Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Moderators: Sulliken, Larsen

Locked
G-s-enz
Posts: 5430
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 211 times
Been thanked: 280 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by G-s-enz »

Stortsett enig,bortsett fra at det ikke alltid er like lurt å sparke alt ut dørene. Noen må stå for kontiuniteten.

Basert på egen erfaring som leder så er det aldri heldig å gjøre for mange store endringer på kort tid. Dette betyr at alle de nye må finne ut av nye rutiner og arbeidsmetoder. Det er nok bedre å gjøre dette gradvis,altså etterhvert som kontraktene går ut.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5650
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 184 times
Been thanked: 355 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by poteten »

Når kontinuiteten gang på gang viser seg å være det viruset som sprer likegyldighet, så synes jeg at man kan sparke alt ut dørene. Faktisk. Selv om jeg egentlig ikke synes noe om det.

Men hva er grunnen til at det som i utgangspunktet er topp motiverte og villige spillere kommer til Bodø, signerer, og så faller inn i rekkene blant tå-dyttere på ballen og ellers en løpskapasitet som får 4-åringer til å virke som Øyvind Leonardsen?
Kritisk
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by bjornage »

Forslagene til Poteten er kanskje litt i overkant av det som er realitisk å tro og håpe på, men noe må gjøres. Jeg satt på Aspmyra i går, i strålende og deilig sommervær, og så det slappeste og mest likegyldige Aspmyrapublikummet jeg kan huske. Og jeg var en av dem. De tradisjonelle gaulerne, som roper og kjefter om alt mulig, var også helt stille. Av de to trenerne var det Jonevret som viste noe som lignet på engasjement, da han brukte stort sett hele kampen på å være sur og gneldrete på dommerne. Som vanlig lå vi under før kvarteret var spilt, og kampen var i realiteten over etter en drøy halvtime. Glimt produserte ikke en brukbar målsjanse før langt ut i andre omgang. Er det rart folk ikke gidder å dra på kamp? Jeg går uansett siden jeg har sesongkort, men jeg skjønner at mange finner mer givende ting å gjøre. Nå er det på tide å grep før tilskuertallene stuper enda mer. Det offisielle tallet ble bare ledd av da det ble ropt opp, det reelle tallet er mye mye lavere og det er skummelt å tenke på at det sikkert var nærmere 1000 ubenyttede billetter i går. Fortsetter det som dette kommer klubben til å slite også utenfor banen som følge av manglende inntjening.
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5650
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 184 times
Been thanked: 355 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by poteten »

Mine forslag er nok fortvilelsens tale også. Men noe må gjøres.

Og det er synd at bodøpublikummet ikke liker Glimt lenger.
Kritisk
G-s-enz
Posts: 5430
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 211 times
Been thanked: 280 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by G-s-enz »

Tror nok folket liker Glimt,problemet er nok at Glimt ikke engasjerer nok til at folket gidder å bruke tid på dem.

Men hei hvem kan klandre dem? Med en trener med en entusiasme som hadde fått ett samisk bryllup til å virke som en begravelse. Og ett lag der sjansen for å sitte på tribuna med en flau smak i munnen er overhengende stor.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5650
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 184 times
Been thanked: 355 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by poteten »

Jeg drømmer fortsatt om Tom Nordlie.

4-3-3 til tåspissen. Stiller krav.
Kritisk
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5650
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 184 times
Been thanked: 355 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by poteten »

Og hvor er AN? Gjemmer de seg bak Plussen eller skriver de ingenting om noe? De virker jo informert om alt, men slipper informasjon på en måte som får Bagdad-bob til å fremstå som saklig og troverdig.

Jeg savner et mye mer kritisk media som faktisk stiller krav og ser Glimt i kortene på vegne av offentligheta. Men det er vel slik det skal være. Arbeidsro.
Kritisk
Knuta
Posts: 10046
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 338 times
Been thanked: 453 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Knuta »

Vet at mange er skeptisk til Tom Nordlie. Så skeptisk at hver gang jeg nevner navnet går enkelte nesten amok her på forumet. Litt rart at alle de jeg har snakket med av spillere som har hatt Tom som trener er det bare positive tilbakemeldinger. Sist nå fra Midtsjø i RBK som fortalte at Tom var hovedårsaken til all framgang på fotballbanen. Og nå er han stjerne på RBK. Men Tom kommer aldri til Bodø, det vil bety for mye støy i organisasjonen.
G-s-enz
Posts: 5430
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 211 times
Been thanked: 280 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by G-s-enz »

Fordi Tom Nordlie sliter på en spillergruppe. Han gir stortsett kortvarig suksess. Ofte er klubbene han forlater i økonomisk rot etterpå,ofte etter hans fallskjerm,bonus med mere. Han er heller ikke spesielt nytenkende. Han skaper engasjement da,det skal han ha. Tviler han er interessert da han ikke fikk jobb her sist.

Da vil jeg heller ha Follos trener,herlig moderne spillestil,veldig possessionbasert,gjort mirakler i Follo over flere år. Evner å utvikle spillere. Tar til seg kunnskap og utvikler den. Ikke tilfeldig at han hentet inn speider til Follo før sesongen f.eks.

Om vi nå først skal hente Norsk
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
Novi
Posts: 11501
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 620 times
Been thanked: 823 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Novi »

Først må Jhh ut, og så må man ha en løsning som gjør at laget henger sammen resten av sesongen. Deretter, eller underveis, må man jobbe med trenerkandidater, og da selvsagt vurdere hele den sportslige organiseringen i Glimt. JHH har spilt seg bort, men det er ikke Kun trenerens feil her.

Så, om JHH gikk nå, hva bør gjøres resten av sesongen? Bjørkan som trener, men nye impulser bør inn. Finnes vel godt med kompetanse her i landet - trenger ikke nødvendigvis være type Sollied.
Una mas cerveza.
ingen87
Posts: 7102
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 127 times
Been thanked: 193 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by ingen87 »

Hans-Erik Eriksen i Follo ville fått Bodø-væringer, som på død og liv skal ha ballen trødd i bakrom på første forsøk, til å rive seg i håret..

Men jeg er enig. Jeg liker Hans Erik, har faktisk vært så heldig at jeg har fått spilt sammen med han i Ås IL. Fantastisk fotballforståelse og fin fyr. Han sammen med Bjørkan kunne blitt en utrolig god miks!
Førr Evig!
Knuta
Posts: 10046
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 338 times
Been thanked: 453 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Knuta »

Flott med innspill. Det er det vi trenger.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by bjornage »

En av de største grunnene til at Tom Nordlie ikke ble ansatt sist gang var at han ville ikke flytte til Bodø, men pendle på helge- og ukebasis. Det var uaktuelt for Glimtstyret. Her må jeg si meg enig, dersom vi skal ha noen som skal "røske opp" nytter det ikke å ha noen som bare er her noen få dager i uka.

Liker innleggene om Follos trener. Tror det er mye bra rundt i landet som bare venter på en stor sjanse. Glimt i tippeligaen bør være stort nok.
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5650
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 184 times
Been thanked: 355 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by poteten »

Ok. Ikke Tom Nordlie da. Er enig i at treneren bør bo i Bodø. Helst i korridorene på Myra.

Andre alternativer:

Brian Deane
+ Alternativ trener med en viss autoritet. Vil bli synlig i et ellers passivt miljø.
- Kan bli veldig fort spist opp av "glimt-skallen". Den der passive og litt likegyldige holdningen til en "god treningsuke".

Nils Arne Eggen
+ Vil forhåpentligvis kjefte ut media såpass at de blir interessert i å gjøre en god jobb
- Kan fort dø av hjerteinfarkt fra sidelinjen etter en iskald tversoverpasning fra Brede Moe.

Trond Sollied
+ Byens restauranter vil få økt omsetning. Er fotballens kong Midas. Alt han tar i blir til gull, uten at noen helt skjønner hvorfor.
- Byens medieelite vil i all hovedsak frekventere pubene -sammen- med han.

Per Mathias Høgmo
+ Rune Nilsen (bodø nu-journalist) vil omsider føre en meningsfull samtale på sitt filosofisk-elitiske nivå.
- Vi må ut i arbeidsrettsak med Håvard Sakkariassen.

Lars TJernås
+ Fotballfaglig og autoritær bakketrener.
- Teori på blogg er liksom ikke helt praksis på Aspmyra

Egil Drillo Olsen
+ Autoritær og bestefaraktig. Vil få spillere til å løpe under bussen for ham.
- Er vi klar for Rødt vs Høyre (Drillo vs Torrisen)

Bare noen ideer.
Kritisk
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10791
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2308 times
Been thanked: 384 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by liverglimt »

Flotte betraktninger. For best mulig effekt så vil jeg ha en gammel kjenning. Velkommen Trond! :)
@liverglimt
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5650
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 184 times
Been thanked: 355 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by poteten »

Av disser er det ingen tvil i mitt hjerte at jeg ønsker Trond velkommen. I mine øyne, uansett privatslige greier, er han Norges beste fotballhjerne.
Kritisk
User avatar
Kesseboy
Posts: 15807
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1214 times
Been thanked: 1101 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Kesseboy »

Jeg har ikke råd til å punge ut 30 mill sånn helt uten videre :(
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5650
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 184 times
Been thanked: 355 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by poteten »

30 mill?
Kritisk
User avatar
Kesseboy
Posts: 15807
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1214 times
Been thanked: 1101 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Kesseboy »

Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5650
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 184 times
Been thanked: 355 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by poteten »

Den Gule Horde er vel lagt død og brakk, så det byr ikke på problemer, spør du meg.
Kritisk
Knuta
Posts: 10046
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 338 times
Been thanked: 453 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Knuta »

Er det ikke bare for Torrissen å ringe Trond å høre om han er villig til å hjelpe Bjørkan med forsvarsorganiseringen noen uker fremover. Tror faktisk han ville sagt ja. Tror han blir alt for dyr som heltidsansatt trener fra 2016. Espen Olsen i Strømmen er også en glimrende trener. Fått utrolig mye ut av et dårlig lag. Samt Follo-treneren og treneren i Bærum SK. Det finnes masse bra der ute. Da snakker jeg om en ny trener fra 1.jan 2016. I mellomtiden må Glimt være kreative og hente inn kompetanse hvor det finnes.
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Trapattoni »

Hvordan stiller folket seg til en topp motivert Ivar Morten Normark? Ødela jobben hans i TIL alt, eller kan han være en mann som kan snu en klubb der alle for tiden kikker rett ned på skotuppene sine?
Knuta
Posts: 10046
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 338 times
Been thanked: 453 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Knuta »

Ville vært kult med IMN.
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5650
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 184 times
Been thanked: 355 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by poteten »

IMN? Neineineineineineineineinei.
Kritisk
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2857
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 459 times
Been thanked: 159 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Gvandreassen »

IMN, nei takk. Støtter ideen om Follotreneren. Men så må vi huske på at styret går før JHH ;)
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
Locked