Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Moderators: Sulliken, Larsen

Locked
Glimt1916
Posts: 5591
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 422 times
Been thanked: 433 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Glimt1916 »

Uten at jeg vet hva som er korrekt, så tror jeg ikke sånn helt uten videre på at ingenting er forskjellig med JHH og Bjørkan ved roret.

Hva Trond Olsen faktisk sier i Studio Glimt:

"Aasmund har kommet inn, vært positiv i sin inngang til kampene. Han har brukt litt andre ord, og vært veldig positiv. Han har latt oss stå litt høyere i kampene, og han har lyttet litt på oss og, samtidig som vi har fått lov til å si våre ting i forhold til hva vi føler utpå der."
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Trapattoni »

Noe er selvsagt forskjellig. Vi snakker om to forskjellige mennesker her. Spørsmålet er om det har utgjort noen forskjell på det som har blitt prestert på banen. Det er litt verre å vurdere. Men som vanlig er det mange som trekker meget raske og bastante konklusjoner.

Litt som når FFK vant en kamp etter at Wibe-Lund fikk fyken. Det var ikke måte på hvilken effekt det hadde på laget. Så - pang: 1-6 og 1-4.
Knuta
Posts: 10029
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Knuta »

Vel for min del kommer konklusjonen etter 7 seriekamper og 4-5 treningskamper. Det jeg også har opplevd er fortvilelsen hos spillerne og når Brix uttalte at de ikke var klar over hvordan de skulle spille så forstod jeg tidlig at her var noe galt. Om Bjørkan er riktig mann vet jeg ikke, men jeg er 100% enig med Arild Berg som sier at spillerne og JHH/Bjørkan må sette seg sammen og finne ut hva gjorde vi forskjellig i strukturen i de to siste kampene sammenlignet med de første. Hvis man ikke gjør dette og bare tror på tilfeldigheter så er man på ville veier.
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5570
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 167 times
Been thanked: 322 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by poteten »

Jeg velger å tro at JHH har vært delaktig i snuoperasjonen. Jeg velger å tro at det har vært godt for spillerne å høre en annen stemme i garderoben før kamp, under kamp og etter kamp. Det er naturlig at slikt fort blir en slags bonus. Mer lydhør gruppe. Osv osv.

Jeg tviler på at Bjørkan vil kuppe noe som helst. Jeg tviler på at det er skjedd en radikal endring i mentalitet.

JHH har siden før vi ansatte han vært totalt svart hull i forsvarsarbeid. Det visste alle. Fokuset hans er angrep. Han har nok blitt bondefanget av at Glimt spiller på myten "kontringslag" og dermed lagt laget bakover fordi det ga best uttelling fremover.

Etter 7 oppgjør fant vel hele gruppa ut, inkludert JHH, at man kanskje måtte presse mer enn ingenting for å få med seg poeng i tillegg til mål.

Det er uhørt å prate om at Glimt er friskmeldt etter 4 poeng og 2-1 i målforskjell mot Start og Tromsø, to av de dårligste lagene Glimt, inkludert seg selv, har møtt siden de møtte Lyn på Aspmyra i 1993.

Uhørt.

Lakmustesten kommer mot LSK. Poeng der vil ikke bare være like overraskende som at Høgmo skulle tatt Norge til EM-gull, men også en indikasjon på at Glimts prestasjoner er på vei fremover.

Det hadde vært noe annet å prate om Bjørkan hadde skrudd over på 442 og vunnet 10-0 på to matcher. DA kunne man prata om treneren bør byttes ut.

Men det har altså ikke skjedd. Vi vant mot Tromsø fordi Tromsø spilte som Wehrmacht i 1945.

Vi tok poeng mot Start fordi Start ser ut til å være opptatt av å ikke vinne kamper hjemme.

Ikke fordi Glimt var gode.
Kritisk
Knuta
Posts: 10029
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Knuta »

Enig. Den virkelige testen er mot LSK og Mjøndalen.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Cheese Smirnoff »

Kesseboy wrote:Så; dette tar formen til de fleste konspirasjonsteorier? Vi mistenker noe, og når klubben sier noe annet så bekrefter det mistanken vår?
Nesten sånn som "treneren har vår fulle tillit"? Hvis man skulle kalle spekulasjoner om treneravganger for konspirasjonsteorier etter slike uttalelser, begynner jeg å ta Nyhetsspeilet for fakta. Det er vel ingen andre bedrifter som sier én ting innad og en annen til media så ofte som fotballklubber. Hvis spillerne skulle være i klinsj med Halvorsen ville de selvsagt ikke sagt det til media før de hadde vært klar med en sluttpakke til han. Noe annet ville jo vært useriøst.

Av spillernes uttalelser er det rimelig klart at Bjørkan tilførte noe som tente en gnist hos dem. Selv tror jeg det har blitt en smakebit av ny trener-effekt som Halvorsen forhåpentligvis kan gripe tak i til sin fordel. Hvis laget derimot faller sammen igjen når han er tilbake, stikker nok ting dypere. Jeg tror nok, i likhet med Børre, at Arild Berg vet noe og som han forsøker å hinte til uten å skape kaos.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
Knuta
Posts: 10029
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Knuta »

Kesseboy wrote: Nesten sånn som "treneren har vår fulle tillit"? Hvis man skulle kalle spekulasjoner om treneravganger for konspirasjonsteorier etter slike uttalelser, begynner jeg å ta Nyhetsspeilet for fakta.
Nettopp. Aabrekk hadde styrets fulle tillit dagen før han fikk sparken. Norling i Brann har styrets fulle tillit. FFK-treneren hadde styrets fulle tillit inntil han måtte trekke seg 2 dager senere. Hvis nå ledelsen i Glimt hadde gått ut med noe sånn "Bjørkan har kommet inn som en frisk pust og har tatt noen viktige justeringer i forhold til JHH". Da vet vel alle hva som hadde skjedd. Det er fullt mulig at ledelsen i Glimt mener dette men kan selvfølgelig ikke gå ut med dette. Det har ingenting med konspirasjonsteorier å gjøre. I politikkens verden er det akkurat det samme. En statsråd har sjefens fulle tillit inntil han får beskjed om å trekke seg.
ecke
Posts: 2626
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by ecke »

Jeg synes det "kokes mye suppe på en spiker". Etter å ha sett trenerteamet i arbeid over tid, synes jeg det blir sært å gi æren for framgangen i to kamper til enkeltpersoner. Jeg trodde det var tegn på godt lederskap, ikke det motsatte, at vikaren skal være i stand til å videreføre lederskapet på kort sikt. For meg er framgangen skjedd ved at enkeltspillere nærmer seg form, og at spillerne slipper å spille på plasser de ikke behersker. Det har veldig lite med vikaren å gjøre. De trener på samme måte, og endringen i laguttaket er teamets. Jeg har lenge vært skuffet over keepervalget, at en treg Saltnes skal forsøke å holde tritt på midten, at bestevennene Brix og Moe ikke klarer å fordele forsvarsjobben på venstresiden, og at Moe ser utrolig keitete foran mål, og alltid har jeg snakket om mangel på løpskraft og duellkraft på midten. Dessverre er alle trenere medansvarlige for de dårlige disposisjonene.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Kesseboy »

Det har jo ikke vært snakk om noe "kiss of death" fra ledelsen, det har jo vært mer en beskrivelse av en prosess. Men spekulasjonene blir jo tautologier her; enten tror man noe, og får det bekrefta fra klubben, og da er det riktig; eller så får man det avvist av klubben, og da er det riktig. Besnærende.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Garrincha »

Tror ikke Glimt har råd uansett å sparke noe trener. Nei, nå får JHH, Aassa, spillerne og vi supporterne brette opp ermene, ta kamp for kamp og satse på, som JHH sier, at når siste kamp er spillt i høst, så er det minst tre lag bak oss på tabellen. Og vi får håpe på at både Badou og Sane spiller såpass bra at det finnes noen klubber som er villige til å legge litt på bordet i sommer, slik at vi får reinvistert i et par tre nye spillere.

Vi får se det positive, vi er ikke konkurs og vi ligger heller ikke helt sist på tabellen.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
jendoriluka
Posts: 511
Joined: Sat Dec 12, 2009 4:42 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 22 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by jendoriluka »

Men i de to siste kampene har vel spillerne spilt i posisjoner de normalt ikke behersker, eks. Saltnes og muligens Jacobsen? Hvordan eksempler tenker du på, Ecke? For min del tenker jeg man må bedømme Bjørkans inntreden etter hvordan spillerne har reagert mentalt, snarere enn taktisk. Dette blir selvsagt spekulasjon, men ut i fra uttalelsene til Trond Olsen og Arild Berg, og spillet til spillerne (som nå faktisk klarer å presse høyt, noe de ikke klarte under JHH tross hans instrukser), kan det virke som det har skjedd noe her. Kanskje er selvtilliten bedre, eller kanskje det er ren tilfeldighet. For tidlig er det vel å si uansett.
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by MhepA »

Garrincha wrote:Og vi får håpe på at både Badou og Sane spiller såpass bra at det finnes noen klubber som er villige til å legge litt på bordet i sommer, slik at vi får reinvistert i et par tre nye spillere.
Neh, jeg frykter at et salg av Badou og Sané er skjebnesvangert. Vi får max 1-2.000.000 for de tilsammen. Nedrykk er ikke verdt det.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Garrincha »

De forlater oss uansett etter sesongen. Da får vi håpe at det i allefall blir litt i kassa, mye blir det ikke men vi kan jo håpe på litt.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by MhepA »

Akkurat nå håper jeg Bodø/Glimt ikke rykker ned. Uten Badou og Sané kan vi bare glemme Tippeliga 2016 med en gang.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Garrincha »

Jeg er helt enig med deg, men vi trenger også penger til å erstatte disse. Vi taper selvsagt på å rykke ned. Jeg håper vi feirer 100 år i Tippeligaen, men hvis vi rykker ned så kommer jeg til å trøste meg med at klubben ikke gikk konkurs for noen år siden. Og at vi, utrolig nok, fremdeles befinner oss i grønn sone. Defensivt? Realistisk.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5570
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 167 times
Been thanked: 322 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by poteten »

Jeg husker dere pratet om 15-20 millioner for Badoe?
Kritisk
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by MhepA »

Hadde de hatt samme formen som i fjor, og samtidig hatt kontrakt i to år til så kunne vi snakket om summer som 15-20 millioner for både Badou og Sané hvis en eller flere storklubber hadde vært på hugget. Men når dem nå har 1/2 år igjen av kontrakten, har lite å vise til det siste halvåret rent prestasjonsmessig og i tillegg ligger i bunnen av Tippeligaen så er ikke verdien veldig høy. Den er vel egentlig så lav at det ikke er noen vits i å selge dem.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Garrincha »

poteten wrote:Jeg husker dere pratet om 15-20 millioner for Badoe?
Ja det var tider det :wink:
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Novi »

Badou kan gjøre seg attraktiv med gode kamper for landslaget, men 15-20 mill blir det nok ikke. Dersom han fortsetter å gjøre det bra og får mediaoppmerksomhet i Glimt fram til sommeren, kan vi nok snakke opp mot 6-8 mill, vil jeg tippe. Noe som er bra for Glimt.
Una mas cerveza.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Kesseboy »

Hvis vi får såpass skal jeg lage meg en hatt av bacon og spise den. Ukvalifisert gjetning fra meg, men tipper tre mill er taket, all den tid kontrakten går ut og alt det der.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Glimt1916
Posts: 5591
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 422 times
Been thanked: 433 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Glimt1916 »

Jeg er kanskje i overkant pessimistisk, men jeg vil føle meg fornøyd om vi overhodet får noen penger. Nå kom jo slaget av Ibba ut av det blå, så man skal aldri si aldri.
Knuta
Posts: 10029
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Knuta »

Badou/Sane går gratis til RBK/Molde etter sesongen.
Playmaker
Posts: 890
Joined: Thu Sep 05, 2013 6:50 pm
Has thanked: 13 times
Been thanked: 22 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Playmaker »

Skulle vi kanskje signert Diedhiou likevel? :wink:

Hurtig, sterk og god avslutter.
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Novi »

Kesseboy wrote:Hvis vi får såpass skal jeg lage meg en hatt av bacon og spise den. Ukvalifisert gjetning fra meg, men tipper tre mill er taket, all den tid kontrakten går ut og alt det der.
Hva slags veddemål er det? Spise bacon?? Andre sier liksom "gå barfot til Fauske", mens du sier du skal ha et herremåltid.
Una mas cerveza.
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Boombadila »

Jeg tror kesse ikke får bacon til vanlig jeg.
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
Locked