Spillertråd: Vieux Sane

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
Elling
Posts: 300
Joined: Sun Apr 03, 2005 6:20 pm
Location: Bodø

Re: Spillertråd: Vieux Sane

Post by Elling »

Hvor dårlg han lyktes i Tromsø? han fikk aldri sjansen i Tromsø fordi de ikke valgte å bruke ressurser til å hente han når de allerede hadde 2 inne fra diambarssystemet. Han sa selv han var defensiv midtbane og midtstopper, og i glimt ble han først plassert som ving, av en eller annen merkelig grunn. Tok ikke lange tiden før han imponerte etter at han ble plassert på en posisjon han følte seg trygg i.
Ellingsen
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Spillertråd: Vieux Sane

Post by MhepA »

Absolutt en god nyhet, skulle også gjerne sett at han forlenget med to år, men et er bedre enn ingenting. Nå blir vel mest sannsynlig både Sané og Badou solgt etter neste sesong. Så nå får vi bare satse hardt på å vinne serien når vi har sjansen med de beste spillerne i Norge ;)

Skal bli gøy å se hvilke forsterkninger vi får nå. Får vi noen rutinerte karer inn på laget også, så har jeg god tro på dette laget også i 2014. Selv om man egentlig bare har én god sesong om gangen.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
User avatar
Crazy horse
Posts: 8283
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 148 times
Been thanked: 229 times

Re: Spillertråd: Vieux Sane

Post by Crazy horse »

Går det bra med dem i tippeligaen spiller de kanskje ikke lenger enn til sommervinduet, men da har de såpass lang kontrakt at det går an å forvente noen millioner for dem. Uansett er det en gledens dag.
Fotball er nesten alltid morsomt
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Spillertråd: Vieux Sane

Post by FSHelgeland »

Det er nok noen klubber som har både Sane og Badou på blokka, men de virkelig store klubbene er nok ikke der riktig enda. Jeg tror ikke det holder med en halv god sesong i tippeligaen for de skal ta det store steget. Storspiller de gjennom en hel sesong så stiller saken seg litt anerledes, jeg tror vi blir å beholde begge to hele neste sesong, men at de nok er borte før sesongstart i 2015
Tippeliga 2015
ecke
Posts: 2626
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Spillertråd: Vieux Sane

Post by ecke »

Sane har selvsagt vokst i Bodø/Glimt, men historien om Sanes innsats i TIL er nok helt annerledes. "Sane` imponerte på prøvespill og viste og har vist at han har mange av de samme kvalitetene som Serigne Kara Mbodj. Ut fra treningene kan man se at spilleren har god nærteknikk, styrke, bra tempo og godt overblikk. Sane` har også vist at han er meget kald og rolig under pressede situasjoner" (TIL.no, Per Salomonsen og Mathias Bruvoll 01.12.2011).

TIL hadde opsjon på Sane ut året 2011, brukte ikke den. Da de endelig bestemte seg for at de ville ha han til tross for at Kara ennå ikke var solgt, da var han på vei til B/G. Det var finansieringen som stoppet Sanes overgang til TIL, ikke hans prestasjoner.
User avatar
Elling
Posts: 300
Joined: Sun Apr 03, 2005 6:20 pm
Location: Bodø

Re: Spillertråd: Vieux Sane

Post by Elling »

stemmer ecke. både Badou og Sané imponerte i Tromsø, men Sané imponerte mest. Og han ville de ha, og forsøkte å "holde han av" ved denne opsjonen, men det ble ingen ting ut av det.
Ellingsen
Glenn P
Posts: 2816
Joined: Wed May 21, 2008 12:51 pm
Location: Oslo
Has thanked: 28 times
Been thanked: 207 times

Re: Spillertråd: Vieux Sane

Post by Glenn P »

Fantastiske nyheter! Ett år ekstra er vel normalen for Diambars-spillere? Tror ikke det ville vært mulig med mer enn dette på nåværende tidspunkt.
tjongs
Posts: 2571
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:17 pm
Location: Bodø
Has thanked: 94 times
Been thanked: 178 times

Re: Spillertråd: Vieux Sane

Post by tjongs »

Dette er virkelig strålende nyheter! Forlengelse ut over ett år hadde nok vært urealistisk, jeg synes det er fantastisk at vi har klart å forlenge med det ene året. Nå kan Badou og Sane fortsette storspillet før vi selger dem til utlandet forhåpentligvis. Meget bra jobbet av Glimt!
.......men så ble superlaget født!!!
Dessuten mener jeg at Tromsø bør ødelegges.
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Spillertråd: Vieux Sane

Post by MhepA »

Jeg kan ikke se for meg at å spille for noen andre norske klubber kan gagne dem så voldsomt mye. De imponerer den første sesongen i Tippeligaen og blir hentet fra utlandet. Bodø/Glimt tjener 20.000.000 kr på salgene (minst) og vi kan plukke opp nye diambarstalenter gratis og fortsette. Det er jo rene pengegruven det der.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Spillertråd: Vieux Sane

Post by Garrincha »

Ja håper vi henter minst en spiller til fra Diambars så snart som mulig. Det er rett og slett vinn-vinn-vinn-situasjon hele det opplegget :)
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Spillertråd: Vieux Sane

Post by FSHelgeland »

Mener vi burde få inn to spillere fra Diambars så kan Badou of Sane være faddere denne første sesongen. Skulle vi selge Badou og Sane til litt over middels store europeiske klubber så har vi bevist overfor Diambars at vi er en fin utviklingsarena for deres spillere og kan kanskje få tilgang på enda større talenter fra dem. Skulle jo gjerne hatt både Badou og Sane her i flere sesonger men virkeligheten er nå en gang slik at vi er en klubb som må utvikle spillere for salg, det være seg om de er fra Norge eller Senegal.
Tippeliga 2015
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2821
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 432 times
Been thanked: 148 times

Re: Spillertråd: Vieux Sane

Post by Gvandreassen »

Stusser litt over at folk tror at vi kommer til å tjene så grovt på salg av Sané, og forsåvidt Badou. De er meget gode og har masse potensial, klart det, men fantasien om at de skal selges for enorme summer, den har jeg vanskelig for å hive meg på. Hvem tenker vi skal betale flerfoldige millioner for dem? Tror fort at vi kan få en 2-3 millioner for Sané, og kanskje et par millioner mer for Badou, men det blir for meg det mest positive jeg kan strekke meg til å tenke. Er dog ikke lite penger det heller, sånn sett. Må si jeg liker utviklingen i Glimt, og samarbeidet med Diambars. Virker nesten som om våre bånd til dem er sterkere enn TILs :D
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Spillertråd: Vieux Sane

Post by G-s-enz »

Helt enig Gvandreassen,utopi å håpe på over 20 mill tilsamen for dem :)

Med dagens marked skal vi si oss heldig om vi ende opp med 12 mill for begge :)
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
Elling
Posts: 300
Joined: Sun Apr 03, 2005 6:20 pm
Location: Bodø

Re: Spillertråd: Vieux Sane

Post by Elling »

Våre bånd til Diambars er nok klart sterkere enn TILs, er jo bodødame som er sjef for Diambars-norge =)
Ellingsen
ingen87
Posts: 7044
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 115 times
Been thanked: 157 times
Contact:

Re: Spillertråd: Vieux Sane

Post by ingen87 »

Kan vi ikke bruke Tromsø-valutta? For da bør vi få minst 30 mill for Badou og Sanè :)
Førr Evig!
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Spillertråd: Vieux Sane

Post by FSHelgeland »

Bryr meg egentlig ikke om hvor mye vi får for de, men hvis vi skulle få de videre til bra klubber ute i Europa så vil det i alle fall ikke svekke samarbeidet med Diambars og vi vil kanskje bli en av de klubbene de tenker på først når de skal ha talentene sine ut i den store verden.
Tippeliga 2015
User avatar
XuliX
Posts: 1328
Joined: Sun Apr 03, 2005 2:36 pm
Location: Mørkved city
Been thanked: 1 time

Re: Spillertråd: Vieux Sane

Post by XuliX »

Husker kommentatoren som sa at vi kunne få 15 mill for Sané hvis vi solgte på rett tidspunkt. Og dette var tidlig i sesongen.
"It's not the fart that kills you, it's the smell" - Petter Solberg
ingen87
Posts: 7044
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 115 times
Been thanked: 157 times
Contact:

Re: Spillertråd: Vieux Sane

Post by ingen87 »

Dèt rette tidspunktet var for 5 år siden..
Førr Evig!
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Spillertråd: Vieux Sane

Post by MhepA »

Gvandreassen wrote:Stusser litt over at folk tror at vi kommer til å tjene så grovt på salg av Sané, og forsåvidt Badou. De er meget gode og har masse potensial, klart det, men fantasien om at de skal selges for enorme summer, den har jeg vanskelig for å hive meg på. Hvem tenker vi skal betale flerfoldige millioner for dem? Tror fort at vi kan få en 2-3 millioner for Sané, og kanskje et par millioner mer for Badou, men det blir for meg det mest positive jeg kan strekke meg til å tenke. Er dog ikke lite penger det heller, sånn sett. Må si jeg liker utviklingen i Glimt, og samarbeidet med Diambars. Virker nesten som om våre bånd til dem er sterkere enn TILs :D
Er vel bare rent statistisk sett hva spillere blir solgt for til utlandet. Hvis Badou imponerer i Tippeligaen, så er det klart mye rikere klubber enn Viking og Godset kommer og ser på han. Blir de solgt til lag i Norge (noe jeg ikke tror verken Glimt eller dem selv er interessert i) så er det klart, da blir det ikke store summen.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Spillertråd: Vieux Sane

Post by bjornage »

Tosifret antall millioner er utopi, det kommer aldri til å skje. Såpass sterke forhandlingskort har vi ikke. Får vi 10 millioner til sammen for begge mener jeg vi skal være fornøyde, såfremt de ikke viser seg som sensasjonelle spillere i tippeligaen. Så lenge vi går såpass i pluss på disse spillerne at vi kan erstatte dem skal vi si oss veldig fornøyde. Vi må ikke bli helt som TILsupporterne som fikk det for seg at de skulle få 40 mill for Kara fra en PL-klubb. Såvidt jeg har skjønt det har han vært helt middelmådig i Belgia og det ryktes allerede om en retur til norsk fotball om den rette klubben melder seg..
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Spillertråd: Vieux Sane

Post by MhepA »

Vi har ikke gode forhandlingskort hvis vi sier vi har dårlige forhandlingskort. Vi har kontrakt med spillerne ut 2015-sesongen. Kommer det bud på spillerne nå er det ikke vits i å ta mindre for de enn vi hadde kommet til å tape pga. salg i form av dårlig spill og mulig nedrykk. Morsomt at du nevner at vi skal være fornøyd om vi får 10 mill og samtidig kaller det en utopi. Jeg mener vi aldri skal selge disse spillerne for mindre enn de er verdt. Hvis Badou storspiller i Tippeligaen, noe jeg ser på som en stor sannsynlighet om han jobber hardt er han jaggu verdt mer enn Konradsen som ble solgt for 15 mill til Rennes.

Vi har vært feige når det kommer til spillersalg. Forståelig nok når vi har vært i en meget kjip situasjon økonomisk. Men jeg mener at når man kan være kravstor, bør man være kravstor.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Spillertråd: Vieux Sane

Post by gavharr »

Når det er sagt, fikk vel Molde 40 mill. for Mame Biram Diouf
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Spillertråd: Vieux Sane

Post by MhepA »

Hehe! Ja, hvis Manchester United kommer inn i bildet så kan vi begynne å drømme ;)

Men bare for å ta det som et eksempel da. Så var Diouf 20-21 år da han ble solgt til United. I tillegg så hadde han storspilt for Molde over flere sesonger. Solskjær-United-Molde, det hadde nok noe å si. Spisser er vel også i gjennomsnitt dyrere enn midtbanespillere.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Spillertråd: Vieux Sane

Post by bjornage »

Vi skal selvfølgelig få best mulig pris, men verdi samsvarer ikke ofte med salgspris. Det gjelder å ha riktig timing også. Hvis alt går etter planen har vi en god sesong neste år, holder plassen og selger Badou og Sane da. I god tid før de kan snakke med andre klubber i forhold til gratis overgang etter 15-sesongen eller billigsalg sommeren før.

Stikker vi fingeren i jorda er vi en liten klubb som ikke har råd til å takke nei til hva som helst av tilbud, og dersom en klubb Badou/Sane vil gå til kommer med et bud som kanskje ikke er så bra som vi håper på vil det være utrolig risikabelt å takke nei. I verste fall kommer det ikke bedre tilbud, og vi ender opp sånn som TIL gjorde med Ciss som gikk for småpenger før kontrakten gikk ut uten noe rom til å hente en erstatter.

Er vi heldige er det flere klubber om beinet når disse skal røre på seg.

Formulerte meg nok litt dårlig, men mener altså at 10 mill (for begge) er det beste vi kan håpe på mens alt over det vil være utopi. Ikke at jeg kommer til å protestere hvis det skjer da..

Men, den tid den sorg. Først og fremst skal jeg glede meg over at vi har en ny sesong med dem i tippeligaen!

PS: Diouf-overgangen var helt vanvittig og jeg har vanskelig for å skjønne hva som gikk igjennom hodene i United-leiren. Det må ha vært en vennetjeneste til Solskjær eller noe slikt, Molde må jo ha ledd hele veien til banken. 40 mill er ikke store pengene for Man Utd, men her er det helt enestående mye i en enkeltovergang. Her var det også interesse for andre klubber (mener han var nær overgang til en russisk klubb?) som kanskje drev prisen opp. Likevel en helt sinnsyk sum.
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Spillertråd: Vieux Sane

Post by MhepA »

Det er akkurat det. Jeg har en uggen følelse etter alle de intervjuene med Badou at han virker mest interessert i å komme seg vekk fra Bodø. Er det bare meg?
En gang Glimt, alltid GLIMT!
Post Reply