Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Moderators: Sulliken, Larsen

Locked
Knuta
Posts: 10059
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 339 times
Been thanked: 453 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Knuta »

Skulle bare mangle at man ikke kan klare noen assist i løpet av en sesong. Jevtovic har gjort det helt motsatte av Trond gjennom hele sesongen. Jeg ønsker av hele mitt hjerte at det snur for Trond men kanskje et par kamper på benken vil gi han ny motivasjon.
User avatar
Crazy horse
Posts: 8312
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 155 times
Been thanked: 232 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Crazy horse »

Håper også TO finner tilbake til gamle takter. Han er jo akkurat nå for tiden Mr. Glimt himself. Men det er rart hvor fort "gamle" prestasjoner blir glemt. Han har virket motivert nok for meg, men killerinstinktet har vært fraværende. Han har nærmest vikrket panisk foran mål og det er rart, siden han er en enda mer erfaren mann nå, enn han var i fjor.
Men jeg mener altså at det er flere enn Trond som må levere mål. Av de 13 målene så har angrepet (Tim, Jevto og TO) levert 10 mål). Forsvaret (Bjørnbak og Emil) har levert 2, mens midtbanen (Henrik Furebotn) har levert 1 mål.
Jeg tror at en skadefri Morten Konradsen hadde scoret et par mål på fjorten kamper. Normann har jo hatt store sjanser uten å levere varene. Babenko har vel ikke vært i nærheten.
Forsvaret har ikke vært farlig på dødballer heller, iallfall har det ikke blitt resultater av det.
Konklusjon: Vi har et lagproblem!
Fotball er nesten alltid morsomt
G-s-enz
Posts: 5434
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 212 times
Been thanked: 281 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by G-s-enz »

Hovedproblemet er ofte TOs taktiske valg i kontringene,mot RBK var det helt sjokkerende.

Tror vi kommer til å se flere mål med Normann dypt og Babenko høyere i banen.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
Knuta
Posts: 10059
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 339 times
Been thanked: 453 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Knuta »

Som G-s-enz påpeker, det er ikke lett for hverken spiss eller Jevtovic og midtbanen å score når de fleste kontringene blir bare til tull og tøys. Det er der hovedforskjellen er fra i fjor til i år offensivt. Når så Trond får 100% sjanser blir det også skuslet bort med elendige valg.
Playmaker
Posts: 890
Joined: Thu Sep 05, 2013 6:50 pm
Has thanked: 13 times
Been thanked: 22 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Playmaker »

Babenko på indreløper. Hva er det han gjør som ikke Patrick Berg kan gjøre? Patrick har mer tempo i beina og en bedre pasningsfot(for måten vi spiller).

Synes forresten Edvardsen var svak i går. Elendig defensivt og gjør noen helt unødvendige feil med ballen.
Normann ble litt for enkelt forbigått defensivt, men måten og teknikken han slår noen pasninger på, hører ikke hjemme i TL. Trør til i duellene. Solid.
Skryt til Jacobsen. Kjemper og roper. Deilig og ikke minst viktig å ha en sånn.

Ellers synes jeg vi er upresise og mangler tempo på ballen... gjennom hele kampen. Å se Moe og Bjørnbak slå pasninger under den oppbyggende delen av spillet er smertefullt. Upresis loffing av ballen frem og tilbake. Forferdelig å se på. Som selveste Riise sa om Gerrard, han slår ikke pasninger, han skyter dem. Mindre loffing i bakre ledd.
User avatar
Crazy horse
Posts: 8312
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 155 times
Been thanked: 232 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Crazy horse »

Var vel mye bra med Riise en gang i tiden, men nå har han mistet mye cred.

Jeg ble veldig glad for seieren på fredag. Selv om ikke spillet var av det beste så slipper vi ikke inn mer enn ett og scorer fire. Begynner å få trua på en god og gul høst (sensommer også). Har trua på Bjørkans prosjekt, men om det er slik jeg innbiller meg, eller bare tilfeldigheter og flaks, eller et helt annet, det er jeg ikke sikker på. Jeg tror Aasmund har oppdaget en del ting:
- Glimt har vært best når de har basert kjernen av troppen på lokale gutter (det vil ta litt tid før Glimt får en slik kjerne helt og fullt, siden de store talentene er nokså unge fremdeles), men vi ser at de unge talentene får tid, lykkes mer og mer og utvikler seg godt.
- For å lykkes må man ha ha mye større defensiv trygghet. Vi må rett og slett ha et mye bedre forsvarsspill og slippe inn langt færre mål. De to foregående sesongene slapp vi inn henoldsvis 60 og 56 bak og det er alt, alt for mye. Jeg mener (og tror nok Bjørkan mener det samme) at vi må klare oss med maks 40.
- Glimt lykkes best som kontringslag. Derfor må vi være solide bakover og effektive framover. Det har vi bare delvis vært denne sesongen.
- Vi har kun sluppet inn 20 mål å halve sesongen og ligger da an til 40.
- Vi har ikke scoret nok mål i forhold til sjansene vi har produsert. På lørdag derimot så gjorde vi det.
Fotball er nesten alltid morsomt
G-s-enz
Posts: 5434
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 212 times
Been thanked: 281 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by G-s-enz »

Forsåvidt enig Crazy,men mener faktisk vi er for dårlige til å skape sjangser. Vi har vel to kamper i år der vi ikke hadde sjangser i det hele tatt,som S08 hjemme. Men vi lå meget høyt på en statistikk over effektivitet tidligere i sesongen.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
Crazy horse
Posts: 8312
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 155 times
Been thanked: 232 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Crazy horse »

Enig i at vi ikke produserer nok sjanser, men i følge NTB har vi i snitt 10 avslutninger per kamp, cirka 4,5 av dem på mål, og det er en del av de andre som produserer færre. Faktisk har vi produsert like mange sjanser i år som i fjor, i følge samme statistikken, men i år har vi utnyttet 27 % av sjansene mot 40 % i fjor. Da trior jeg jeg har mine ord i behold. Muligens overpresterte vi noe i fjor. Mest effektiv i år er Godset med 43 % utnyttelse av sjanser.
Fotball er nesten alltid morsomt
G-s-enz
Posts: 5434
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 212 times
Been thanked: 281 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by G-s-enz »

Vi overpresterte nok en del i fjor ja,eller vi overpresterte en lang periode,også underpresterte vi i starten. Typisk Glimt mao,elendig bunnivå,bra toppnivå.

Jeg går for min del å funderer hvor vi kunne havnet med det laget vi hadde,dersom vi hadde en bedre trener enn JHH. Badou,Sane,Chatto,Valentin & Sørloth,burde fått mye mer utav de spillerene der.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
Crazy horse
Posts: 8312
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 155 times
Been thanked: 232 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Crazy horse »

I følge an.no + (som jeg ikke har) så legger Anders Karlsen opp og flytter til Tromsø. Litt overraskende kanskje, siden det kommer så plutselig, men har jo aldri klart å spille seg til fast plass, så det er jo forståelig at han vil videre i livet.
Fotball er nesten alltid morsomt
madbertha
Posts: 377
Joined: Sun Apr 24, 2005 5:26 pm
Location: Stavanger
Been thanked: 2 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by madbertha »

Image
Playmaker
Posts: 890
Joined: Thu Sep 05, 2013 6:50 pm
Has thanked: 13 times
Been thanked: 22 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Playmaker »

Flest klareringer i TL: Bjørnbak på 3.plass. https://gyazo.com/f94e5f911969805ab085be32652f532b

Hvem havner i flest dueller i TL? (Merk, ikke antall vunnet): https://gyazo.com/002084a33611327ce6d9e0754c9426ee

Vi er ikke taklingssterke: https://gyazo.com/47983f84e3606b08959190783e52edb8

Trond Olsen med flest innleggsforsøk: https://gyazo.com/2ab357cb658df3f72618da5aafb7e448

Mer kan bli funnet på: https://twitter.com/heborres
User avatar
Neko
Posts: 430
Joined: Tue Jul 28, 2009 9:10 am
Location: Oslo
Has thanked: 2 times
Been thanked: 20 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Neko »

Tromsø både over og under oss på taklinger. Ikke verst. :tenk
User avatar
Novi
Posts: 11505
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 621 times
Been thanked: 824 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Novi »

Glimt forlenger 2 år med Jacobsen, og ut 2020 med Matthias Normann! Meget bra begge to! Liker at man er offensive med lange kontrakter på de unge håpefulle. Er de så gode som man skryter om i media, så finns det penger til å kjøpe'n.
Una mas cerveza.
G-s-enz
Posts: 5434
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 212 times
Been thanked: 281 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by G-s-enz »

Nydelig med Normann,viktig å ha de største talentene på lange kontrakter. Plutselig skyter utviklinga fart.

Jacobsen er vel i for seg greit nok,viktig mann å ha i garderoben.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
Playmaker
Posts: 890
Joined: Thu Sep 05, 2013 6:50 pm
Has thanked: 13 times
Been thanked: 22 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Playmaker »

Nesten glemt at vi har 10% av overgangssummen ved et videresalg av Badou. Vært morsomt om en av storklubbene i Tyrkia eller et annet sted, bladde opp 50-60-70 millioner nå ;-)

Kan nevne at agentselskapet som har Badou holder seg sjeldent i ro. Mye klubbskifter på gang hos klientene :)
madbertha
Posts: 377
Joined: Sun Apr 24, 2005 5:26 pm
Location: Stavanger
Been thanked: 2 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by madbertha »

Tror det kan bli veldig aktuelt nå. Hvis ikke andre er før han i køen.
Stormen
Posts: 235
Joined: Tue Apr 06, 2004 3:25 am
Location: Bergen

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Stormen »

Hei, er i Bodø for første gang i mitt liv imorgen så lurer rett og slett på om det finnes noen butikker som selger Glimtutstyr? :) På forhånd tusen takk for svar! :)
Stormen
Posts: 235
Joined: Tue Apr 06, 2004 3:25 am
Location: Bergen

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Stormen »

Tusen takk for kjapt svar :) Da er nok sjansen stor for at jeg legger igjen litt penger i Bodø imorgen =)
Knuta
Posts: 10059
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 339 times
Been thanked: 453 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Knuta »

Så er det store spørsmålet hvem står i mål i neste kamp?. Får vi vite det i morgen?. Spent.
User avatar
Novi
Posts: 11505
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 621 times
Been thanked: 824 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Novi »

Regner sterkt med at det skjer noe denne uken! Noen rykter om det ene eller andre?
Una mas cerveza.
User avatar
helsvhe
Posts: 1511
Joined: Sat Aug 15, 2009 6:08 pm
Location: Oslo
Has thanked: 335 times
Been thanked: 88 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by helsvhe »

Med all skryten av Jonas som keepertrener av Hannes så får vi håpe vi får inn en dyktig keeper som ønsker å utvikle seg enda mer :D
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Masinga »

Drømmen hadde vært å høre Buffon synge "Å, eg veit meg eit land". 8)
Masinga
G-s-enz
Posts: 5434
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 212 times
Been thanked: 281 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by G-s-enz »

Såeee noen som har hørt nå mer om den Glimtboka? :lol:
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
Locked