Spillertråd: Papa "Badou" Alioune Ndiaye

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
Shredd
Posts: 1579
Joined: Wed Mar 26, 2008 3:51 pm

Re: Spillertråd: Papa "Badou" Alioune Ndiaye

Post by Shredd »

Absolutt, Badji har ikke imponert i år. Har vel til og med vært en del ute av laget i Brann pga dårlige prestasjoner. Der ser man hvor mye mer interesse og verdi en spiller får ved å spille fast på et landslag. Har disse premier league klubbene sett han i Brann så hadde de ikke vært interessert.
mortsto
Posts: 7420
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Spillertråd: Papa "Badou" Alioune Ndiaye

Post by mortsto »

Sikkert greit å nevne at det faktisk ikke er Badou de er interessert i, i den opprinnelige linken. Ble bittelitt skuffa nå.
User avatar
Novi
Posts: 11501
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 620 times
Been thanked: 823 times

Re: Spillertråd: Papa "Badou" Alioune Ndiaye

Post by Novi »

Ser veldig ut som en agent som driver litt aktiv markedsføring av sin klient. Ingen som kan ta han på å si "several clubs are interested" - den påstanden kan vi slenge ut om Badou også, uten at noen kan nekte.
Una mas cerveza.
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Spillertråd: Papa "Badou" Alioune Ndiaye

Post by Garrincha »

Helt enig, der har vi et eksempel på en ivrig agent. Men det er sikkert ikke dumt for han at Badji kan kjøpes ut for 6 mill.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
Shredd
Posts: 1579
Joined: Wed Mar 26, 2008 3:51 pm

Re: Spillertråd: Papa "Badou" Alioune Ndiaye

Post by Shredd »

Det kan han ikke, utkjøpsklausuler er ulovlig i norsk fotball. Men siden det er Bruun Hansen som styrer der, så er vel det meste mulig.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Spillertråd: Papa "Badou" Alioune Ndiaye

Post by bjornage »

Willie McKay er en ganske velkjent agent, og har operert mye sammen med blant annet Harry Redknapp opp igjennom årene. Dette er sikkert nok et eksempel på en agent som bruker forbindelser i media til å markedsføre egen klient. Kan ikke begripe at Badji eller noen andre Brann-spillere er interessant for noen PL-klubber i år.
mortsto
Posts: 7420
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Spillertråd: Papa "Badou" Alioune Ndiaye

Post by mortsto »

Aftonbladet melder at IFK er interessert i Badou. Kan ikke komme med link siden Aftonbladets sportsdel tydeligvis er blokkert(!) på jobb, men link finnes via VGs "følg sportsdøgnet".
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Spillertråd: Papa "Badou" Alioune Ndiaye

Post by J I P »

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/f ... 9919340.ab
Flera norska spelare scoutade

Enligt Sportbladets källor har Blåvitt även noga scoutat norska mittfältstrion Ålesunds Fredrik Ulvestad, 22, Odds Herolind Shala, 22, och Bodö/Glimts Papa Alioune Ndiaye,
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Spillertråd: Papa "Badou" Alioune Ndiaye

Post by bjornage »

Ulvestad er visstnok på vei til Molde og jeg blir overrasket om Odd slipper Shala, så da kan det se ut som det kanskje blir konkret interesse for Badou fra dem? Er ikke så altfor godt kjent med svensk fotball, men IFK har vel potensiale til å gjøre store ting og det virker litt som allsvenskan er på vei opp så hvem vet?
Knuta
Posts: 10049
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 339 times
Been thanked: 453 times

Re: Spillertråd: Papa "Badou" Alioune Ndiaye

Post by Knuta »

IFK er en god klubb, men overgangssummene i Sverige ligger langt unna norsk nivå. Skulle IFK kjøpe Badou går han i hvertfall ikke over 5 mill, tipper rundt 3 mill, og det er vel Glimt ikke interessert i?.
Shredd
Posts: 1579
Joined: Wed Mar 26, 2008 3:51 pm

Re: Spillertråd: Papa "Badou" Alioune Ndiaye

Post by Shredd »

Shala er vel bosman, så der har ikke Odd mye de skulle ha sagt. Shalas rådgiver sier derimot i dag at det er helt uaktuelt at han skal til Sverige.
Ser forøvrig på twitter noen rykter om at prisen på Badou ligger på rundt 10 mill.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Spillertråd: Papa "Badou" Alioune Ndiaye

Post by bjornage »

Jaggu, jeg hadde fått det for meg at Shala hadde signert ny kontrakt. Da blir det et helt annet bilde ihvertfall.
mortsto
Posts: 7420
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Spillertråd: Papa "Badou" Alioune Ndiaye

Post by mortsto »

Shredd wrote:Ser forøvrig på twitter noen rykter om at prisen på Badou ligger på rundt 10 mill.
Er dette tilfeldige tullebukker som uttaler dette, eller er det noen troverdige personer?
Shredd
Posts: 1579
Joined: Wed Mar 26, 2008 3:51 pm

Re: Spillertråd: Papa "Badou" Alioune Ndiaye

Post by Shredd »

Tror nok det er rykter i god twitter ånd, fra løse luften.
Snappa opp en samtale mellom tidligere Glimtmagasinet Niklas og en som følger IFK tett som mente at IFK burde bla opp 10 mill for Badou.
mortsto
Posts: 7420
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Spillertråd: Papa "Badou" Alioune Ndiaye

Post by mortsto »

Shala er ikke interessert i å gå til Sverige. Mer aktuelt med kjøp av Badou?
http://www.nrk.no/telemark/_-shala-skal ... 1.12065885
Knuta
Posts: 10049
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 339 times
Been thanked: 453 times

Re: Spillertråd: Papa "Badou" Alioune Ndiaye

Post by Knuta »

Jeg tenker på hvis Newcastle er interessert i Badij så må vel Chelsea være interessert i Badou. Fra mitt ståsted er det klasseforskjell på de to spillerne. Det er jo et lite problem at Glimt kan ikke gjøre noe som helst i overgangsmarketet med kjøp før midler er frigjort med salg av Badou/Sane. Litt trist at Glimt ikke hadde råd til 3.mill for å få DB tilbake permanent. Spørsmålet mitt er, hvordan jobber Glimt i markedsføringprosessen med disse spillerne?. Hvilke agenter er på banen?. Jobbes det konkret mot Franske og Nederlandske klubber f.eks?. Det er stille som i graven. Det eneste jeg har hørt er at IFK Gøteborg 'kanskje kan' være interessert i Badou. For meg virker det som både Molde og RBK ligger lavt inntil Glimt får litt panikk og må selge spillerne til skampris på det norske markedet.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15810
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1101 times

Re: Spillertråd: Papa "Badou" Alioune Ndiaye

Post by Kesseboy »

Ser det ikke som problematisk at klubben er stille utad i slike prosesser. Det trenger ikke bety noe. Men vi får jo håpe at det virkelig skjer noe.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Spillertråd: Papa "Badou" Alioune Ndiaye

Post by Trapattoni »

Knuta wrote:Litt trist at Glimt ikke hadde råd til 3.mill for å få DB tilbake permanent.
Når en klubb som Djurgården kom på banen, så tror jeg Glimt hadde vært sjanseløs på Berntsen nesten uansett. Vi måtte nok ha konkurrert på mer enn bare overgangssum der.
Knuta
Posts: 10049
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 339 times
Been thanked: 453 times

Re: Spillertråd: Papa "Badou" Alioune Ndiaye

Post by Knuta »

Glimt hadde forkjøpsrett på en avtalt overgangssum. Djurgården kom på banen da Glimt sa nei.
mortsto
Posts: 7420
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Spillertråd: Papa "Badou" Alioune Ndiaye

Post by mortsto »

Hvor har dere det fra at Glimts opsjon på DB var på 3 mill?
Knuta
Posts: 10049
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 339 times
Been thanked: 453 times

Re: Spillertråd: Papa "Badou" Alioune Ndiaye

Post by Knuta »

Fra RBK.
mortsto
Posts: 7420
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Spillertråd: Papa "Badou" Alioune Ndiaye

Post by mortsto »

Ok? Link? Jeg finner ingen ting på nett. Jeg synes det høres merkelig ut om opsjonen var såpass høy.
Knuta
Posts: 10049
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 339 times
Been thanked: 453 times

Re: Spillertråd: Papa "Badou" Alioune Ndiaye

Post by Knuta »

Det er ingen link dersom du snakker med interne kilder i en klubb. Selvfølgelig kan man oppgi navnet men det er vel ikke vanlig prosedyre er det vel?. Det jeg har hørt var at Brede Moe opsjon var på ca. 1 mill og DB sin på ca. 3 mill. Så er det opptil RBK eller Glimt å avkrefte dette eller ikke. Har foreløpig ikke fått noen avkreftelser på dette.
mortsto
Posts: 7420
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Spillertråd: Papa "Badou" Alioune Ndiaye

Post by mortsto »

Svaret ditt var såpass lite utfyllende at jeg ikke skjønte det var interne kilder i klubben du hadde snakket med. Helt greit at ikke Glimt slo til på en såpass høy sum når en ikke vet hva som skjer med Badou og Sane.
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Spillertråd: Papa "Badou" Alioune Ndiaye

Post by Garrincha »

Jeg synes det er helt greit at vi ikke bruker 3 millioner på Berntsen, bruk heller de pengene på en eller kanskje to afrikanske stortalenter. Jeg synes ikke Daniel har imponert meg særlig i høst, og hvis vi skal satse på Konradsen som erstatter for Badou (noe jeg synes vi skal tørre å gjøre) så ser jeg for meg en annen type indreløper på motsatt side.

Og angående Badou og salget av han, så foregår det sikkert masse i kulissene som ikke ser dagens lys, og jeg kan ikke tenke meg at ikke det er flere klubber som har han på blokka si. Men hvis IFK vil ha han, gjerne det, men da er det bare å punge ut MINST 10 millioner. Vi snakker om en råsterk midtbanespiller som også har driv og teknikk og som nærmest også garanterer pluss minus 10 mål pr sesong, og i tilegg har x-faktor.

Hvis man sammenligner Berntsen og Badou er vel de fleste enig i at Badou er MYE bedre.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
Post Reply