Kamptråd: Bodø/Glimt-Sogndal søndag 13. mars klokken 18.00

Moderators: Sulliken, Larsen

User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Sogndal søndag 13. mars klokken 18.00

Post by FSHelgeland »

Sloss mot de på deres premisser i stedet for å løpe de i senk? Vi får håpe at det kommer bytter som gjør vei i vellinga hvis Wiig ikke leverer.
Tippeliga 2015
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10717
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Sogndal søndag 13. mars klokken 18.00

Post by liverglimt »

Stengt til etter kamp.
@liverglimt
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Sogndal søndag 13. mars klokken 18.00

Post by Garrincha »

:glimt Herlig! Godt å registrere at de nye klarer seg veldig bra. Artig med Jonassen som matchvinner.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10717
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Sogndal søndag 13. mars klokken 18.00

Post by liverglimt »

Nå er kamptråden åpnet.

Gratulerer alle sammen med 3 poeng. Hærlig kamp i mars.
@liverglimt
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2821
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 432 times
Been thanked: 148 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Sogndal søndag 13. mars klokken 18.00

Post by Gvandreassen »

Tippa jo scoring fra Jonassen... :D Herlig at han får sitt første TL-mål. Fikk ikke fulgt matchen noe særlig, men jævlig deilig at vi tar den to null. Gleder meg til å se målene! Litt synd med så få folk på Aspmyra som tekstoppdateringen antydet. Kan dog ikke klandre folk.
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
Venstresidevariabel
Posts: 174
Joined: Mon May 11, 2015 9:17 am
Location: Bergen

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Sogndal søndag 13. mars klokken 18.00

Post by Venstresidevariabel »

Erik Bakke mente de var det beste laget utpå banen, men at Glimt ligger bak og kontrer som vanlig. Høres veldig hakk i plata ut
FØRR EVIG!
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10717
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Sogndal søndag 13. mars klokken 18.00

Post by liverglimt »

Eirik Bakke har ikke sett samme kamp som oss. Bare de siste minuttene han har fått med seg.
@liverglimt
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2821
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 432 times
Been thanked: 148 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Sogndal søndag 13. mars klokken 18.00

Post by Gvandreassen »

Eirik Bakke er vel kjent for å være en...ja.
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Sogndal søndag 13. mars klokken 18.00

Post by Cheese Smirnoff »

Eirik Bakke og Sogndal kommer til å slite i år.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Sogndal søndag 13. mars klokken 18.00

Post by FSHelgeland »

Herlig med 3 fine poeng, en praktscoring av Jevtovic. Han viser vel hvorfor han burde startet, har flere gode involveringer og slår gode innlegg. Trond burde absolutt ha scoret på headingen etter en skikkelig flott innlegg. Normann er god, og jeg synes Babenko leverer. Bakerst dere, der har vi en skikkelig matchvinner. Redningen han har mens det fortsatt er 1-0 er jo virkelig klasse over, og han tar jo også returen selv om det ble blåst for offside. Hadde ikke Haldorsson tatt den så hadde vi sannsynligvis ikke vunnet kampen. Så i mine øyne er Hannes Haldorsson matchvinner.
Tippeliga 2015
Venstresidevariabel
Posts: 174
Joined: Mon May 11, 2015 9:17 am
Location: Bergen

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Sogndal søndag 13. mars klokken 18.00

Post by Venstresidevariabel »

Hvis du mener det "kun var uflaks, vi kunne ha vunnet" når du taper relativt fortjent 2-0 blir sesongen lang ja
FØRR EVIG!
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Sogndal søndag 13. mars klokken 18.00

Post by Cheese Smirnoff »

*Halldorsson

Haldorsen er (heldigvis?) ikke i Glimt lengre.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Sogndal søndag 13. mars klokken 18.00

Post by gavharr »

Med Thomas i mål hadde vi ikke hatt clean sheet i dag...
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2821
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 432 times
Been thanked: 148 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Sogndal søndag 13. mars klokken 18.00

Post by Gvandreassen »

Står fortsatt på at Sogndal rykker ned i år. Så ikke kampen, men tror de blir alt for svake. Tror heller ikke Eirik Bakke har selvinnsikten til å lykkes.
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
Venstresidevariabel
Posts: 174
Joined: Mon May 11, 2015 9:17 am
Location: Bergen

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Sogndal søndag 13. mars klokken 18.00

Post by Venstresidevariabel »

"Så i mine øyne er Hannes Haldorsson matchvinner"

Han viste mye trygghet og klasse i dag ja, absolutt en matchvinner
FØRR EVIG!
Venstresidevariabel
Posts: 174
Joined: Mon May 11, 2015 9:17 am
Location: Bergen

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Sogndal søndag 13. mars klokken 18.00

Post by Venstresidevariabel »

Gvandreassen wrote:Står fortsatt på at Sogndal rykker ned i år. Så ikke kampen, men tror de blir alt for svake. Tror heller ikke Eirik Bakke har selvinnsikten til å lykkes.

Som Mjøndalen i fjor har Sogndal mange spillere som ikke har spilt Tippeliga før. Det blir ofte for tøft, og Obos i fjor var rekordsvak
FØRR EVIG!
User avatar
Mr Bean
Posts: 2708
Joined: Thu Mar 27, 2008 8:45 am
Location: Sortland
Has thanked: 85 times
Been thanked: 35 times
Contact:

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Sogndal søndag 13. mars klokken 18.00

Post by Mr Bean »

Gratulerer til oss alle med tre poeng og pangstart i årets tippeliga .. :hedre
GLIS og STOLT av det

YNWA
'If you are first you are first. If you are second you are nothing.'
Bill Shankley :LFC 💙💛
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Sogndal søndag 13. mars klokken 18.00

Post by Knuta »

Genistrek å hente Islendingen. Hvilken keeper. Helt fantastisk. Endelig en matchvinner i mål.
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2821
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 432 times
Been thanked: 148 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Sogndal søndag 13. mars klokken 18.00

Post by Gvandreassen »

Ble han utfordret mye? Fikk ikke et så godt innblikk av tekstoppdateringene.
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
User avatar
helsvhe
Posts: 1498
Joined: Sat Aug 15, 2009 6:08 pm
Location: Oslo
Has thanked: 326 times
Been thanked: 81 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Sogndal søndag 13. mars klokken 18.00

Post by helsvhe »

Det var veldig bra kamp, selv om vi hadde perioder da Sogndal fikk vær mye på vår banehalvdel.
Utrolig fine mål og mye bra kjemping, og Normann kommer til å få en fantastisk sesong.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Sogndal søndag 13. mars klokken 18.00

Post by Kesseboy »

Halldorson hadde vel fire-fem kvalifiserte redninger, og var definitivt en stor del av seieren i dag. Virker veldig solid.

Forstår vel Bakke litt, men det var ingenting ved Sogndal som ropte solid i dag. Det forteller også at vi ikke bør bli for høye på oss sjøl, for det var meget mulig et av bunnlaga vi slo, men fort kunne gitt vekk poeng mot.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Sogndal søndag 13. mars klokken 18.00

Post by mortsto »

Deilig med tre poeng, selv om det var hjemme mot en nyopprykka dumpekandidat. Litt skuff at de inviteres inn i kampen etter spilte timen, og jeg så for meg at det hele kunne endt 1-1, men absolutt en fortjent seier. Det ser ut som om vi har truffet godt på nykommerne, og jeg regner med Jevtovic starter neste kamp. :glimt :skål
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Sogndal søndag 13. mars klokken 18.00

Post by Cheese Smirnoff »

Jeg syns Bjørkan og Mangersnes hadde en fornuftig kampplan. Første omgang ble en muskelkamp mot et Sogndal-lag som var gira på å spille Tippeliga-fotball, og jeg syns Wiig gjorde en god figur som target-man og duellspiller. Hvorvidt Azemi bør spille kant eller om Jetovic bør ha plassen fast er jeg litt usikker på, jeg syns Azemi kommer til sin rett sentralt og bør derfor brukes der eller vente på benken. Men når Glimt får scoringen på et perfekt tidspunkt i kampen er det strålende å kunne legge om og begynne å spille Glimt-fotball.

Forøvrig ble jeg skikkelig imponert over Mathias Normann som tar Tippeliga-debuten på strak arm. Dette er en energisk og duellsterk versjon av Runar Berg. Pasningene, teknikken og duellstyrken er imponerende. Dette blir en midtbane-elegant for Glimt!
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Sogndal søndag 13. mars klokken 18.00

Post by RaymondEngmark »

Best case scenario dette i forhold til hva jeg hadde sett for meg. Glimt ser helt annerledes ut enn i treningskampene (i positiv forstand), og beviser at Aasmund faktisk har kontroll når han sier han ikke var bekymret etter prestasjonene i treningskampene. Spesielt det at vi er mye mer kynisk i det defensive arbeidet er godt å se. Babenko har fått luket bort omtrent alt av feil, og har et arbeidsområde som er det dobbelte av de vi har hatt i den posisjonen tidligere. Også er det interessant hvordan vi løser oppgaven med å møte et duellsterkt lag, får inn Azemi og Wiig samtidig på banen for økt luftstyrke på defensiv dødball, og stopperne organiserer seg fint flik at de får ta alle duellene inne i boks. Det var en farlig situasjon på stuss fra corner, ellers ryddet dem opp bedre enn i fjor syntes jeg.

Også er det deilig å se hvordan de forskjellige spillerne fremstår. Haldorsson gjør et par redninger jeg er redd for ville gått inn med Thomas. Helt perfekt at de to får utvikle seg sammen i et lite halvår. Jacobsen viser hvor solid han kan være. Moe og Bjørnbak overlater i stor grad det oppbyggende spillet til andre og gir juling, og det fungerer. Jonassen er virkelig god igjennom hele kampen! Ser ut som han har 10 års erfaring i tippeligaen, tror det kan være årets scoop i tippeligaen. Furebotn jobber som vanlig og har i tillegg selvtilliten til å kjøre noen detaljer. Babenko er -akkurat- som han bør være i dag. Om dere andre ikke la merke til det, se hvor ofte han et spillbar 20-40 meter i fra motstanderens mål. Skjedde nærmest aldri med Chatto eller Berg. Normann viser at han har det som skal til i tippeligaen. Har noen skikkelig telefonkiosksituasjoner som han kommer ut av! Legg også merke til den ene pasningen til mot Jevtovic, den har vi ikke sett siden Runar! Azemi fortsetter der han slapp i fjor, det eneste som skuffer er at han ikke får ballen i målet, for han må vi få i gang. Wiig er ikke veldig god, men hever seg likevel betraktelig og gjør jobben han er satt til. Den som kanskje skuffer mest i forhold til hva jeg forventer er Trond. Hvorfor han ikke sender ballen tvers over feltet til Azemi som står på blankt mål i stede for å skyte selv .... reprisen viser jo også at han ser opp to ganger. Og det var jo Trond tydelig på før kampen at man skulle gjøre. Innbytterne kommer også kjapt inn i kampen og det er moro at Jevtovic får den der opplevelsen. Den er viktig og avgjørende tror jeg. Og tror ikke det er tilfeldig at det kommer etter han har gått innover i banen, selv om han også slo et nydelig legg til Trond (som Trond selvfølgelig skal sende i den retningen keeperen kommer i fra)

Skal jo ikke ta helt av etter en kamp mot Sogndal som ikke yter allverden. Men i dag får jo faktisk Aasmund vist stort sett alt han har pratet om i preseason. Enda et nytt lag, så om de gode opplevelsene fortsetter noen kamper nå, så kan Glimt bli en stor overraskelse. Såklart kan man tryne i neste kamp, men det gir meg ro at alt Aasmund har kommunisert så langt stemmer :glimt
Kristatistisk
User avatar
Crazy horse
Posts: 8282
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 148 times
Been thanked: 229 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Sogndal søndag 13. mars klokken 18.00

Post by Crazy horse »

Jeg ble plutselig mye større optimist foran resten av sesongen. Det hadde liksom vært så typisk at vi hadde tryna i denne kampen, men i stedet så vinner vi komfortabelt mot Sogndal. Kanskje har vi et litt bedre lag enn jeg har trodd? Jeg har jo tippa dem på 7. plass på tabelltipset, men det føltes i overkant optimistisk.
Fotball er nesten alltid morsomt
Post Reply