Spillertråd: Jim Johansen

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5714
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Spillertråd: Jim Johansen

Post by gavharr »

Fattern var å så Tverlandet-Glimt 2.
Han la merke til en meget lat spiller i gult med nr.9 på ryggen....
Det skal sies at Jim også har vært syk, så man får gi han litt mindre tyn :P

Glimt 2 vant 5-1, så a-laget burde strengt tatt vinne cupkampen..
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8382
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 171 times

Re: Spillertråd: Jim Johansen

Post by Boombadila »

Kan man få en utbrodering av hva som menes med ordet lat?
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Spillertråd: Jim Johansen

Post by J I P »

2 mål på Jim i kampen hvor han defineres som "lat"
http://www.an.no/sport/article6028747.ece

Jim virker å ha en egen evne til å score mål - kanskje litt som Harald Bratbakk - han kan være usynlig nesten hele kampen for så å være matchvinneren vi behøver som mest?
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
User avatar
Mjh
Posts: 1229
Joined: Wed Dec 01, 2010 9:10 pm
Location: Horten
Has thanked: 1 time

Re: Spillertråd: Jim Johansen

Post by Mjh »

Det er vell den generelle holdningen hans som han beskriver... vi har jo klaget på at jj virker "lat" i nesten hver kamp.
SH
Posts: 1864
Joined: Thu Jul 07, 2005 9:56 am
Location: Tromsø

Re: Spillertråd: Jim Johansen

Post by SH »

Jeg er av den oppfatning at Jim Johansen ennå ikke har vært god i Glimt-trøya. Det er målpoengene som redder han, men han bidrar minimalt i spilledelen. La heller Berglann spille på venstrekanten - han er morsom og har karrieren foran seg.
mortsto
Posts: 7415
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 156 times
Been thanked: 467 times

Re: Spillertråd: Jim Johansen

Post by mortsto »

JJ er 25 og har vel ikke akkurat karrieren bak seg. Jeg synes også Berglann er et frisk pust og en morsom spiller. Jeg ønsker at han får mye spilletid og utvikler seg videre, men jeg er i tvil om han bør prioriteres foran JJ. Selv om JJ er en av-og-på-spiller, så mener jeg han spiller en viktig rolle i laget. Han scorer mange mål, har bra med assist, og er farlig på frispark. Det er greit å la unge talenter få spilletid, men det viktigste i år er å rykke opp, og jeg tror JJ kan spille en større rolle der. Såfremst han er i form.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Spillertråd: Jim Johansen

Post by Cheese Smirnoff »

SH wrote:Det er målpoengene som redder han, men han bidrar minimalt i spilledelen.
Så er det jo sånn i fotballen at man ikke vinner kamper om man ikke scorer mål, og målscorere er det ikke mange av på Glimt. Skulle selvfølgelig sett at Jim Johansen var god på alt, men så lenge han bidrar med mål og målgivende syns jeg det er godt nok.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
User avatar
Novi
Posts: 11496
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 618 times
Been thanked: 819 times

Re: Spillertråd: Jim Johansen

Post by Novi »

Godt oppsummert, Cheese.
Una mas cerveza.
User avatar
Crazy horse
Posts: 8305
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 152 times
Been thanked: 229 times

Re: Spillertråd: Jim Johansen

Post by Crazy horse »

Enig med dere. Det er klart man kan bli litt frustrert at en som kanskje bruker litt mindre krefter allikevel oppnår gode resultater som noen som springer ræva av seg uten å oppnå det som avgjør fotballkamper, men jeg vil ha resultater i år.
Fotball er nesten alltid morsomt
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Spillertråd: Jim Johansen

Post by FSHelgeland »

Synes virkelig det blir feil å gi en spiller klippekort på laget på bakgrunn av tidligere prestasjoner. Så lenge erstatteren gjør det bra og også leverer målgivende så bør ikke Jim tilbake på banen før han begynner å prestere på trening. Begynner han å lage mål og avvleverer målgivende pasninger på treningsfeltet da blir situasjonen straks en annen. Er man ikke villig til å legge ned det nødvendige arbeidet for å prøve å bli bedre, så har man heller ikke noe på banen å gjøre.
Tippeliga 2015
User avatar
Crazy horse
Posts: 8305
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 152 times
Been thanked: 229 times

Re: Spillertråd: Jim Johansen

Post by Crazy horse »

Det er jo ikke snakk om klippekort på laget, men her er altså ikke fjorårets toppscorer engang med i troppen mot Hødd. Berglann er en spennende spiller og en verdig konkurrent til Jim, og konkurranse bør det være, men Jim bør være i troppen på grunn av tidligere prestasjoner, synes jeg.
Fotball er nesten alltid morsomt
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Spillertråd: Jim Johansen

Post by FSHelgeland »

Det er jeg enig i, ikke minst fordi han er en annen type og kan bidra til å snu spillet, og vice versa
Tippeliga 2015
brutus
Posts: 3587
Joined: Mon May 09, 2005 11:53 am

Re: Spillertråd: Jim Johansen

Post by brutus »

Går ut fra at Glimt har meget gode grunner til å utelate Jim Johansen fra troppen. Med hans rykte for dårlige holdninger er det sannsynligvis ikke-sportslige grunner det er snakk om.
DIXI
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Spillertråd: Jim Johansen

Post by RaymondEngmark »

Med Berglann mener jeg trenerene tenker langsiktig, som det eneste taktiske valget som rimer for meg om dagen. I grunn går dette litt på det samme som jeg mener om afrikaimport av spillere kontra talentsatsningen.

For JJ bør ikke spille såfremst han ikke yter 110% på kamp eller trening, selv om han putter mål. Den mest åpenbare grunnen er at Berglann er så god at med noe mere matching på dette nivået så er det lov og håpe at vi får en spiller som putter like mye mål og i tillegg tilfører laget en ekstra dimensjon over tid. Men også fordi han kaster bort sitt eget talent og han bidrar i mindre grad til å utvikle andre spillere på treningsfeltet. I tillegg er det jo noe med den signaleffekten også.
Kristatistisk
User avatar
Crazy horse
Posts: 8305
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 152 times
Been thanked: 229 times

Re: Spillertråd: Jim Johansen

Post by Crazy horse »

En det kan være morsomt å sammenligne JJ med er TKS, mannen med hoftefeste, men livsfarlig pasnings- og skuddfot. Slet litt med disiplinærproblemer visstnok, men en fantastisk bidragsyter på banen.
Fotball er nesten alltid morsomt
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Spillertråd: Jim Johansen

Post by bjornage »

Tipper Jim starter på lørdag - og scorer.
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Spillertråd: Jim Johansen

Post by RaymondEngmark »

Jeg bruker alltid å vise til George Best. En av de beste fotballspillerene i historien selv om han dukket opp full på 50% av treningene. De andre 50% dukket han vel ikke opp..

Poenget er: med seriøs trening og innsats så kunne han vært den ubestridte ener.
Kristatistisk
User avatar
Crazy horse
Posts: 8305
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 152 times
Been thanked: 229 times

Re: Spillertråd: Jim Johansen

Post by Crazy horse »

En legende som sikkert kunne oppnådd enda mer med en mer seriøs tilnærming til yrket. Ville han da blitt den samme legenden?
Fotball er nesten alltid morsomt
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Spillertråd: Jim Johansen

Post by RaymondEngmark »

Skulle tro det. Pelè er en nokså kjent fyr.
Kristatistisk
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8382
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 171 times

Re: Spillertråd: Jim Johansen

Post by Boombadila »

Pele er faktisk glemt av de fleste unge i dag, fordi han var bare god til å spille fotball.

Legendene som folk husker gjorde noe mer, som gjorde at de ble husket. Som Maradonna, som Best, som Vinnie Jones.

Legender har x-faktor, og de slår til mot alle odds. Det er det som gjør dem til legender.
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
SH
Posts: 1864
Joined: Thu Jul 07, 2005 9:56 am
Location: Tromsø

Re: Spillertråd: Jim Johansen

Post by SH »

Boombadila wrote:Pele er faktisk glemt av de fleste unge i dag, fordi han var bare god til å spille fotball.

Legendene som folk husker gjorde noe mer, som gjorde at de ble husket. Som Maradonna, som Best, som Vinnie Jones.

Legender har x-faktor, og de slår til mot alle odds. Det er det som gjør dem til legender.
Drar dere virkelig slike sammenligninger til Pelé, George Best og Vinnie Jones? I mine øyne må vedkommende være så god at han kan rykke opp på egenhånd for at han skal få lov til å gjøre hva han vil utenfor banen. Thiago Martins i 2007/2008 var sist vi hadde med en slik spiller å gjøre. Og Jim Johansen er laaaaaaangt bak i køen på ei slik liste per dags dato.
brutus
Posts: 3587
Joined: Mon May 09, 2005 11:53 am

Re: Spillertråd: Jim Johansen

Post by brutus »

Crazy horse wrote:En det kan være morsomt å sammenligne JJ med er TKS, mannen med hoftefeste, men livsfarlig pasnings- og skuddfot.
Mer nærliggende å sammenlikne ham med Runar Normann, også harstadværing, som ifølge Jim Johansen selv var hans idol.
DIXI
User avatar
Novi
Posts: 11496
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 618 times
Been thanked: 819 times

Re: Spillertråd: Jim Johansen

Post by Novi »

Nåja, Runar Normann er på en helt egen liste. Ut fra det jeg har hørt så er Jim en svært sjenert kar, og det kan være det som gjør at han blir litt mer tilbaketrukket og virker litt småarrogant på banen. Runar Normann er hvertfall ikke dét!
Una mas cerveza.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Spillertråd: Jim Johansen

Post by Cheese Smirnoff »

Å ha Runar Normann som idol er vel ikke det sunneste som fins.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Spillertråd: Jim Johansen

Post by RaymondEngmark »

Saken kjerne er jo at JJ lurer kun seg selv dersom innsatsen ikke er 100%.
Kristatistisk
Post Reply