Sportslig Leder-tråd: Aasmund Bjørkan

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Sportslig Leder-tråd: Aasmund Bjørkan

Post by mortsto »

Merka meg at AN ikke vurderte Bjørkan som ny trener da temaet var til diskusjon etter forrige kamp. Jeg tenker dette kan være en god løsning om/når KK og Bjørkan Jr drar.
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Sportslig Leder-tråd: Aasmund Bjørkan

Post by Novi »

Vil han være trener, da?
Una mas cerveza.
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Sportslig Leder-tråd: Aasmund Bjørkan

Post by G-s-enz »

Mener å ha lest at han ikke har lyst til å være hovedtrener igjen,mulig jeg husker feil altså.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
Playmaker
Posts: 890
Joined: Thu Sep 05, 2013 6:50 pm
Has thanked: 13 times
Been thanked: 22 times

Re: Sportslig Leder-tråd: Aasmund Bjørkan

Post by Playmaker »

I dialog med Start om jobb som sportssjef... hva i helvete?

https://www.fvn.no/sport/start/i/Jx7GGb ... ef-i-start
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Sportslig Leder-tråd: Aasmund Bjørkan

Post by G-s-enz »

Ka faen e det førr nå? E jo samme jobben som han har no men i ett rottereir av ett lag🤔
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
Pondus
Posts: 1733
Joined: Mon Jan 04, 2021 7:07 pm
Has thanked: 79 times
Been thanked: 188 times

Re: Sportslig Leder-tråd: Aasmund Bjørkan

Post by Pondus »

Kan dette hwnge sammen med at KK faktisk er på vei ut? Får kanskje høyere lønn I start. Høres jo helt sykt ut.....
Sniken
Posts: 776
Joined: Thu Mar 08, 2018 6:00 pm
Has thanked: 126 times
Been thanked: 193 times

Re: Sportslig Leder-tråd: Aasmund Bjørkan

Post by Sniken »

Knutsen ny Sportssjef i Glimt? Med Kalvenes som hovedtrener.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Sportslig Leder-tråd: Aasmund Bjørkan

Post by Kesseboy »

Var da som f... at Åsane fikk kloa i Bruttern først!

Edit: In all seriousness, jeg klarte å hoste opp ei liste med noen interessante navn etter å ha tenkt litt. Jeg vet jo ikke i detalj hva oppgavene til Bjørkan består i, og hva slags person de ser for seg inn i organisasjonen, men det finnes jo navn å ta av.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Glimterfrem
Posts: 818
Joined: Tue Jan 12, 2021 3:17 pm
Has thanked: 21 times
Been thanked: 118 times

Re: Sportslig Leder-tråd: Aasmund Bjørkan

Post by Glimterfrem »

Playmaker wrote: Mon Nov 01, 2021 10:55 pm I dialog med Start om jobb som sportssjef... hva i helvete?

https://www.fvn.no/sport/start/i/Jx7GGb ... ef-i-start
I alle dager? Hva er det som skjer? Dette liker jeg IKKE. Hvorfor skal han forlate Glimt slik klubben er nå? Er det noe som skjer i kulissene med Knutsen? Nå er jeg faktisk ordentlig bekymret. Den rollen Aasmund har hatt for vår suksess kan ikke overdrives.
Last edited by Glimterfrem on Tue Nov 02, 2021 12:16 am, edited 1 time in total.
Knuta
Posts: 10030
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 450 times

Re: Sportslig Leder-tråd: Aasmund Bjørkan

Post by Knuta »

Hvis Bjørkan som er bærebjelken i ‘nye’ Glimt forsvinner til Start, ja da skurret det voldsomt i hodet mitt. Hva er på gang da i Glimt?. Alle i Glimt systemet snakker om kontinuitet. Er det bare en floskel?.
jonsnow
Posts: 1644
Joined: Thu Jan 22, 2009 2:45 pm
Has thanked: 466 times
Been thanked: 124 times

Re: Sportslig Leder-tråd: Aasmund Bjørkan

Post by jonsnow »

Åsa gjør mye forskjellig for klubben, blant annet så har han annsvaret for de offansive spillerne og går gjennom med dem hvordan de kan fobedre seg løpsmønster, plassering etc. Både på feltet og gjnnom video. Og han er med på å kartlegge nye spillere etc. Mange oppgaver han har. Håper dette bare er ønsketenkninger fra Start og at det ikke har rot i virkeligheten overhode!
Pondus
Posts: 1733
Joined: Mon Jan 04, 2021 7:07 pm
Has thanked: 79 times
Been thanked: 188 times

Re: Sportslig Leder-tråd: Aasmund Bjørkan

Post by Pondus »

At start anses som aktuell er jo utrolig. Selve definisjonen på kaosklubb. En klubb som har dårlig rykte til og med i egen by.....ikke klarer de å ta vare på talenter, overforbruk av penger og trenere kommer og går. Er det en ryddejobb han ansettes for?????Eneste som kan friste er sørlandssomrene. Nu er jeg faktisk sjokka, helt sjokka.....total uambisiøs klubb med elendige ledere. Søk på historikken til jesper Mathisen på Twitter hva han mener om sin egen barndomsklubb........
Glimterfrem
Posts: 818
Joined: Tue Jan 12, 2021 3:17 pm
Has thanked: 21 times
Been thanked: 118 times

Re: Sportslig Leder-tråd: Aasmund Bjørkan

Post by Glimterfrem »

Avisen påstår at de er positive til at han tar jobben. De kan vel ikke gå ut med noe slik random nyhet uten at det ligger noe i det? Dette er sjokkerende. Noen snakker om penger men ser ikke for meg at han skulle forlate Glimt selv for mer penger akkurat nå. Med mindre han vet at Knutsen drar... Skremmende tanke
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Sportslig Leder-tråd: Aasmund Bjørkan

Post by Kesseboy »

Jeg tror dere kan ta det litt med ro, altså. Bjørkan har vært god i rolla si, utvilsomt, men at han er "bærebjelken"? Jeg tror det er langt flere bærebjelker enn som så. Og sånn er jo fotballen. Folk forsvinner og kommer til litt hist og her. Hvis han går, er ikke det ensbetydende med krise, katastrofe og meg som sportssjef. Det går an å få tak i gode folk som kan gjøre en god jobb. Det viktige er at den jobbinga som skal skje med sportslig utvikling og spillerlogistikk ikke stopper opp.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Sportslig Leder-tråd: Aasmund Bjørkan

Post by mortsto »

Fra en klubb som skal ut i ny CL-kvalik, med solid økonomi, planer for ny stadion, nær egen familie. Til en klubb på andre siden av landet som er i sportslig og økonomisk krise på nedre halvdel av Obos? Sorry, jeg tror bare ikke på det. Bjørkan vil som KK ha masse beilere og kan finne seg nye utfordringer på et senere tidspunkt. Jeg kan ikke tenke meg at han drar nå. Dette kan maks være et forhandlingsutspill for ny/endret/forbedret kontrakt med Glimt.
User avatar
helsvhe
Posts: 1498
Joined: Sat Aug 15, 2009 6:08 pm
Location: Oslo
Has thanked: 327 times
Been thanked: 81 times

Re: Sportslig Leder-tråd: Aasmund Bjørkan

Post by helsvhe »

Har heller ikke noe tro på at han forsvinner til Start. Tror det er blitt litt at alle klubbene i Norge ønsker en bit av det som har blitt skapt her, og så er det noen aviser som drar det litt lengre og får det til å se ut som de kommer.
User avatar
Crazy horse
Posts: 8283
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 148 times
Been thanked: 229 times

Re: Sportslig Leder-tråd: Aasmund Bjørkan

Post by Crazy horse »

Høres rart ut, men Bjørkan kan jo ha lyst til å flytte på seg, uten at det trenger å være noen stor dramatikk i det. Nå er jo snart sønnen ute av kontrakt og det kan jo sammenfalle litt med det også, hva vet jeg.
Bør jo uansett være mulig å finne en brukbar erstatter for ham i/rundt klubben.
Fotball er nesten alltid morsomt
Knuta
Posts: 10030
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 450 times

Re: Sportslig Leder-tråd: Aasmund Bjørkan

Post by Knuta »

Var vel nesten klar for Sarp for en uke siden. Ryktene svirrer. Det vil alltid være rykter rundt Glimt når de er Norges beste klubb.
User avatar
Buster
Vinner av Norsk-tab.konk.2004
Vinner av Norsk-tab.konk.2004
Posts: 1281
Joined: Wed Mar 10, 2004 9:53 am
Location: Kristiansund
Has thanked: 10 times
Been thanked: 173 times

Re: Sportslig Leder-tråd: Aasmund Bjørkan

Post by Buster »

Ha ha, jeg trodde jeg så tidenes degradering i norsk fotball da jeg så Kåre som sportssjef i Åsane. Hvis Åsa går til Start må jeg vel revurdere den. Fristende med nedrykkskamp i OBOS foran kvalifisering til Champions League? Jeg tror det er mange som må revurdere vurdering av kilder i medieverden. Hvis Start tar kontakt med et jobbforslag må man jo av respekt være positiv, men jeg tror det er en laaaang vei for dem å gå. Hvis Åsa er interessert i å skifte jobb er det nok andre klubber vi må frykte mer enn Start - med all respekt - og sukker på toppen.
Livet er ikke bare en fest, det er også en dans på roser.
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Sportslig Leder-tråd: Aasmund Bjørkan

Post by mortsto »

Ser saken er oppdatert i FVN med "Glimt-sjefen om Bjørkan: – Står fritt til å gjøre andre ting". Noen med abonnement?

EDIT: Fant den på Adressa, og er fortsatt sterk i troen på at Bjørkan ønsker en "oppdatert" kontrakt hos Glimt:

Han (Bjørkan) har ikke svart på Fædrelandsvennens henvendelser. Frode Thomassen, daglig leder i Bodø/Glimt, sier at Bjørkans kontrakt med Glimt går ut etter dette året.
– I utgangspunktet står han fritt til å gjøre andre ting, sier han.
– Hva tenker dere om hans fremtid?
– Vi har lyst til å ha ham med videre. Og jeg tror Aasmund også er positiv til å fortsette hos oss, svarer Thomassen.
– Har dere hørt noe fra Start?
– Det har vi ikke, svarer Glimts daglige leder.
kengu
Posts: 32
Joined: Thu Jun 25, 2020 10:46 pm
Has thanked: 8 times
Been thanked: 8 times

Re: Sportslig Leder-tråd: Aasmund Bjørkan

Post by kengu »

Bor i Kristiansand, og ikke engang ihuga startsupportere tror på dette.
Start har forsøkt å få på plass sportslig leder lenge. Hatt 2 seriøse kandidater til prøve/forhandlinger som ikke ble noe av, som var laaangt mindre profilerte enn Bjørkan. Dette er ønsketenking.
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Sportslig Leder-tråd: Aasmund Bjørkan

Post by MhepA »

Bjørkan besvarer selvfølgelig ikke henvendelsene, og kanskje er dette en digresjon for å få vekk fokuset på noen helt andre. Men, nå sitter ikke jeg i hodet på Bjørkan. Men her bør jo absolutt varsellampene lyse rødt. Det kan fort bli et kort opphold om ting ikke går etter planen, og Start har kunstige tilføringer, der Glimt har tjent opp sin kapital i stor grad. At Start også etter alle solemerker spiller i OBOS-ligaen i 2022, så skjønner jeg svært lite om han er villig til å flytte til Sørlandet for å bli en usynlig mann i norsk sportssammenheng. Glimt bør kunne jevne ut forskjellene på det Bjørkan tjener nå og det han eventuelt har blitt tilbudt på Sør Arena.

Dette bekymrer meg langt mer enn om Knutsen skulle dra vekk.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Sportslig Leder-tråd: Aasmund Bjørkan

Post by Novi »

Tipper Bjørkan kan erstattes ja. Glimt er en attraktiv klubb for kompetente kandidater, så er ikke veldig bekymret.

Men tror heller ikke Bjørkan drar til Start nå. Han ønsker kanskje signere en lengre kontrakt med Glimt, og da er det jo ikke negativt og ha litt 'leverage' inn i de diskusjonene.
Una mas cerveza.
Pondus
Posts: 1733
Joined: Mon Jan 04, 2021 7:07 pm
Has thanked: 79 times
Been thanked: 188 times

Re: Sportslig Leder-tråd: Aasmund Bjørkan

Post by Pondus »

Det jeg ikke fatter er hva som skulle motivere Bjørkan til Start. Uten å kjenne hans familiære situasjon så kunne det vært ektefelle/samboer har fått jobb der nede og han samtidig blir fristet med fet kontrakt. Kan jo ikke være sportslige ambisjoner. Da må man ha en tidsramme på 5 år tror jeg for å få start opp i ES. Kan ikke tenke meg at motivasjonen er stor for å jobbe med Start, et lag som har vært gjennom mye kaos. Rammebetingelsene i Start vil jo være mye dårligere i Start enn i Glimt. Om dette skulle skje vil det sende sjokkbølger gjennom fotballnorge.
Om han er bærebjelke i Glimt skal være usagt. Kan sikkert erstattes, men det ville være et stort pluss å ha han med videre som kulturbærer etc.
At ikke startsupportere tror på dette engang. ...Er artikkelen som et resultat av "nå ser vi hvilken sportssjef som er ledig og så spekulerer vi litt" så kan jeg faktisk forstå den.
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Sportslig Leder-tråd: Aasmund Bjørkan

Post by mortsto »

Glimt er et mønsterbruk, hvor han vil ha arbeidsro, men nok av utfordringer mtp å holde klubben på et stabilt høyt nivå. Igjen, hvorfor i all verden skal han forlate klubben i sitt hjerte i den posisjonen den er, for å overta et skakkjørt Start? Hvis Glimt om noen år er på nedadgående kurve, og han har gjort sitt, så er det alltid noen som er på jakt etter en god fagmann med to (jinx!) seriegull i lomma. Dette skjer ikke.
Post Reply