Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Moderators: Sulliken, Larsen

Locked
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by FSHelgeland »

Ecke, ja det hjelper å vinne dueller hvis man først havner i duellene. Hvis du klarer å stenge rom når det trengs og ellers være først på ballen så må du nødvendigvis ikke inn i så mange dueller. Når du først er i duellen, så ja da er det en fordel å vinne de.
Tippeliga 2015
Knuta
Posts: 10047
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 338 times
Been thanked: 453 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Knuta »

TV2 mister rettighetene fra 2017. Discovery har kjøpt rettighetene i 6 år:

http://www.vg.no/sport/fotball/sk-brann ... /23577108/
Rodriques2
Posts: 540
Joined: Tue Mar 09, 2004 3:19 pm
Location: Leiden, Nederland

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Rodriques2 »

Mener bestemt at de absolutt beste spillerne i ankerrollen er involvert i få "taklinger". De beste spillerne bruker plasseringsevne og spilleforståelse til å snappe ballen før en taklingssituasjon er nødvendig. Står de plassert, dekker de rom og "passing angles", uten ball. Det betyr ikke at terriere ikke er nyttige, men jeg tror vi hadde vært bedre tjent med å utvikle en spiller basert på plasseringsevne, forståelse (og til en viss grad fysikk, selvfølgelig) - enn en utpreget duellspiller.
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by RaymondEngmark »

Slik kan du se Tippeliga-kampene fra 2017:
1 kamp lørdag kl. 18.00 på Eurosport Norge
1 kamp søndag kl. 18.00 på Eurosport Norge
4 kamper søndag kl. 18.00 på Premium
Hovedkampen søndag kl. 20.00 på Eurosport Norge
1 kamp mandag kl. 19.00 på Max

*Dette er et eksempel på en runde.
Blir vel flere gratiskamper med dette, vel? I så fall er det jo veldig positivt. Tenker også det kan bli et frisk pust, TV2 har blitt veldig inngrodde i konseptet sitt, og med personene de har med.

Tror det er mange halvsupportere som svever rett på utsiden av betalingsmuren, og dermed ikke blir så interessert i Norsk fotball som de ville vært i motsatt tilfelle. Sammenlignet med Engelsk fotball syntes jeg den Norske pakken er dyr, når man ser på hva man får. Håper dem senker prisen slik at den står i stil, og at "vi" blir Glimt, og ikke Liverpool eller United.
Kristatistisk
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by eidurgud »

Nå kan du være med å nominere spillere til tidenes beste Glimtlag:

http://www.an.no/na-kan-du-bli-med-pa-k ... 5-4-223023
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Garrincha »

Dette er mitt lag:

Westad

Haldorsen, Sollied, Staurvik, A Evjen
R Berg, Dutte, Ø Berg
Bjørkan, Hanssen, Olsen

Benken: Londak, Sanè, Mørkved, Bjarnarson, Johansen, Badou, Sæternes.

Dutte, Arne Hanssen og Terje Mørkved har jeg tatt med pga ryktet de har, dvs for ung til å huske dem som spillere.

Edit: Trener: Øystein Gåre
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by RaymondEngmark »

Setter opp laget som en fungerende helhet, i stede for å flytte rundt på spillere for å få dem med.

Horn - En vegg av en keeper som uten skader ville blitt landslagskeeper

Hamoud - Mannen kunne ikke kaste en ball, og ikke tackle. Men hadde en fart og en offensiv vilje som luktet Brasil.
Sollied - Solid fotbalspiller, fantastisk leder
Stjerno - Ekstrem spillerforståelse og stoisk ro, som gjorde at han veldig ofte var i forkant av situasjonene
Miller - Skyhøyt ferdighetsnivå, få feil og mange offensive bidrag

Runar Berg - Glimts største spiller igjennom tidene. Unike bidrag også utenfor banen. Norges beste pasningsfot i historien.
Christian Berg - Definerte ankerrollen og ingen har vært i nærheten av å fylle hans sko
Arild Berg - Kunne laffe rundt i 2. divisjon, og likevel rundspille alle i eliteserien neste dag om han bare ville

Åssa - Den perfekte Glimt vingen, og leverte over mange år (i motsetning til andre gode kandidater)
Stig - Kjenn du han Stig? Hadde et udefinert instinkt for mål, uten å være ekstremt god i fotball. Glimts Solskjær.
Trond - Den perfekte Glimt-vingen. Lykkes alltid i Glimt og er en spillende legende.

Reserver:
Londak - Høyt nivå over tid, og skyhøyt nivå i perioder
Cato - Fra lofotfisket til tippeliga. Solid fra start til slutt
Tom-Kåre - Fantastisk fot til pasning og skudd, spillerforståelse og enorm hurtighet
Ørjan Berg - Ekstremt god, men var bare i en kort periode
Andre Hanssen - En bedre versjon av Tom Høgli på sitt beste
Sæternes - Perfekt ferdighetsregister til å være Glimtspiss. Hårfint foran Brattbakk
Derek - Startet og avsluttet eventyret i Glimt. Ekstremt god på sitt beste

Begynte å følge glimt i 1992, så tok med spillere derifra og ut. For jeg kan ikke sammenligne Dutte med Runar når jeg ikke har sett han spille.
Kristatistisk
ANplussGlimt
Posts: 6
Joined: Tue Nov 03, 2015 10:39 am

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by ANplussGlimt »

Han kan bli Bjørkans assistent

Tommy Svindal Larsen (42) kan blir gjenforent med Aasmund Bjørkan (42), etter at de spilte titallls kamper sammen på u-landslagsnivå.

Skiensmannen - med fortid i Odd, Start, Stabæk og Nürnberg - sier til Telemarksavisa at han har vært i dialog med Glimt:

- Vi skal snakke sammen og jeg ønsker å høre hva Bodø/Glimt tenker. Dette er helt klart spennende, sier Svindal Larsen.

Svindal Larsen kjenner Bjørkan fra før.

- Vi kjenner hverandre fra landslaget, og vi har truffet hverandre de siste årene gjennom kurs og slike ting, sier Svindal Larsen.

De siste tre årene har han vært juniortrener i Odd ved siden av jobben på Tippidrettsgymnaset i Telemark.

Bjørkan vil ikke kommentere Svindal Larsens kandidatur.
G-s-enz
Posts: 5431
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 211 times
Been thanked: 280 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by G-s-enz »

Ble stille etter Svindal Larsens besøk i går,kanskje Bjørkan finsikter assistenter eller at han trengte betenkelsestid?
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
Mr Bean
Posts: 2716
Joined: Thu Mar 27, 2008 8:45 am
Location: Sortland
Has thanked: 85 times
Been thanked: 36 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Mr Bean »

Familien skulle jo økes med et barn som skulle adopteres, var det ikke det det sto i den repotasjen ..? spørs om han får med seg familien på det og flytte opp til Bodø da ... :tenk
GLIS og STOLT av det

YNWA
'If you are first you are first. If you are second you are nothing.'
Bill Shankley :LFC 💙💛
Playmaker
Posts: 890
Joined: Thu Sep 05, 2013 6:50 pm
Has thanked: 13 times
Been thanked: 22 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Playmaker »

Helge Børresen i Opta Nor ute med ny rapport! Fantastisk kvalitet! Oppsummering av Tippeligaen 2016! Masse statistikksnacks om både Glimt og ligaen.
http://issuu.com/heborres/docs/oppsumme ... igaen_2015
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by FSHelgeland »

Mange interessante tall i statistikkene over de 15 beste spillerne i ulike kategorier. Synes sammenligningen mellom forsvarsspillerne er særlig interessant. Jeg har gjennom sesongen blitt mer og mer positiv til Brede Moe som jeg synes har tatt store steg, viser statistikken det samme? Har vi vært for tøff med Saltnes? Sammenligningen av Bjørnbak og Sane finner jeg også meget interessant, Bjørnbak vinner flere av luftduellene som han er involvert i en det Sane gjorde.

Image

Image

Image
Tippeliga 2015
G-s-enz
Posts: 5431
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 211 times
Been thanked: 280 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by G-s-enz »

At mange her inne er for hard med Saltnes er nok helt korrekt.

Veldig mye bra statistikk der,dog sier ikke statistikken noe om avgjørende blokkeringer,dueller etc.
Mistenker også at om man fjerna kampene før Sanes tjuvperm så hadde han toppa de statistikkene der :)

De viser forsåvidt også at både Moe og Bjørnbak er habile duellspillere,det er lovende :)

Forøvrig var det også en statistikk som visste at Glimt i snitt traff med 100 pasninger færre på naturgress
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
Kesseboy
Posts: 15808
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1214 times
Been thanked: 1101 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Kesseboy »

Er det en indikasjon på noe at fire av de fem øverste børsspillerne er borte?
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
G-s-enz
Posts: 5431
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 211 times
Been thanked: 280 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by G-s-enz »

Det er vel en indikasjon på at børs er subjektivt og at statistikken ikke sier noe om nøkkelpasninger med mer?
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
Kesseboy
Posts: 15808
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1214 times
Been thanked: 1101 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Kesseboy »

Jeg frykter at det forteller noe om at spillere som stort sett leverte kvalitet er erstatta av spillere som er langt mer usikre kort.

For øvrig skulle det bare mangle at f.eks. Sané hadde mange gjenvinninger, så pressa som laget har vært gjennom sesongen. Skulle gjerne sett statistikk over hvor disse gjenvinningene har skjedd, og tilsvarende en oversikt over balltap.

Ellers gir vel statistikken oss en bekreftelse på noe de fleste av oss har sett; Chatto hadde et mye svakere 2015 enn 2014.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by RaymondEngmark »

Enkelte på forumet har vært uforståelige harde mot Moe. Her ser vi en statestikk som forteller noe helt annet. Spillerbørsen er han bare på 10. plass, men det er også den eneste subjektive vurderingen her. Ellers er han topp 5 på det meste som teller bakover. Også kan man jo si hva man vil om tall, men det er uansett poeng at han svever rundt Sane på de fleste statestikker.

Kuriositet at Sane er den som hadde flest avdriblinger på Glimt. Også syntes jeg treffprosenten på innlegg var skremmende lav, og at tallene til Chatto forteller om at ankerrollen nok er i overkant defensivt orientert i Glimt. Når du spiller en hel sesong uten å slå et innlegg, da er det noe som skurrer.
Kristatistisk
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by FSHelgeland »

Legg nå også merke til at Zarek figurerer på lista over de med flest innleggsforsøk, samtidig som han er høyt på listene over gjenvinninger og vunnede dueller. Synd vi mister han nå.
Tippeliga 2015
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10478
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by MhepA »

Har det blitt ansatt noen ansvarlige for salg- og markedsføring? Jeg har hørt at det kommer en jubileumsdrakt som bare blitt gitt ut i begrenset antall som skal gis bort. Den skal brukes i forbindelse med jubileumshelgen. Mao. ingen jubileumsdrakt med jubileumslogo som skal brukes resten av året.

Noen ganger lurer jeg på om de prøver å få en lavere interesse rundt klubben. Har noen tatt på seg ansvaret for å filme sesongen og gi ut en DVD fra jubileumssesongen med showet som ekstramateriale?

Jeg frykter at det blir nok et halvveisprosjekt som bare funker sånn litt, også skryter de av seg selv og sier at året og feiringen har vært fantastisk. Tro meg, jeg tar gjerne feil!
En gang Glimt, alltid GLIMT!
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by J I P »

GLIS har postet at NordlandsGlimt sannsynligvis kan bestå.
Stemmer dette?

http://www.kristiansandavis.no/?id=1854
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by bjornage »

Artig innslag med Glimt på Senkveld i kveld. Stig Johansen, Cato Hansen og Håvard Sakariassen så ikke ut til å være så langt unna kampform, mens Runar nok må være noen kilo over matchvekta :D

Ruben Imingen var tilstede på treninga på tv ihvertfall, tro om han er på vei tilbake...?
ecke
Posts: 2636
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 154 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by ecke »

J I P wrote:GLIS har postet at NordlandsGlimt sannsynligvis kan bestå.
Stemmer dette? http://www.kristiansandavis.no/?id=1854
Se denne saken fra Avisa Nordland 20.10.2015 http://www.an.no/sport/anpluss/glimt/gl ... 5-4-194490
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by FSHelgeland »

For oss som ikke har AN+, kan du gjengi i grove trekk innholdet i artikkelen?
Tippeliga 2015
ecke
Posts: 2636
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 154 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by ecke »

@FSHelgeland: AN 20.10.2015: "Det vil si at dersom en tredjepartseier, som Nordlandsglimt, går inn med x antall millioner til spillerkjøp i Glimt, tegner en avtale om prosenter ved videresalg, og dette var gjort før 31.12.2014, kan man fortsette som før. Dersom man vil lage en lignende avtale i dag, vil man trolig ikke få den godkjent.......... I Nordlandsglimt er det ingen tvil om at man ønsker å fortsette som investorer."
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2857
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 459 times
Been thanked: 159 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Gvandreassen »

bjornage wrote:Artig innslag med Glimt på Senkveld i kveld. Stig Johansen, Cato Hansen og Håvard Sakariassen så ikke ut til å være så langt unna kampform, mens Runar nok må være noen kilo over matchvekta :D

Ruben Imingen var tilstede på treninga på tv ihvertfall, tro om han er på vei tilbake...?
Har aldri funnet "Edel"-karakteren til Steenstrup så fryktelig morsom. Litt festlig innslag dette da. :)
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
Locked