Spillertråd: Jim Johansen

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Re: Spillertråd: Jim Johansen

Post by Boombadila »

SH wrote:
Boombadila wrote:Pele er faktisk glemt av de fleste unge i dag, fordi han var bare god til å spille fotball.

Legendene som folk husker gjorde noe mer, som gjorde at de ble husket. Som Maradonna, som Best, som Vinnie Jones.

Legender har x-faktor, og de slår til mot alle odds. Det er det som gjør dem til legender.
Drar dere virkelig slike sammenligninger til Pelé, George Best og Vinnie Jones? I mine øyne må vedkommende være så god at han kan rykke opp på egenhånd for at han skal få lov til å gjøre hva han vil utenfor banen. Thiago Martins i 2007/2008 var sist vi hadde med en slik spiller å gjøre. Og Jim Johansen er laaaaaaangt bak i køen på ei slik liste per dags dato.
Nei, vi bruker dem som eksempler på forskjellige former for legender, for så å komme frem til en felles nominel definisjon av hva en legende egentlig er.

Litt som sokrates egentlig.
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Spillertråd: Jim Johansen

Post by FSHelgeland »

men nå er dette spillertråden til Jim og jeg foreslår at vi penser diskusjonen inn på temaet til tråden. Hvis vi skal fortsette å diskuterer legender så kan vi ta det i egen tråd under Fotball Generelt
Tippeliga 2015
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Spillertråd: Jim Johansen

Post by bjornage »

Vi får nok mer i diskutere om i morgen, Cato har bekreftet at Jim starter i morgen.
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Spillertråd: Jim Johansen

Post by Novi »

Ah, herlig! VI VIL HA MÅL, MÅL, MÅL, OCH FLERA MÅL, OG MÅL, JA MÅL DET SKAL DET BLI!!

(fritt sitert fra hukommelsen;) )
Una mas cerveza.
Zero
Posts: 813
Joined: Sun May 16, 2010 2:56 pm
Location: Bodø

Re: Spillertråd: Jim Johansen

Post by Zero »

Høres ut som Jim fikk et brudd i vrista.... hvor lenge er man ute da? :roll:
Stian Sommerheim
Shredd
Posts: 1579
Joined: Wed Mar 26, 2008 3:51 pm

Re: Spillertråd: Jim Johansen

Post by Shredd »

Kommer helt ann på hvor bruddet er, og hva slags type brudd det er. Men metatarsalbrudd er bedre enn brudd i leggen f.eks. Med flaks, kan han være tilbake igjen om en måned. Nå handler det om å la foten få hvile i 2-4 uker. Likevel tipper jeg vi snakker 6 til 8 uker.
Zero
Posts: 813
Joined: Sun May 16, 2010 2:56 pm
Location: Bodø

Re: Spillertråd: Jim Johansen

Post by Zero »

Viljar sier minst 6 uker....
Stian Sommerheim
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Spillertråd: Jim Johansen

Post by Novi »

Ouch! Utrolig synd. Savnet Jim på banen lengre i går. Ikke det at han imponerte så kraftig mens han var på, men han har noe av den x-faktoren Cato sier vi manglet. Det er akkurat det som trengs i kamper som bare er "nesten"; en Jim som bare drar til slik han gjorde mot Nardo.
Una mas cerveza.
dagobert
Posts: 1018
Joined: Fri Sep 02, 2005 7:37 pm
Location: Harstad
Has thanked: 29 times
Been thanked: 2 times

Re: Spillertråd: Jim Johansen

Post by dagobert »

så Jim haltene rundt på Harstad stadion i dag. han var å så Hil slå Bodø/Glimt2 med 3-2.

Var forøvrig ikke imponert av Sane som sentral midtbane heller. Kalili laget ettpar mål, ellers var han usynlig. HIL burde faktisk vunnet med flere mål, de hadde flere store sjanser i 2ndreomgangen. Erlend R spilte også, tror han var indreløper det meste av kampen??
Glimt selvfølgelig!
User avatar
maud
Posts: 332
Joined: Sat Apr 23, 2005 5:19 pm
Location: Valnesfjord

Re: Spillertråd: Jim Johansen

Post by maud »

Noen som vet ståa med han?
FØRR EVIG
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Spillertråd: Jim Johansen

Post by J I P »

Ja, Jim ser ut til å være på vei til å finne godformen med 2 mål og målgivende mot Notodden på søndag.

Og ett av målene er nominert til rundens mål:
http://www.siste.no/fotball/article6254003.ece

Av de 5 kandidatene så er Jim kun på 4.plass i øyeblikket så her er det behov for litt hjelp fra supporterne.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Spillertråd: Jim Johansen

Post by J I P »

Stående :klapp til Jim for 4 mål mot Start.

Igjen er et av Jims mål kandidat til Rundens mål. Fortjener Bodø/Glimt sitt første mål mot Start din stemme?

http://www.rogalandsavis.no/fotball/article6315034.ece
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Spillertråd: Jim Johansen

Post by Novi »

Hvorfor får Jim så lite spilletid for tiden? Richards viser at han ikke har så mye mer enn fart, mens Jim vet å plassere seg i boksen, og har det lille ekstra. Om han ikke holder 90 min, virker det mer logisk at han starter, og lar Richard løpe ned slitne backer siste 30 min.
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Spillertråd: Jim Johansen

Post by mortsto »

Tja. Han startet jo forrige kamp, men spilte ikke spesielt bra. På bortebane hvor motstanderne står høyere, trenger vi noen som kan komme seg rundt, og true bakrom. Berglann og Richards har høyere fart enn Jim.
ecke
Posts: 2626
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Spillertråd: Jim Johansen

Post by ecke »

Når jeg ser hva Braaten presterer, skjønner jeg ikke hvorfor ikke Jim kan gjøre spissjobben.
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Spillertråd: Jim Johansen

Post by Novi »

Berglann er rask og kommer seg rundt. Richards er rask, men mangler råskapen for å fullføre ALLE løp, samt time det riktig. Jim er ikke rask, men er langt flinkere til å skjære inn og skape litt mer variasjon og angrepsspillet. I tillegg evner han å finne plass i boksen, og komme seg i skuddposisjon. Når vi ser hvordan V.Braaten IKKE evner dette, er jeg enig med ecke i at Jim bør kunne bekle spissplassen.
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Spillertråd: Jim Johansen

Post by J I P »

Jim må opereres. Det er usikkert når det skjer.

Han er sålangt ikke enig med Glimt om ny kontrakt

http://www.an.no/glimt/article6880662.ece#6_5,2_
User avatar
Mjh
Posts: 1229
Joined: Wed Dec 01, 2010 9:10 pm
Location: Horten
Has thanked: 1 time

Re: Spillertråd: Jim Johansen

Post by Mjh »

Vil vi ha med Johansen videre? For min del: Ja.
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Spillertråd: Jim Johansen

Post by gavharr »

En frisk Jim, under JHH kan bli MEGET målfarlig :D
Ja fra meg også!
ingen87
Posts: 7043
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Spillertråd: Jim Johansen

Post by ingen87 »

Ikke for en hver pris. Kommer helt an på hva han forlanger i lønn.. I utgangspunktet ja, men ønsker han kraftig lønnsøkning så nei.
User avatar
XuliX
Posts: 1328
Joined: Sun Apr 03, 2005 2:36 pm
Location: Mørkved city
Been thanked: 1 time

Re: Spillertråd: Jim Johansen

Post by XuliX »

Tror prestasjonsbasert kontrakt hadde vært best for begge parter. Jeg mener han svinger for mye i prestasjonene til å kunne levere over tid.
eiriksin
Posts: 1134
Joined: Mon Nov 28, 2011 2:51 pm
Location: Oslo

Re: Spillertråd: Jim Johansen

Post by eiriksin »

Kan jo være det er skaden som har hindret han i å bli mer stabil selv om Glimt har trent mye bedre enn noen gang. Syns han burde få en 2-årskontrakt og sjangsen til å vise hvor god han egentlig kan bli (uten skaden).
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Spillertråd: Jim Johansen

Post by Cheese Smirnoff »

Hvis Glimt kan få inn en yngre, bedre spiller med mindre slitasjeskader tror jeg nok Jim Johansen må vike plassen. Skal man ha sportslig suksess med de relativt beskjedne økonomiske rammene Glimt har lagt må de være pragmatisk når det kommer til spillerstallen.
Nsbtoget
Posts: 21
Joined: Sun Aug 28, 2011 5:31 pm

Re: Spillertråd: Jim Johansen

Post by Nsbtoget »

Jim har jo slitt med skaden i 2 år. Det er ingen tvil om at det har vært negativt for han de siste sesongene. Jeg har flere ganger sett han i byen haltende, så han har nok vondt. Jeg er vel mer imponert over at han klarer å spille med den foten. Dessuten så er han viktig for oss. Sett ut i fra hvor lite han har spilt, både i begynnelsen av sesongen og nå de siste rundene så er han en av toppscorerne. Verken Bergland eller Dane er i nærheten. Det ser man jo også på de siste serierundene hvor det rett og slett har gått rett vest. Det er ufattelig at Jim har slitt benken den siste tiden. Det er ingen tvil om at glimt er avhengig av han. Hvem ellers i angrepsrekka kan vi stole på ?
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Spillertråd: Jim Johansen

Post by bjornage »

Ibba er en mer komplett angrepsspiller, men ingen evner å dukke opp fra ingensteds og score sånn som Jim gjør - enten det er med langskudd eller tap-in fra bakerste stolpe. Håper han blir med videre.
Post Reply