Aspmyra Stadion

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
Crazy horse
Posts: 8282
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 148 times
Been thanked: 229 times

Re: Aspmyra Stadion

Post by Crazy horse »

Hva med "Sparebanken Nord-Norge stadion"? Klinger det godt?
"Laks Arena"?
"Byggmakker Campus"?
Fotball er nesten alltid morsomt
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Re: Aspmyra Stadion

Post by Boombadila »

Hvis vi er kjappe, så kan vi jo få spons av Korea. K2 stadium, eller K10 thunder høres jo bra ut.

Neida, fra spøk til alvor, jeg håper noen kommer opp med en vanntett finansierings- og driftsplan for dette konseptet.
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
User avatar
Mr Bean
Posts: 2708
Joined: Thu Mar 27, 2008 8:45 am
Location: Sortland
Has thanked: 85 times
Been thanked: 35 times
Contact:

Re: Aspmyra Stadion

Post by Mr Bean »

Må jo bli: LNS area :LFC
GLIS og STOLT av det

YNWA
'If you are first you are first. If you are second you are nothing.'
Bill Shankley :LFC 💙💛
Pondus
Posts: 1733
Joined: Mon Jan 04, 2021 7:07 pm
Has thanked: 79 times
Been thanked: 188 times

Re: Aspmyra Stadion

Post by Pondus »

Så er rødt ute og kritiserer ordføreren for å love stadion i øst og vest. Skal visst dyrkes på Thallejordene også. Var ikke disse regulert til næringsformål? Så har vi trollinga i kommentatorfeltet i tillegg. Ikke noe nytt med andre ord......Nei, drit i janteloven, skaff pængan og bygg denne storstua. 10000 på stadion "innendørs" mens det regne vannrett ute og topp stemning. Fy fan, det kan bli enormt.....
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Aspmyra Stadion

Post by gavharr »

Klamydi Arena
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
User avatar
Crazy horse
Posts: 8282
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 148 times
Been thanked: 229 times

Re: Aspmyra Stadion

Post by Crazy horse »

Da må jeg være litt preventiv og si "Kondomeriet arena".
Fotball er nesten alltid morsomt
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 734 times
Contact:

Re: Aspmyra Stadion

Post by Sulliken »

Tanberg Arena.

(Siden det er i den delen av byen).
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
Veni
Posts: 460
Joined: Tue May 02, 2017 2:24 pm
Location: Bergen
Has thanked: 33 times
Been thanked: 61 times

Re: Aspmyra Stadion

Post by Veni »

Må innrømme at å se debatten i Bodø gjør meg betenkt... dette ligner litt for mye på bybanen til Åsane syndromet vi ser i Bergen. Omkamp på omkamp på omkamp på omkamp med det resultat at ingenting gjøres før det blir tvingende nødvendig med løsninger ingen tjener på. Vi er i 10ende året med krangel om banen skal over bryggen eller i tunnel og det eneste de to partene er enige om er at de vil reversere motpartens avgjørelser den dagen de får flertall
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Aspmyra Stadion

Post by Novi »

liverglimt wrote: Sat Oct 23, 2021 3:30 pm Europacuppengene som er kommet inn så langt har gått til kostnader ifbm europacup ifølge Frode T. Så skal det bli overskudd der så må vi nok kvalifisere oss til neste nivå.
Vi har ikke hatt kostnader på 45 mill hittil, vel? Vi ser vel på årsmøte neste år hvor mye vi sitter igjen med, men overrasker meg om det ikke er hvertfall 15 mill cash allerede - og da inkluderer vi stadionoppgradering som også kommer neste par-tre år til gode.
Una mas cerveza.
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 734 times
Contact:

Re: Aspmyra Stadion

Post by Sulliken »

Liverglimt:
https://www.football-coefficient.eu/tea ... odo-glimt/

Scroll litt ned på siden.

Aldri i verden at Glimt har brukt så mye penger på utgifter i forhold til kampene.

Men å komme et nivå eller to opp neste sesong? Ja gjerne.
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
Crazy horse
Posts: 8282
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 148 times
Been thanked: 229 times

Re: Aspmyra Stadion

Post by Crazy horse »

Til Veni: Tror dessverre det er sånn over hele Norge, og i hvert fall her jeg bor. Og mye av krangelen tas gjennom media , med til dels stygge leserinnlegg.
Fotball er nesten alltid morsomt
Veni
Posts: 460
Joined: Tue May 02, 2017 2:24 pm
Location: Bergen
Has thanked: 33 times
Been thanked: 61 times

Re: Aspmyra Stadion

Post by Veni »

Vi kan jo høre med de i Kristiansand om de er fornøyd med kunstsiloen sin 😋
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10717
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Re: Aspmyra Stadion

Post by liverglimt »

Frode T uttalte at mesteparten av merinntektene i år var brukt på merkostnader i forbindelse med e-cup og korona. Det er ikke jeg som har regnet på det!
@liverglimt
User avatar
tomath
Posts: 3134
Joined: Sun Aug 28, 2005 5:42 pm
Has thanked: 92 times
Been thanked: 152 times

Re: Aspmyra Stadion

Post by tomath »

Men er det ikke sånn at premiepengene for seier og uavgjort beregnes og utbetales på et senere tidspunkt? I så fall er det neppe tatt med i beregningen til Thomassen. Tror nok Glimt kommer til å ende opp med solide grønne tall etter Conference League.
"If you just talk, I find that your mouth comes out with stuff" - Karl Pilkington
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Aspmyra Stadion

Post by mortsto »

mortsto wrote: Sat Oct 23, 2021 4:11 pm Slik jeg tolker Frode T er det inntekter på kampdag som sammenlignes med utgifter både mtp hjemme- og bortekamper, og i det regnestykket er ikke inntektene så store. Når det gjelder prispenger derimot, har Glimt til nå spilt inn drøyt 47 millioner NOK, og det er tre kamper igjen. Vinner Glimt to av de tre gjenstående, så er det nye ti millioner inn. La oss si at de havner på andre plass og får spille KO etter jul. Da er kun prispengene for dette drøyt 6 millioner. Mao tjener Glimt over 60 millioner på Europa-eventyret.
Leser ikke folk innleggene i tråden?
jonsnow
Posts: 1644
Joined: Thu Jan 22, 2009 2:45 pm
Has thanked: 466 times
Been thanked: 124 times

Re: Aspmyra Stadion

Post by jonsnow »

@livergimt
Så mye feil fra deg her nå dette blir bare useriøst! B/G har ikke brukt 47 mil(premiepenger spilt inn så langt, pluss penger fra tillskuere) ekstra i år på europacupen. 4-500 mil blir ikke ny arena å koste, men om du halvere så er man nærmere sannheten. Og jo vi har flere her i byen som kan ta den regningen om de vill helt på egen hånd, men er ikke så lett for deg å skjønne, du som ikke kjenner slike folk personlig. Men nå vil det ikke være en part som tar hele regningen men et spleiselag av flere personer/bedrifter og klubben, pluss at man søker om middler fra idretten selv som ved alle andre idrettsarenaer og får noe der i fra ofte en plass mellom 10-40% sv total summen.

Bærekraft bryr jeg og svært mange andre fint lite om da det det bare er svada som egentlig ikke betyr noe som helst for unntak av dem som tror på det tullete begrepet. Da det er så sinssykt utvannet og missbrukt i alle mulige retninger
Blir akkurat som: det grønne skiftet! Mange pene ord som egenlig ikke betyr noe som helst, men som politikere og dem som tjener store penger på det liker å strø om seg med.
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Aspmyra Stadion

Post by mortsto »

@jonsnow. Hvis Østerhus Arena, en ganske "streit" fotballstadion/konferansesenter med 6.000 tilskuere kostet over 200 millioner. Hva tror du 10.000 seter over en nedgravd håndballbane, lekeland og fasiliteter for e-sport, vil koste? Jeg er ikke ekspert på dette, men minimum dobbelt så mye høres ikke fjernt ut, eller?
https://www.vg.no/sport/fotball/i/rAR9G ... -millioner

EDIT: Personlig synes jeg 8.000-seter-versjonen av Østerhus Arena med mer tak ville vært perfekt.
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 734 times
Contact:

Re: Aspmyra Stadion

Post by Sulliken »

@jonsnow.

Du skal få lov å mene hva du vil, men du grenser til personangrep her, så litt høfligere tone er ønsket.
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10717
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Re: Aspmyra Stadion

Post by liverglimt »

jonsnow wrote: Sun Oct 24, 2021 2:50 pm @livergimt
Så mye feil fra deg her nå dette blir bare useriøst! B/G har ikke brukt 47 mil(premiepenger spilt inn så langt, pluss penger fra tillskuere) ekstra i år på europacupen. 4-500 mil blir ikke ny arena å koste, men om du halvere så er man nærmere sannheten. Og jo vi har flere her i byen som kan ta den regningen om de vill helt på egen hånd, men er ikke så lett for deg å skjønne, du som ikke kjenner slike folk personlig. Men nå vil det ikke være en part som tar hele regningen men et spleiselag av flere personer/bedrifter og klubben, pluss at man søker om middler fra idretten selv som ved alle andre idrettsarenaer og får noe der i fra ofte en plass mellom 10-40% sv total summen.

Bærekraft bryr jeg og svært mange andre fint lite om da det det bare er svada som egentlig ikke betyr noe som helst for unntak av dem som tror på det tullete begrepet. Da det er så sinssykt utvannet og missbrukt i alle mulige retninger
Blir akkurat som: det grønne skiftet! Mange pene ord som egenlig ikke betyr noe som helst, men som politikere og dem som tjener store penger på det liker å strø om seg med.
Flott om vi har noen som tar regningen som du skriver. Hadde det vært sant så ville sikkert Kjell Lorentzen gitt Glimt tribunen sammen med Gunvald Johansen som eier den delen. Se her for tall og eierskap

Vi snakkes i 2025 når regningen gjøres opp, hvis det blir så tidlig. Det blir å koste mer enn 400 millioner NOK hvis ikke krona styrker seg med 30-50% i forhold til Euro/USD. Da vil det bli billigere. Stål, tre og andre materialer har økt betraktelig, noen av dem så mye som 300% siden 2019. Østerhus arena kostet 220 millioner og er mindre enn den stadion som er ønsket av Glimt.

Du må gjerne angripe meg med din verbale feilskriving, det går helt fint, men da kan vi gjøre det over en kaffe i byen på en cafe så slipper medlemmene på forumet å bli forstyrret av det. :geeku
@liverglimt
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10717
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Re: Aspmyra Stadion

Post by liverglimt »

mortsto wrote: Sun Oct 24, 2021 12:49 pm
mortsto wrote: Sat Oct 23, 2021 4:11 pm Slik jeg tolker Frode T er det inntekter på kampdag som sammenlignes med utgifter både mtp hjemme- og bortekamper, og i det regnestykket er ikke inntektene så store. Når det gjelder prispenger derimot, har Glimt til nå spilt inn drøyt 47 millioner NOK, og det er tre kamper igjen. Vinner Glimt to av de tre gjenstående, så er det nye ti millioner inn. La oss si at de havner på andre plass og får spille KO etter jul. Da er kun prispengene for dette drøyt 6 millioner. Mao tjener Glimt over 60 millioner på Europa-eventyret.
Leser ikke folk innleggene i tråden?
Jeg tolker den uttalelsen annerledes enn deg. Det var ett direkte svar på penger for salg av spillere og de ekstra inntektene som Glimt har fått i 2021. Treningsleir i Spania, utbedringer på stadion for å bli godkjent for UECL, pluss større kostnader med reiser under korona har tatt ett godt hugg i kassa. I går så jeg en video med Roma supportere som tok fly med Glimt til Oslo, rutefly etter sigende. Det viser hvor mye de sparer på rutefly kontra charterfly.

Vi får se på årsmøtet, da kommer tallene. Jeg håper at Glimt vinner hele UECL så kan de betale 150 millioner cash (hvis jeg ikke regnet feil i farta).
@liverglimt
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Aspmyra Stadion

Post by Kesseboy »

Kan vanskelig se for meg at Glimt har 47 millioner i merutgifter i år. Det ville vært oppsiktsvekkende, for å si det forsiktig.

Men i alle tilfeller må jo en ny stadion kostnadsberegnes ut fra en situasjon der man *ikke* spiller inn ecup-penger i massevis.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
jonsnow
Posts: 1644
Joined: Thu Jan 22, 2009 2:45 pm
Has thanked: 466 times
Been thanked: 124 times

Re: Aspmyra Stadion

Post by jonsnow »

Så du mener i fult alvor at B/G har brukt 50 mil så langt på europacupen? Hvilken økonomisk verden du lever i veit ikke jeg, men om man prøver å gå inn å leie/chatre et fly qom tar rundt 100 pers så koster ikke det all verden og er mye billigere i år enn ellers pga. Covid-19 som har skadeskutt hele reiselivet. Så om man sier 500K per bortekamp med hotell opphold så tror jeg vi ligger litt over det som er faktisk brukt og vel så det. Kan ikke regne inn oppkjøringa til sesongen på det budsjettet men om man gjør det så var det vel 4.5 mil brukt der. Så hvor de resterende 42 milionene er brukt lurer jeg på. Er økonom så kan ikke fordra talltriksing for å vri ting til sin fordel. Men skjønner at det ikke er sin sterke side. Skulle gjerne ha sett dette regnestykket som gjør at klubben skulle gå i 0 så langt!
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10717
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Re: Aspmyra Stadion

Post by liverglimt »

Folkens, det er ikke slik at alle pengene er brukt opp, men Frode T påpekte at det var mindre enn man kunne tro i overskudd. Så får vi se om det blir 10, 20 eller 100 millioner i overskudd på årets E-cup.

Jeg skal finne intervjuet så kan dere tolke det som dere vil. Jeg er heller djevelens advokat i stadionsaken enn å være den som hauser dette opp. Jeg er gammel nok til å huske både forrige stadionbygging og at klubben måtte gi kommunen stadion fordi økonomien var elendig. Da hadde Bodø de samme "rikingene" som nå, men de ønsket ikke å kaste penger etter klubben.
@liverglimt
Sniken
Posts: 776
Joined: Thu Mar 08, 2018 6:00 pm
Has thanked: 126 times
Been thanked: 193 times

Re: Aspmyra Stadion

Post by Sniken »

Nei, den gangen hadde ikke byen "de samme rikingene som nå". Langt i fra.
User avatar
Vix
Posts: 744
Joined: Thu Aug 20, 2015 9:48 am
Location: Vigevano
Has thanked: 121 times
Been thanked: 119 times

Re: Aspmyra Stadion

Post by Vix »

liverglimt wrote: Sun Oct 24, 2021 5:06 pm Folkens, det er ikke slik at alle pengene er brukt opp, men Frode T påpekte at det var mindre enn man kunne tro i overskudd. Så får vi se om det blir 10, 20 eller 100 millioner i overskudd på årets E-cup.

Jeg skal finne intervjuet så kan dere tolke det som dere vil.
Vet ikke hvor lyst jeg har å delta i denne diskusjonen, men med mindre dette er noe Thomassen har gjentatt ved flere anledninger: var ikke dette en uttalelse han kom med før klubben kvalifiserte seg for gruppespill? Sånn at de 30 millionene kommer utenfor regnestykket hans?
Post Reply