Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Moderators: Sulliken, Larsen

Locked
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2821
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 432 times
Been thanked: 148 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Gvandreassen »

Synes Edvartsen kan fortjene en plass på den listen, ujevne prestasjoner til tross.
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by G-s-enz »

Og kanskje Konradsen,bare han får orden på kroppen.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
ecke
Posts: 2626
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by ecke »

Pogorelji, Mockenhaupt, Halvorsen og Manzon er på leie. Trolig trenger Thomas en bedre utfordrer enn Pogorelji. Klubben ønsker og har penger til Mockenhaupt. Det er å håpe at både han og Halvorsen har fått opplevelser som gjør at de ønsker seg videre i klubben. Manzon har ikke Azemis kvaliteter og jeg tror at en ny backup må komme for neste sesong. B/G har allerede en god førsteoppstilling (med Sasha/Halvorsen), og der tror jeg at både Edvardsen og Jonassen hører hjemme neste sesong. Hva skjer etterhvert med Moe?
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by MhepA »

God backup om han kommer i form igjen. Det er jo ikke farlig å ha en som kan komme rett inn og gjøre jobben om Mockenhaupt eller Bjørnbak får en dårlig periode. Konradsen kan vel til nød få bli med på listen ettersom han har vært skadet. Men jeg er usikker på om det er så godt tegn i så ung alder. Ruben Imingen vet jeg ikke hvor lenge har igjen på kontrakten sin?
En gang Glimt, alltid GLIMT!
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by bjornage »

Imingen er bare å avskrive dessverre
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Garrincha »

Jeg håper virkelig både Sascha og Halvorsen fortsetter og at vi ikke selger noen av de unge eller Azemi. Så må vi som ecke skriver gjøre litt småjusteringer på diverse plasser, og ikke minst ikke rykke ned, da tror jeg vi kan få en god sesong neste år.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Larsson »

Konradsen er nobrainer - han må med.

Jeg håper ikke klubben blakker seg totalt på Halvorsen og Sascha. Gode spillere, for all del, men SÅ gode er de ikke. Spesielt førstnevnte har null videresalgsverdi - sistnevnte kun marginalt. Synes han er blitt mer avslørt i kamper hvor man må stå høyt (borte mot S08 og Vålerenga var han helt enorm), men mangelen på fart er blitt mer synlig i hjemmekampene mot Brann, Godset og den siste omgangen mot Stabæk. Men Glimt ønsker jo å ligge lavt i 8 av 10 kamper - så det kan være match made in heaven. En av de sterkeste argumentene for kjøp av Mockenhaupt er ikke bare at han selv er såpass god, men jeg har aldri sett Martin Bjørnbak spille så bra som den siste måneden. En annen fordel er at Sascha angivelig også kan spille back.
Moe er en helt OK stopper med bra fart og virker også som en bra type som jeg gjerne ser får fortsette i Glimt. En av disse tre stopperne må gjerne omskoleres til høyreback. Da blir det vel ut med Saltnes.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Kesseboy »

Jeg tenker Saltnes kan være en nyttig squad player, men det er kanskje ikke en rolle han er veldig fornøyd med.

Til neste sesong må Glimt få styr på backene sine. De et årsak til mye elendighet denne sesongen. Men det betyr ikke nødvendigvis å bytte ut noen. Litt fokusert trening og utvikling *kan* være nok.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Garrincha »

Er ikke farten en av forsene til Mockenhaupt? Helt enig i at vi ikke må gå totalt bananas, men når det gjelder Sasha så virker det som han sprer en trygghet som vi har manglet. Og han og Bjørnbak utfyller hverandre veldig bra.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
User avatar
tomath
Posts: 3134
Joined: Sun Aug 28, 2005 5:42 pm
Has thanked: 92 times
Been thanked: 152 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by tomath »

Jeg synes Glimt bør strekke seg et godt stykke for å beholde Mockenhaupt, men ikke så langt at det blir nødvendig med eksterne investorer for å betale lønnen hans.
"If you just talk, I find that your mouth comes out with stuff" - Karl Pilkington
ecke
Posts: 2626
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by ecke »

Jeg tror det er litt utålmodighet i Glimt-rekkene for å bygge et lag som har potensiale oppover på tabellen. Hvorfor skal ikke det være mulig når man ser på Haugesunds gjentatte resultater og det Sarpsborg har fått til også med små ressurser? B/G har nå en positiv egenkapital på mange, mange millioner, og det finnes nå vilje i omgivelsene til å være med på gode "prosjekter". Det er ingen risiko med å ville noe mer. Mange ser nå at dagens stamme/førstelag kan spille jevnt med de fleste. For meg: Thomas - Edvardsen, Sascha, Bjørnbak, Jonassen - Jakobsen, Normann, Konradsen - Halvorsen, Azemi, Olsen. (Tre fortløpende tabber hos Thomas gjør at jeg er blitt usikker på keeperplassen).
Knuta
Posts: 10029
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Knuta »

Vel Jonassen har vel stortsett vært rundingsbøye og kommer nesten aldri opp i press til motstanderen. Foretrekker fortsatt Berg foran Konradsen. Ellers så er heller ikke Thomas noen matchvinner. Jacobsen er god men virker som han er dårlig trent og faller mye sammen etter 60 min. Ellers så bør Glimt ta Viking hjemme og ta en seier borte. Da er vi reddet.
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Garrincha »

Kanskje vi må rulere indreløperne. Både Berg og Konradsen og Jakobsen bør få spilletid, og det er hardt å sette en av de ut av laget.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by FSHelgeland »

Larsson wrote:Konradsen er nobrainer - han må med.

Jeg håper ikke klubben blakker seg totalt på Halvorsen og Sascha. Gode spillere, for all del, men SÅ gode er de ikke. Spesielt førstnevnte har null videresalgsverdi - sistnevnte kun marginalt. Synes han er blitt mer avslørt i kamper hvor man må stå høyt (borte mot S08 og Vålerenga var han helt enorm), men mangelen på fart er blitt mer synlig i hjemmekampene mot Brann, Godset og den siste omgangen mot Stabæk.
Så en spiller som var den raskeste på 40m i Kaiserslautern og som har farten som sin største styrke, blir avslørt på mangel av fart? Jeg må tilstå at dette har ikke jeg sett, jeg har derimot sett at han har berget blant annet backene våre flere ganger fordi at han har rukket å komme seg i sikring.
Tippeliga 2015
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Novi »

Enig, Sasha har ikke tapt seg på fart hvertfall. I det hele tatt en veldig komplett spiller. Skjønner ikke poenget med lån om man ikke strekker seg for å kjøpe en man har fått teste en halv sesong.
Una mas cerveza.
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Larsson »

Men før det skjer noe mtp neste sesong må kontrakten til Azemi forlenges. Man kan ikke ha mannen med nest flest mål i serien på utgående kontrakt om man ønsker å se oppover på tabellen. Forleng med to sesonger og garantér salg hvis det kommer et OK bud fra utlandet.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by bjornage »

Tror vi skal slite med å beholde han i vinter. Vil garantert være interesse fra større klubber.
Knuta
Posts: 10029
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Knuta »

Gi han en god spesial lønn og forleng kontrakten med 2 år. Den eventuelle lønnsøkningen blir veldig lønnsomt når han selges om 2-3 år. Da er han på topp og vil være en meget godt salgsobjekt. Glimts viktigste spiller sammen med Normann.
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2821
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 432 times
Been thanked: 148 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Gvandreassen »

Når går kontrakten ut? 31.12.2017?
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by mortsto »

Azemi har kontrakt ut 2017. Håper også at en annen (Trond?) kan overta kapteinsbindet. Jeg har aldri skjønt hvorfor TJ har det. Jeg oppfatter ham ikke som en tydelig kaptein som er med og styrer spillet. I tillegg er han en helt middelmådig spiller, som på sine beste dager spiller OK+ og som ofte gjør grove feil. Sistnevnte synes jeg kommer oftere enn før.
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Novi »

Enig ang. TJ. Men han er nok klarere i beskjedene enn Olsen, som jeg opplever som en som vegrer seg for å prate med mindre det går hett for seg. Og da kan man like gjerne holde kjeft. TJ virker derimot relativt sur, og lite motiverende i sitt vesen. Sånn sett skulle jeg sett en type ala Skjønsberg, som er positiv i intervjuer og dominerende på banen. Ikke bare kjeftende.
Una mas cerveza.
ecke
Posts: 2626
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by ecke »

Joacim Jonsson skriver om hvor lite som skal til: "Kvalitetsforskjellen mellom 2. og 10. plass i Tippeligaen er ekstremt liten." Det er dette som gjør at B/G nå med litt muskler foran neste års Eliteserie, kan gjøre byks på tabellen. Downsiden er liten, men upsiden blir å hente publikum tilbake til Aspmyra. http://www.nettavisen.no/sport/fotball/ ... 68570.html
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Larsson »

Bare man ikke brekker ryggen i forsøket. Det er neppe kun på Aspmyra de kan lese en fotballtabell. Men man bør jo fortsatt ha litt lønnsmidler å gå på etter de tre-fire millionene man kvittet seg med før nyttår i fjor.

Håper forøvrig klubbledelsen har vett nok til å stå klar med et kontraktsforslag når Mockenhaupt returnerer fra Lofoten senere i uken. Dess tidligere før været i Bodø blir FOR begredelig, dess bedre. Merker jeg blir litt fnisete når jeg ser han har skrevet HEIA GLIMT på en strand der ute.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Kesseboy »

"- Vålerenga blir sikkert en medaljekandidat." sier mannen som spådde sikker H i Fredrikstad to timer før Ranheim tok seieren 1-7.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Playmaker
Posts: 890
Joined: Thu Sep 05, 2013 6:50 pm
Has thanked: 13 times
Been thanked: 22 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Playmaker »

Jens Petter starter som høyrekant i 4-4-2 nå kl 17 mot San Marino. Han er en del av en ganske så talentfull midtbane. Kristoffer Ajer, Sander Berge og Feyenoord-spiller Emil Hansson utgjør resten av midtbanefireren.
Locked