Aspmyra Stadion

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Aspmyra Stadion

Post by mortsto »

Jeg mener også dette var uttalt under kvalikrundene.
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10717
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Re: Aspmyra Stadion

Post by liverglimt »

Det er gjentatt flere ganger. Han sier også at det er økonomisk lurt å komme lengst mulig i E-cup.

30 millioner er ikke 60….
@liverglimt
User avatar
Vix
Posts: 744
Joined: Thu Aug 20, 2015 9:48 am
Location: Vigevano
Has thanked: 121 times
Been thanked: 119 times

Re: Aspmyra Stadion

Post by Vix »

OK. Det jeg mener han sa under kvalikrundene en gang var at så langt med europakampene så gikk inntektene og utgiftene mer eller mindre opp i opp. Da venter vi på linken din om at akkurat det har blitt sagt i løpet av gruppespillet.
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 734 times
Contact:

Re: Aspmyra Stadion

Post by Sulliken »

The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10717
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Re: Aspmyra Stadion

Post by liverglimt »

Bra innspill fra Thomassen og Norvoll. Jeg leser heldigvis ikke konspiratoriske grupper på FB, så jeg har ikke lest dette før.
@liverglimt
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 734 times
Contact:

Re: Aspmyra Stadion

Post by Sulliken »

Mye av det samme har dukker opp i ordinære saker der det er et fb-kommentarfelt.

Jeg har personlig blitt kalt både naiv og historieløs når jeg har påpekt at det ikke er kommunen som skal finansiere dette og at det ikke er kommunen som eier den aktuelle tomta.
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Aspmyra Stadion

Post by Kesseboy »

Man trenger ikke oppsøke konspiratoriske grupper, det holder å se under artiklene til AN og Bodø Nu.

Bodø er byen der EL-sparkesykler er grønn fascisme fra MDG, høyhus er en fordekt plan fra Arbeiderpartiet for å gjøre byen ulevelig, og Glimts stadion bare en måte å sørge for at enda flere gamle og syke går for lut og kaldt vann, fordi kommunen hater folket.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Crazy horse
Posts: 8282
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 148 times
Been thanked: 229 times

Re: Aspmyra Stadion

Post by Crazy horse »

Jeg kan ikke si jeg er veldig overrasket, men blir likevel litt flau over hvor mye negativt som kommer fram i kjølvannet av Glimts sportslige suksess, og ønske om ny stadion. Da sikter jeg først og fremst til leserkommentarer i an. Håper vi kan ha saklige og ryddige diskusjoner her inne, for det gjør det mer fristende å delta i debatten.

Jeg mener Glimt trenger å gjøre noe med stadion, men aner ikke hva som er den beste løsningen. Jeg er såpass naiv at jeg har tiltro til mannskapet som nå styrer skuta, både når det kommer til det sportslige, men også det som er rundt, selv økonomien. Enda bedre blir det om alle gode krefter er med og bidrar. Da tror jeg en ny, eller en oppgradert stadion kan bli en realitet.
Fotball er nesten alltid morsomt
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Aspmyra Stadion

Post by Knuta »

Det store flertallet kaster seg ikke over tastaturet og kommenterer alt som skrives. Det er et fåtall og disse går igjen i de fleste media. Stort sett er de misfornøyd med alt som rører seg og hovedsaken til det er at de er misfornøyd med seg selv og samfunnet generelt. Vi får bare tåle det selv om det er like plagsomt som mygg om sommeren.
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 734 times
Contact:

Re: Aspmyra Stadion

Post by Sulliken »

Tilfeldig dette nye samarbeidet her?

Neppe!

https://www.glimt.no/nyheter/advansia-o ... baerekraft
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
ecke
Posts: 2626
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Aspmyra Stadion

Post by ecke »

Selvsagt ikke tilfeldig :-)

"-Vi ser mange spennende muligheter med tanke på byutvikling, infrastruktur og industri både i regionen og nasjonalt. Advansia vil geografisk utvide sin virksomhet og sette et sterkere fotavtrykk i regionen gjennom etablering i Bodø i 2022, avslutter Christopher Klepsland, administrerende direktør i Advansia."
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10717
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Re: Aspmyra Stadion

Post by liverglimt »

Bobrann er også ny partner. :) Så det posisjoneres.

https://www.glimt.no/partnereny/vare-pa ... -CSHFipAng
@liverglimt
User avatar
Mr Bean
Posts: 2708
Joined: Thu Mar 27, 2008 8:45 am
Location: Sortland
Has thanked: 85 times
Been thanked: 35 times
Contact:

Re: Aspmyra Stadion

Post by Mr Bean »

Var det i dag, plasseringen av det ev nye stadion skulle opp i bystyret tro ? :tenk
GLIS og STOLT av det

YNWA
'If you are first you are first. If you are second you are nothing.'
Bill Shankley :LFC 💙💛
ecke
Posts: 2626
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Aspmyra Stadion

Post by ecke »

Det var opprinnelig tenkt, slik jeg har forstått. Det føltes kanskje unødvendig når desembermøtet også omhandler kommunens arealplan før høringsrunden. Plan- og miljøutvalget har møte 29.11. Da er vel forslaget til Thallejordet innarbeidet slik vedtaket og "instruksjonen" fra MDG var i møtet 13.10.
ecke
Posts: 2626
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Ny stadion på Thalleåkeren

Post by ecke »

I saksframlegget fra kommunedirektøren for Plan- og miljøutvalget 29.11 er nå planforutsetningene for Thalleåkeren klargjort:

"Gjennom vurderingene som er gjort foreslås det at arealet på Thalleåkeren avsettes til kombinert formål med offentlig/privat tjenesteyting, næring og idrettsformål. Dette for å legge til rette for nytt stadion for
Bodø/Glimt og samtidig åpne for flere muligheter."

Kommunens arealplan sendes etter vedtak i utvalget og bystyret ut til høring.
Glenn P
Posts: 2816
Joined: Wed May 21, 2008 12:51 pm
Location: Oslo
Has thanked: 28 times
Been thanked: 207 times

Re: Aspmyra Stadion

Post by Glenn P »

Så dette skjer faktisk! Bare å love Kjetil å kalle opp en del av tribunen for "Knutsen-tribunen", da signerer han nok en ny kontrakt!

Når kan man egentlig håpe på at den kan stå klar? Et år med tegning og regulering? Gravearbeidet kan kanskje starte 2022 Q4? Byggestart med materiale Q1/Q2 2023? Jeg kan ca NULL om bygg-og anlegg og det som verre er, så kanskje det er noen her som vet litt mer om tidsperspektiv. E jo ikke bare en stadion som skal bygges.
jonsnow
Posts: 1644
Joined: Thu Jan 22, 2009 2:45 pm
Has thanked: 466 times
Been thanked: 124 times

Re: Aspmyra Stadion

Post by jonsnow »

Tar sin tid, mye arbeide som må gjøres i forkant, men nå snart kan B/G i hvertfall gå inn til arkitekter, så innhente annbud fra diverse byggmestere planlegge grunnarbeidet osv. Men må vente ppå arealplanen er i boks, så forhandle med fylkeskommunen om pris på tomt. Så se på hva av innfrastruktur kommunen krever. Se på parkeingsmuligheter for både bil og sykkel osv. Hva annet som skal inn her av treningsfasiliterer osv. Mye arbeide som gjenstår før første spadetak, men et steg på veien er nå påbegynt. Og å ha finansiering på plass før noe som helst blir gjort(håper denne jobben er gjort allerede i hennhold til investorer/samarbeidspartnere og så får man ts det offentlige støtteordningene når prosjektet er i gang som vanlig er).
Glimt1916
Posts: 5591
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 422 times
Been thanked: 433 times

Re: Aspmyra Stadion

Post by Glimt1916 »

Om de skal nå målsetningen med å være ferdig i 2024 må arbeidet starte tidlig sommer 2022 i følge styreleder.
ecke
Posts: 2626
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Aspmyra Stadion

Post by ecke »

@jonsnow: Jeg tror at man kan avklare med fylkeskommune allerede med det første, før endelig arealplan er vedtatt sommer 2022. En kjøpsavtale kan inneholde "under forutsetning av endelig godkjent kommunal arealplan".
Glenn P
Posts: 2816
Joined: Wed May 21, 2008 12:51 pm
Location: Oslo
Has thanked: 28 times
Been thanked: 207 times

Re: Aspmyra Stadion

Post by Glenn P »

Hadde ikke så superlang tid på å google, men brukte de ett år i Sandnes på den nye der? Altså fra spadetak. Hvem andre arena kan man se til som er av nyere sort? Sør-Arena kom vel noen år etter Color Line. Kan se på det senere om ingen andre googler litt i kveldinga =)

Jeg håper jo at det allerede er seriøse arkitekter på saken, ikke bare disse kunstbildene og konsept, men planer som faktisk kan bli noe. Er det anbud på arkitektjobben?
jonsnow
Posts: 1644
Joined: Thu Jan 22, 2009 2:45 pm
Has thanked: 466 times
Been thanked: 124 times

Re: Aspmyra Stadion

Post by jonsnow »

@Ecke det kan de godt gjøre, bare mye som skal gjøres klart før man kan starte å bygge og at kommunen egentlig er så sinssykt trege på reguleringsplaner er bare tull. Så framt man har alle fakta på bordet og hatt høring slikt at de som har innsigelser har fått kommet med dem så burde slike saker være fort gjort, men I Norge og spesielt her i Bodø kan slik dra ut i ekstremt lang tid. Så er bare skeptisk på at de klarer å bli ferdig til 2024, 2025 har jeg mere troa på.
Pondus
Posts: 1733
Joined: Mon Jan 04, 2021 7:07 pm
Has thanked: 79 times
Been thanked: 188 times

Re: Aspmyra Stadion

Post by Pondus »

Telenor arena tok vel 3 år(2006-2009). Det er vel sammenlignbart med tanke på tak og det hele. Dog skal det sies at det var vel opphold i byggingen grunnet finanskrisen i løpet av disse årene slik jeg husker det.
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5570
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 167 times
Been thanked: 322 times

Re: Aspmyra Stadion

Post by poteten »

Stadion kan bygges på rundt 9 måneder om det gjøres korrekt med fagfolk.
Kritisk
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Aspmyra Stadion

Post by MhepA »

Ekstremt mye som påvirker byggetiden på en stadion. Som poteten sier, så kan den i teorien bygges på under et år, men da skal alt gå slag i slag uten noen former for problematikk.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
Sniken
Posts: 776
Joined: Thu Mar 08, 2018 6:00 pm
Has thanked: 126 times
Been thanked: 193 times

Re: Aspmyra Stadion

Post by Sniken »

Får virkelig håpe stadion skal bygges av fagfolk...
Post Reply