Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Moderators: Sulliken, Larsen

Locked
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Larsson »

ecke wrote:Nå venter jeg på at Bjørkan finner ut hvordan han skal sy sammen laget, et lag som er helt defensiv kraft. Noe må gjøres både i forsvaret og på midten. Jeg ville gjerne sett laget: Haldorsson - Moe, Bjørnbak, Saltnes, Jonassen - Jacobsen, Furebotn, Normann - Milan, Azemi, Olsen.
Vi så vel med all tydelighet at Furebotn ikke kan spille sentralt da han spilte der de siste tjue minuttene mot Godset. Det var fryktelige greier. Så det er en no-starter, og det så nok Bjørkan også.

Og det der "motstanderen har knekt 4-3-3-koden" har vi nå hørt siden RBKs fall på starten av 2000-tallet. Jeg tror de vant både serien og cupen i fjor. Da spilte de forresten fortsatt 4-3-3. Til tross for at motstanderne knekte 4-3-3-koden for 14 år siden.
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Trapattoni »

Nettopp - formasjonen i seg selv er ikke løsningen på noe som helst. Det er hvor godt man utfører den som er viktig.
ingen87
Posts: 7043
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by ingen87 »

Og de spiller ganske så grei 4-3-3 fotball i år også..
Førr Evig!
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by mortsto »

Det med å "knekke 4-3-3-koden" er som allerede nevnt bare tøv. Hva skjedde da vi vant seks på rad i fjor? Motstanderne glemte hvordan Glimt spiller?
Men det jeg savner er flere strenger å spille på. En plan B om ting ikke funker eller kampbildet endrer seg. Og det har jeg egentlig savnet siden tidlig nittitall. Mens Høgmo fortsatt var blant oss normale mennesker, så endret han formasjon og taktikk både etter hvem TIL møtte og hvilke spillere han hadde tilgjengelig. Det eneste taktiske grepet vi har hatt i 23 år er jo å peise opp en midtstopper på topp når vi trenger scoring. Ja, bortsett fra Sane som ving da.
ingen87
Posts: 7043
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by ingen87 »

Har jo gjort noen uheldige forsøk på å spille med høye spisser som midtstoppere og :)

Har jo sett litt tendens til det i år, med Wiig / Jevtovic. Der det virker som om Bjørkan velger å bruke Wiig som midtspiss og Azemi som kant i kamper der vi møter tøffere fysisk motstand. Mens Jevtovic / Azemi blir valgt i kamper der man forventer litt mykere motstand men med høyere tempo.
Førr Evig!
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Novi »

Er vel flere lag som har knekt vår kode i år. Ikke "4-3-3-koden", men slik som vi spiller 433. Midtbanen vår tas ut, og vi blir slående langt på fysisk små angrepsspillere. En Badou på midtbanen vil jo skape ting selv uavhengig av spillesystem, men en slik spiller har vi ikke. Så da må vi ha mer å spille på enn at vi kan tas så lett ut av kamper. Gjerne vinn kamper med 433, men vil heller vinne med 442 enn å tape med 433.
Una mas cerveza.
ingen87
Posts: 7043
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by ingen87 »

Hvis dette forutsetter at det slås langt på spissene, vil jeg heller tape i 4-3-3 enn å tilnærme oss Tromsø i spillestil
Førr Evig!
Shredd
Posts: 1579
Joined: Wed Mar 26, 2008 3:51 pm

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Shredd »

Akkurat nå taper Glimt i 4-3-3 og slår langt på spissen.
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Knuta »

Riktig at RBK spiller 4-3-3, men de har 2 backer som nesten er angrepsspillere og midtbanespillere, så derfor har de alltid nesten 4-5 på midtbanen og i angrep. Men det krever veldig løpskapasitet og det er der problemet for Glimt ligger. 4-3-3 krever enormt med løpsstyrke og det har både RBK og ODD.
User avatar
Neko
Posts: 430
Joined: Tue Jul 28, 2009 9:10 am
Location: Oslo
Has thanked: 2 times
Been thanked: 20 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Neko »

Kan hende du mener tempo/maksfart, men høres nesten ut som om du sikter til kondisjon så de kan holde tempoet hele kampen. Går det ikke an å gjøre noe med det på treningsfeltet, og hvorfor gjør vi eventuelt ikke det?
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10717
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by liverglimt »

Helt enig Inge, det må bli mer tempo for å få resultater. Håper bare spillerne skjønner det så vi kan feire igjen :D
@liverglimt
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Larsson »

Knuta wrote:Riktig at RBK spiller 4-3-3, men de har 2 backer som nesten er angrepsspillere og midtbanespillere, så derfor har de alltid nesten 4-5 på midtbanen og i angrep. Men det krever veldig løpskapasitet og det er der problemet for Glimt ligger. 4-3-3 krever enormt med løpsstyrke og det har både RBK og ODD.
Du presenterer et ganske enkelt fotballsyn. Tror du virkelig at ikke Glimt har lagt ned like mange meter som RBK og Odd i pre-season? Er det bare der det ligger? Hvorfor gikk det så dårlig med Aalesund i de fem første kampene til Aabrekk forrige sesong - AaFK hadde jo omtrent ikke gjort annet enn å løpe hele vinteren. Og hvis man skal forfølge denne tankegangen videre er det et under at Tom Nordlie noensinne noengang har fått sparken som trener. Det er jo ingen som trener så hardt som Nordlie sine lag - som den gangen i Lillestrøm. Det er jo et lite paradoks at - bortsett fra det ene tilfellet i Start - at de gangene Tom Nordlie har fremstått som en god trener har han kommet inn to måneder før serien er ferdigspilt og at han dermed ikke har fått lov til å romstere med den fysiske treningen. Hver gang jeg hører en nyansatt trener klage på den elendige fysiske forfatningen troppen er, undrer jeg meg om det virkelig er det som er problemet. For det er som oftest ikke det.

Det er flere momenter som er interessant i denne diskusjonen. Possession for eksempel - hvor mye mindre måtte ikke Godset løpe enn Glimt nå på lørdag fordi de stortsett hadde ballen i laget? Se på de store lagene i Premier League for eksempel - de spiller nesten dobbelt antall kamper enn de som ryker ut tidlig i cupene og ikke er med i Europa, men likevel ser det ut til at de har mer krefter både i slutten av kampene og sesongen. Det er fordi de spiller ballbesittende fotball og at de er gode nok til å hvile med ballen i laget. Det er svært sjeldent man kan ta seg råd til å hvile når man ikke har ballen i laget - kanskje spesielt midtbanen og forsvaret. Og disse maratonbackene til RBK og Odd du snakker om - hvor ofte kommer egentlig de fremover når de leder 2-0? Eller er det opp og ned langs sidelinjen i 94 minutter? Nei, det er det ikke. Og både Jonassen (som har vært SVÆRT god til å komme framover i de syv første kampene) og Jacobsen kom på gode løp fremover nå på lørdag - akkurat slik Svensson og Gersbach gjorde det dagen etter mot Viking.

En annen ting er jo størrelsen på troppen. Fem av syv på benken til Godset hadde vært reelle utfordrere til startplass i Glimt. Det betyr at de kan hvile spillere i større grad - både i kamper og også la de få en kamp hvile. Så det er ikke bare løping skoen trykker.
dagobert
Posts: 1018
Joined: Fri Sep 02, 2005 7:37 pm
Location: Harstad
Has thanked: 29 times
Been thanked: 2 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by dagobert »

Du sier det jeg mener, selv om jeg sier det på en annen måte :shock:

Glimt gir bort ballen mye, enten med dårlige pasninger eller med dårlige valg. Dermed må spillerne springe etter ballen heile tiden, og det blir tungt i lengden :evil:
Glimt selvfølgelig!
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by mortsto »

Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Knuta »

Til Larsson: jeg sier ikke at bare det er problemet, men et 4-3-3 er et veldig sårbart system som krever spesielt de riktige typene på back og ving. Hurtighet her er nøkkelordet. Jevtovic har delvis vært god, Olsen for dårlig defensivt, Jonassen en katastofe, TJ er ikke rask nok i forflytningsfasen. Som også Arntzen sier defensivt på venstresiden har vært elendig, var det ikke derfor Godset spesielt i første halvtimen kun spilte på den siden og når en ser på plasseringen til Normann/Jonassen på forløpet til Godset første mål så bare river jeg meg i håret. Ellers så håper jeg det snur mot Sarpsborg, men her må det en del endringer til.
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Larsson »

Det tror jeg virkelig ikke. Glimt har møtt halve Tippeligaen - og det er bare i én kamp jeg føler at de ikke har hatt muligheter. Det kom nå på lørdag hvor de fikk straffe i mot etter 45 sekunder. Og selv da hadde de muligheter til å komme seg tilbake i kampen.

Det er umodenhet og mangel på punsj som kostet poeng mot Molde, Haugesund og borte mot Lillestrøm. De kampene kunne de - med litt mer hell og ferdigheter - avgjort tidligere. På 1-0 mot Molde hadde Glimt to-tre store muligheter til å sette 2-0. S08 ledet også etter ett minutt over Molde nå i helgen - forskjellen var bare at de scoret 2-0 før Molde klarte å gjøre 1-1. På stillingen 3-2 over FKH hadde Tronzki en gigantsjanse og Azemi brenner straffespark. Det er greit - det kan skje. Og det er læring som skal til for å være kynisk nok til å ri inn 3-2 de siste ti minuttene der. At ikke Haldorsson banker utspillet langt opp i banen (hvor det ikke finnes en eneste Glimt-spiller) slik at FKH vinner tilbake ballen og får muligheten til å få 4-3 på overtid er slike småting som man må lære seg. Men de må trene og lære på og av disse situasjonene. Ikke legge om til 4-4-2 fordi det er "annerledes" eller "fordi motstanderen har knekt 4-3-3-koden" eller legge om treningsregimet fordi det ser ut som at alle de andre lagene løper så mye mer.
Hva er alternativet til for eksempel Babenko sentralt? Furebotn mistet ballen like mange ganger sentralt de siste tjue minuttene mot Godset som Babenko har gjort hittil i sesongen. Det var helt fryktelig å se på. Karlsen sliter angivelig med virus og Saltnes har overhodet ikke vist noen ting som gjør han til en kandidat sentralt. Da tror jeg det er bedre å la Babenko fortsette å lære medspillerne å kjenne. Han har jo ikke vært lenge nok i Bodø til å oppleve midnattsola engang!

7 poeng etter like mange kamper er helt greit. Ikke bra, ikke dårlig. Glimt har blitt spilt ut i minsteparten av fotballomgangene som hittil er spilt. Gi Bjørkan tid - dette kommer seg. Vi er ikke engang i mai måned.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Kesseboy »

Problemet er dog at etter mai måned er serien halvspilt. Tid er ikke nødvendigvis en luksus Bjørkan har.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Neko
Posts: 430
Joined: Tue Jul 28, 2009 9:10 am
Location: Oslo
Has thanked: 2 times
Been thanked: 20 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Neko »

13 av 30 er ikke heeelt halvspilt, men close enough. Hvordan prestasjonene er etter en måneds pause i juni er jeg litt spent på, dog.

Vi kan vinne alle hjemmekampene før pausen, og kan ta poeng mot TIL (Odd og Viking tror jeg vi bare kan glemme poeng mot, men Glimt må gjerne bevise at jeg tar feil). Uansett: 15-17 poeng etter de første 13 tror jeg er innen rekkevidde, hvis vi spiller som i de tre første rundene framover.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Kesseboy »

Føler meg så dum og naiv som trodde vi skulle få en sesong uten hjertet i halsen. Fortsatt skuffa etter Haugesund.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Trapattoni »

Jeg liker optimisme og glød. Men etter seks strake tap håper jeg man er litt mer bekymret internt enn det man får inntrykk av når Bjørkan snakker på radio i dag tidlig. Blir litt vel fornøyd etter min smak...
User avatar
Mr Bean
Posts: 2708
Joined: Thu Mar 27, 2008 8:45 am
Location: Sortland
Has thanked: 85 times
Been thanked: 35 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Mr Bean »

Huff huff, liker ikke .... :shock:
GLIS og STOLT av det

YNWA
'If you are first you are first. If you are second you are nothing.'
Bill Shankley :LFC 💙💛
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by G-s-enz »

Ganske vanlig Glimtmentalitet med andre ord……
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Novi »

Ut fra en del spillerkommentarer, kanskje mest fra Furebotn, så er det jo ikke en 100% samkjørt spillerstall heller. Det må jobbes sammen for å snu det, og jeg håper den opprydningen/de samtalene allerede er tatt. Og at man ikke venter med å ta en ned-i-kjellern-samtale til langt på natt etter VIF-kampen.
Una mas cerveza.
yurchenko
Posts: 43
Joined: Fri May 29, 2015 10:21 am

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by yurchenko »

yurchenko wrote:Å si at Mjøndalen har et svakere lag enn Glimt spiller for spiller blir for lett. Fotball består av mentale ferdigheter og evnen til å samarbeide vel så mye som tekniske ferdigheter. Og Glimt stiller særdeles svakt på det tekniske. Rent mentalt ser vi alle hvor laget står. En annen ting er bredde i stallen. I Bodø/Glimt kan spillere underprestere i langtid uten at det får konsekvenser. Det er tynt med innbyttere, og det er gjerne samme spillere som får sjangsen gang på gang. I akademiet til Glimt er det tradisjonelt noen landslagsspillere på ungdomsnivå. Sjeldent noen på A-landslaget. Problemet er den forsiktige mentaliteten, spillerne skal "ventes ut" til di blir modne. Hvordan i alle dager skal en spiller modnes ved å vinne 11-1 i 3. divisjon. Særlig mtp. prestasjonene i Tippeligaen bør unggutta slippes til. Det er ikke tak i di såkalte etablerte spillerne uansett, og basisferdighetene er skremmende lav. En spiller som Trond Olsen berger seg fordi han moser ballen i krysset et par-tre ganger i året.

All ære til administrasjonen og styret i Glimt som berger klubben fra konkurs. Tror egentlig dette er nivået til klubben. Ikke er det sportslig kompetanse til å få maks ut av de små ressursene klubben sitter på. Inntektene beror på sponserer, da tilskuerpotensialet er svært lavt. Det er langt mellom byene her i nord, og befolkningsgrunnlaget er tynt. Det er klart det blir vanskelig å skaffe gode nok spillere hvert år. Jeg håper inderlig at strukturen i norsk fotball endres, slik at Tippeligaen i fremtiden består av 10 lag, lignende modellen i Sveits. Overordnet mål for rikets tilstand hva angår fotball bør være et bedre landslag og et jevnere nivå. I et slikt system vil Glimt fort finne sin posisjon. Toppfotball er ikke en selvfølge i Bodø. Når Glimt har en god generasjon på gang vil di være i stand til å ta noen år i Tippeligaen, selv med kun 10 lag, men normalt sett være en god klubb på nest øverste nivå, som også vil gi god matching. Salg av spillere til veletablerte klubber (RBK, Viking, VIF, (Brann), Lillestrøm) vil være en selvfølge. Slik er det. Glimt som klubb har ikke den sportslige kompetansen til å drifte et lag på høyeste nivå, dette gjelder mange klubber i Norge, en henger langt etter på treningsmetodikk og taktisk innovasjon. Når spillerne i tillegg mettes tidlig og ikke er i stand til å ta valg som er best for egen karriere og apparatet rundt feiler i veiledning såvel som bruk av potensiale (taktiske evalueringer, jf. Stefan Johansen og Konradsen på vingen) blir det tilnærmet umulig å høste fruktene av tilgjengelig materiale, både sportslig og økonomisk.

Ta en titt på hva som har vært innom Glimt di senere år, og hvor klubben har befunnet seg sportslig og økonomisk. Burde det sett annerledes ut på begge plan? Anders Ågnes Konradsen, Mounir Hamoud, Stefan Johansen, Randall Brenes, Roy Miller, Daniel Berntsen, Tom Høgli og Kenneth Høie er noen. Hva er felles? Di fleste er/var langdslagsspillere og utenlandsproffer, flere av dem har kritisert opplegget i og rundt Bodø/Glimt.

Som noen har nevnt over, er det også flere som kommer til klubben pga. gode skussmål, og er fornøyd med opplegget. Hva slags spillere er det? Jo, gjerne noen fra lavere nivå, ev. har lavere ambisjoner og derav stiller mindre krav om hva som er godt nok. Alle overnevnte spillere har/hadde et ambisjonsnivå over det å spille i Bodø/Glimt. Synd klubben ikke fikk maks ut av alle spillerne rent sportslig. Økonomisk har det også vært skrøpelig utbytte. Hvorfor er det slik?

At man har gamle helter traskende rundt Aspmyra er vel og bra da di kan spe på med erfaring fra fjern og nær. Likevel, er ikke det ensbetydende med at disse folk vet hva som kreves IDAG, ei heller at samme folka utnyttet sit eget potensial maksimalt (kosthold, livsstil, prioriteringer). Enkelte kunne sikkert oppnådd mye mer. Poenget er at kyndig veiledning er et nøkkelord, særlig for spillere med begrenset potensiale. Her ser det ut til at Stabæk, Mjøndalen og Odd gruser Bodø/Glimt så det synger.

Alle vet hvordan Glimt spiller, og dette "vedtaket" er latterlig. Det er aldri noen plan B (husker dere pole lange baller på Kjølner siste ti minuttene? lattis). Alle motstandere ved hvor di skal sette inn presset for å gjøre Glimt sårbare, fordi di vet hva som skal skje. Vinner Glimt ballen, starter vingene, dvs. vinner motstanderen ballen sentralt har di allerede overspilt midtbanen pga. kantene har trukket høyere i banen. I dagens situasjon beror så å si alt på at Badou skal vende av en spiller eller Sane forsere første pressledd. Det er ganske tynt. Dette i kombinasjon med upresise tversoverpasninger, dårlige mottak (når så dere et retningsbestemt mottak sist?), elendige crossere, paniske klareringer, bom på åpent mål, manglende overlapp, uinspirert bevegelsesmønster og puslete duellspill lukter det nedrykk av.

Skal denne spillestilen ha livets rett på den utvikles hvert år, med bedre spillere og samhandling, så nivået øker raskere enn motstanderen kan tilpasse seg.
Det er nesten ett år siden overnevnte innlegg ble postet. Hva er status i dag?
- har Glimt tatt sin spillestil til et høyere nivå?
- har klubben erstattet Badou og Sane?
- er klubben blitt mer åpen?
- slipper talentene til?
- Glimtkamp på Aspmyra som produkt? (kun vært på 1 kamp i år.)

Selv har jeg sett 7 kamper i år, men det siste året har jeg ikke fulgt klubben spesielt tett utover kampene. Hvordan opplever dere situasjonen?

Må si det er positivt at flere unggutter slipper til. Noe merkverdig er det at flere ble vraket til gårsdagens kamp, da Bjørkan var svært fornøyd med oppvisningen mot Odd (merkelig nok). Slitne bein kan det ikke være, da de som kom inn mot Odd knapt har spilt fotball ukene før. Når det gjelder signering av spillere er det gledelig med Jevtovic og Babenko. To spillere med åpenbare kvaliteter, spørsmålet blir deres rolle i kampplan og spillestil. Eller lettere sagt; har vi signert riktig spiller? Som eksempel ville trolig Babenko kommet mer til sin rett når laget står høyere og presser, slik som siste 15 minuttene i går.

Vil gjerne se Hauge, Azemi og Jevtovic på topp, med Babenko, Normann og Konradsen på midten. Hvis laget da evner å stå høyere enn egen 16-meter tror jeg laget har kvalitet til å skape flere gode målsjanser. Flere av spillerne kan gjøre uforutsigbare handlinger utover det å kælke ballen i panikk og håpe den går i krysset.

Uansett hvordan vi vrir og vender på det er 1 poeng hjemme mot VIF alt for dårlig. Tap mot Molde, Odd og Rosenborg er greit. Resten bør man ta sikte på 3 poeng.
Shredd
Posts: 1579
Joined: Wed Mar 26, 2008 3:51 pm

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Shredd »

Det første som må skje er at folk må ta mer ansvar rundt ballfører. Det var flere eksempler mot Sarpsborg hvor Babenko står med ballen mellom 6-10 sekunder, hvor motstander bare presser om han prøver å gå framover, men hvor absolutt ingen medspillere rundt han som gjør så mye som et forsøk på å være spillbar. Ofte har han bare to alternativer. Slå støtte på stopper, eller slå langt. Begge alternativene ender som regel med en dårlig langpasning og at man mister ballen.
Synes jeg så mye av det samme mot Odd også, få tør å møte eller gjøre seg spillbar, så man slår langt mot to tenåringer på kantene.
Nå så jeg ikke mot Vif i går, hvordan var det der?
Locked