Spillertråd: Papa "Badou" Alioune Ndiaye

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
Glenn P
Posts: 2816
Joined: Wed May 21, 2008 12:51 pm
Location: Oslo
Has thanked: 28 times
Been thanked: 207 times

Re: Spillertråd: Papa "Badou" Alioune Ndiaye

Post by Glenn P »

Å selge Badou til Besiktas med en liten videresalgsklausul kunne jo vært interessant. Mulig han flopper helt, men potensialet er himmelhøyt. Tenk et videresalg til en topp-16-klubb...

Glimt trenger virkelig en Badou i form, men salget må gå sin gang. Målet til Glimt er så enkelt at de må tjene så mye som mulig.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Spillertråd: Papa "Badou" Alioune Ndiaye

Post by Kesseboy »

Å selge til en renommert klubb som Besiktas er nok enda litt bedre enn å selge til en ukjent tyrkisk klubb, en kinesisk klubb, eller så. Forholdsvis positiv til dette.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2821
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 432 times
Been thanked: 148 times

Re: Spillertråd: Papa "Badou" Alioune Ndiaye

Post by Gvandreassen »

1 million euro for en spiller som i praksis kan signere for andre klubber fra sommeren av (seks måneder før kontrakten går ut), i tillegg en spiller som er variabel denne sesongen, ja det er faen meg en god avtale!
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
dagobert
Posts: 1018
Joined: Fri Sep 02, 2005 7:37 pm
Location: Harstad
Has thanked: 29 times
Been thanked: 2 times

Re: Spillertråd: Papa "Badou" Alioune Ndiaye

Post by dagobert »

Glimt selvfølgelig!
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Spillertråd: Papa "Badou" Alioune Ndiaye

Post by Cheese Smirnoff »

Håper han forstår at Glimt er eneste norske klubb han kan spille for. Ikke noe signering av kontrakt med Molde eller RBK i sommer, takk.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
Nilzo
Posts: 1014
Joined: Thu Jul 31, 2008 11:24 pm
Location: Ski (Beiarn)
Been thanked: 2 times

Re: Spillertråd: Papa "Badou" Alioune Ndiaye

Post by Nilzo »

Badou utelukker ikke at han spiller for Glimt neste år. Men han tviler. Kontrakten går ut ved årsskiftet.

- Jeg vil gjerne prøve meg på et høyere nivå. Men først skal jeg bidra til å få Glimt ut av nedrykkssonen.
Går ut ifra at Glimt ikke kun jobber med å få solgt Badou, men også jobber med signering av ny kontrakt. Ny kontrakt med lovnader om å få gå til en større klubb i utlandet om noen skulle komme på banen?
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Spillertråd: Papa "Badou" Alioune Ndiaye

Post by Novi »

Ikke realistisk at han signerer ny kontrakt nå, uavhengig av lovnader. Han vil ikke være i Glimt lengre, og da blir kontrakten lite verdt når en interessant kommer på banen.
Una mas cerveza.
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Spillertråd: Papa "Badou" Alioune Ndiaye

Post by Trapattoni »

Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Spillertråd: Papa "Badou" Alioune Ndiaye

Post by Trapattoni »

Det verserer endel rykter om at Badou er nær ved å bli solgt. Noen som har status på skaden hans fra i går?
User avatar
tomath
Posts: 3134
Joined: Sun Aug 28, 2005 5:42 pm
Has thanked: 92 times
Been thanked: 152 times

Re: Spillertråd: Papa "Badou" Alioune Ndiaye

Post by tomath »

Jeg vet ikke, men tenkte umiddelbart at det ikke kunne være alt for alvorlig da jeg så hvordan han ble "slept" over sidelinjen. Hadde det vært mistanke om noe alvorlig så hadde de vel vært fremme med båren selv om han lå nære sidelinjen. Noen som så hvordan han kom seg i garderoben?
"If you just talk, I find that your mouth comes out with stuff" - Karl Pilkington
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Spillertråd: Papa "Badou" Alioune Ndiaye

Post by mortsto »

Legger merke til at Badou ikke tar seg til foten eller hvor han nå har vondt når han går ned. Han bare ruller, slik han ofte gjør ellers når han overspiller. Jeg tipper det ikke er noe alvorlig.
Shredd
Posts: 1579
Joined: Wed Mar 26, 2008 3:51 pm

Re: Spillertråd: Papa "Badou" Alioune Ndiaye

Post by Shredd »

Han sa til AN i mixed sone at han bare trodde det var "a kick". Trolig bare en god gammel lårhøne.
ingen87
Posts: 7043
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Spillertråd: Papa "Badou" Alioune Ndiaye

Post by ingen87 »

http://www.an.no/_Jeg__nsker_definitivt ... 02393.html

Krever AN+

Han har sagt det før. Etter 5-1-seieren mot Mjøndalen er Papa Alioune Ndiaye om mulig enda tydeligere på at han vil bort.

Det er på tide å ta et nytt karrieresteg, og det steget går bort fra Bodø/Glimt, klubben han har spilt for i tre og et halvt år nå.

– Diskresjon er viktig, men i dag tror jeg at jeg vil svare: Jeg vil bort. Det er viktig å ta nye steg for å fortsette å utvikle seg, og jeg ønsker definitivt å forlate Glimt nå, sier Badou til Avisa Nordland.
– Mange samtaler

– Er det noen interesse for deg ute i markedet?

– Det er mange samtaler, men jeg er ikke mannen som styrer med det. Jeg har folk som gjør det. Men jeg tror noe vil skje.

AN vet at flere klubber har sett Badou i seriekamper nylig.

– Ja, bekrefter 24-åringen.

– Men ærlig talt kan jeg ikke tenke på det. Man vet aldri når noen ser på, så man må bare gjøre sitt aller ytterste hver gang man er på banen.

Senegaleseren ble den store helten da han scoret vinnermålet mot Tromsø 16. mai. Praktscoringen var hans tredje for sesongen. Mot Mjøndalen sto stolpen i veien for Badou, som uansett dominerte stort på midtbanen.

– Jeg er i god form. Jeg kan bli enda bedre, men jeg vil si jeg er OK for tiden, smiler Badou.
– Hvor som helst

– Er det noen norske klubber som er aktuelle?

– Det er én klubb. Men jeg tror ikke at jeg ønsker å gå til et annet sted i Norge nå. Jeg ønsker meg til en større liga, for å kunne bli en enda bedre fotballspiller, forklarer Badou, som i vinter var nær en overgang til en tyrkisk klubb.

– Hvor?

– Det kan være nær sagt hvor som helst. Det er mange samtaler for tiden. Jeg er i alle fall klar for en ny utfordring, og så får vi se hva som skjer, sier midtbanejuvelen.
Landslagsuttatt

Badou er for øvrig tatt ut på det senegalesiske landslaget til kampen mot Burundi 12. juni.

Den spilles hjemme i Dakar.

"Hvis rette til- budet kommer, så vil vi selge.

Bjørn Tore Hansen

Glimt-direktør

Badou drar rett etter Bodø/Glimts bortemøte med Stabæk 7. juni, og slutter seg til resten av troppen som allerede er på plass. Samlingen startet nemlig i går.
– Respekterer ønsket

Badou har kontrakt med Bodø/Glimt ut 2015-sesongen.

Sommerens overgangsvindu er åpent fra 15. juli til 11. august.

– Vi er kjent med at han ønsker seg ut. Vi har også sagt at hvis rette tilbudet kommer, så vil vi selge, sier Glimt-direktør Bjørn Tore Hansen.

– Har Bodø/Glimt fått konkrete henvendelser på Badou?

– Det er mye rykter, men per nå ikke noe som vi oppfatter av interesse for oss, sier Hansen.

– Har dere gjort forsøk på å overtale ham til å bli?

– Han har et ønske om å komme seg videre. Det respekterer vi. Og så får vi se hva som skjer, sier Glimt-direktøren.
Førr Evig!
User avatar
Vegard
Posts: 2898
Joined: Sun Apr 04, 2004 5:22 pm
Has thanked: 37 times
Been thanked: 19 times
Contact:

Re: Spillertråd: Papa "Badou" Alioune Ndiaye

Post by Vegard »

Takk for tekst, ingen87
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Spillertråd: Papa "Badou" Alioune Ndiaye

Post by MhepA »

Stort dilemma for Glimt dette her. Salg av Badou må føre til en kraftig forsterkning på midtbanen.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Spillertråd: Papa "Badou" Alioune Ndiaye

Post by Knuta »

Dette er jo ikke noe nytt. 7 måneders gammel sak. Man har jo prøvd å selge Badou siden november i fjor. Uansett blir han i Glimt fram til sommerpausen og antakelig ut året. Da blir det Konradsen sentralt og det blir bra.
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Spillertråd: Papa "Badou" Alioune Ndiaye

Post by Trapattoni »

Intet nytt nei, kanskje bortsett fra at det tydeligvis er en norsk klubb på banen. Kan vel neppe være andre enn RBK eller Molde?
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Spillertråd: Papa "Badou" Alioune Ndiaye

Post by Novi »

Da holder jeg en knapp på Molde, som har eksportert greit med spillere. Ville ikke vært et dumt steg for ham det, å få spille fast med gode spillere rundt seg. Og Molde har jo solgt en del direkte til store ligaer.
Una mas cerveza.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Spillertråd: Papa "Badou" Alioune Ndiaye

Post by bjornage »

Siste sjanse for å få solgt han nå, åpenbart at Badou og Glimt prøver å få det til å skje mens de fortsatt kan få noen penger.
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Spillertråd: Papa "Badou" Alioune Ndiaye

Post by Knuta »

Trapattoni wrote:Intet nytt nei, kanskje bortsett fra at det tydeligvis er en norsk klubb på banen. Kan vel neppe være andre enn RBK eller Molde?
RBK var på banen i høst så det er ikke noe nytt. Men Badou ga da klar beskjed om at han ikke var interessert i en annen norsk klubb. Men mulig at han er litt på glid der.
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Spillertråd: Papa "Badou" Alioune Ndiaye

Post by Garrincha »

Hvis en norsk klubb er interessert i han, kan ikke tenke meg at det er andre enn RBK.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5570
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 167 times
Been thanked: 322 times

Re: Spillertråd: Papa "Badou" Alioune Ndiaye

Post by poteten »

Selg han gjerne til RBK for 1 million eller så. Frigjør lønnsutgifter, samt at Glimt kanskje sitter igjen med 3-400.000 når investorer får sitt.

På tide å gå videre. Spillere som mentalt er "over" Glimt, trengs ikke uansett.
Kritisk
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Spillertråd: Papa "Badou" Alioune Ndiaye

Post by Knuta »

Problemet er ikke å selge, men Badou vil ikke til en norsk klubb. Han drøyer i det lengste og jeg regner med han havner gratis i FC København eller Malmø/IFK Gøteborg til høsten.
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5570
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 167 times
Been thanked: 322 times

Re: Spillertråd: Papa "Badou" Alioune Ndiaye

Post by poteten »

Skal han til Køben, tipper jeg han vil bli kjøpt fri slik at han kan slutte seg til sesongoppkjøringen.
Kritisk
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Spillertråd: Papa "Badou" Alioune Ndiaye

Post by bjornage »

Det ser ut som at Badous side på FB linker til en artikkel som spekulerer i at han er ønsket av Lille, St Etienne, Salzburg og Lorient.
Post Reply