Spillertråd: Jim Johansen

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Spillertråd: Jim Johansen

Post by bjornage »

Det er vel ikke for tidlig å lage denne selv om det ikke er 100% bekreftet enda, men siden denne signeringen er såpass spennende at han okkuperer hele to tråder er det bare rett og rimelig at han får sin egen tråd.

Velkommen skal du være, Jim! :glimt
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Spillertråd: Jim Johansen

Post by bjornage »

Jeg bare flytter denne over hit:
Knuta wrote:I utgangspunket er jeg skeptisk til alle signeringer gjort av Kåre. Dette har noe med historikk å gjøre. Måtte min negativitet her bli gjort til skamme.
Noen på forumet mener at en angrepstrio med Kahlili/JJ/Ludde vil være en godt valg. Jeg gremmes bare ved tanken.
Noen opererer også med begrepet objektiv sannhet som er framsatt veldig subjektivt.
Kåre har hentet mye rart, men Jim Johansen er vel den type spiller vi skal hente? Ung og lovende nordlending som er for god for 2./3. Div, sånne typen spillere skal vel få prøve seg i Glimt tradisjonelt sett. Jeg har aldri sett hverken han heller Khalili spille, men enhver angrepstrio med Ludde i 2011 holder jeg meg skeptisk til, selv om jeg skal avvente med dommer/førsteinntrykk til den første treningskampen er spilt.
Knuta
Posts: 10029
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Spillertråd: Jim Johansen

Post by Knuta »

bjornage wrote: Ung og lovende nordlending som er for god for 2./3. Div, sånne typen spillere skal vel få prøve seg i Glimt tradisjonelt sett.
Vel vi hentet jo den 'lovende' unge keeper fra Harstad med navn Forn.
Skulle jeg velge mellog Drage som gikk til TIL og JJ så er mitt valg klart.
Har sett JJ da han spilte i HIL, grei spiller men flere hakk dårligere enn Konradsen, A.Karlsen og Stefan.
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Spillertråd: Jim Johansen

Post by Novi »

Tror også at de som har klokketro på den trioen har det mye pga det rævva angrepsspillet vi var vitne til i fjor. Ingenting kan være værre, på en måte.

Hadde gjerne sett at vi hadde en eldre kvalitetsspiller ala en Stig Johansen inni der også, men i utgangspunktet er jeg positiv til en slik oppstilling. Nå har det blitt en del utskiftninger foran årets sesong, så hovedutfordringen ligger absolutt hos trenerteamet, og deres planlegging for de neste 3 månedene.
Una mas cerveza.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Spillertråd: Jim Johansen

Post by Kesseboy »

Sakkariassen var jo i og for seg positiv på slutten av fjorårssesongen, kanskje han kan være en bidragsyter? Har litt større trua på ham når serveringa fra kantene blir bedre. Dersom JJ kan fylle på med spill på venstre, mens Ludde, Stensland eller noen andre kan få sving på sakene til høyre, så vil mange kunne gjøre en bedre jobb sentralt enn hva som var tilfelle i fjor.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Spillertråd: Jim Johansen

Post by bjornage »

Enig der, hadde vi hatt noen som kunne slått innlegg er det ikke utenkelig at Sakk kan dose noen av ballene i mål når han får muligheten. Jeg vet ikke JJ er noe god på innlegg, men jeg tror vi kan trygt si at ingen av spillerne vi har nå er noe spesielt god på det.
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Spillertråd: Jim Johansen

Post by mortsto »

Knuta: Grem deg så mye du vil. Laget skriker etter forsterkninger på topp, og jeg tror den trioen på topp er bedre enn 2010s agrepstrio som var: tilfeldig person-Sakk/Martins-tilfeldig person.
Calle Manøver
Posts: 832
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:24 am
Location: Midt i Bodø, midt i verden!

Re: Spillertråd: Jim Johansen

Post by Calle Manøver »

Det er en stund siden mitt forrige innlegg på forumet, men nå er det jammen meg på tide å skrive et innlegg. Anledningen er ihvertfall god. Dette er intet mindre en strålende nyheter. Jim Johansen har litt av den samme råskapen som vi liker så godt med Trond Olsen, og kanskje enda viktigere: Han er en spillertype som Bodø/Glimt skriker etter. Den kjappe driblesterke kanten som skårer fra mange vinkler. Kanskje ikke fullt så rask som Trond, men desto bedre en mot en. Husker han skårte to mot Glimt i en treningskamp mellom Harstad og Glimt for noen år siden. Da var han et enmannsangrep som hamlet godt opp med forsvaret vårt. Da spilte Harstad i 2. eller 3. divisjon. Mener det var i 07 eller 08...

Den andre siden av saken er Konradsen, som har vært Glimtsbeste spiller i 2010. Trist å miste sjansen, men jeg mener han bør få lov å spille på høyest mulig nivå. Jeg er sikker på at Kon kommer tilbake til Glimt senere i karrieren og da vil vi nyte godt av den tiden han har vært hjemmefra. Jeg tror også det er viktigere for Glimt nå å ha en skikkelig Glimtving enn mange midtbanespillere. I Sum tror jeg Glimt blir bedre av det, selv om Kon er vår beste spiller. Ikke har vi problem med å fylle etter heller: Midtbanen består vel nå av Berntsen, Haukås, Karlsen Berg og Rønning. Med et bedre angrep i 2011 enn 2010 er vi bedre rustet offensivt.

Skulle vi få på plass en spiss nå, som han Start-spilleren så gleder jeg meg virkelig til sesongstart:)
"Sakariassen for President!"
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Spillertråd: Jim Johansen

Post by Glimtfan »

Jim Johansen fyller 24 i februar. Greit nok at man kaller han ung, men "ung og lovende" blir feil. "Ung og lovende" er spillere på 16-20 år. Når snart er 24 nærmer du deg punktet i karrieren hvor du normalt er på topp 25-30 år.
Det betyr ikke at jeg er negativ til Johansens overgang, men jeg klarer ikke å se han som "ung og lovende".
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Spillertråd: Jim Johansen

Post by bjornage »

Glimtfan:

Joda, jeg er enig der, men jeg mente det mer at vi må hente de unge og lovende talentene på generell basis. Vi har prøvd å hente Jim i noen år nå (fra tiden han var ung og lovende), så derfor det med. Nå er han nok bare lovende, og får et visst krav på seg til å levere.
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Spillertråd: Jim Johansen

Post by mortsto »

På undertegnedes spm på godsetforum ang hvor JJ spiller best og hva han er god på/kan bli bedre på:

"Jim Johansen har god teknikk, god fart og han skyter som en hest. Ett av de beste skuddbena jeg har sett på lenge. Han mangler nok litt på kondisen, og jobber ikke like bra hjemover som andre angripere, men målteft har han definitivt. Tror han kommer til å passe fremragende i 1. div ett år, og har alene spisskompetansen til å skyte ett lag opp en divisjon."

"På Team SIF har han spilt både venstre ving, spiss og offensiv midtbane. Flesteparten av kampene på ving, og det er også der han har fungert best. Lyktes ikke med stort i de kampene han var satt i midten, og blir ofte for lett å lese som spiss. Holdningsproblem er kanskje å ta litt hardt i, men han har ikke hatt noen sterkt stigende kurve rent ferdighetsmessig eller taktisk i løpet av året som jeg har kunnet se. Virket ofte sur og umotivert utover høsten på Team, og fikk endel kjeft i løpet av kampene. Tror helt sikkert han vil kunne vise en annen side i B/G hvor han får spille på A-laget regelmessig. Han har som andre har nevnt her inne et fryktinngytende skuddbein, og er også relativt kjapp og bruker nesten alltid hurtigheten til å dra seg forbi backen og inn i banen før han skyter. Dessverre har han litt å gå på når det gjelder både dribleferdigheter og valg med ball, noe som har gjort at han ofte blir enkelt tatt ut av kampen. Bør definitivt bli flinkere til å bruke medspillere og skoleres ytterligere taktisk. Ingen løpsmaskin, og hadde overraskende ofte problemer med å holde 90 minutter."
brutus
Posts: 3587
Joined: Mon May 09, 2005 11:53 am

Re: Spillertråd: Jim Johansen

Post by brutus »

Neste setning i det siste sitatet er slik: "Et lite tankekors er at Team SIF's kanskje beste kamp i fjor var på høsten mot Lillehammer. Da satt Jimmer'n på benken..."

http://www.godsetunionen.com/forum/view ... 24#p151324
DIXI
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Spillertråd: Jim Johansen

Post by Glimtfan »

Ja det forteller mye. TIL slo Stabæk 3-0 uten Rushfeldt i fjorårets sesong, det må bety at han er en verdiløs spiller :lol:
User avatar
Josse
Posts: 373
Joined: Thu Jul 23, 2009 5:24 pm
Location: Bodø

Re: Spillertråd: Jim Johansen

Post by Josse »

Vet ikke jeg, men syns det er litt både og stemning rundt Jim Johansen.
Det er klart vi er i en fram-og-tilbake situasjon, men nå skal vi begynne oppkjøringen til 2011 med blanke ark. Syns jeg vi burde se fremover nå, økonomien er så til de grader på bedringens vei, og gjort er gjort, Jim er kjøpt, og han forsvinner ikke med det første uansett hva folk sier.

Vil heller ønske han hjertelig velkommen til Glimt, også kan vi heller først diskutere hvor god eller dårlig han er etter et par treningskamper/adeccokamper.

Heia Glimt :glimt
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Spillertråd: Jim Johansen

Post by mortsto »

Glimtfan: :klapp
Brutus: Neste setning etter det er "Tror alikevel at Jimmer'n vil putte +10 mål for B/G neste sesong hvis han får tillit og brukes riktig. Da kommer sikkert humøret og treningsiveren også."
Men så skulle jeg prøve å kutte litt ned på teksten da vettu.
Gvandreassen

Re: Spillertråd: Jim Johansen

Post by Gvandreassen »

Haha, Brutus du Brutus. Liker at du skaper litt stemning her, din isbit! :)
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Spillertråd: Jim Johansen

Post by gavharr »

Mest sannsynlig en meget bra handel av Glimt!
Tror det gagner både Glimt, Godset og Jim selv.
Hos oss får han mest sannsynlig spille fast på vingen, og da pleier utviklingen å komme.
Synes også det er positivt for "Konrad" som jeg tror kommer til å heve seg i takt med utfordringene. Han er fast i startelleveren til godset etter halvspilt eliteserie, sann mine ord..

Gleder meg mer og mere til sesongstart, og Jim er en viktig bidragsyter til akkurat det ;)
Velkommen skal han være :glimt
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Spillertråd: Jim Johansen

Post by G-s-enz »

http://www.glimt.no//index.php?page=news&id=20429

Da hadde dem putta det ned på papir :D
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
Mjh
Posts: 1229
Joined: Wed Dec 01, 2010 9:10 pm
Location: Horten
Has thanked: 1 time

Re: Spillertråd: Jim Johansen

Post by Mjh »

"I følge han selv har det alltid bare vært en spørsmål om tid før han dro på seg den gule trøya.
- Jeg har i grunn alltid vist inni meg at jeg kom til å spille for Glimt en eller annen gang i karrieren. Glimt er en klubb jeg er glad i, og jeg er svært fornøyd over at jeg får muligheten til å hjelpe klubben til opprykk, forteller en glad Jim Johansen." :glimt

Måtte dra litt på smilebåndene der :)
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Spillertråd: Jim Johansen

Post by mortsto »

Siden glimt.no ikke skriver noe om det; noen som vet hvor mange år han har signert for?
User avatar
Mr Bean
Posts: 2708
Joined: Thu Mar 27, 2008 8:45 am
Location: Sortland
Has thanked: 85 times
Been thanked: 35 times
Contact:

Re: Spillertråd: Jim Johansen

Post by Mr Bean »

Ja vi får se hvor positivt denne signeringen blir ... :) Han var no gaanske lunken i et intervju for litt siden ..?? Men satser på det var taktikkeri????
Men velkommen til den beste klubben :glimt
GLIS og STOLT av det

YNWA
'If you are first you are first. If you are second you are nothing.'
Bill Shankley :LFC 💙💛
User avatar
stensland
Posts: 134
Joined: Tue Aug 31, 2010 5:34 pm
Location: Trondheim

Re: Spillertråd: Jim Johansen

Post by stensland »

Jim Johansen ble toppscorer i 3.divisjon for to år siden, toppscorer i andre ifjor også 1.divisjon? 8)
User avatar
Mjh
Posts: 1229
Joined: Wed Dec 01, 2010 9:10 pm
Location: Horten
Has thanked: 1 time

Re: Spillertråd: Jim Johansen

Post by Mjh »

Var det noen andre som leste intervjuet av Jim i AN helg?
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Spillertråd: Jim Johansen

Post by Novi »

For å fortsette diskusjonen om Jim fra helgens kamptråd:

Jeg tror vi sammenlikner ham mye med Trond Olsen når vi gir ham tyn for å være slapp og treig. Hans kvaliteter ligger nok i større grad på små flater og det å hold på ball, mens vi er vant med vinger som er kjappe og kan skyte. Jeg syns Jim, som resten av laget, har noe på gang, og utfordringen hans blir nok å finne sin plass i laget. Noen offside-jagende krittsliper er han ikke, så da får vi håpe at han finner seg til rette på annet vis på venstrekanten.

Et annet poeng er jo at Ruben er på full fart tilbake. Det vil gi en ny dimensjon av løpskraft på den siden, og en venstreside med Imingen, Berntsen og Jim syns jeg høres spennende ut!
Una mas cerveza.
Ville Lehtinen
Posts: 3417
Joined: Sun Aug 28, 2005 2:42 pm
Location: Oslo/Steigen
Has thanked: 42 times
Been thanked: 56 times
Contact:

Re: Spillertråd: Jim Johansen

Post by Ville Lehtinen »

Ruben viste lovende tegn som ving på slutten i går. Samtidig synes jeg Thomas Jacobsen har bekledd vingbackrollen veldig bra til tross for å være høyrebent, så det er ingen automatikk i at Ruben går rett inn på laget. Han kan være en fin backup for Jim Johansen i tilfelle skader, karantener eller omrokkeringer.
Post Reply