Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Moderators: Sulliken, Larsen

Locked
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10791
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2306 times
Been thanked: 384 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by liverglimt »

Bacon er svineri!!

Badou er gull! Vil ha lenger kontrakt!!
@liverglimt
G-s-enz
Posts: 5430
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 211 times
Been thanked: 280 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by G-s-enz »

http://www.vg.no/sport/fotball/haugesun ... /23458025/


Kunne vært noe om ting går til helvette!


Hadde vært fantastisk om Badou fikk lengre kontrakt med utkjøpsklausul.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
ingen87
Posts: 7099
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 127 times
Been thanked: 190 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by ingen87 »

Merker jeg gir litt opp Glimt. Tiltaksløs, umotivert og likegyldig.

Det er så mye ved klubben i mitt hjerte som ikke stemmer. Alt i fra markedsføring til sportslige prestasjoner er så lavmål at jeg heller sitter hos svigerforeldrene mine og prater om strikkemønster over en kopp kaffe, fremfor å kjøpe abonnement på Cmore for å se kampene.

Tapet igår var en selvfølge, jeg var 110% sikker på at vi kom til å tape. Denne selvsikkerheten på tap er ufattelig kjedelig. I årets sesong er det kun TIL-kampen jeg har dratt på med et håp om seier.

Jeg er usikker på om jeg gidder å sette av søndagen til Bodø-besøk. Det er langt å kjøre 3 timer for å se laget sitt bli pisset på. Nå tror jeg ikke vi blir det mot Mjøndalen, men det har skjedd alt for mange ganger denne sesongen, på hjemmebane.

Jeg er så lei alle bortforklaringene, alle unnskyldningene, absolutt alt som skrives eller menes om Glimt er jeg lei.

Har skrevet det før og skriver det igjen:
I 2013 rykket Bodø/Glimt opp fra Adecooligaen med historisk klar margin. Strebende, mange poeng etter, kommer Stabæk. De spikret opprykket med knappest mulig margin i siste serierunde etter at Hødd rotet bort opprykket med tap mot Mjøndalen.

Stabæk og Bodø/Glimt har på mange måter hatt like utgangspunkt, sett bort fra at vi var milevis forran dem i 2013 i Adeccoligaen.
- Begge lagene har hatt lite ressurser å bygge opp lag med.
- Begge lagene har måttet byttet ut et stort antall spillere. Der vi mistet Ibba ifjor mistet Stabæk Frank Boli, med samme antall scoringer.
- Stabæk har jevnt over klart å bygget seg et langt bedre lag etter opprykket til Tippeligaen enn det vi har i Bodø/Glimt.

Jeg skulle så gjerne sett at jeg var Bærumsgutt og vokste opp med Stabæk framfor Glimt. Et lag som har tort og satse. De har vunnet ligaen og deltatt i Champions League. Målsettinga til klubben var riktignok kvartfinale i Champions League, men det feilet. De har bygget et luftslott av en fotballhall, alt dette har ført dem i dyp gjeldskrise. De tok konsekvensene av dette og måtte bygge opp hele klubben fra bunden igjen. I mellomtida har vi strebet med sisteplasser i Tippeligaen, samme skakkjørte økonomi som Stabæk, opp og nedrykk. Det er nesten så jeg blir grønn av misunnelse når jeg ser hvor mye mer Stabæk fikk for sin skakkjørte økonomistyring enn hva vi klarte. Vi presterte å være en grå og kjedelig klubb, uten ambisjoner utenom å holde seg i grønn sone og beholde tre lag bak seg etter endt sesong. Riktignok en god sesong i 2008 med Kåre I og Ernst Pedersens sine monopolpenger. Det var en artig sesong, men det svei i mange år etterpå. Ja, slik klubben drives idag er det sunt for fremtidig drift. Det er sunt for å ikke skape mer surmuling i Bodøs gater. Men er det sunt for oss supportere, for publikum? Vi får se til helga - om det er noen rester etter 16. mai festen mot Tromsø IL.

Med nedrykk til Adeccoligaen - frafall på stadion - og manglende interesse i landsdelen så får vi se hvor lenge klubben holder seg i grønn sone.
Førr Evig!
Knuta
Posts: 10044
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 337 times
Been thanked: 452 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Knuta »

Tror forresten at den store smellen som senker Glimt-skuta kommer mot Mjøndalen hjemme 31.mai. Det er akkurat slike kamper Glimt taper. Mjøndalen har et mye svakere lag enn Glimt(spiller for spiller), men har en innsats og entusiasme og trener som overgår Glimt fullstendig.
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Trapattoni »

Dette er vel en grei oppsummering av sesongen så langt?

Image
User avatar
Kesseboy
Posts: 15805
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1214 times
Been thanked: 1101 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Kesseboy »

Kan ikke skjønne at noen skal bli overraska om Glimt ikke slår Mjøndalen. For å ta en Halvorsen light: Sånn som sesongen utvikler seg er ikke det en av kampene vi skal vinne ...
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Trapattoni »

Vel, jeg synes kanskje det er å tolke Halvorsen rimelig langt...
ingen87
Posts: 7099
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 127 times
Been thanked: 190 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by ingen87 »

Jeg blir langt fra overrasket om vi taper mot Mjøndalen. Derimot blir jeg overrasket hvis vi blir pissa på.. Tipper det blir en jevn kamp, der MIF vinner etter at de kriger inn et mål på dødball..

Men det var ikke helt poenget med innlegget :)
Førr Evig!
Venstresidevariabel
Posts: 174
Joined: Mon May 11, 2015 9:17 am
Location: Bergen

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Venstresidevariabel »

Er så fryktelig enig med ingen87. Hele organisasjonen Glimt oppsumeres greit i et "meh". Rart hvordan folk som skal drive en prestasjonsgruppe ikke innser at å legge listen lavt før det skal presteres er å be om trøbbel. "Vi skal jobbe hardt på trening og i kamp slik at vi blir et lag nedi bunnen av tabellen med 3 andre bak oss. Please kom til Myra for å se på. Nei, supportereffekter på nett kan du ikke få kjøpt men kom i gult da er du snill."

GLIS skal ha mye honnør forresten. Jeg blir glad når jeg hører de gamle gode sangene jeg kjenner igjen fra 90 og 2000-tallet synges på ulike arenaer sørpå
FØRR EVIG!
Playmaker
Posts: 890
Joined: Thu Sep 05, 2013 6:50 pm
Has thanked: 13 times
Been thanked: 22 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Playmaker »

Men hvordan skal vi stille mot Mjøndalen? De spillerne vi har i boksene er jo små barn i forhold til det Mjøndalen kommer med. De har spillere som gir absolutt alt i hver duell. Gauseth, Bernstein, Sundli, Arneberg og Diop for å nevne noen. Og med Solberg Olsens venstrefot blir det livsfarlig.

Skal Moe og Saltnes demme opp for disse kara i lufta? Det er Mjøndalens fremste våpen, og kanskje vår største svakhet.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by bjornage »

Jeg er spent på oppmøtet på søndag. Forrige hjemmekamp var det vel (nesten?) utsolgt, og vi vant til og med. Hvor mange av de tilskuerne kommer igjen? Hva gjør Glimt i løpet av dagene som kommer for å lokke folk tilbake?

Jeg tipper "ingenting" på sistnevnte (utover nyhetsmailen) og at det blir under 3000 på stadion. Dessverre.
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Trapattoni »

Playmaker wrote:Skal Moe og Saltnes demme opp for disse kara i lufta? Det er Mjøndalens fremste våpen, og kanskje vår største svakhet.
Jeg synes vel egentlig forsvaret vårt har slitt mest når vi har blitt utfordret langs bakken. Jeg tror ærlig talt ikke duoen Moe/Saltnes er noe særlig svakere enn det vi har stilt med så langt, uten at det nødvendigvis sier så mye.
Knuta
Posts: 10044
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 337 times
Been thanked: 452 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Knuta »

Enig. Sane har hatt så mange utrolige misser på hodet i år, men dårlig timing og direkte bom. Men spesielt Saltnes må begynne å trykke til i duellene ellers så blir han et lett bytte for MIF.
Last edited by liverglimt on Wed May 27, 2015 7:53 am, edited 1 time in total.
Reason: Sitering
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Trapattoni »

Bare en kommentar til sammenlikningen med Stabæk. Stabæk 2 har i dag slått Mjølner 4-0..
User avatar
Mr Bean
Posts: 2716
Joined: Thu Mar 27, 2008 8:45 am
Location: Sortland
Has thanked: 85 times
Been thanked: 36 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Mr Bean »

Det er ikke for og spre negativitet, men denne sessongen ser virkelig rævva ut ... Kjenner at jeg på lang vei nesten har gitt opp Glimt allerede :roll:
GLIS og STOLT av det

YNWA
'If you are first you are first. If you are second you are nothing.'
Bill Shankley :LFC 💙💛
Lillegutt
Posts: 154
Joined: Mon Jun 05, 2006 7:22 pm

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Lillegutt »

Jeg kommer ikke til å komme på Aspmyra eller se noen kamper så lenge Halvorsen er sjef i Glimt. Jeg gidder ikke mer av den mannen lengre. Det er bare å innse at vi kommer til å komme sist i årets tippeliga. Tror faktisk at sånn som Glimt spiller nå skal de ha store problemer med å holde seg i Obosligaen.
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Masinga »

Dumt med sånne utsagn! Det skal ikke mer enn en seier over Mjøndalen før Glimt er tilbake på sporet. Hvis Glimt vinner to på rad, er det snart feber!
Masinga
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5649
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 184 times
Been thanked: 354 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by poteten »

Nå høres det vel ut som jeg går på syre, men den neste perioden tror jeg Glimt vil ta 12 poeng av 18 mulige.

Mjøndalen (h) 3 poeng
Vi vinner denne. Føler meg ganske sikker på det.

Stabæk (b) 3 poeng
Jeg tror Stabæk skal få slite med Glimt. Jeg vet ikke helt hvorfor, men dette blir et ran og Glimt vil på mange måter bli fremstilt som reddet her på forumet.

Viking (h) 3 poeng
Tradisjonelt sett har vi et godt tak på Viking. Med den tredje seieren i boks, kommer Ingen87 til å kjøre opp til Bodø hver eneste kamp til han dør.

Vålerenga (b) 0 poeng
Her taper vi og Kesseboy boikotter alt. Absolutt alt.

Rosenborg (h) 0 poeng
Trappatoni slår til med noen historiske anekdoter om tørrfisk, klokker og 2-1-kampen fra forrige årtusen. Vi taper. Saltnes får skylda av Glimtforum.net. Det gjør også kontorsekretæren på Aspmyra.

Mjøndalen (b) 3 poeng
Vi vinner. Saltnes matchvinner. Forumet knekker i html-kodene sine mens Liverglimt tester golfkølla.

Si hva dere vil, men vi vinner 4 av 6 neste.
Kritisk
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Trapattoni »

Lillegutt står nok fremst i køen og skriker etter cupfinalebilletten sin til høsten.... :LFC
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5649
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 184 times
Been thanked: 354 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by poteten »

3-0-3 vil Tromsø få.
Kritisk
User avatar
Kesseboy
Posts: 15805
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1214 times
Been thanked: 1101 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Kesseboy »

poteten wrote:Vålerenga (b) 0 poeng
Her taper vi og Kesseboy boikotter alt. Absolutt alt.
:lol:

Tror det er mer sannsynlig at alt vil boikotte meg, ut fra det humøret jeg vil være i ...

Edit: Egentlig ikke etter tre strake seire, da er jo sommeren berga, jula går som normalt og global oppvarming avlyst.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Garrincha »

Siden det er tydelig at det ikke blir mål når Sørloth er involvert, burde ikke denne gutten snarest omskoleres til midtstopper? Han er jo en stor og sterk kar, og det er slettes ikke umulig at han kunne blitt en bra stopper, han er tross alt kun 19. Vet det er noen andre her inne som har lansert samme tanke.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
Zann
Posts: 1668
Joined: Sun Sep 09, 2012 5:49 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 43 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Zann »

Selv om han bommet på to 100%-sjanser mot Lillestrøm, så synes jeg han var friskere i den kampen enn vi har sett ham tidligere. Klarer han å lære seg hvordan han skal bevege seg kan han jo fremdeles bli en god spiss. Det største problemet hans i de andre kampene har jo vært at han hele tiden oppholder seg i et ingenmannsland der ingenting skjer.

Selv om han er stor har han ikke fremstått som noen brande i duellene, så jeg vet egentlig ikke hvor realistisk det er å omskolere han til forsvarer, egentlig. På den andre siden er Saltnes heller ingen stor duellspiller, så alt er vel mulig.
tjongs
Posts: 2582
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:17 pm
Location: Bodø
Has thanked: 98 times
Been thanked: 184 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by tjongs »

Sørloth har iallefall midstopperklareringene intakt.
.......men så ble superlaget født!!!
Dessuten mener jeg at Tromsø bør ødelegges.
Knuta
Posts: 10044
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 337 times
Been thanked: 452 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Knuta »

Syntes det fungerte ok med Azemi på høyre og Sørloth som spiss. Mye bedre enn i første omgang. Veldig bra trøkk i 30 min.
Locked