Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Moderators: Sulliken, Larsen

Locked
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Cheese Smirnoff »

Forventer man å bli hyllet når man gjør det bra, må man tåle å høre det når man gjør det dårlig. Det er ikke mye "sjikane" å finne på dette forumet. At Glimt-trenere ikke vil lese det som står her er jo en helt ærlig sak, det hadde bekymret meg mer om de oppsøkte oss for råd. Glimt-apparatet bør dog være takknemlig for at det i det hele tatt er så stort engasjement rundt klubben, for det har de ikke bidratt mye med selv de siste årene. Forventer man at et diskusjonsforum skal være ukritisk hyllest av laget er det kanskje like greit at man slutter å lese.

Det skal sies at det oppleves som at klubben setter stor pris på engasjementet fra supporterne.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
User avatar
Kesseboy
Posts: 15810
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1101 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Kesseboy »

1. Kamptrådene må man jo ta for nøyaktig hva de er; fulle av følelsesutbrudd og kortvarige tanker.
2. Man skjønner at internett ikke er et demokrati når moderator er både aktorat og dommer :wink:
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Wendigo
Posts: 1503
Joined: Wed Oct 01, 2008 5:03 pm
Has thanked: 238 times
Been thanked: 115 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Wendigo »

Dette forumet er til for supporterne, og kan da per definisjon ikke samtidig være til for trenerapparatet/spillerne/administrasjonen. Ingenting kan være alle ting samtidig.

Det sagt kan det nok være nyttig for administrasjonen, og kanskje innimellom trenere å surfe over det store bildet her, men ville absolutt ikke anbefale spillere å bruke tid her.
(Hvis noen skulle spurt...)
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
-Douglas Adams-
Knuta
Posts: 10049
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 339 times
Been thanked: 453 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Knuta »

Glimt beveger seg på en knivsegg akkurat nå. Fordi den dårlige trenden vil merkes kraftig på publikumsbesøket på Aspmyra. Det vil medføre at kanskje årets budsjett sprekker. Den vonde sirkelen må brytes med en gang, og allerede på Onsdag i cupen mot Stabæk er det kun et alternativ og det er seier. Sitter nå og har vondt i magen etter kampen og jeg stusser veldig over at hele tre sentrale spillere ble byttet ut de siste 10 minuttene og erstattet av spillere nesten uten spilletid i år. Hva grunnen var til det vil jeg gjerne ha en forklaring på av JHH.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15810
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1101 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Kesseboy »

TTTUT på de fem siste. Blir det gul høst snart?
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
G-s-enz
Posts: 5432
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 211 times
Been thanked: 280 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by G-s-enz »

Som jeg nevnte i kamptråden så mener jeg det nå er krise i Glimt,eller hvertfall på vei mot en krise.

Ja det har snudd ganske raskt men nå er vi virkelig inne i en kritisk fase,neste hjemmekamp mot Sarsborg blir ekstremt viktig,den MÅ vinnes. Vinnes ikke den da er det definitivt krise.
Vi har sett tafatt ut etter ferien,nesten litt energiløse. Synes vi så det samme når serien startet,om dette er resultatet av dårlig egentrening eller feilslått treningsopplegg vites ikke.

De momentene jeg mener vi sliter mest med er:

Inngangen til kampene

Vi ser i omtrent hver kamp at Glimt går ut med en defensiv innstilling. Hvor mange kan med handa på hjertet si at de har sett Glimt gå ut i hundre denne sesongen? Hva har vi å tape? Vi slipper jo nesten alltid inn mål første 15 uansett. Samtidig blir vi spilt lave av nettopp denne grunnen. I pauseintervjuene er dette en gjenganger fra Jakobsen"mjææ vi ligg førr dypt"

Ett godt samlet press

Dette var noe vi taklet svært godt i enkelte kamper i fjor. I år evner vi ikke å finne ut hvor presset skal settes. Dette medfører at midtbanen ofte ligger som en flat femmer,altså på linje. Dette gjør det ekstremt enkelt for motstanderen å spille gjennom ledd på oss. Når en spiller går ut av den flate femmeren å går i press klarer ingen av de andre å ta ut løpene rundt. Dette gjør at vi bruker ekstremt mye krefter på å springe i mellom.

Dette medfører også at vi sjelden vinner ballen i gode posisjoner der vi kan kontre

Mangel på ledertyper

Synes vi har få som virkelig tar tak i kampene å stikker ut brystkassa. Det nærmeste vi kommer er Sane som blokkerer skudd og hiver seg inn i taklinger med livet som innsats. Ellers er det få ledertyper på banen. Dette er alfaomega på et lag. Se på Start i fjor,de henta Heikkinen på sommeren å alt snudde,han gikk virkelig i krigen!

Kvaliteten på stallen

Blir kanskje litt hardt å si selve stallen men første 11ern må forsterkes. Synes følgende plasser bør forsterkes: høyreback,midtstopper,høyre indreløper og høyre ving. Høyrebacken trenger bare ett halvtårskontrakt da jeg tror Valentin har det som skal til. Midtstopperplassen ved siden av Sane er åpen,synes ikke Braathen holder nivået. Samtidig kan ny høyreback gjøre at Moe kan spille der,va brukbar i dag f.eks.

Jakobsen jobber kanskje mye,men synes han gjør for mye enkle feil. Kan vi hente Berntsen å flytte Badou over? Dessuten er det jo sånn at rollan i 4-3-3 kan endres på, Odd løser jo for eksempel dette bra.

Høyrevingen har vært ett problem i hele år,Richards er definisjonen av begrenset ving. Momo har vært bra når han har spilt der,men ser heller at han pusher Ibba skikkelig.

Offensiv samhandling mot etablert forsvar

Her er vi skrekkelig,det har litt med kvaliteten på stallen å gjøre selvsagt. Det går for sakte rett å slett. De få gangene vi knuser gjennom mot etablert så er det Badou som drar av folk. Samtidig,det bør være mulig å trene angrepsmønsteret inn slik at det går kjappere.

Mangel på plan b

Hva er planen til Glimt når ting ikke fungerer? Har ikke sett ett taktisk trekk i løpet av sesongen. Eneste man ser vi prøver på når vi jager utligning er å flytte Sane opp. De som har fulgt Glimt de siste 20 årene vet jo godt at å flytte midtstopperen opp på slutten ofte er en kjempesuksess :roll:
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
Kesseboy
Posts: 15810
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1101 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Kesseboy »

Det ble jo mål en gang, i attenhundreogbrødmangel, da vi flytta opp Fredrik Kjølner.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Crazy horse
Posts: 8307
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 154 times
Been thanked: 232 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Crazy horse »

Når alle er friske og raske så har vi en bra førsteellever, men jeg er litt mer usikker på innbytterbenken, om den holder. Og nå har vi attpåtil en del spillere som ikke virker å være i sin beste form, og en langtidsskade.
Fotball er nesten alltid morsomt
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8383
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 39 times
Been thanked: 171 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Boombadila »

Kesseboy wrote:Det ble jo mål en gang, i attenhundreogbrødmangel, da vi flytta opp Fredrik Kjølner.
Notodden, 2007. Even Iversen. Så det så.
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Cheese Smirnoff »

Etter frispark-assisten til Jacobsen?
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8383
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 39 times
Been thanked: 171 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Boombadila »

Mener å huske at det var Olsen, uten at jeg skal være skråsikker.
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
User avatar
Kesseboy
Posts: 15810
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1101 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Kesseboy »

Altså, det gjelder jo ikke om det var på dødball.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8383
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 39 times
Been thanked: 171 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Boombadila »

Jeg trodde du mente generelt jeg.
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by bjornage »

FSHelgeland wrote:men igjen så finnes det personer i systemet som leser Glimt-forum. For tiden så er det en grei tone her inne og det er vel ikke så mange spillere som får mye tyn.
Det var verre før. Enkelte forumister kunne gå veldig personlig til verks når spillere skulle kritiseres, og i dårlige år blir mange glade i å fortelle rykter om hvem som har blitt observert her og der og hva dem har gjort. Nå er tonen grei her, syns den har vært det lenge. Mange fikk kanskje en ny forståelse av klubb, ledere og spillere etter den forrige redningsaksjonen. Har vært litt og smuglest på andre klubbforum og jeg syns dette er langt mer "sivilisert" enn mange andre.
liverglimt wrote:Unnskyld meg.

En gruppe ungdommer som lever ut hobbyen sin som levebrød og flytter en lærkule på ett grønt underlag. Deres største mål er å lykkes. De ønsker å bli hyllet som helter. De ønsker å tjene masse penger på hobbyen sin. De ønsker at vi skal betale penger for å se dem flytte denne lærkula på det grønne underlaget. De ønsker at vi skal juble når de gjør det bra. De ønsker applaus. De ønsker ikke negativ omtale om de gjør det dårlig...

Rest my case and case closed.
Amen. All den tid jeg bruker tid, energi og penger på å følge Glimt føler jeg at det er menneskerett å få lov til å si min hjertens mening om det som foregår. Men så var det dette å gå etter ballen eller mannen, og akkurat når det gjelder Thiago Martins var det mange som gikk med to strake bein rett på kneet hans en periode. Fort gjort at mange krysser grensen over til det personlige når ting går veldig, veldig dårlig sånn som det gjorde her en stund.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15810
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1101 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Kesseboy »

Vil jo ikke henge ut noen, men jeg kunne laga en ganske langt "midtbane-fails"-plakat over de siste kampene her nå. Er det sånne ting vi ikke skal kunne diskutere?
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by FSHelgeland »

Selvfølgelig er det lov å diskutere både spillere, innsats og hvordan de har lykkes i kampene. Derfra til å henge ut noen er det vel et ganske langt stykke er det ikke? Nå har vel laget som helhet ikke levert etter ferien, og mange spillere har vært under pari, og det faktisk i alle ledd. Bare glimtvis har vi sedd hva som bor i laget men det har blitt for lite og for sjeldent.
Tippeliga 2015
Playmaker
Posts: 890
Joined: Thu Sep 05, 2013 6:50 pm
Has thanked: 13 times
Been thanked: 22 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Playmaker »

Skal ikke påstå noe som helst, men verdens fremste speiderverktøy Wyscout opererer med at Momo Ndiayes fødselsdato er i 1988.
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by FSHelgeland »

Ser det igjen at det kommenteres at vi slipper inn tidlige mål og at vi slipper inn mye mål. Hva er egentlig årsaken? I utgangspunktet mener jeg at vi har to gode keepere og at vi har habile spillere i forsvar. Er problemet at vi for ofte slipper oss for langt nedpå? Eller er problemet at det virker som om det i mange kamper er planlagt å la mostander få legge inn slik at midtstopperne kan rense unna i lufta. Eller det er vel muligens en kobinasjon av begge? Andre betraktninger?
Tippeliga 2015
User avatar
Kesseboy
Posts: 15810
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1101 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Kesseboy »

Midtbana. Finner ikke balansen, beveger seg feil både individuelt og som enhet.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Knuta
Posts: 10049
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 339 times
Been thanked: 453 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Knuta »

Nå bør man kanskje ikke snakke om spillere som ikke er i Glimt. Men CB var kaptein slik en kaptein skal fungere. I tillegg satte han linje bestandig riktig slik at Glimt ikke ble baktunge som i år. I år er linja i hytt og pine og Chatto som jeg hadde stor tro på har ikke levert. Vi har også to kapteiner på laget hvor begge to ikke er sikre kort i første-ellveren. Det er vel heller ikke bra.
User avatar
Crazy horse
Posts: 8307
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 154 times
Been thanked: 232 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Crazy horse »

Jeg tror at man nå må starte å terpe forsvarsarbeid for fulle mugger. Kanskje skal vi la de som er langtidsfriske og la dem få spille seg skikkelig godt sammen? Nå har det vært rokkeringer hele sesongen og usikkerheten synes svært stor.
Fotball er nesten alltid morsomt
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5714
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by gavharr »

Kapteinsbindet burde gå til en som vet å være litt vokal. Imingen og Jacobsen er for "snille" typer. Mtp. at det prates flere forskjellige språk på laget, så hadde det ikke gjort noe om en av Senegaleserne fikk æren. Tror også Badou ville ha hevet eget spill ved å få kapteinsrollen. Han vil neppe trekke på skulderne over slapt spill, så lenge han er "sjef".
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Cheese Smirnoff »

Spørs om det er en god idé å gi kapteinsbindet til første spilleren til å forlate Glimt.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5714
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by gavharr »

Mener evnene som kaptein er viktigere enn å statuere noe slags lojalitetspremie.
Glimt er et lag som er avhengige av salg for å opprettholde den sunne økonomien.
Og jeg er også veldig enig i at kapteinen bør være en som er bankers på laget.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Cheese Smirnoff »

Jeg tenkte på kontinuiteten, som vel er en del av poenget med en kaptein.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
Locked