Superlaget Tromsø

Moderatorer: Kesseboy, Larsen

Re: Superlaget Tromsø

Innlegg Knuta » 10 Mar 2010, 00:13

Imponerende av TIL som klarte å stå imot Alta en hel omgang. Angrepsrekka til TIL var meget gode med hele 2 nestensjanser(som drillo utrykker det). Lover godt for sesongen. Heia TIL. Men Bjørkan er vel antakelig det største trenertalentet vi har i Norge i dag.
Knuta

Innlegg brutus » 10 Mar 2010, 12:45

Det går opp og ned her i verden: I forrige kamp slo vi fjorårets russiske seriemester Rubin Kazan, i går tapte på selvmål vi for lillebror fra Finnmark. Alta lå med hele laget i forsvar, og skapte ikke en eneste målsjanse. Men det var nyttig trening for TIL, til helga møter vi Hønefoss på Alfheim, og de vil garantert spille på samme måte.
Brukerens avatar
brutus

Innlegg brutus » 11 Mar 2010, 14:54

Brukerens avatar
brutus

Innlegg Knuta » 11 Mar 2010, 15:05

Det er vel 8 nye signeringen for TIL i år. De spiller vel ikke gratis, og som Kåre sier det virker som det trykkes egne penger i Tromsø. Når inntar realitetene Ishavsbyen??.
Knuta

Innlegg Frodo Baggins » 11 Mar 2010, 15:20

Kanskje det er på tide at du begynner å lese svar på dine egne innlegg Knuta, du kastet ut samme påstanden i Adecco 2010 tråden, og der svarte jeg deg. Men siden du tydeligvis ikke har giddet å lese det så skal jeg være så hygggelig å gjenta det for deg..

Knuta skrev:Unntaket er vel TIL som antakelig vil få en stor økonomisk smell på høstparten. De har jo øket lønnsbudsjettet betraktelig i motsetning til alle andre.

Frodo Baggins skrev:
Greit nok at du har lyst å legge inn noen stikk om TIL, men samtidig er det greit å prøve å finne fakta.

Siden sommeren i fjor har TIL kvittet seg med følgende spillere som var meget godt betalt:
- Yngvar Håkonsen
- Martin Knudsen
- Keijo Huusko
- Douglas Sequeira
- Joel Lindepere
- Morten Moldskred
- Tore Reginiussen

Inn er hentet spillere som Thomas Drage, Vegard Braathen, Mo etc som er betydelig rimeligere i drift enn de nevnte.. Nå skal det nevnes at Ruben Yttergaard og Tom Høgli har fått nye og bedre kontrakter.
Rushfeldt har signert ny kontrakt, og gikk kraftig ned i lønn kontra 2009.

P.t har TIL kun 20 spillere i troppen, og ut fra det som er endret i troppen, så har lønnsutgiftene nok sunket betraktelig fra 2009 til 2010.

Etter det har i tillegg Kenny Stamatopolos forsvunnet til AIK, også det en spiller som tjente veldig bra i TIL.
Hvis dette er for vanskelig for deg å forstå så si i fra, så skal jeg prøve å forklare deg det enda klarere...
Brukerens avatar
Frodo Baggins

Innlegg Ville Lehtinen » 11 Mar 2010, 15:38

Bilde
Og ellers har lensmannen det bra? ... kona e fresk?
Brukerens avatar
Ville Lehtinen

Innlegg eidurgud » 11 Mar 2010, 17:08

:lol:
§Når du sier så mye som jeg gjør, så stemmer det ikke alltid§
Brukerens avatar
eidurgud

Innlegg brutus » 12 Mar 2010, 10:31

Tåpelig reaksjon på et saklig innlegg. Med Kevin Larsen skadet et par måneder framover og Kenny Stamatopoulos på utlån har TIL nå 20 spillere i A-stallen: http://til.no/www/Lagene/A-laget/Spillerstall-2010

Det skal bli interessant å se om det blir hentet flere spillere før vinduet stenger 31. mars. Vi har tilfredsstillende dekning på keeperplass, i forsvaret, på sentral midtbane og (etter at George Mourad signerte i går) også på spissplassene. Spørsmålet er om kantene holder mål. Om vi henter en ny kant kommer nok mye an på hvordan TIL gjør det i de første rundene. Hvis kantene ikke slår til tipper jeg at en av de to senegalesiske prøvespillerne får kontrakt. Sigurd Rushfeldt er kampklar til seriestarten, en gledelig overraskelse i dag.
Brukerens avatar
brutus

Innlegg eidurgud » 12 Mar 2010, 17:49

Hva er det som er tåpelig? At Cheese finner frem ei teskje slik at knuta får det med seg?
Brukerens avatar
eidurgud

Innlegg Cheese Smirnoff » 12 Mar 2010, 20:20

Øyh!

Det var da vitterlig ikke jeg som fant fram ei teskje. :fy
Brukerens avatar
Cheese Smirnoff

Innlegg eidurgud » 12 Mar 2010, 21:16

Hehe, mikser bestandig deg og Ville.. Slik er det når begge har to navn! :lol:
Brukerens avatar
eidurgud

Innlegg Frodo Baggins » 14 Mar 2010, 20:41

Thomas Drage debuterer i Tippeliagen i dag, og legger assist til Rush og 2-0 !!
Brukerens avatar
Frodo Baggins

Innlegg brutus » 15 Mar 2010, 01:27

Hele laget spilte bra, men det var et meget svakt Hønefoss-lag vi møtte. Jeg kan ikke huske å ha sett et svakere tippeligalag på Alfheim. Men tre poeng er tre poeng, vi er godt i gang med sesongen! :rock
Brukerens avatar
brutus

Innlegg Cheese Smirnoff » 15 Mar 2010, 04:49

Kan du være så snill å innse at :rock ikke betyr thumbs up?
Brukerens avatar
Cheese Smirnoff

Innlegg Mr.North » 16 Mar 2010, 02:08

Knuta skrev:

Det er vel 8 nye signeringen for TIL i år. De spiller vel ikke gratis, og som Kåre sier det virker som det trykkes egne penger i Tromsø. Når inntar realitetene Ishavsbyen??.

Hvem bryr seg om hva Kåre sier? "For sånn gjør han Kåre, han rykke ned med *****, for sånn gjør han Kåre, han rykke ned med ****" :rock (har sensurert det for husfredens skyld :glis )
Neida, ikke kast meg ut nå da :wink: For det er jo faktisk realiteten at han gjorde nettopp det .

Er jo tydelig at du ikke er informert om noe som helst som foregår i TIL angående økonomiske saker, men uttale deg om det, ja det skal du :lol:

Når vi snakker om denne Kåre. En TIL-supporter jeg kjenner som var på vei nordover for å få med seg TIL-Hønefoss fikk seg en støkk i livet på vei nordover. Her gleder han seg til å se Gutan live, også er de første fotballfolka han får øye på Glimts tropp som er på Gardermoen. Kåre husker sikkert denne TIL-supporteren fra fjorårets kamp på myra, for han gir han ett surt blikk. :lol:
Tromsø IL: Flaggskipet i Nord
Brukerens avatar
Mr.North

Innlegg brutus » 16 Mar 2010, 12:08

I kampen mot Rubin Kazan (2-1) for et par uker siden var TILs tre beste spillere ifølge Nordlys nykommerne Fredrik Björck, Mbodji Kara og George Mourad, som spilte spiss i et 4-1-4-1 system. Også den nye backen Jason Wade North (landslagsspiller for Australia) spilte en meget god kamp. I denne kampen manglet vi både Tom Høgli, Ruben Yttergård Jenssen og Sigurd Rushfeldt.

Til gårsdagens kamp mot Hønefoss hadde verken Mourad eller Kara fått arbeidstillatelse fra UDI, noe som høyst sannsynlig ordner seg i løpet av uka. I denne kampen spilte vi 4-3-3, med Tom Høgli som indreløper og Jason North som høyreback. Hele laget spilte meget godt, og Hønefoss kom ikke til en eneste målsjanse.

RYJ har erobret den sentrale midtbaneposisjonen sammen med Tommy Knarvik, med Mbodji Kara som defensivt anker mellom midtbaneleddet og forsvarsfireren.

Når det gjelder kantspillerne, har alle omkring TIL vært bekymret for at de ikke er gode nok. Men i vinterens treningkamper har både Mo Ahamed, Remi Johansen og Mads Reginiussen gjort meget bra kamper på kantene. Johansen scoret et flott mål mot Rubin Kazan og la corneren til det andre, som gikk inn via en motspiller. I går hadde han assist til begge scoringene. Mo Ahamed var også god i går, og hadde blant annet et skudd i stolpen. Reginiussen har vært dominant i flere treningskamper. Jeg er ikke lenger redd for at kantene ikke holder mål, akkurat på disse plassene har TIL også andre lovende unggutter på gang (Hans Norbye, Thomas Drage).

Etter min mening er TIL ikke svekket i forhold til 2009, kanskje tvert imot. Jeg tror at TIL havner blant de seks beste i år også, for fjerde år på rad.
Brukerens avatar
brutus

Innlegg brutus » 17 Mar 2010, 22:21

TILs spillerutvikler Mark Dempsey besøker Nordland: http://til.no/www/Nyheter/Nyhetsarkiv/M ... r-Nordland
Brukerens avatar
brutus

Innlegg brutus » 18 Mar 2010, 09:25

Liten notis i Nordlys i dag: "TILs A-lag vant internkampen på Alfheim i går med 4-0. Spesielt Thomas Drage, i en spissrolle, sto frem med en rekke lekre gjennomspill. Thomas er så spillklok at det er en fryd å se på. Han gjør hele tiden rette valg, og kan bekle flere roller, både kant og sentralt, sier Per-Mathias Høgmo."

Takk, Mosjøen! :wink:
Brukerens avatar
brutus

Innlegg FSHelgeland » 18 Mar 2010, 16:42

Ja dere har en kommende stjerne der, pass bare på å forvalte talentet hans godt nå da.
Klarer Glimt å gjenskape gode prestasjoner?
Eier av Aspmyra andel 1639.
Medlem 23 av DGH...Å stolt av det!!
Brukerens avatar
FSHelgeland
Moderator
Moderator

Innlegg Dutte » 19 Mar 2010, 22:40

Kåre kan jo umulig ha likt det han så av Drage da han var å trente med oss..
L.U*H.G
Dutte

Innlegg Novi » 20 Mar 2010, 04:44

Ser Tromsø ønsker å bygge stadionanlegg til 1,45 mrd. Synd og si det, men har ikke det minste tvil om at de drar det i havn. Riktignok ikke i den størrelsesorden som de skisserer til 100% Fotball, men at Tromsø stiller med et nytt anlegg i 2014 ser jeg ikke bort fra.
Glimt på TV
Brukerens avatar
Novi

Innlegg tobben » 20 Mar 2010, 05:35

Novi skrev:Ser Tromsø ønsker å bygge stadionanlegg til 1,45 mrd.

Feil!
TIL ønsker å bygge stadionanlegg til 500 mill kroner, ikke til 1450 mill. Den summen du nevner er totalkostnaden på en gedigen utbygging på Langnes, rett ved dagens flyplass som man "håper" å få til på sikt.
På området ser man for seg en ny innendørshall, Hotell, kongressenter,næringsanlegg, badeland og ishall.
tobben

Innlegg Novi » 20 Mar 2010, 06:02

Uhm, derfor jeg sa stadionanlegg, og ikke stadion. Det er også grunnen til at jeg ikke er i tvil om at de drar det i havn. De sikter høyt, og blir nok aldri å bygge noe til den summen, men de har et tydelig behov for alt som nevnes, i motsetning til hva som normalt sett er tilfelle når Glimt legger frem planer.
Glimt på TV
Brukerens avatar
Novi

Innlegg brutus » 20 Mar 2010, 09:06

Et slikt prosjekt ville vært fantastisk for idretten i Tromsø og Nord-Norge. At hallen skal være ferdig til 2014 har sammenheng med at Norge har søkt om sjakk-OL i Tromsø dette året. Totalsummen for hele utbyggingen er 1450 millioner, av dette utgjør fotballstadion 500 millioner. Resten av prosjektet (som er initiert av NHO Troms, ikke av TIL) handler om hotell, kongressenter,næringsanlegg, badeland og ishall.

http://www.nordlys.no/sporten/article5032131.ece

De alternative plasseringene av anlegget: http://www.nordlys.no/web-tv/article5031657.ece

Etter min mening er Tromsdalen det beste alternativet på grunn av nærheten til sentrum. På Langnes vil flystøy bli et problem. Men initiativtakerne går for Langnes, blant annet fordi Avinor er interessert å investere i næringsdelen av prosjektet.
Sist endret av brutus den 21 Mar 2010, 10:26, endret 1 gang
Brukerens avatar
brutus

Innlegg Dutte » 20 Mar 2010, 13:25

I 2014 er forhåpentligvis også Glimt nærmere en ny innendørsarena:)
L.U*H.G
Dutte

ForrigeNeste

Gå til Fotball Generelt

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest