

Tor Ove Falch peker også på dårlige fasiliteter på gammeltribunen, uten at det sies noe om evt videre utvikling der.
Last edited by mortsto on Mon Apr 20, 2015 10:12 pm, edited 1 time in total.
Ville Lehtinen
Posts: 3417
Joined: Sun Aug 28, 2005 2:42 pm
Location: Oslo/Steigen
Has thanked: 42 times
Been thanked: 56 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Ville Lehtinen »

For min del er det selve kamparrangementet som kan gjøres bedre. Man må skape en event av hele greia! I løpet av mine år i Trondheim var jeg på RBK-kamp en del ganger, og selv om stadionfasiliteter og tilskuerantall er i en annen verden, har de alltid et fast rituale før kamp med intervjuer, konkurranser, synging av sang osv osv. Når vi nå også visstnok får storskjerm på Aspmyra, bør det ikke være store greia å få tak i en lokal interessert utadvendt og PR-kåt Glimt-fan til å fungere som showleder i de siste 30-45 minuttene før kampen begynner. Intervju med spillere/trenere, en mer organisert allsang på både Barndomsminne fra Nordland og andre Glimt-låter, en liten konkurranse, presentasjon av ballgutter/jenter...

Jeg tror det skal så lite til for å lage en mere helhetlig underholdningspakke for de som tar turen.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Cheese Smirnoff »

Sosiale medier og vaffeljern. Hvis de ærlig talt tror at det er løsningen så er det bare å glemme alle ambisjoner om høyere tilskuertall. Hvis det blir storskjerm i sommer så må de bruke den for alt det er verdt, ikke bare skru den opp og forvente utsolgte tribuner. Men jeg har en følelse av at det er nettopp det som kommer til å skje.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Novi »

Vaffeljern og miksmastere :-D det står værre til enn jeg trudde, gitt!

Selv syns jeg barndomsminne fra Nordland er dørgende kjedelig. Det hadde nok funket med 20.000 på tribunen som var emosjonelt opptatt av sangen og sang med, men nå er det en bakgrunnslåt som folk prater over. Det funker ikke.

Er forøvrig en såpass stor diskusjon dette, siden Glimt trudde problemet lå i gamle vaffeljern. Det beste de kan gjøre er å engasjere et prosjekt med noen eksterne for å designe hvordan kampdagen skal se ut på Myra.
Una mas cerveza.
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by MhepA »

mortsto wrote:Papiravisa tirsdag har som hovedoppslag at tilskuertallene er de dårligste Glimt har hatt i toppdivisjonen noensinne. Pr nå ligger Glimt an til å få like dårlige tall som Adeccosesongen 2013. Det triste er at klubben ikke virker å skjønne hva som kan få flere folk til Aspmyra annet enn å "vinne kamper".

Torissen sier: "– Vi har hentet inn ekstern hjelp for å bidra på sosiale medier. Vi har kjøpt inn nye vaffeljern og miksmastere, slik at hverdagen blir enda bedre for våre frivillige på kampdag, sier han og legger til:
– Ellers tar vi imot alle tips, bidrag og de råd vi kan få for at ting skal bli bedre."

Tor Ove Falch peker også på dårlige fasiliteter på gammeltribunen, uten at det sies noe om evt videre utvikling der.
Hahaha! Er dette seriøst?! Hvis dette stemmer så må noen for Guds skyld steppe opp på kontorene deres og fortelle de hva som må til.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
ingen87
Posts: 7044
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 115 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by ingen87 »

mortsto wrote: Torissen sier: "– Vi har hentet inn ekstern hjelp for å bidra på sosiale medier. Vi har kjøpt inn nye vaffeljern og miksmastere, slik at hverdagen blir enda bedre for våre frivillige på kampdag, sier han og legger til:
– Ellers tar vi imot alle tips, bidrag og de råd vi kan få for at ting skal bli bedre."

.
Finner dette sykt ironisk da jeg fikk to snap, og så et bilde postet på Facebook, av slappe vafler med ei brunostskive klint såvidt utover ett av hjertene. Jeg og fruen fikk også noe som liknet ei vaffelkake...
Førr Evig!
ingen87
Posts: 7044
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 115 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by ingen87 »

En annen ting - denne sykt sykt irriterende maskoten "Putte" - er det noen som synes han er morsom? Synes ikke det ser ut som at ungene synes han er noe "spennende" og får lite oppmerksomhet, mulig småbarnsfedre/mødre ser annerledes på det enn meg.

Jeg er usikker på hva som trengs for å få folk til Aspmyra. Når man ser landet for øvrig så har noen av de andre byene klart å skape et "miljø" for å dra på kamp. Jeg har vært på Sarpsborg 08 kamper et par ganger de siste årene, smekkfullt (lite stadion) hver gang, men arrangementet er ikke stort annerledes enn på Aspmyra. Bortsett fra at man kan kjøpe pølse i vaffel der. Hovedtribuna deres likner ganske mye på Sparebanktribuna, og den andre langsiden er bare ei kjip lita tribuna, ikke i nærheten av Diadora. Og den ene kortsiden er provisoriske tribuner, ikke i nærheten av SKS.

Men i Sarpsborg, og Østfold forøvrig er det et miljø - dra på stadion. Dette gjelder like godt Fredrikstad. De hadde over 4000 på hjemmekampen sin mot Levanger i helga, til tross for at de har vært middelhavsfarer i 1. divisjon i flere år nå. Nå er riktignok Fredrikstad en større by enn Bodø, men prosentmessig er det flere på kamp i Fredrikstad enn i Bodø. De har riktignok storskjerm, og er ganske flink til å ta den i bruk. Intervju med Dagfin Enerly er fast innslag, ellers brukes den aktivt før kamp, i pausen og under kamp.

Jeg har sagt det før og sier det igjen - jeg tror Glimt ville vært tjent med å spille kampene sine i Nordlandshallen. Tørt og "varmt", samt bedre trøkk fra tribuna.

Jeg har bladd tilbake til 2006 sesongen. Der spilte Glimt vårparten i Nordlandshallen på grunn av at de byttet dekke på Aspmyra. I første kamp mot Sparta Sarpsborg var det 2809 tilskuere, i påfølgende hjemmekamp mot Hødd var det 3104 tilskuere. I mellom disse kampene var Glimt i Bergen og rotet seg på et begredelig tap mot LøvHam. Deretter tapte vi 3-1 borte mot Hønefoss, for så å ha 2591 tilskuere mto Follo hjemme.

Vi hadde altså flere tilskuere i de første hjemmekampene, da vi for første gang spilte i Adeccoligaen, enn hva vi hadde i år når vi møtte nr. 1 og nr. 2 fra fjorårets Tippeliga. Vi rotet oss bort på begredelige bortetap, men likevel var det rikelig med folk i hallen. Jeg tror "miljøet" i og rundt Nordlandshallen er mye bedre, og jeg tror folk trives bedre med å dra på kamp der. Kanskje er dette en brannfakkel, men Aspmyra har blitt en plass for spesielt interesserte. Resten sitter hjemme og ser kampene på Cmore.

EDIT: Ser dette sitatet i AN
– Vi jakter på å skape en kampdagsfaktor når Glimt har hjemmekamp. Vi må forsøke å farge byen gul, sier Torrissen og legger til:
Virker som om Glimt tenker litt de samme baner som jeg gjør.
Førr Evig!
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by mortsto »

Skulle ønske journalisten kunne spørre konkret hvilke tiltak Glimt gjør. Hva gjorde de når Glimt avsluttet serien i fjor med to positive hjemmekamper og reddet plassen? Var de tidlig ute med å pushe sesongkort for 2015? Julegaver? Bedriftsmarked? Uten å vite det tipper jeg de tok seg en lang og god ferie og starta dette arbeidet lenge etter nyttår.

" Vi jakter på å skape en kampdagsfaktor når Glimt har hjemmekamp. Vi må forsøke å farge byen gul" Jakter? Hva er gjort, og hva har de tenkt å gjøre? Det er en stor ungdomsavdeling, hva med å sette disse i sving kampdag? Massevis av barn og ungdommer som går rundt i glimtdrakter helga når det er hjemmekamp. Er det ikke studium i markedsføring ved UIN? Hva med å bruke disse? Neida, lag noen oppdateringer på Facebook, og kjøp et vaffeljern. For en jævla tafatt gjeng.

Litt off topic, men på det bildet av det flagget til DGH/1916 som ligger på An.no nå; hvem er det bilde av utenom Arild og Ørjan? Skal det være Runar i midten?
Knuta
Posts: 10029
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Knuta »

Nå skal jeg ikke unnskylde det dårlige tilskuerantallet hittil i år. Men lørdag kl 15.30 og Søndag kl 15.30 har aldri vært gode kamptidspunkter i Bodø. Men så lenge NFF lar Cmore og TV2 bestemme kamptidspunktene i norsk fotball vil få mange kamper med dårlig publikumstislutning i eliteserien fremover. Kampene skal gå kl 18.00 på Søndag. Dermed basta.
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Trapattoni »

mortsto wrote: Litt off topic, men på det bildet av det flagget til DGH/1916 som ligger på An.no nå; hvem er det bilde av utenom Arild og Ørjan? Skal det være Runar i midten?
Han store i midten er nok Harald...:-)
Runar helt til høyre, sett forfra.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Cheese Smirnoff »

Glimt støtter ikke 1-6-1-ordningen, så da skal de ikke kunne bruke kamptidspunktene som noen unnskyldning. Bodø/Glimt er en sterk merkevare i Nordland, selv om tilskuertallene ikke tilsier det. Det må være en fin ting å ha på CVen for noen som er interessert i å jobbe med markedsføring, å kunne bygge opp denne merkevaren og kunne vise til konkrete resultater, som tilskuertall og økt inntekt. Det må jo være en rimelig unik markedsførings-jobb i Nordland.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Cheese Smirnoff »

Og nå ser jeg hva Tor Ove Falch sier i Avisa Nordland
– Folk kommer ikke for å se show. De kommer for å se fotballkamp. Jeg har aldri opplevd at pauseunderholdningen har trukket folk til Aspmyra.
Hvis folk bare vil se fotballkamp ser de jo, som Falch sier, kampen på TV. " Det hadde vært artig å vite hvor mange bodøværinger som satt hjemme og så Glimt. Jeg tror nok fotballinteressen blant folk er større enn det som vises på arenaene."

At bodøværinger heller ser kampen på TV enn på Aspmyra viser jo bare at det ikke er noe spesielt å dra på Aspmyra, og det er helt og holdent Glimts ansvar. Det som presenteres på Aspmyra er jo bare 2x45 med fotball og en kaffekopp. Det samme, pluss mye mer, får man jo foran TVen sin hjemme. Man må tilby mer enn bare halvmotiverte spillere og trenere på Aspmyra, og jeg tenker ikke på danseskoler eller barn som sparker fotball. Glimt må lage et eller annet, før kampen eller i pausen, som skaper stemning og som spiller på Glimts posisjon i byen og fylket.

Det er en gammel, fantasiløse vennegjeng som sitter oppå kontorene og venter på at tilskuerne skal komme til dem.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
ingen87
Posts: 7044
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 115 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by ingen87 »

Cheese Smirnoff wrote: Det som presenteres på Aspmyra er jo bare 2x45 med fotball og en kaffekopp.
En kaffekopp man må stå 20 min i kø for å få i handa.. Ihvertfall hvis man er så dum at man venter til pausen med å kjøpe den. Skulle man være så uheldig å dra før pausen så går man glipp av siste 5 av første omgang.. Ergo - man får bare med seg 85 minutter da de resterende 5 min må beregnes til kaffe, vaffel eller pølsekø :)

Enig med det du sier, merkevaren Aspmyra må bygges opp! Og da hjelper det ikke å presentere merkevaren som: 2 x 45 minutter, der vi i løpet av 15 kamper skal prøve å karre til oss nok poeng til å berge plassen. Det selger akkurat like dårlig som Soho!
Førr Evig!
User avatar
Mr Bean
Posts: 2708
Joined: Thu Mar 27, 2008 8:45 am
Location: Sortland
Has thanked: 85 times
Been thanked: 35 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Mr Bean »

svarte: no. Må dem få fingeren(e) ut og gjøre noe for og få publikum tilbake og gjøre det mere ateaktivt og gå på kamp :evil: Skjønner ikke at de er fornøyd med dette og at de ikke gjør noe med det :?
GLIS og STOLT av det

YNWA
'If you are first you are first. If you are second you are nothing.'
Bill Shankley :LFC 💙💛
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by gavharr »

Husker jeg var med GLIS på bortekamp i Hamar en 16.mai. Og oppladningen til kamp der, var hysterisk mye mer underholdende enn på Aspmyra. De hadde egen sending kalt Corner, eller noe i den duren, med intervjuer osv. Ikke ulikt Studio Glimt. Regner med Freddy og resten av AN-gjengen sørger for noe lignende når skjermen er på plass. Det er som mange har nevnt allerede et "must" å servere Aspmyras besøkende noe de ikke får foran tv'n. Man må gi en ekstraverdi til dem som faktisk møter opp på kamp.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
Lillegutt
Posts: 154
Joined: Mon Jun 05, 2006 7:22 pm

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Lillegutt »

Problemet med å få folk på kampene heter premier league. Kjenner masse fotball interesserte i bodø, men de ville gjort alt for mænchestet junaited og liverpul og vet knapt navnet på en eneste glimt spiller. Vi kjemper dessverre en kamp som er tapt. Alle mener at arrangement er for dårlig, men dette er dessverre bare tull. Det kommer ikke til å hjelpe uansett. Det eneste som kan redde oss er at det blir "kult" med glimt igjen. Vi trenger en tulling på laget som kan lage litt show. Vet ikke om det er slik, men av alle mine venner så er de som er mest interessert i glimt de som har tilbringt en tid utenfor Bodø. Derfor mener jeg kanskje at vi burde begynne å spille hjemme kampene i Oslo.


Beklager at dette innlegget ble bare tull, men jeg sitter på ett tog i sør Korea og drikker med begge nevene mens jeg har mange planer om hva som skal til.
Locked