En shampo-tråd

Ta en pause fra fotballen og kom og fortell en vits. Eller fortell noe helt annet.

Moderators: Larsen, Mod-gruppen.

User avatar
Los-Loco
Posts: 7293
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 442 times
Been thanked: 877 times
Contact:

En shampo-tråd

Post by Los-Loco »

Som de fleste gutter (vil jeg tro), har jeg en nokså begrenset interesse for ulike hårprodukter. Og interessen er forsåvidt også sakte dalende, i takt med at jeg får mindre og mindre hår å bruke de på.

Så da min frisør for en tid tilbake med bekymret mine konstaterte at jeg hadde det hun kalte "irritert hodebunn" og spurte hvilken shampo jeg brukte, ble jeg svar skydig. Sannheten er vel at jeg enkelt og greit bruker det som til en hver tid står på hylla i dusjen, og får med jevne mellomrom spydige kommentarer fra min bedre halvdel angående min bruk av hennes (sikkert dyre) shampo spesialberegnet for hennes hårtype og farge.

Men en diagnose som "irritert hodebunn" er ikke noe jeg kan se bort i fra. Som medlem av "Vikene front" er mine muligheter til å beholde håret oppå hodebunnen i beste fall tidsbegrenset, og det å gå rundt med en blank isse som til overmål lyser rødt er ikke noe lystig scenario. Så jeg var lutter øre da frisøren min kom med noen formaninger om viktigheten av riktig shampobruk, og bladde villig opp 250 spenn for en flaske vidundershampo som visstnok inneholdt akkurat det hodebunnen min trengte for å slappe av. Pliktoppfyllende som jeg er, brukte jeg den nye shampoen flittig, og konstaterte med en viss flauhet at jeg faktisk hadde en shampo som var dyrere enn min frus. Jeg trøstet meg med at den var til "medisinsk bruk", og så fram til neste frisørbesøk hvor hodebunnen min skulle friskmeldes.

Så da jeg tok plass i frisørstolen igjen, var det en stor skuffelse å se at frisøren min fremdeles så bekymret ut da hun tittet ned mellom de få hårstråene jeg har igjen. "Har du brukt den shampoen du kjøpte sist?" spurte hun, hvilket jeg altså kunne bekrefte. "Vel," sa hun, "jeg liker ikke å si det, men det du skal gjøre er å gå på Rema og kjøpe deg en flaske Head & Shoulders og prøve den i stedet".

"Head & Shoulders"? :shock: Det er da for folk med flass? Og jeg har da (bank i bordet) vært lykkelig forskånet for slikt, og har heller ingen intensjoner om å begynne med flass i godt voksen alder. Og dessuten; skulle en Rema-shampo fungere bedre enn min fine, dyre frisørshampo, som jeg fremdeles har mye igjen av siden den er så drøy?

"Joda", kunne frisøren min fortelle, "vi aner ikke hva det er med den shampoen, men den fungerer altså overraskende bra, ikke bare mot flass men også mot såre hodebunner. Så hvis våre egne produkter ikke virker, så er vi ærlige ovenfor kundene og anbefaler den i stedet"!

Sjokkert kunnne jeg konstatere på neste butikkbesøk at den "nye" vidundershampoen kostet en tiendedel av min eksklusive frisørshampo, og der sistnevnte ikke hadde annet å by på enn en eksklusiv look på flasken, var "Head & Shoulders" tingen for min irriterte hodebunn.

Uten at jeg skal påstå at mitt tilfelle utgjør tilstrekkelig empiri til å fastslå vitenskapelig at billigshampo ruler og frisørshampo suger, så er det i alle fall ting som kan tyde på at det er gode penger rett i dass å kjøpe shampo dyrere enn to-tre tiere!
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: En shampo-tråd

Post by Kesseboy »

Head&Shoulders ga meg et forlenget langvarig flassmareritt, så jeg tror nok det er veldig individuelt. For øyeblikket har jeg sjampo stående i dusjen til sikkert oppimot tusenlappen (til sammen) uten at så mye av det hjelper. Det er nå engang sånn at det er begrensa hva man kan tilføre hud utenfra, og hvis man er tilstrekkelig uheldig så råker man på en tilstand som ikke kan ordnes kun ved hjelp av ting man får kjøpt på Rema eller hos frisøren.

I lange perioder har jeg greid meg fint med DobbelDusj, som vel er enda billigere enn Head&Shoulders, men i andre lange perioder er det ingen verdens ting som hjelper. Men jeg tipper, for de fleste, at det kan være bra økonomi i å kjøpe sjampoen sin på Rema.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10717
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Re: En shampo-tråd

Post by liverglimt »

Jeg har i over 20 år slitt med porriss i hodebunnen og til dels også på resten av kroppen. Men skit i kroppen, det er hodet og håret som gjelder. Jeg veksler konstant på shampoer og det er suksess. Det kan nesten virke som om porrissen blir imun mot den ene også gror det, så bytter jeg og får kontroll igjen. Til slutt er det bare saltvann og sol som gjelder men det er en annen sak.
@liverglimt
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Re: En shampo-tråd

Post by Boombadila »

Sånn apropos shampoo: http://www.vg.no/nyheter/innenriks/arti ... tid=155444

Personlig bruker jeg nå en relativt dyr shampoo fra frisøren, men den hjelper meg. Men tror det viktigste for håret er regelmessig stell, ikke hva du putter i det.
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
NupiSnowJog
Posts: 2001
Joined: Sun Nov 21, 2004 11:02 pm
Location: Bodø wohooo

Re: En shampo-tråd

Post by NupiSnowJog »

Ebay er min venn, og der handler jeg 1 liter Redken til 200kr inkl porto. På frisørsalongen koster 300ml 250kr.

Men det anbefales heller ikke å bruke samme sjampo over alt for lang tid, siden at hår/hodebunn kan bli vant med den. Forøvrig har jeg heller ikke så mye peiling på sjampo, jeg spør frisøren min som gir meg navnet på sjampoen også klikker jeg meg inn på ebay.
ARGH!
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: En shampo-tråd

Post by eidurgud »

Los-Loco wrote:Som de fleste gutter (vil jeg tro), har jeg en nokså begrenset interesse for ulike hårprodukter.
Du får sende en pm til T1N, han kan sikkert hjelpe deg. Jeg leste ikke resten av innlegget ditt, forøvrig, men siden det gjelder hårprodukter er han din mann å gå til :wink: :lol:
mutz
Posts: 1379
Joined: Sun Oct 17, 2004 5:45 am
Location: bodø

Re: En shampo-tråd

Post by mutz »

Ett lite tips..

man burde ofte ungå dem "billigste" shampoene, som "skal være bra for hodebunnen" ...
Dem inneholder ofte en del silikon, som tetter igjen hodebunnen og legger seg som ett lag på hodebunnen... slik at man "ikke får flass" ... man bare "stenger" det inne på en måte...

men, å bytte sjampo er ofte veldig lurt, bruk en flaske, den som passer for deg, bytt til en annen, så til en ny,

eller nesten det beste; ha TO flasker med sjampo, er man plaget med hodebunnen, bruk den 1-2 ganger i uken, så har man en annen sjampo, som man bruker de andre gangene man føler seg kallet til å vaske håret!

Å ikke minst, husk at man ikke trenger å vaske håret hver dag, eller hver gang man dusjer! enten la vær å vaske det, eller så skyller man det bare, å trenger man balsam, bruk bare den, å ikke sjampo!


:D
gul 2005/2006 og turkis 2006/2007 drakt 17 tilhører nå MEG :D

Stolt medlem a DGH- Cheerleading, Pesslurskolt og DGH- Retards :D
Mariasha
Posts: 2704
Joined: Mon Feb 23, 2004 7:29 pm
Location: Oslo
Has thanked: 65 times
Been thanked: 35 times

Re: En shampo-tråd

Post by Mariasha »

NupiSnowJog wrote:Ebay er min venn, og der handler jeg 1 liter Redken til 200kr inkl porto. På frisørsalongen koster 300ml 250kr.
Jeg viil dette, men får den fine beskjeden "Unfortunately, access to this particular listing or item has been blocked due to a Paris commercial court decision that bans trade of certain authentic perfumes and cosmetic products on eBay because of French selective distribution laws." på nesten alle merker jeg prøver. Hvordan får du da kjøpt f.eks. Redken, som er ett av merkene som gir den beskjeden, på eBay?

Fint førsteinnlegg, btw :D
NupiSnowJog
Posts: 2001
Joined: Sun Nov 21, 2004 11:02 pm
Location: Bodø wohooo

Re: En shampo-tråd

Post by NupiSnowJog »

Hm, så sært. Jeg har da handlet masse franske produkter, dog er det noen måneder siden sist. Jeg skal sjekke. Tør liksom ikke å prøve å kjøpe noe nå siden at jeg er peiseblakk. Når er det du får denne beskjeden?

Jeg har iallefall handla fra mybeautyauctions og millie123max og er kjempefornøyd med dem.
ARGH!
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: En shampo-tråd

Post by FSHelgeland »

Jeg kjøper mine shampooer fra http://www.lookfantastic.com" onclick="window.open(this.href);return false;. Der kjøpte jeg lenge samme shampoo som frisøren min solgte meg, eneste forskjell var at jeg betalte mindre for den en det hun ga for den. Nå har jeg også det sånn at jeg må veksle på shampooer innimellom, da jeg ofte utvikler allergi mot dem og får kløe og utslett etter lang tids bruk. Har til tross for dette funnet ut at de fleste "frisørshampooer" fungere mye bedre en det meste kjøpt på Rema, må bare passe på å finne noe som tilfører hår og hodebunn nok fuktighet.
Tippeliga 2015
Mariasha
Posts: 2704
Joined: Mon Feb 23, 2004 7:29 pm
Location: Oslo
Has thanked: 65 times
Been thanked: 35 times

Re: En shampo-tråd

Post by Mariasha »

NupiSnowJog wrote:Hm, så sært. Jeg har da handlet masse franske produkter, dog er det noen måneder siden sist. Jeg skal sjekke. Tør liksom ikke å prøve å kjøpe noe nå siden at jeg er peiseblakk. Når er det du får denne beskjeden?
Jeg får den når jeg trykker på produktet i lista over søkeresultater, altså i stedet for selve produktsiden med detaljer. Har testet både med og uten å være logget inn, får samme beskjeden hver gang :/ Fikk den på mybeautyauctions også.
NupiSnowJog
Posts: 2001
Joined: Sun Nov 21, 2004 11:02 pm
Location: Bodø wohooo

Re: En shampo-tråd

Post by NupiSnowJog »

Hm, rart. Jeg søkte akkurat på "Redken" og trykket på den første som kom opp (innlogget) og får ingen slik beskjed.

Det er jo litt rart at hvis fransk lov forhindrer salg av franske produkter, at det da er noen som i det hele tatt legger dem ut på ebay. Jeg har ikke peiling på hvorfor du får sånn.
ARGH!
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: En shampo-tråd

Post by MhepA »

Dax er vanskelig å få ut.. trenger god shampoo! :)
En gang Glimt, alltid GLIMT!
Snorreth
Posts: 1486
Joined: Tue Mar 25, 2008 11:09 pm
Location: Sagene, Oslo

Re: En shampo-tråd

Post by Snorreth »

Fantastisk tråd.

Har faktisk også hatt problemer med Head & Shoulders. Riktignok for over ett år siden da jeg innså at jeg hadde problemer med hodebunnen min, røde flekker som kom og dro, noe vi trodde var kviser.

Jeg har prøvd mange shampoer det siste året, og den siste har vært suksess siden jeg starta med den i jula.
Men har måtte vært forsiktig pga jeg har veldig følsom og tørr hud.

Og takk gud for shampoen.
Jeg klarer faktisk å sove om natta nå uten å må klø hele tida.
Loffen
Posts: 452
Joined: Sun Mar 30, 2008 1:39 pm
Location: Oslofoten
Has thanked: 70 times
Been thanked: 6 times
Contact:

Re: En shampo-tråd

Post by Loffen »

Jeg har vel noe litt mer en halvlangt hår, med fall. (Hårtuppan krølla sæ hallveis i sian på håre?)
Aner ikke helt sammenhengen, men i vinter hadde jeg ekstremt fettete og tynt hår og etter en dusj kunne håre gjerne virke "fluffy" og bollete.
Men mot såmmar'n derimot så er håre lyst og slett, med flått fall igjen.
Her i huse et vi torsketunge!
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Re: En shampo-tråd

Post by dalers »

Dobbeldusj grønn type Sport (siden jeg jo er av den meget sportye typen) funket helt fint den helt til en frisørlærlig flyttet inn sammens med meg. I stedet for dyre produkter vasker jeg heller håret svært sjeldent nå :wink: Og kløingen er blitt borte....
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
T1N av KT
Posts: 142
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:48 pm

Re: En shampo-tråd

Post by T1N av KT »

Meget merkelig at vi ikke har en slik tråd på kratteforumet.
krattet tifo
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: En shampo-tråd

Post by FSHelgeland »

Locon, kan vi gjøre dette om til en hårpleietråd? Tar hvertfall sjansen

Neste gang dere er innom en frisør som selger Sebastian Proffesional produkter, så anbefaler jeg dere å kjøpe Potion 9, Potion 9 er en leave in treatment. Den fungerer som en hårkur, men også som en styling. For de som bor i varmere strøk så beskytter den også mot sola. Denne er ganske kostbar, men den er utrolig dryg å så føles håret helt fantastisk når man har brukt den.
Tippeliga 2015
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Re: En shampo-tråd

Post by Larsen »

Jeg har, i likhet med mange andre, en mengde forskjellige produkter stående. Noen svindyre og andre av det billigere slaget, disse står stablet i en korrekt uorden slik at det passer inn med stilen i resten av leiligheten. Måten jeg benytter meg av disse produktene på er basert på ideen om alle tings fundamentale sammenknyttethet, de som kjenner til Dirk Gently vet nøyaktig hva jeg snakker om.
Essensen er egentlig at når jeg stavrer meg inn i dusjen og trenger et produkt sjekker jeg aldri hva slags produkt jeg får tak i, jeg går simpelten ut i fra at det produktet jeg får tak i er nøyaktig det jeg har behov for akkurat den dagen. Er det dyrt, billig, shampo, balsam, lano for liten eller lano for stor spiller ingen rolle.
Klarer jeg ikke å få tak i noe på første forsøk, vel, så er det heller ikke meningen og følgelig ingen vits i å forsøke en gang til.

Dette passer forbløffende godt inn i det faktum at jeg uansett sjeldent har kommet til bevisshet før ca 10 minutter etter at dusjen er gjennomført. Ikke at det er en tilfeldighet ref teorien om alle tings fundamentale sammenknyttethet.
User avatar
Los-Loco
Posts: 7293
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 442 times
Been thanked: 877 times
Contact:

Re: En shampo-tråd

Post by Los-Loco »

:shock: :shock: :shock: Aldri i verden om jeg hadde forutsett at et smått humoristisk innlegg om et noe mislykket shampokjøp skulle resultere i flere svar enn om jeg hadde annonsert at Londak var blitt langtidsskadet!

Så feil kan man altså ta... :tenk
FSHelgeland wrote:Locon, kan vi gjøre dette om til en hårpleietråd? Tar hvertfall sjansen.
Ja, for all del! :lol:
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: En shampo-tråd

Post by FSHelgeland »

Hva er Londak skadet??? jaja, pytt pytt. Anbefaler likevel Potion 9
http://www.stuff4beauty.com/page/sebast ... ion_9.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Tippeliga 2015
User avatar
Vassvik
Posts: 1407
Joined: Fri Jan 28, 2005 12:16 pm
Location: Narvik

Re: En shampo-tråd

Post by Vassvik »

Jeg tar det første initiativet til å omvende dette til en "Generell Hårpleie"-tråd! Så slipper jeg å starte nye tråder!

Jeg har prøvd maaange typer hårvoks, hårgelé, clay-mud-out-of-bed-paste-shmeist etc.. Men uansett hva jeg prøver, faller jeg alltid tilbake på "Renati". Er det noen som i det hele tatt vet om andre typer voks som er i nærheten av å være så bra som Renati?
Andres meninger støter meg.
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 734 times
Contact:

Re: En shampo-tråd

Post by Sulliken »

Renati ruler
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10717
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Re: En shampo-tråd

Post by liverglimt »

Redkens nye paste serie er kjempebra. Har også brukt Renati, bra det også.
@liverglimt
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 734 times
Contact:

Re: En shampo-tråd

Post by Sulliken »

No offence, liverglimt, men ser ikke helt for meg deg bruke voks.. Hvis ikke du har klip deg siden i fjor, da.
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
Post Reply