Spillertråd: Vieux Sane

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Spillertråd: Vieux Sane

Post by Trapattoni »

Det er vel ingen som lever i den villfarelsen at Badou og Sané ser på Bodø/Glimt som sin endestasjon i karrieren sin? Begge to har ambisjoner om å komme seg videre. Og jo bedre de spiller for Glimt, jo nærmere kommer vi den datoen de blir solgt.
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Spillertråd: Vieux Sane

Post by MhepA »

Det er det neppe noen som tror, nei. Saken er at Badou virker uinteressert i å spille i Tippeligaen og hadde gjerne sett litt mer entusiasme hos gutten mtp. at laget hans har rykket opp og han skal få spille på et høyere nivå i samme klubb. Mye mulig jeg er blitt paranoid, men burde han ikke vært litt mer engasjert i å spille Tippeliga neste år?
En gang Glimt, alltid GLIMT!
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Spillertråd: Vieux Sane

Post by bjornage »

Dersom det kommer et tilbud fra en interessant klubb i utlandet tror jeg begge vil hoppe på den muligheten så snart som mulig.

Tror derimot ikke det kommer til å skje med det første, regner med de klubbene som følger med på det som skjer i norsk fotball avventer til de har sett hvordan de klarer seg i tippeligaen.
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Spillertråd: Vieux Sane

Post by Novi »

Eh, nå spekulerer du vel på rimelig tynn basis her. Klart han vil bort, men han vet nok bedre enn andre at måten å komme seg bort på er å spille bra. Og det gagner jo oss i både prestasjoner og høyere overgangssum. Per i dag kunne han blitt solgt for et par mill til en TL-klubb. Neste sommer, med storspill på et godt Glimtlag på våren, snakker vi fort andre ligaer i Europa for 6-7-8 mill. Noe Badou og Glimt satser på.
Una mas cerveza.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Spillertråd: Vieux Sane

Post by bjornage »

Den nye kontrakten til Sane forteller det meste syns jeg: Glimt er endestasjonen deres i Norge - neste steg er å komme seg utenlands. Sane kunne nok sikkert presset igjennom en overgang til Viking dersom han ville, men jeg regner med at Glimt har overbevist dem at de er i stand til å finne dem en utenlandsk klubb dersom de fortsetter utviklingen i det samme miljøet som de er i nå.

Mange spillere har forlatt tippeligaen og gått til Frankrike, Nederland, Tyskland og Belgia de siste årene - jeg tipper Badou og Sane ender opp der også. Det er heldigvis ikke sånn at man må spille for Rosenborg for å komme seg til utlandet lengre.
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Spillertråd: Vieux Sane

Post by gavharr »

Tror nok både Sane og Badou skjønner at det er lettere for dem å prestere fra dag 1 i tippeligaen, i et lag hvor de allerede kjenner medspillere, trenere og system.
Går de til en ny norsk klubb, er det godt mulig at det vil ta lengre tid å komme seg ut.

At Badou er litt "hemmelighetsfull" i intervjuer, er bare slik det skal være for en ung spiller med ambisjoner. Synes ikke han har opptrådd på noen merkverdig eller lite entusiastisk måte. De er akkurat ferdig med sesongen, og har nok mest sannsynlig lyst til å evaluere, for deretter rette fokus på 2014.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
User avatar
Elling
Posts: 300
Joined: Sun Apr 03, 2005 6:20 pm
Location: Bodø

Re: Spillertråd: Vieux Sane

Post by Elling »

De som hevder Badou var uentusiastisk med tanke på opprykk kan ikke ha vært på Aspmyra da opprykket ble sikret. Tror ikke det var noen som jublet, og danset mer en Badou og Sané. Ikke at det betyr noe alle har forskjellige måter å uttrkke glede, men å hevde at han er uentusiastisk med tanke på opprykk tror jeg er helt feil ja.
Ellingsen
eiriksin
Posts: 1134
Joined: Mon Nov 28, 2011 2:51 pm
Location: Oslo

Re: Spillertråd: Vieux Sane

Post by eiriksin »

Det er nok noe av det største de har opplevd på fotballbanen, men det kommer mer neste sesong :-)
User avatar
Elling
Posts: 300
Joined: Sun Apr 03, 2005 6:20 pm
Location: Bodø

Re: Spillertråd: Vieux Sane

Post by Elling »

Sané kåret til årets spiller av AN med høyest snitt på børsen. Fortjent at han også fikk en pris =)

http://www.an.no/glimt/article6967320.ece
Ellingsen
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Spillertråd: Vieux Sane

Post by Cheese Smirnoff »

Jeg tror at vi kommer til å gjøre det bra også i eliteserien neste år. Vi vet at det kommer til å bli hardt, for det er et annet nivå. Jeg tror uansett at vi kan klare en plass blant de fem beste. Vi har kvaliteter til det, og det er mitt mål.
Godt å se at det fins store ambisjoner for laget. Med Sanè som stopper vil de aller fleste Tippeliga-spissene få slite hardt for å komme seg til målsjanser. Tror nok mange fotballinteresserte i Norge kommer til å få seg en gledelig overraskelse av å se han spille.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
User avatar
helsvhe
Posts: 1498
Joined: Sat Aug 15, 2009 6:08 pm
Location: Oslo
Has thanked: 326 times
Been thanked: 81 times

Re: Spillertråd: Vieux Sane

Post by helsvhe »

JHH er redd for at Sane forsvinner i sommer.

Redd stjernestopperen forsvinner: http://www.ba.no/sport/rixsport/article7254149.ece
User avatar
Taskeladdn
Posts: 3489
Joined: Fri Oct 29, 2004 1:24 pm

Re: Spillertråd: Vieux Sane

Post by Taskeladdn »

Den 24 år gamle senegaleseren har vært meget sentral i forsvaret. Sanès kontrakt går ut etter kommende sesong.
Kan tolkes feil, han har kontrakt ut 2015. Om han forlater isommer, så er det til utlandet og for en god sum :glimt
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5570
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 167 times
Been thanked: 322 times

Re: Spillertråd: Vieux Sane

Post by poteten »

Å få en 5-6 millioner for han må da være meget bra!
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Spillertråd: Vieux Sane

Post by gavharr »

Det er for lite penger. Mtp. at Hamed Allah, som riktignok er spiss, ble solgt for 32 mill. eller noe i den duren. Synes ikke 15 mill. er for mye å forlange om han skulle dominere i tippeligaen.
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5570
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 167 times
Been thanked: 322 times

Re: Spillertråd: Vieux Sane

Post by poteten »

Slutt å skrive tullball.

Å naivt tro på 10-talls millioner inn i kassa slik som man gjorde i stormannsgalskapsperioden er direkte ødeleggende.

Alt over 3 mill er mer enn godkjent for han. At en kinesisk klubb bladde opp 35 millioner for en spiss er totalt uvesentlig.
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Spillertråd: Vieux Sane

Post by gavharr »

Agree to disagree. Jeg synes det er tullball å selge en av lagets desidert beste spillere, og meget mulig en av divisjonens beste stoppere for småpenger på det første budet som kommer. Naivt, meget mulig. Umulig, nei....
User avatar
Taskeladdn
Posts: 3489
Joined: Fri Oct 29, 2004 1:24 pm

Re: Spillertråd: Vieux Sane

Post by Taskeladdn »

Og jeg synes det er naivt å skrive at 3 mill er mer enn godkjent. Går han isommer så tipper jeg prisen ligger mellom en 15-20.
Å tru at Glimt selger en så god spiller for 3 mill når han enda har lang kontraktstid igjen, det er tullball det.
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5570
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 167 times
Been thanked: 322 times

Re: Spillertråd: Vieux Sane

Post by poteten »

Taskeladdn wrote:Og jeg synes det er naivt å skrive at 3 mill er mer enn godkjent. Går han isommer så tipper jeg prisen ligger mellom en 15-20.
Å tru at Glimt selger en så god spiller for 3 mill når han enda har lang kontraktstid igjen, det er tullball det.
Var vel det samme som de i Tromsø mente de skulle ha for midtbanespilleren sin også ;)

Historien viser at drømmesummer er og blir drømmesummer.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Spillertråd: Vieux Sane

Post by Cheese Smirnoff »

Å selge han for alt over 3 millioner i sommer kan umulig være aktuelt. Verdien kommer ikke til å synke gjennom høsten, selv om han har et halvt år mindre igjen av kontrakten. Dessuten er en god plassering i Tippeligaen verdt mye, både med tanke på pengene og når man skal ut å hente erstatter.

Det viktigste er at Glimt ikke gjør som Tromsø og drømmer om store millioner for Sanè helt til kontrakten går ut. 5-6 millioner etter sesongen kan man ikke være veldig misfornøyd med i dagens marked.
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Spillertråd: Vieux Sane

Post by Trapattoni »

Hva er egentlig småpenger? Drømmene om disse hinsidige overgangssummene er jo en vesentlig årsak til at norske klubber har gått på trynet, år etter år. TIL fantaserte om 40 mill. for Kara. Idioti fra a til å. Skal vi selge Sane, så skal vi ikke nødvendigvis hoppe på første bud. Men jeg håper og forventer at klubben slår til om det kommer et bud på over 5 mill. Da har vi a) fått gleden av en god spiller i flere år og b) gjort god butikk på vedkommende. Akkurat sånn det skal være.
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Spillertråd: Vieux Sane

Post by gavharr »

poteten wrote:
Taskeladdn wrote:Og jeg synes det er naivt å skrive at 3 mill er mer enn godkjent. Går han isommer så tipper jeg prisen ligger mellom en 15-20.
Å tru at Glimt selger en så god spiller for 3 mill når han enda har lang kontraktstid igjen, det er tullball det.
Var vel det samme som de i Tromsø mente de skulle ha for midtbanespilleren sin også ;)

Historien viser at drømmesummer er og blir drømmesummer.
TIL håpet på 40-50 millioner. DET er jeg enig i at er en drømmesum. 10-15 mill. for Sané synes jeg ikke er urealistisk. Nå vet ikke jeg hvor mye vi ga for Sané, men hvis jeg skulle tippet, så ligger det beløpet på rundt millionen. Da er liksom ikke 3 mill. det helt store, sett i forhold til å beholde han over sommeren dersom vi ligger an til en god plassering halvveis i sesongen.
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5570
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 167 times
Been thanked: 322 times

Re: Spillertråd: Vieux Sane

Post by poteten »

Enig så enig.

10-15 millioner er å vinne i lotto, om det skulle skje.
User avatar
Taskeladdn
Posts: 3489
Joined: Fri Oct 29, 2004 1:24 pm

Re: Spillertråd: Vieux Sane

Post by Taskeladdn »

gavharr wrote: Nå vet ikke jeg hvor mye vi ga for Sané, men hvis jeg skulle tippet, så ligger det beløpet på rundt millionen. Da er liksom ikke 3 mill. det helt store, sett i forhold til å beholde han over sommeren dersom vi ligger an til en god plassering halvveis i sesongen.
Meget godt tippet ))

Kommer det et bud på 3 isommer så blir det sett på som en vits, noe som man knapt gidder å svare på. Glimt er ikke i noe økonomisk krise, Nordlandsglimt er ikke i noe økonomisk krise.
Så da trenger man ikke å kvitte seg med di viktigeste spillerene for småsummer med tanke på overlevelse. Hadde det vært snakk om neste sommer, så hadde en sum som 3 vært mere aktuell.
Sane blir heller ikke solgt til en blakk Tippeliga klubb som gir skambud, han er for god for tippeligaen. Men han blir solgt til en liga som passer for hans potensial, og der er det penger.
mikk
Posts: 23
Joined: Mon Nov 25, 2013 9:20 pm

Re: Spillertråd: Vieux Sane

Post by mikk »

Sane vil nok bli solgt til utlandet, der 10-15 millioner ikke er all verden. Mener ikke denne summen er helt bak mål, kan fort bli en realitet !
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Spillertråd: Vieux Sane

Post by Garrincha »

Jeg tror vi får omlag 15 millioner for ham til en f.eks fransk klubb, og det er han verd.

Da han kom til oss var han et definert talent, men en udefinert spiller som ingen en gang visste hvor på banen han skulle spille. Nå er han en blitt en klassestopper, og jeg er helt enig i at han muligens er for god for Tippeligaen. Jeg kan ikke se etter min mening at Glimt har hatt mer lovende stopper så lenge jeg har fulgt med, og det begynner å bli ganske mange år. Og det mener jeg seriøst :) er stor fan!
Post Reply