Tippeligaen 2016

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Tippeligaen 2016

Post by Novi »

Blir ikke sumo på meg. No way. Får se kampene som går på åpne kanaler, og gjøre noe annet vettugt for de resterende kampene. Kanskje dra på Lerkendal?
Una mas cerveza.
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Tippeligaen 2016

Post by RaymondEngmark »

NFF fikk vel rekordmye betalt for tippeligaen, så er jo naturlig det blir dyrere for oss som kunder. Men spent på nårtid det treffer smertegrensen for folk flest, tror ikke det er veldig langt unna. Tross alt er nivået på ligaen ganske lavt.
Kristatistisk
Mariasha
Posts: 2704
Joined: Mon Feb 23, 2004 7:29 pm
Location: Oslo
Has thanked: 65 times
Been thanked: 35 times

Re: Tippeligaen 2016

Post by Mariasha »

Denne økningen gikk glatt over smertegrensen for min del, da jeg kun er interessert i Glimt-kampene, og ikke kunne brydd meg mindre om Premier League. Det får bli en kombinasjon av pub og diverse livedekninger, eller noe i den duren.
User avatar
helsvhe
Posts: 1498
Joined: Sat Aug 15, 2009 6:08 pm
Location: Oslo
Has thanked: 326 times
Been thanked: 81 times

Re: Tippeligaen 2016

Post by helsvhe »

Gidder ikke betale for noe jeg ikke er interessert i og 400kr måneden for 3-4 Glimt kamper blir litt drøyt.
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Tippeligaen 2016

Post by Garrincha »

Fy søren for en nedtur. Tror rett og slett jeg ikke tar meg råd til dette. Og i sommer ER det heller ikke noe PL så i de månedene er det altså 449,- pr måned kun for Tippeligaen, altså over en hundrings pr runde.

Det går ei smertegrense, og for meg er den på rundt 300 kr. Man har plenty annet media man betaler for.

Håper dette fører til at flere som har muligheten heller drar på kampene, så får sånne som meg utenfor alfarvei heller høre på Radio3 og et eller annet kampreferat/twitter og selvsagt glimtforum.net.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Tippeligaen 2016

Post by Knuta »

Idiotisk av tv2. Håper de går i underskudd på dette tullet. Engelsk fotball slutter i midten av Mai. I tillegg er det ingen tippeliga fotball i juni og halve juli p.g.a EM. Så her betaler man 449 for ingenting. Skammelig. Møt opp på kampene de som kan.
Ville Lehtinen
Posts: 3417
Joined: Sun Aug 28, 2005 2:42 pm
Location: Oslo/Steigen
Has thanked: 42 times
Been thanked: 56 times
Contact:

Re: Tippeligaen 2016

Post by Ville Lehtinen »

Premier League interesserer meg lengst ned på ryggen, men jeg glemte å avslutte Sumo-abonnementet etter TL var ferdig i fjor. Vet ikke om jeg har tjent noe særlig på det selv om jeg får rabatt frem til august...
User avatar
Vix
Posts: 744
Joined: Thu Aug 20, 2015 9:48 am
Location: Vigevano
Has thanked: 121 times
Been thanked: 119 times

Re: Tippeligaen 2016

Post by Vix »

Knuta wrote:hvordan kan du få piratløsning på tippeligaen?. Jeg er overhodet ikke interessert i den dårlige engelske ligaen og synes det er uhørt å betale 449 pr. måned for å se Glimt. Send gjerne piratløsningen til susfrahavet@gmail.com.
Ikke sikker, men jeg klarte nå å se Adeccoliga-kamper gratis for noen år siden da jeg ikke gadd å se alle kampene og i fjor måtte jeg ty til pirat-TV en gang TV2-streamen ikke funket, så jeg skal vel klare å finne stream i år også om jeg blir nødt til det. Skal holde deg oppdatert.

I mellomtida skal jeg, når jeg gidder, ta meg tid til å skrive til TV 2 Sumo. De bruker i hvert fall å ha anstendighet til å svare på henvendelser.
Jeg understreker at jeg ikke er noen stor tilhenger pirat-TV. Det er greit å betale for å få se fotballkamper, og det akseptabelt hvis de føler at de må heve prisene. Det er den pakkeløsninga som stinker. Hvis de vil teste smertegrensen til folk kan de jo slenge inn italiensk og fransk fotball i tillegg og kreve 600 kr for det, med det argumentet at de tilbyr kunden mer for pengene.
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Tippeligaen 2016

Post by G-s-enz »

http://www.tv2.no/sport/8094564/ Tjærnås som nå er Branns speider har visst vært å reist litt(evt brukt litt timer på Wyscout). Ser kjempespennende ut.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Tippeligaen 2016

Post by Knuta »

VG's tabelltips:
14. AAFK
15.TIL
16. Start

Faktisk veldig bra tippet. :-)
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Tippeligaen 2016

Post by Cheese Smirnoff »

Det vet man vel strengt tatt ikke før i november.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Tippeligaen 2016

Post by G-s-enz »

http://www.fotballnerd.no/tippeligatips ... ende-nytt/

Tipper oss sist,intervju av Bjørnbak,Jacobsen og undertegnende.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Tippeligaen 2016

Post by Cheese Smirnoff »

Er ikke broren din TIL-henger? :fy
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Tippeligaen 2016

Post by G-s-enz »

Haha jo den ene :) skal sies at han tippa oss på 11,fotballnerd.no består av mange skribenter. Tipset som blir presentert er snittplassering av hva alle tippa. Alle utenom brodern tippa oss helt sist.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Tippeligaen 2016

Post by gavharr »

Er det en plass jeg ikke tror vi havner, så er det helt sist...
Men jeg synes slike tips er gull. Vi er best når vi blir tippet nord og ned.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1078 times

Re: Tippeligaen 2016

Post by Kesseboy »

Vet ikke om jeg helt kjøper at vi er verre stilt enn Haugesund og Start, for eksempel.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Tippeligaen 2016

Post by eidurgud »

Hvordan klarer noen å være seriøse samtidig som de tipper noen under Start? Jeg var, inntil i kveld, ikke klar over at de klarte seg uten å rykke ned i fjor, engang!
User avatar
Vix
Posts: 744
Joined: Thu Aug 20, 2015 9:48 am
Location: Vigevano
Has thanked: 121 times
Been thanked: 119 times

Re: Tippeligaen 2016

Post by Vix »

Så blir det Sumo på meg likevel. I alle fall inntil videre. Litt tilfeldig fant jeg mail fra dem sendt i går i Promotions-mappa mi i Gmail, selv om jeg altså ikke hadde glemt å si opp abonnementet etter serieslutt i fjor, sånn som noen andre her. Fikk altså tilbud om gammel pris, betalte 599,- for tre mnd (meget akseptabel pris selv om jeg altså bare kan benytte meg av en brøkdel av tilbudet siden jeg bor i utlandet) og garanti om fortsatt å unngå prisøkning fram til 1. august. Dette som "tidligere kunde", og det skal sies, jeg har vært av-og-på-kunde siden før det het Sumo. Anbefaler alle å sjekke spam folders og lignende, for jeg regner med at mange av de som ville vurdert Sumo i år før de fikk høre om prisøkningen også faktisk var kunder i fjor?
User avatar
Vix
Posts: 744
Joined: Thu Aug 20, 2015 9:48 am
Location: Vigevano
Has thanked: 121 times
Been thanked: 119 times

Re: Tippeligaen 2016

Post by Vix »

fotballnerd.no said:

>Sørloth var i lag med Trond Olsen lagets toppscorer i fjor. I år blir Azemi flyttet fra høyreving til spiss, noe vi har klokketro på. Mange glemmer at Sørloth putta syv >av målene sine på to kamper forrige seong.

Veldig enig. Det der har jeg også alltid tenkt at mange Sørloth-diggere glemmer. Men så veldig klokketro har de jo ikke når de tipper Glimt på 16. plass. Nuvel.
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Tippeligaen 2016

Post by gavharr »

Joda, han ene av journalistene hadde oss på 11.te plass, men resten av gjengen hadde oss nederst. Og gjennomsnittet ble nok til en hederlig 16.de plass :)
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
User avatar
tomath
Posts: 3134
Joined: Sun Aug 28, 2005 5:42 pm
Has thanked: 92 times
Been thanked: 152 times

Re: Tippeligaen 2016

Post by tomath »

eidurgud wrote:Hvordan klarer noen å være seriøse samtidig som de tipper noen under Start? Jeg var, inntil i kveld, ikke klar over at de klarte seg uten å rykke ned i fjor, engang!
Da vet jeg egentlig ikke om du er den rette til å uttale deg :wink: Selv om jeg er enig i konklusjonen din at Start virker som en åpenbar dumpekandidat.
"If you just talk, I find that your mouth comes out with stuff" - Karl Pilkington
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Tippeligaen 2016

Post by RaymondEngmark »

http://www.nrk.no/mr/stadfestar-forhand ... 1.12837851

Riise nærmer seg en overgang til Aafk. Men det er nesten som jeg tror det vil bli mere støy enn prestasjoner med John Arne, selv i tippeligaen. Han har jo ikke vært skikkelig fit på noen sesonger nå, og blir 36 år i år. Men en inspirert Riise er jo farlig, men jeg tror ikke det store hodet hans finner det i lille Aalesund.
Kristatistisk
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Tippeligaen 2016

Post by G-s-enz »

Æsj,fyren har vært i media å suttra hver dag i hele vinteren. "Jeg elsker fotball mer enn noe annet,bla bla bla jeg jeg jeg,bla bla bla bettson bla bla"
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 732 times
Contact:

Re: Tippeligaen 2016

Post by Sulliken »

Ser på før avspark sendingen på sportskanalen..

Ser Kåre gjør en jinx i en galaktisk størrelse i det han sier at "Vi har hatt en god treningsvinter".
:lol: :lol: :lol:

Jeg vedder på at samtlige i trøndelag facepalmet akkurat da.
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Tippeligaen 2016

Post by RaymondEngmark »

http://www.tv2.no/sport/8036067/

Tv2 vurderer oss også på 12. plass. Ikke så hæstgæli vurdering der heller.
Kristatistisk
Post Reply