Kamptråd: ES-R6-2022 Bodø/Glimt-TIL Mandag 16.mai kl 18.

Moderators: Sulliken, Larsen

G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Kamptråd: ES-R6-2022 Bodø/Glimt-TIL Mandag 16.mai kl 18.

Post by G-s-enz »

Jeg savner flere ting. Blant annet:

-At samtlige leser bedre hvilke rom som åpner seg og at de helhjertet angriper dette rommet.

-At ballfører klarer å vurdere om de skal spille på den som angriper det rommet eller avvente om bevegelsen åpner opp ett mer hensiktsmessig rom.

-At vi går av folk for å skape overtall.

-At vi klarer å slå enkle pasninger på spillere som er tydelig på hvor de vil ha ballen.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Kamptråd: ES-R6-2022 Bodø/Glimt-TIL Mandag 16.mai kl 18.

Post by MhepA »

+1 på den der. Det er i grunn akkurat det jeg føler vi konkret mangler fra de siste årene.

Det går rett og slett for sakte hos Glimt for tiden, også er bevegelsene lite samkjørte, og da blir det enkelt å forsvare seg mot. Vi mangler meget klart spillere som er villige til å dra seg forbi. I går var det én spiller som jeg ble positivt overrasket over, og det var faktisk Sondre Sørli. Joel Mvuka gjorde seg ikke bort han heller, og burde få flere minutter nå som Solbakken er ute. Håper på dette laget i neste kamp:

Haikin
Sampsted - Moe - Høibråten - Wembangomo
Vetlesen - Vetti - Saltnes
Mvuka - Boniface - Sørli

Da får Pellegrino en velfortjent tur på benken, han har vært direkte svak over en lengre periode nå (har han tapt seg helt?). Komsoon er heller ikke en jeg ser noe fremtid i hos Glimt. Han slår meg ikke helt som typen vi trenger. Lite målpoeng også til å være Glimtkant.

Espejord er dessverre for lite med i spillet, og det skjer noe umiddelbart når Boniface tar over. Victor er ikke feilfri han heller, spesielt når det kommer til valg, men vi ser jo at han virkelig har det inne, så det er noe man venner seg til. Espejord kunne jo satt Vetlesen alene med keeper om han hadde spilt til venstre uti 1. omgang der.

Også var det Elias Hagen da. Vetti har større talent. Vi vet at Elias jobber hardt på trening, men det han viste i går da han kom inn var trist.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
jonsnow
Posts: 1644
Joined: Thu Jan 22, 2009 2:45 pm
Has thanked: 466 times
Been thanked: 124 times

Re: Kamptråd: ES-R6-2022 Bodø/Glimt-TIL Mandag 16.mai kl 18.

Post by jonsnow »

Hvis du bytter plass på Mwuka og Sørli så blir det helt perfekt i forhold til det vi har av spillere.

Men la oss se hvordan guttene får trent denne uken og hvor mange som får trent overhode.

Saltnes har ikke trent sammens med de andre de 2 siste ukene så hvilken form han er i er ikke lett å si, men kan hende at denne pausen var det han trenkte.

KK må slutte med det tullet sitt å skal ha samme 11 på banen så lenge de kan stå på beina, bruk dem som er 100% til en hver tid istede for å gamble med helsa til noen få og at relasjoner fikser alt. Og så må han lære seg til at mot diverse motstnadere så trenger en forskjellige type spillere og små endringer i taktikken. Nytter ikke å kjøre de samme spillerne i alle kamper med akkurat den samme taktikken. For det fungere ikke, man må endre litt når en møter 3-5-2/5-3-2/5-5-0/10-0-0 lagene som man sliter stort med i forhold til 4-3-3 og 4-4-2 som man har et godt tak på. Og håper man jobbe kraftig med hvordan man skal løse dette.

Jeg ville ha gitt motstander mere ballen og satset på kontringer på i perioder istede for powerplay hele veien og gi dem store muligheten for kontringer, samt å gi spillerne beskjed om å ta for seg i duellene. Være litt mere kyniske rett og slett, for det er det vi taper mye på og man ser frustrasjonen til våre spillere som blir kakket på leggen, akkillesen og lignende, holdt, dratt i og mye annet fysisk fra motspillere gjennom hele kampen. Men filming vill jeg ikke se fra våre.

Kontringer/overganger har vi blitt fryktelig dårlige på å ta, så noen jeg mener vi burde øve mye mere på. For det skaper noen abnorme sjangser selv mot deffansive lag, vi mistet det mye i fjor og i år er det en mangelvare og heller motstandere som kontrer på oss og det blir ofte farlig. Mens powerplay og å spille seg inn på 5-10 meter gjennom midten stort sett blir det lite av da motstanderne har nesten hele laget innefor egen 16 meter når vi presser på den måten og da blir det sjeldent farlig.
User avatar
Buster
Vinner av Norsk-tab.konk.2004
Vinner av Norsk-tab.konk.2004
Posts: 1281
Joined: Wed Mar 10, 2004 9:53 am
Location: Kristiansund
Has thanked: 10 times
Been thanked: 173 times

Re: Kamptråd: ES-R6-2022 Bodø/Glimt-TIL Mandag 16.mai kl 18.

Post by Buster »

Hvis vi skulle satt ut alle som ikke får spillet til å sitte blir det få igjen på banen.
Uten å ramse opp alle som sliter med pasningene - Det virker på meg om om samhandlingen mellom spillerne sitter dårlig nå.
- Spillere går på løp når det kommer en kort pasning
- De blokkerer hverandres rom
- Feilpasningene florerer

Jeg tror ikke spillerne har blitt fryktelig mye dårligere over natten, men Glimt har hatt et steinhardt program. Jeg så på FA-cupfinalen for noen dager siden, og da ble det kommentert at den ene midtstopperen til Liverpool hadde spilt 51 kamper denne sesongen. Den norske sesongen i fjor var 2 måneder kortere, og noen av spillerne spilte over 45 kamper. Så var det 1 måned pause, og rett til Spania på treningsleir. Det har nesten ikke vært tid til normal trening, da laget skulle rett inn i kamprytme allerede i starten av februar. På grunn av et knallhardt program hvor vi har kjempet i TRE! turneringer har vi knapt hatt muligheten til å hente oss inn.

På grunn av skader, suspensjoner og solgte spillere har vi hatt nesten et nytt lag:
- Høyresiden i forsvaret er ny, og Wembangomo er ikke i sin vante posisjon. Wembangomo er også tilbake fra sykdom.
- Hele midtbanen har hatt svært stor belastning på grunn av få tilgjengelige spillere i det tøffe kampprogrammet. Så har vi fått suspensjon på Saltnes. Fet og 2x Konradsen har slitt med skader. Hagen tilbake fra sykdom. Vetlesen spilte ikke i sin vante posisjon. Savnet etter Berg bare må nevnes.
- Angrepet har mistet toppscoreren, og Espejord er tilbake fra skade. Boniface tilbake fra suspensjon. Solbakken operert.

Over hele fjøla blir det rokkeringer utover i kampen hvor spillere blir flyttet på på grunn av kampbelasting, småskader, stein i skoa, og hva vet nå jeg! At vi spiller 2-2 mot Tromsø er ikke så dårlig under de rådende omstendighetene.

Det vi trenger nå er:
- vanlige treningsuker for å komme i form
- spille inn et førstelag

Vi har svært gode spillere i alle posisjoner, og jeg er sikker på at det vil vise seg etter hvert.
Livet er ikke bare en fest, det er også en dans på roser.
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Kamptråd: ES-R6-2022 Bodø/Glimt-TIL Mandag 16.mai kl 18.

Post by Knuta »

Nå får Glimt en lang og god pause fra 30 mai til 19 juni. Så får vi prøve å karre oss til flest mulige poeng mot Haugesund, Godset og Molde. Så tror jeg Glimt er i toppslag i slutten av Juni og det passer bra når E-cup kvalifisering starter. I fjor hadde laget en down periode når E cup startet, i år har vi fått den i april/mai.
Post Reply