Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Moderators: Sulliken, Larsen

Locked
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by gavharr »

Ibba endte med 13 mål for Glimt i fjor, og det så man vel på som rimelig bra. Fullt mulig for både Alexander og Trond å klare det på de gjenværende kampene :D
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
User avatar
Mr Bean
Posts: 2708
Joined: Thu Mar 27, 2008 8:45 am
Location: Sortland
Has thanked: 85 times
Been thanked: 35 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Mr Bean »

Glimt vant 9-0 i en treningskamp i Lofoten :

http://www.an.no/glimt/lofoten/han-far- ... 5-4-169879
:D
GLIS og STOLT av det

YNWA
'If you are first you are first. If you are second you are nothing.'
Bill Shankley :LFC 💙💛
ingen87
Posts: 7044
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 115 times
Been thanked: 156 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by ingen87 »

Registrerer at vi byttet ut Jonas Kolstad med en keeper kalt Henrik Mjelva. Dette er vel noen som er lånt inn for anledningen? Prøvde å søke han opp på Google og finner at han spiller i Djerv 1919..

EDIT: Ser at han er nevnt av Helshve i "Forsterke lagettråden" en tid tilbake (13. aug). Prøvespill i starten av august, på eget initiativ. Tydeligvis gjort sakene bra på prøvespill?
I dagens AN står det at det er en 16 år gammel keeper på prøvespill.

Den 16 år gamle keeperen Henrik Mortensbakke Mjelva viste seg fram på Glimt-trening i går.
Unggutten hadde selv tatt kontakt med klubben, og fikk prøve seg på trening sammen med Alexander Sørloth og de andre A-lagsspillerne.
Førr Evig!
User avatar
helsvhe
Posts: 1498
Joined: Sat Aug 15, 2009 6:08 pm
Location: Oslo
Has thanked: 327 times
Been thanked: 81 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by helsvhe »

I dagens AN sier JHH:
– Vi har åtte kamper igjen å spille. Fire hjemme og fire borte. Vi kan vinne alle kampene vi spiller. Også mot Odd i Skien, påpeker han.
Må si at han har blitt "litt" mer offensiv i uttalelsen enn tidligere i år :D
User avatar
Crazy horse
Posts: 8282
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 148 times
Been thanked: 229 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Crazy horse »

Det r vel også litt lettere å ha trua når man er i flytsonen. Liker innstillingen. Synd den ikke var der i begynnelsen av sesongen.
Fotball er nesten alltid morsomt
Glimt1916
Posts: 5591
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 422 times
Been thanked: 433 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Glimt1916 »

Kanskje det er lettere å komme i flytsonen om man har trua? :)
Wendigo
Posts: 1499
Joined: Wed Oct 01, 2008 5:03 pm
Has thanked: 231 times
Been thanked: 113 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Wendigo »

+1
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
-Douglas Adams-
User avatar
Crazy horse
Posts: 8282
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 148 times
Been thanked: 229 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Crazy horse »

Det var akkurat det jeg hinta om, jeg også.
Fotball er nesten alltid morsomt
Glimt1916
Posts: 5591
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 422 times
Been thanked: 433 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Glimt1916 »

Hva står det der? For oss som ikke har AN+ :)
Sven-Rune
Posts: 3028
Joined: Fri Mar 26, 2004 10:00 pm
Location: Tønsberg
Has thanked: 299 times
Been thanked: 166 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Sven-Rune »

Det er snakk om jubileumsdrakta som skal komme neste år. Selvsagt gul på utsiden, ganske lik den drakta Glimt hadde da de tok vårt første cup-gull. På innsiden vil det være bilder av gamle legender etc.
Sven-Rune, med Glimt i hjertet
Medlem i FK Bodø/Glimt
Sven-Rune
Posts: 3028
Joined: Fri Mar 26, 2004 10:00 pm
Location: Tønsberg
Has thanked: 299 times
Been thanked: 166 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Sven-Rune »

En helt annen sak: På vei hjem fra Drammen søndag diskuterte vi litt omkring spillerstall etc. Hvilke toppkeepere har vi hentet fra egen stall?
Jeg husker Reidar Tessem, Tor Arne Aga og Jonas Kolstad. Noen flere?
Sven-Rune, med Glimt i hjertet
Medlem i FK Bodø/Glimt
Young Gun
Posts: 325
Joined: Sun May 18, 2008 6:41 pm
Location: Bodø
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Young Gun »

Står det noe om hvem som blir å lage drakten? (draktleverandør, designere etc.)
Hilsen en som er på det jevne interessert i fotballtrøyedesign 8)
Ville Lehtinen
Posts: 3417
Joined: Sun Aug 28, 2005 2:42 pm
Location: Oslo/Steigen
Has thanked: 42 times
Been thanked: 56 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Ville Lehtinen »

Glimt1916 wrote:Hva står det der? For oss som ikke har AN+ :)
Omforladels! Jeg sjekket artikkelen grundig og så ikke tegn til noe pluss noen sted :?
Når Bodø/Glimt går inn i 100-årsmarkeringen neste år, blir det med en helt spesiell drakt.

Klubben jobber nemlig nå med å få laget en spesiell jubileumsdrakt, som skal brukes neste sesong.

- På den ene siden har vi tatt utgangspunktet i en drakt som ble brukt på 70-tallet. Det vil være en helt ren gul drakt. Men om man vrenger drakten, vil det være rundt 20 gamle bilder av gamle legender, lagbilder og supportere. Sannsynligvis vil denne siden være i gull, for å få fram bildene best mulig, sier Håvard Sakariassen.

Det vil kun bli trykt opp et begrenset antall av jubileumsdrakten.

- Det blir en helt unik drakt, og jeg tror at den kommer til å bli veldig kul, sier Sakariassen.
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by mortsto »

Sven-Rune wrote:En helt annen sak: På vei hjem fra Drammen søndag diskuterte vi litt omkring spillerstall etc. Hvilke toppkeepere har vi hentet fra egen stall?
Jeg husker Reidar Tessem, Tor Arne Aga og Jonas Kolstad. Noen flere?
Ole Arvid Langnes er jo bodøværing, men er ikke helt sikker på om han går inn under din definisjon. Spilte jo flere år i andre klubber, enn i Glimt.
https://en.wikipedia.org/wiki/Ole_Arvid_Langnes
Sven-Rune
Posts: 3028
Joined: Fri Mar 26, 2004 10:00 pm
Location: Tønsberg
Has thanked: 299 times
Been thanked: 166 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Sven-Rune »

Det kommer an på.... Han er vel ikke et Glimt-produkt?
Det virker som vi i Norge er svake på å utvikle gode keepere. Vi har fryktelig mange utlendinger i norske mål.
Sven-Rune, med Glimt i hjertet
Medlem i FK Bodø/Glimt
Knuta
Posts: 10029
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Knuta »

Ja vi er for dårlige. Da jeg tok C-trener utdannelsen i forbundet, hadde jeg keeper-trening som et av temaene ved 'examen'. Jeg syntes da at kvaliteten på dette var for dårlig fra NFF sin side. Apropos dette. Det ble veldig diskutert hva en keeper skal gjøre ved straffespark. Den Keeper i Norge som har reddet flest straffer er Bjarte Flem. Han gikk aldri til noen side før straffen kom. Dermed ble straffetakeren veldig usikker og jeg husker en kamp TIL spilte i Oslo-området hvor han reddet 2 straffer i løpet av 10 min, fordi de som brente straffen ble så forfjamset at de satte den midt på keeperen. Londak viser alt for tidlig hvor han går. Hadde han stått i ro ville han reddet masse straffer. Den keeperen i dag som har samme innfallsvinkel som Bjarte Flem er Jonas Kolstad som også ikke går til siden før straffen kommer og han redder også en haug med straffer.
ingen87
Posts: 7044
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 115 times
Been thanked: 156 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by ingen87 »

Dette er ingen prioritet i norsk fotball. Er ikke før man kommer godt opp i alder at man får egne keepertrenere. Det er et alt for dårlig tilbud for de som ønsker å bli keepere, og det er alt for få som får tilbudet.

Personlig fikk jeg aldri et godt treningstilbud som keeper før jeg ble 15 år. Jeg fikk likevel ikke være med på "keepersamlingene" som Glimt og Grand arrangerte. Til tross for at jeg spilte fast på Glimt 2 i min aldersklasse. Det var 5-6 keepere i hele Bodø som fikk lov til å delta på de samlingene. Heldigvis hadde vi en assistenttrener på mitt lag som var tidligere keeper, som ga meg og de andre keeperne på mitt lag gode treninger. Disse kom minst 5 år for sent. Etter jeg flytta fra Bodø fikk jeg et helprofft opplegg i Mosjøen IL, og fikk være med på A-lags treningene. Mens i Bodø fikk jeg ikke en gang være med på samlingene for ungdomskeepere, fordi jeg spilte på et 2 lag.

Jeg har sakt det før, og sier det igjen Bodø/Glimt har aldri prioritert keepere. Det har vært mange store keepertalenter i klubben, men som har forsvunnet før de har rukket å bli gode.

Det samme mønsteret finner vi nok igjen i flere toppklubber.
Førr Evig!
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Trapattoni »

Knuta wrote:Den Keeper i Norge som har reddet flest straffer er Bjarte Flem.
Bjarte Flem berget plassen i øverste divisjon for TIL i 1987 på grunn av straffespark. Den sesongen ble alle uavgjortkamper avgjort med straffesparkkonkurranse, og TIL vant flest av disse. Hadde resultatene etter 90 minutter blitt stående, så hadde TIL rykket ned.
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Garrincha »

Den drakta til neste år høres jo fantastisk ut. Står det noe om de har tenkt å ha reklame på den eller om den skal (på utsiden) være prikk lik 75'lagets? Det hadde vært utrolig kult med en helt "ren" drakt, og ut i fra det dere skriver her på forumet så synes jeg dette var en genial idè.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Cheese Smirnoff »

Jeg blir veldig overrasket hvis Glimts sponsorer går med på å at laget spiller uten logoene som de betaler mye penger for å ha der, og det spesielt i 100-årsjubileet. Jeg lurer på hvordan det kommer til å føles å ha på seg en drakt med trykk på både utsiden og innsiden (hvis det er tanken). Det høres ikke spesielt behagelig ut.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Garrincha »

I sitatet fra Ville over her sier, slik jeg leser det , Håvard Sakkariasen"Det vil være en helt ren drakt." Mener han da at den er reklamefri, eller mener han at designet er uten striper etc? Er enig i at det høres usansynlig ut at sponsorene ikke er med, men det hadde faktisk vært veldig kult om så hadde skjedd.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
OTH
Posts: 2263
Joined: Wed Mar 02, 2005 5:14 pm
Location: Fræna
Has thanked: 148 times
Been thanked: 87 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by OTH »

Mener andre klubber har fått spilt i helt reine retro drakter i jubileums kampen. Er ikke sikker på hvordan Glimt sine sponsorer ser på det
Romsdaling med Glimt Hjerte
Trofast i medgang og motgang
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Cheese Smirnoff »

I jubileums-kampen kan jeg se for meg at det kan være aktuelt å spille i en reklamefri drakt. I sitatet fra AN snakkes det derimot om en drakt for hele sesongen, og blir den reklamefri så må vel Glimt ha tidenes sponsorer.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
Knuta
Posts: 10029
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Knuta »

Muligens ikke riktig tråd, men ser at en del fotball-ledere tar et oppgjør med NFF og Hallen, men i Glimt er det stille som i graven. Fint skrevet artikkel:
http://www.bt.no/meninger/debatt/Selvma ... 50181.html
Locked