Tippeligaen 2016

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Tippeligaen 2016

Post by Trapattoni »

Tror ikke jeg tar noen råsjans om jeg tipper G-s-enz var en smule ironisk der...
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Tippeligaen 2016

Post by G-s-enz »

Ironi ;) gleder meg hver gang Engen gjør det dårlig.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Tippeligaen 2016

Post by Knuta »

Beklager at jeg ikke oppfattet både beskrivelsen engen og ironien. Den burde jeg tatt.
dagobert
Posts: 1018
Joined: Fri Sep 02, 2005 7:37 pm
Location: Harstad
Has thanked: 29 times
Been thanked: 2 times

Re: Tippeligaen 2016

Post by dagobert »

Deilig med Vålrengatap. Kansje Sogndal ikke er så dårlige 8)
Glimt selvfølgelig!
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2821
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 432 times
Been thanked: 148 times

Re: Tippeligaen 2016

Post by Gvandreassen »

Som vanlig en stor presentasjon av Brannmatchen, hvor de har ikke mindre enn fire reportere fra TV2. Og dette er ikke hovedkampen engang. De andre matchene fikk vel tre minutter per.
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Tippeligaen 2016

Post by MhepA »

De har ikke sjel
En gang Glimt, alltid GLIMT!
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2821
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 432 times
Been thanked: 148 times

Re: Tippeligaen 2016

Post by Gvandreassen »

Stabæk - Molde på Zebra nå. Molde er fryktelig svake.
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2821
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 432 times
Been thanked: 148 times

Re: Tippeligaen 2016

Post by Gvandreassen »

Kjetil Rekdal evner ikke selvinnsikt og legger skylda på spillerne, mens Fagermo syter over gressmatta. Godt at tippeligaen er i gang igjen :)
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Tippeligaen 2016

Post by mortsto »

Det finnes selvfølgelig en mellomting, men alternativet til Sinte-Reka kan fort bli en Snille-Bruttern som bortforklarer elendigheta med marginer og uflaks.
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2821
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 432 times
Been thanked: 148 times

Re: Tippeligaen 2016

Post by Gvandreassen »

Vil bare legge til et gullkorn fra den vise mann Jesper Mathisen: "Keepere har ikke fotballforståelse". Splendid.
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Tippeligaen 2016

Post by Novi »

Meget hyggelig med VIF på siste. Heller dem enn Haugesund.
Una mas cerveza.
ecke
Posts: 2626
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Tippeligaen 2016

Post by ecke »

Her er spillertypen, Moldes nye midtbanespiller, jeg gjerne ville hatt på B/Gs midtbane http://www.adressa.no/100Sport/fotball/ ... 715820.snd
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Tippeligaen 2016

Post by Cheese Smirnoff »

RBK henter Thorarinsson, tidligere Sarpsborg08, som en eventuell erstatter for Ole Selnæs. Merkelig at de henter spillere som høyst tvilsomt er en forsterkning fra fjorårets lag. Jeg var skeptisk da de hentet Vilhjalmsson ifjor, og han har enda ikke funnet seg til rette i laget. Anders Konradsen så ut som en god signering, men hvis de skal bruke han som midtbaneanker kaster de bort styrkene hans. Ellers har de hentet inn en 18-årig australier som sikkert kan bli god, men ikke noe CL/Europa League-materiale.

Denne jakten på middelmådighet kunne jo forklares med at Kåre Ingebrigtsen er hovedtrener, men Stig Inge Bjørnebye er jo den sportslige lederen, og man skulle tro han hadde større ambisjoner. Når Glimt gikk hele sesongen ubeseiret av RBK ifjor er ikke sjansene noe dårligere i år. Fristet til å si større.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Tippeligaen 2016

Post by RaymondEngmark »

http://www.vg.no/sport/fotball/landslag ... /23646926/

Tar denne med her fordi det handler om billettpriser. Er det noe jeg ikke har fått med meg i denne saken? Hvorfor klager dem på en billettpris på 100 kr på landslagsarenaen?
Kristatistisk
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Tippeligaen 2016

Post by Cheese Smirnoff »

(Dette bør sikkert flyttes til landslagsposten)

Fordi det er en dobling av opprinnelig pris, som kommer idet landslaget har tryna i tidenes enkleste EM-kvalifisering og de sliter med å nå 10 000 tilskuere på Ullevaal. Etter sigende er det dårlig oppmøte blant dem som får gratisbilletter, så hvorfor de tror det er en god idé å ta det eneste gode (spillet er ikke et gode) fra de få supporterne som gidder å lage liv er over min fatteevne. NFF har mistet all bakkekontakt de siste årene.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Tippeligaen 2016

Post by Knuta »

Er ikke dette en treningskamp mot Finland. Burde vel vært gratis.
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Tippeligaen 2016

Post by RaymondEngmark »

Mener å huske jeg betalte 150 kroner for å se Glimt mot Stålkam? Hvorfor i allverden skal noen sutre over å måtte betale 150 kroner for å se de beste spillerne Norge har produsert, inkludert en knippe utenlandsproffer, blandt annet en av de største talentene i verden. Det kan jeg ikke forstå.

For all del, jeg syntes det er topp at NFF har edruelige priser for å være inkluderende, men om dem ikke klarer å forsvare billettpriser på 150 kroner for å se et toppet landslag, så bør dem ikke fortsette å dumpe prisene, men heller se på produktet dem leverer.

Ansettelsen av Høgmo er nå også en snodig sak, skulle tro han først og fremst jobbet med HR og dernest med noe fotballfaglig. Ikke bare er NFF-toppene primadonnaer, de klarer å ansette en landslagstrener som får sentralbanksjefen til å fremstå som Ola Normann.
Kristatistisk
ingen87
Posts: 7042
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Tippeligaen 2016

Post by ingen87 »

Men dersom man vinkler dette mot Tippeligaen. Landslaget har problemer med å forsvare billettpris på 100,-. Hva med resten av Tippeligalagene? På Aspmyra får du sitte på SKS i snøstorm uten tak for den prisen. Er du med i supporterklubbene får man en billett til 150,- på J-feltet. Ellers ligger prisene på det dobbelte av hva landslaget sliter å forsvare. Kanskje man skulle sett på billettpriser over hele fjøla?
Førr Evig!
Nilzo
Posts: 1014
Joined: Thu Jul 31, 2008 11:24 pm
Location: Ski (Beiarn)
Been thanked: 2 times

Re: Tippeligaen 2016

Post by Nilzo »

Det sier vell litt om fotballinteressen i hovedstaden. Hvor mange tilskuere har feks Vålerenga?

Når det gjelder Norge og ubetydelige treningskamper... Hva med å flytte kampene til andre gode tippeligaarenaer? Norge Island på Aspmyra var en folkefest.
User avatar
Neko
Posts: 430
Joined: Tue Jul 28, 2009 9:10 am
Location: Oslo
Has thanked: 2 times
Been thanked: 20 times

Re: Tippeligaen 2016

Post by Neko »

Flere landskamper på Aspmyra hadde vært artig.

Jeg stusser over timingen. Landslaget leverer overhodet ikke spillemessig, og det er en treningskamp. Hvorfor sette opp prisen nå? Skal den lenger opp til VM-kvaliken?

Dessuten virker det uklokt. De må da få mer igjen for flere syngende supportere enn den ekstra femtilappen per hode? Nå mister de goodwill, dessuten.
Shredd
Posts: 1579
Joined: Wed Mar 26, 2008 3:51 pm

Re: Tippeligaen 2016

Post by Shredd »

Her har man maset om å få seriestarten ned for at spillerne i Tippeligaen skal være i form tidligere for internasjonale datoer.
Så starter man med 1 tippeligaspiller mot Estland og 10 umotiverte utenlandsproffer som begynner å bli slitne og lei av sesongen.
Hvorfor bruker man ikke disse kampene til å promotere Tippeligaspillerne?
Men Høgmo har aldri vært virkelighetsorientert og tenker kun på seg selv, både i jobb og privat visstnok. Så lenge det er han og Semb som styrer skuta kommer man aldri til å få folket til å bli glad i landslaget.
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5570
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 167 times
Been thanked: 322 times

Re: Tippeligaen 2016

Post by poteten »

NFF har virkelig skutt seg selv i alt av føtter og hender. De har utvist fascinerende dårlig skjønn i mange saker og Tullevaal er og blir en skrøpelig arena som trekker kun publikum når motstanderen er av eliteklasse. I tillegg sitter man med en landslagssjef så blottet for selvinnsikt at han burde vært sperret inne på lukket avdeling i opptil flere dager. Pengene som NFF bruker er det glade vannvidd og det bærer preg av et selvbilde som får Kazakhstans regjeringsapparat til å fremstå som ydmyke og innsiktsfull.

At treningslandskamper ikke legges ut av Oslo er og blir totalt håpløst. ALLE treningskamper burde vært lagt til forskjellige steder for å bygge opp om interessen, men problemet til NFF er ikke at de ikke vil, men at sponsorene tvilholder på VIP-billetter som ikke kan brukes hvis ikke den går i Oslo. Problemet er at de har solgt seg så til de grader til sponsorløvene at det er ytterst pinlig.

Som arrangør står NFF til stryk.
Som landslag står NFF til stryk.
Som organisasjon står NFF til stryk.

Jeg er kommet i en slags apatisk tilstand når det gjelder det norske landslaget. Det interesserer meg ikke. Å se spillere spille ut av posisjon gang på gang gjør noe med en. Sjansene de skaper er sjanser som kommer av tilfeldigheter og dårlig motstanderspill. Norge som lag er ikke-eksisterende all den tid de ikke finner ut hvor de skal løpe. Høgmo bør bli erstattet med en utlending. Hvilken som helst utlending. Bare for å få nytt blod inn i de innavlede korridorene som utgjør pampeveldet av norsk fotball.

Heldigvis elsker jeg Tysklands landslag, selv om England ble for sterke nå sist. Men litt glede i at det var Tottenham-spillerne som fiksa det.
Kritisk
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Tippeligaen 2016

Post by mortsto »

Må si meg enig med siste taler. Tror rett og slett jeg dropper å se flere landslagskamper så lenge Høgmo er sjef. I fjor var det altså to norske lag som spilte i gruppespillet i EL, og med en normalt fungerende landslagssjef så hadde vi vært i EM. Så kommer det igjen forslag om å snu serien, kutte på lag, spille sluttspill, og alt det som er blitt sabla ned flere ganger tidligere. Semb vil utvikle bedre gress (!) og Høgmo forklarer ekstrem pengebruk med at det ikke må føles som nedtur å komme fra PL/Bundesliga til Landslaget. Er det noen som kan få mannen til å holde kjeft?
Last edited by mortsto on Tue Mar 29, 2016 11:56 am, edited 1 time in total.
ingen87
Posts: 7042
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Tippeligaen 2016

Post by ingen87 »

Før så jeg alle landskamper. Uansett på døgnet og uansett hvor C-preget lag vi måtte stille. Nå ser jeg knapt nok EM og VM- kvalifiseringskampene. Det er synd. Som Mortsto sier bortforklaringer og unnskyldninger, er skrekkelig å sitte å høre på. Vi kunne stilt et sabla godt landslag idag (!). Vi har spillere som Nordtveit og Skjelbred som spiller fast på midtbanen i Bundesliga. Vi har Jarstein som står fast for Herta Berlin i Bundesliga. Vi har spillere som King og Tettey som hevder seg i Premier League, førstnevnte får ikke engang spille i kvalifiseringskampen mot Ungarn. Vi har Elabdelloui som er en av Europas beste backer. Stefan Johansen er/var god i Celtic. Det vi mangler er en trener som kan sette dette sammen til et godt lag.

Når det ble sagt (i påskeuka en gang) at de skulle utvikle gress som var grønt gjennom vinteren, ja da lurer jeg på hvor gangsynet er.

Føler dette blir veldig på kanten av tråden, kan gjerne flyttes til landslag-tråden.
Førr Evig!
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Tippeligaen 2016

Post by Garrincha »

Helt enig, får hele landslaget litt i vranghalsen når jeg vet det ledes av Høgmo, Semb og Siem. Tror ikke jeg er alene om det. Bryr de seg? Nei. Kommer de til å klamre seg fast til posisjonene sine, uansett hva som skjer? Ja.

Veldig kjipt for norsk fotball. Det er i bunn og grunn samme gjengen som har holdt på i årevis i NFF. De bare bytter litt på posisjonene dem i mellom. Norsk fotballedelse trenger nytt blod inn, men det kommer nok dessverre ikke til å skje.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
Post Reply