Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Moderators: Sulliken, Larsen

Locked
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Larsson »

Konradsen er tilbake i lett trening og skal være bra igjen etter ferien ble det sagt i Studio Glimt nå sist søndag. Kunne visstnok spilt om det sto om livet borte mot Viking, men det gjør det jo heldigvis ikke. Her skulle jeg uansett likt å vite hva som har skjedd. Det var snakk om et par uker til da han signerte kontrakten. Han har vært ute siden La Manga og har altså gått glipp av 13 seriekamper. Siden det ikke var snakk om noe benbrudd eller lignende: Er det noen som ikke har gjort jobben sin?
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Kesseboy »

Hva slags skade var det snakk om igjen? Jeg er for lat til å google.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by G-s-enz »

Var vel en strekk det var snakk om!
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Kesseboy »

Strekkskader er jo notorisk vanskelige å håndtere. Kan være vel verdt å bruke to måneder ekstra på å bli frisk.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by G-s-enz »

Jupp,veldig lett å starte for tidlig også,noe som nok var tilfelle her desverre
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Larsson »

Starte for tidlig? Hva mener du? Har han i det hele tatt rørt en ball siden midten av februar? Har ikke hørt at han skal ha deltatt på noen treninger siden da.
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by G-s-enz »

Han deltok vel litt før seriestart,mener det var på studio Glimt de sa at han takket av en trening tidlig fordi "det ikke kjentes bra ut". Skadet siden da.

Mulig jeg husker feil altså. Uansett merkelig at en strekk skal holde han ute så lenge om han bare tar det med ro.

Men vi trenger han i god form etter ferien.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
dagobert
Posts: 1018
Joined: Fri Sep 02, 2005 7:37 pm
Location: Harstad
Has thanked: 29 times
Been thanked: 2 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by dagobert »

Glimt selvfølgelig!
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by mortsto »

Burde vel egentlig være godt fornøyd med avansement, men jeg merker jeg fortsatt er litt irritert etter svak innsats i går. Vi er tilbake til der vi var i fjor på denne tida hvor den ene ikke vet hva den andre gjør eller hvorfor, og hvor vi slipper inn de merkeligste drittmål. Noen mente at det var Bjørkan som kom inn og endret ting i fjor. Da regner jeg med at laget bruker sommeren på å trene på ting de pr dd ikke får til, som for eksempel defensiv organisering.
Last edited by mortsto on Thu May 26, 2016 11:02 am, edited 1 time in total.
Knuta
Posts: 10029
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Knuta »

Haugesund er et lag som scorer mye mål. Hentet opp 0-3 mot Molde og kampen endte 3-3. I går var det mye bra, men det er uttellingen som er for dårlig foran mål. TO kommer mange ganger inn skrått fra venstre og så knyter det seg for han. På cornere fra Glimt bør corneren komme knallhard inn i ca 2.20 meter høyde(lærte det av Lars Tjærnås), og så bør to mann løpe mot første stolpe og dra med seg 2-3 mann fra motstanderen. Da åpner det seg bak. I stedet så får vi alt for høye cornere med for mye luft og som ingen får gjort noe med. Haugesund er mye bedre til å slå cornere. Rart at ikke Glimt har lært dette. I tillegg så stopper ofte løpene til Azemi opp og han plasserer seg bak stopperne på innlegg i stedet for for å sprinte foran. Der gjorde Normann det helt riktige i går. Vi har mye bra offensivt men mangler finessen som skal til å få ballen i mål. Men en slik seier må gi en boost til Viking kampen. Viking er ikke rare laget i år. Vi kan ta dem på tempo.
tjongs
Posts: 2571
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:17 pm
Location: Bodø
Has thanked: 94 times
Been thanked: 178 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by tjongs »

Har samme følelsen som deg mortsto. I går etter kampen kjente jeg liten glede, men mer irritasjon over at Glimt nok en gang slapp motstanderen inn i kampen etter å ha svidd enorme sjanser selv. Det var jo sånn at både 1-1 og 2-2 måtte komme, så det ble egentlig bare mottatt med et skuldertrekk. Ikke klarte jeg å bli engasjert under straffekonken heller, bare irritert over åpenbare feilvalg som å sette Olsen totalt ute av målform som straffeskytter.
I hele går var irritasjonen over å rote bort to nye poeng (hvis det hadde vært seriekamp) større enn gleden over et knepent avansement.

I dag er gleden litt større, men tror det blir med EM-pause, tror Glimt og jeg trenger litt pause fra hverandre nå:)
.......men så ble superlaget født!!!
Dessuten mener jeg at Tromsø bør ødelegges.
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by J I P »

Glimt fortsatt Grønn - er sammen med Sarpsborg og Strømsgodset de som er stabile i grønn
Sogndal fra Grønn til Gul
Molde, Odd, Rosenborg, Haugesund og Stabæk fra Gul til Grønn
Brann og Start fremdeles i Rød sone
Viking fra Rød til Gul

https://www.fotball.no/contentassets/de ... n-2015.pdf
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by MhepA »

Våre (tellende) kamper hjemme i år:

Sogndal 2-0
Stabæk 3-1

Molde 1-2
Haugesund 3-4
Sarpsborg 0-2

Vålerenga 0-0
Aalesund 0-1
Haugesund 2-2 (3-3 eeo.)

Etter de to første rundene har det vært usedvanlig dårlig med poengplukk på hjemmebane. Ikke engang når hjelpesløse Aalesund kommer på besøk og Aspmyra fylles opp får vi poeng. At vi skal vinne kamper hjemme har blitt til sjeldenhetene denne sesongen. Lurer på om vi i det hele tatt får sett noen fler. Vi har jo tross alt møtt de dårligste lagene hjemme. Start og Tromsø de eneste igjen og sistnevnte lever jo sitt eget liv. Til høsten kommer følgende lag på besøk (i tillegg til de to som allerede er nevnt):

Lillestrøm
Brann
Viking
Strømsgodset
Odd
Rosenborg

Føler ikke det er så veldig mange poeng å plukke her. Kanskje vi klarer å karre til oss max 12 poeng. Da står vi med 23. Altså om vi er heldige må vi plukke 7 poeng på bortebane for å greie kvalik. Hvordan skal dette gå opp egentlig?
En gang Glimt, alltid GLIMT!
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Kesseboy »

Hvis laget klarer å utvide "det gode kvarteret" de har hatt i enkelte kamper, f.eks. mot Haugesund sist, til "en god omgang", så kommer vi til å ende på et godt stykke over 30 poeng. Men det er et stort hvis ...
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Knuta
Posts: 10029
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Knuta »

Vel Til slo Odd i cupen. Haugesund skulle slått RBK klart i siste seriekamp. Vi kan ta alle på hjemmebane. Likte TJ som ville ha RBK hjemme i cupen. Haugesund kampen i cupen viste at Glimt er et bedre lag og har veldig bra tempo. Men Bjørkan må bruke Hauge mer og slutte å putte innpå en håpløs Wiig. Får TO noen fine opplevelser er mye gjort.
Glenn P
Posts: 2816
Joined: Wed May 21, 2008 12:51 pm
Location: Oslo
Has thanked: 28 times
Been thanked: 207 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Glenn P »

Artig med tall:

- Odd på tredjeplass har bare scoret to mer enn Glimts 13.
- Molde på andreplass har sluppet inn like mye som Glimts 17.

Ser man på Odd på tredjeplass (15-8), ser man ganske kjapt hva et godt forsvar betyr. På den andre siden har vi den angripende lag Molde (24-17).

Skulle ønske vi hadde tall på "100%-sjanser" i Glimts kamper. Som Glimtfan er det lett å kjenne på urettferdigheten hvor det er en Glimtsjanse, hvor etterpå det andre laget scorer. Slik er jo fotballen, men jeg syns Glimt brenner sjanser på veldig ugunstige tidspunkt (om det finnes et gunstig tidspunkt å bomme..?). Glimt har vært heldige, men bare Trond Olsen har vel snart dusinet fullt av store sjanser. Ender med å si; Bra vi har Halldorsson.
tjongs
Posts: 2571
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:17 pm
Location: Bodø
Has thanked: 94 times
Been thanked: 178 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by tjongs »

Det er lett å kjenne på den "utettferdigheten" ja, men samtidig er det lett å huske hvor lite som skilte eget lag fra suksess kontra det motsatte.
Hvem har ikke sett på tabellen og resultater og tenkt: "hvis vi bare hadde satt den straffen og den enorme muligheten, så hadde vi hatt x antall flere poeng og vært på 2.plass på tabellen." Glemt er ofte de poengene vi har tatt på samme måten.

Nå er jeg enig i at Glimt kanskje har hatt noe dårlig uttelling i år, men til syvende og sist, og ikke minst over tid, handler det om dyktighet, på alle mulige måter.

Sånn for å gå tilbake til det første jeg skrev; alle husker Olsens gigantiske miss på 1-0 mot LSK. Hvor mange har glemt at Friday brant en større på 1-0?
.......men så ble superlaget født!!!
Dessuten mener jeg at Tromsø bør ødelegges.
User avatar
Crazy horse
Posts: 8282
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 148 times
Been thanked: 229 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Crazy horse »

Bjørkan sa vel før sesongen at Glimt skulle være en fargeklatt i tippeligaen...... Grått er vel ikke en farge?

Men litt mer alvorlig: Hvor ligger Glimts problemer i år? Er det offensivt eller defensivt? Sannsynligvis begge deler.Men sjansestatistikken og utnytting av antall sjanser sier iallfall litt:

2014: 4,63 sjanser per kamp (10. plass). Utnyttelse: 32,4 % (5. plass)
2015: 4,67 sjanser per kamp. (9. plass). Utnyttelse: 37,9 % (1. plass)
2016: 3,54 sjanser per kamp. (14. plass). Utnyttelse: 28.3 % (7. plass)

Også i går hadde vi store nok sjanser til å berge med ett poeng, men får det ikke til.
Fotball er nesten alltid morsomt
ingen87
Posts: 7044
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 115 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by ingen87 »

Hadde vi vært bedre til å avsluttet angrepene så hadde vi kanskje ikke fått så mange brudd imot?

I tillegg så skyldes det unøyaktigheter i angrep, der vi fort kan finne på å slå motstanderen alene igjennom mot vår keeper. Skjedde nesten igår da Jevtovic skulle spille en støttepasning til Edvardsen. Dette gjelder like mye indreløpere, defensiv midtbane, backer og vinger. Defensivt er det som det alltid har vært, helt grei å forsvare oss når vi ligger kompakte og er konsenstrerte. Rævva dårlig på dødball. Og i tillegg så har vi få til å renske unna når vi møter lag som har gode hodespillere på topp. I tillegg så svinger konsentrasjonen og vi ender opp med hjerneblødninger.

Når vi ligger kompakte får vi lite til fremover. Kontringslaget Bodø/Glimt har ikke eksistert i år. Vi har vært best når vi bedriver Klopp-taktikk eller det som populært kalles Gegenpress. Vinner ballen høyt og er direkte på angriperne. Dette har vi dessverre ikke kapasitet til å gjennomføre mer enn 20 min per kamp. Mot Molde kunne vi fort scoret 3-4 mål i den perioden vi stressa dem. Vi er for unøyaktige til å være et godt kontringslag, og de få gangene ballen har nådd frem (som regel til Olsen) så har sjansen blitt skuslet bort i ei dirbling for mye, et skudd med feilfoten (drar seg innover), eller rett og slett gode redninger.
Førr Evig!
User avatar
Crazy horse
Posts: 8282
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 148 times
Been thanked: 229 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Crazy horse »

Det er mye psyke som herjer også. Vi har tapt 8 kamper til nå og har kun i en av dem scoret først (Molde). Ellers får vi en i fleisen og klarer nesten aldri å svare (Haugesundkampen var unntaket, men vi tapte jo den også til slutt).
Skal vi få til kontringsspillet så er vi avhengige av at motstanderen presser og presses til å gjøre feil. Så må selvsagt kontringsspillet sitte også.
Fotball er nesten alltid morsomt
User avatar
Mr Bean
Posts: 2708
Joined: Thu Mar 27, 2008 8:45 am
Location: Sortland
Has thanked: 85 times
Been thanked: 35 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Mr Bean »

Glimt til Spania i spillepausen :
http://www.an.no/glimt/sport/anpluss/je ... 5-4-319783

Bra tiltak dette :D
GLIS og STOLT av det

YNWA
'If you are first you are first. If you are second you are nothing.'
Bill Shankley :LFC 💙💛
ingen87
Posts: 7044
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 115 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by ingen87 »

Slike ting kan absolutt være med å snu en negativ trend..
Førr Evig!
User avatar
Neko
Posts: 430
Joined: Tue Jul 28, 2009 9:10 am
Location: Oslo
Has thanked: 2 times
Been thanked: 20 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Neko »

Leste noe om Leceister i dag som jeg tror er riktig medisin for Glimt også:
“I want you to play for your team-mates,” Ranieri told his players at the start of the season. “We are a little team, so we have to fight with all our heart, with all our soul. I don’t care the name of the opponent. All I want is for you to fight. If they are better than us, Okay, congratulations. But they have to show us they are better.”
"The secret has been team spirit," Mahrez said. "We work so hard for each other. We are like brothers, it's everywhere on the pitch. That's our strength. If sometimes we are not good, we know we are going to run and make the effort for our team-mates. That is the secret of our success."
(fra http://www.eurosport.com/football/premi ... tory.shtml)

Vi trenger lagbygging. Vi trenger å tro på oss selv og hverandre. Bygge oss opp til å ta skalpen til RBK etter ferien, eller gjøre vårt aller ytterste i forsøket.
Knuta
Posts: 10029
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Knuta »

Enig, men når jeg leser forumet her så er det ikke mye tro på at laget kan slå de store. Hvorfor kan vi ikke slå RBK,ODD,Molde og Godset?. Det har vi gjort før og så vidt jeg vet har også alle disse lagene kun 11 spillere på banen og like mange føtter som Glimt. RBK ble rundspilt av Haugesund, Godset har tapt for dårlige lag. Molde tapte for Stjørdals/Blink. Odd tapte for TIl. Vi kan slå alle disse lagene bare innstillingen er god nok. Drillo fikk landslaget til å tro at de kunne slå Nederland, Frankrike, England og Brasil. Og det skjedde også. På Drillo's storhetstid ventet Englands trener med å ta ut laget etter at Norge hadde publisert sitt. Dermed hadde Norge allerede før kampene et psykisk overtak. Fotball handler om ferdigheter, men begrepet ferdigheter inkluderer mye psykologi og positiv tenkning. Om Bjørkan har de riktig pedagogiske egenskaper vet jeg for lite om, men de var veldig mangelfulle under JHH.
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10717
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by liverglimt »

Jeg tror i utgangspunktet vi kan slå alle. Det som gjør forumet negativt er det faktum at vi har tapt og rotet bort alt for mange poeng. Da går selv den mest optimistiske i hi.
@liverglimt
Locked