Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Moderators: Sulliken, Larsen

Locked
Knuta
Posts: 10049
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 339 times
Been thanked: 453 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Knuta »

Det er rett og slett en uting av små barn skal samles i Bodø/Glimt i stedet for å utvikle seg i de små klubbene. Nils Arne Eggen sa det samme, Han var ikke interessert i å hente unge talenter til RBK. Som han sa la de utvikle seg der de er, score mange mål og være ledende på de lokale lagene før de tar spranget til en storklubb. Det som Ørjan og co kommer med en gammelt tankegods og ingen i dag kan si om en 11-12 åring kommer til å bli en stor spiller. La de spille sammen med sine klassekamerater noe som også Martin Ødegård gjorde helt til han var 13 år.
ecke
Posts: 2636
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 154 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by ecke »

Jeg mener at B/G tar feil, og Arne Jakobsens kronikk forteller at jeg har gode grunner for å mene det. Jeg undres på hvorfor de ikke heller fokuserer på det som er veldig nært for B/G som toppklubb, det å øke kvaliteten i arbeidet med A-laget og aldersgruppen 12-18. 8 millioner i året skulle da medføre noen flere talenter pr i dag inn mot A-laget?
Glimtpappa1
Posts: 9
Joined: Thu Dec 11, 2014 8:33 am

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Glimtpappa1 »

Talentutvikling er vanskelige saker. Glimt gjør mye bra for de som er på satsningslagene, men det er mange gode spillere i salten som ikke kommer med her.

Jeg tror modellen til blant annet Odd med trenerhjelp til naboklubber vil kunne være vel så bra som plukking av talenter når gutta er 12 år gamle.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by bjornage »

En liten digresjon fra talentdebatten: Det er fremdeles ikke mulig å fornye eller kjøpe sesongkort for 2015-sesongen, med mindre noe har skjedd de siste to-tre dagene. Vet ikke hvor skoen trykker, men syns det er rart at det ikke ha dette på plass nå rett før jul. Jeg er vel neppe den eneste som tenker å legge et sesongkort under treet om et par uker.
Wendigo
Posts: 1503
Joined: Wed Oct 01, 2008 5:03 pm
Has thanked: 238 times
Been thanked: 115 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Wendigo »

Deja vu
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
-Douglas Adams-
Glimtpappa1
Posts: 9
Joined: Thu Dec 11, 2014 8:33 am

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Glimtpappa1 »

ecke wrote:Jeg mener at B/G tar feil,
Hvorfor lytter ikke Glimt hvis så mange er imot modellen?
ingen87
Posts: 7105
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 127 times
Been thanked: 194 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by ingen87 »

Sitter og ser Besiktas - Tottenham i Europa League - vekker ambivalente minner! Husker så alt for godt 1-1 kampen på Aspmyra. Der Glimt kunne vunnet med både 2 og 3 mål, men endte opp med ei sen utlikning av Besiktas!

Hadde vært helt kurrant med Europa League på Aspmyra snart ;)
Førr Evig!
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10791
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2309 times
Been thanked: 384 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by liverglimt »

Glimtpappa1 wrote:Hvorfor lytter ikke Glimt hvis så mange er imot modellen?
Når har Glimt hatt kultur for å lytte? Hvis de skal starte med det nå så må det endres på tankegangen internt. De har alltid stort sett vært seg selv nok. Er man inne i familien så er man veldig inne, alle andre er langt utenfor.

Hvis klubben skulle endre og begynne å lytte. Framsnakke andre klubber i nærområdet. Drive positiv talentutvikling fra 12 år og oppover. Da hadde nok Aspmyra sakte men sikkert blitt fylt opp med folk som ville støtte opp om utviklingsarbeidet. Nå skummer de fløten og andre klubber føler de ikke har noe å stille opp med, den store stygge ulven tar for seg!
@liverglimt
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by bjornage »

Flere som har lest det glimrende intervjuet med Arild Berg i Bodø Nu? http://bodonu.no/det-interessante-med-m ... om-kan-me/
Nå hiver samtlige norske toppklubber seg på telefonen. Lenge før han henter fotballskoene frem fra innerst i skapet har Vålerenga, Brann, Viking, Stabæk, Glimt, selvfølgelig – og Rosenborg vært på tråden.

Arild orker ikke ta alle telefonene selv. Den jobben overlater han til bror Runar.

Rosenborg er ivrigst. En utålmodig sportsdirektør, Rune Bratseth, ringer Runar for å purre. Nils Arne Eggen sitter og tripper i samme rom.

– Ja, sier Bratseth, e det læng te’n Arild bestæm sæ?

– Nei…, sier Runar.

– Ok. Ka skjer da?

– Han…eh….han Arild har bestemt sæ.

– Hæ?! Førr ka?!

– Du, det blir…Gevir!

Først da høres Nils Arne Eggen i bakgrunnen:

– Gevir?!?! Ka i svarten e det?!
Både morsomt og trist lesning.
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Trapattoni »

Fantastisk flott intervju. Anbefales.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by bjornage »

Intervjuet klarer det mesterlige i å avdekke flere av mytene rundt han, samtidig som de bygger opp om mange flere. Umulig å ikke tenke hvordan det ville vært om helsa hadde holdt.

Har derimot hørt mange rykter opp igjennom årene at Eggen og Bratseth i lang tid forsøkte å få han til å bli RBK-spiller selv etter tiden i Lyn da han hadde lagt opp, og til og med gått så langt som å tilby han en diger kontrakt. Hadde håpet å få litt mer lys på det, om det i det hele tatt er sant.
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by J I P »

Hvilket intervju! Sterkt!
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
ecke
Posts: 2636
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 154 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by ecke »

Det var hyggelig å lese hvordan Arild Berg har kommet "tilbake". Han bekrefter også det klubbledelsen den gangen mente var de egentlige problemene. Jeg husker følelsen da Arild Berg ga opp Tippeligaspill etter 1995. Da var det allerede klart for oss at Arild ikke alltid hadde det godt med toppfotballen.
Glimt1916
Posts: 5640
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 435 times
Been thanked: 443 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Glimt1916 »

Flott at han føler seg så mye bedre, og veldig morsomt at han har begynt å dra på Aspmyra igjen. Når det er sagt så må jeg vel innrømme at jeg tror han var bedre som fotballspiller enn som ME-"ekspert"......
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16613
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 997 times
Been thanked: 782 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Sulliken »

The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10791
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2309 times
Been thanked: 384 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by liverglimt »

Veldig interessant lesing. Fortsett som playboy, det er ett flott liv!! :geeku
@liverglimt
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16613
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 997 times
Been thanked: 782 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Sulliken »

Nå er intervjuet også publisert i VG Papir...
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
mortsto
Posts: 7420
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by mortsto »

Flott intervju, selv om jeg også tror AB har begrenset kunnskap om ME. Men han har funnet veien sjøl, og det er godt å høre han har det bra. Tenker også på hvor langt han kunne nådd, og det må være merkelig å være så utrolig god i noe en ikke trives med å gjøre.
Morsomt at VG tok saken. Kanskje ikke like morsomt for AB at kommentaren om runkekluten ble med i VGs sak.
:skål
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10791
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2309 times
Been thanked: 384 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by liverglimt »

Eneste kjedelige med at det når VG er at nettrollene får feie løs i kommentarfeltet. :?
@liverglimt
User avatar
Crazy horse
Posts: 8307
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 154 times
Been thanked: 232 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Crazy horse »

Skulle gjerne ha hatt litt flere kommentarer rundt fotballspilleren Arild, og ikke ME-Arild i det kommentarfeltet. ME er en forferdelig sykdom som helt sikkert har mange diskusjonsarenaer andre steder.
Fotball er nesten alltid morsomt
Glimt1916
Posts: 5640
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 435 times
Been thanked: 443 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Glimt1916 »

Nå har jeg ikke lest noen kommentarfelt, men når man sier
– Det interessante med meg er ikke min fotballkarriere, men at jeg er den i Norge som kan ME
Så legger man vel selv ganske mye opp til hva diskusjonen skal handle om i ettertid? Jeg har selv venner som har ME som synes Arild Berg fremstår "noe merkelig" i dette intervjuet, selv om de ikke er av typene til å bruke kommentarfeltene. Jeg synes det er spesielt at han går ut såpass høyt som han gjør, der han motsier de fleste fagfolk, med begrunnelse i at han har brukt årevis på å reist verden rundt og betalt gode penger til kvakksalvere som kan like mye om ME som meg. Hvorfor skulle det gjøre hans innsikt i sykdommen større? Ikke at jeg skal blande meg så mye opp i dette, men jeg skjønner i hvert fall at det han sier vekker reaksjoner. Men som sagt er det utrolig bra at han føler seg bedre. Og for en fotballspiller han var!
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Masinga »

Bra intervju! :)
Masinga
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by bjornage »

Glimt1916 wrote:Jeg har selv venner som har ME som synes Arild Berg fremstår "noe merkelig" i dette intervjuet,
Arild Berg fremstår som Arild Berg syns jeg. Ikke den mest ordinære typen, for å si det mildt.

I andre nyheter har endelig Glimt åpnet for å selge og fornye sesongkort, så da er julekvelden berga.
User avatar
Crazy horse
Posts: 8307
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 154 times
Been thanked: 232 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Crazy horse »

Uten at jeg vil si det for sikkert så er vel kunnskapen om ME nokså liten fremdeles og folk reagerer vel muligens ulikt på forskjellige behandlingsformer, vil jeg tro. Slik sett er Arild Berg kanskje mest ekspert på sitt eget sykdomstilfelle, og ikke generelt.
Fotball er nesten alltid morsomt
G-s-enz
Posts: 5432
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 211 times
Been thanked: 280 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by G-s-enz »

Ser ut som vi kan ha 0 poeng etter 4 første runder neste år :roll:
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
Locked