Kamptråd: Bodø/Glimt-Sogndal søndag 13. mars klokken 18.00

Moderators: Sulliken, Larsen

User avatar
Crazy horse
Posts: 8282
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 148 times
Been thanked: 229 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Sogndal søndag 13. mars klokken 18.00

Post by Crazy horse »

Første gang siden 2008 at vi har vunnet en åpningskamp i tippeligaen. Og før det må vi helt tilbake til 1996 for å finne en seier. Og før det igjen må vi helt tilbake til 1977. På våre 22 sesonger i øverste divisjon har vi altså bare vunnet fire åpningskamper!
i 1977 ble vi nr. 2.
I 1996 nr. 10
I 2008 nr. 4.
Fotball er nesten alltid morsomt
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Sogndal søndag 13. mars klokken 18.00

Post by FSHelgeland »

Tippeliga 2015
ingen87
Posts: 7042
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Sogndal søndag 13. mars klokken 18.00

Post by ingen87 »

Ble en lang tur hjem fra kamp.. Stengt tunnel utenfor Rognan og får ikke slippe igjennom før klokka 23. Men gud bedre det er verdt det!! :D
Førr Evig!
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10717
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Sogndal søndag 13. mars klokken 18.00

Post by liverglimt »

Bare snu og ta deg en burger på fausk. :D
@liverglimt
ingen87
Posts: 7042
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Sogndal søndag 13. mars klokken 18.00

Post by ingen87 »

Tja, kunne gjort det.. Men masse morsomt lesestoff om Glimt så klarer meg bare fint :)
Førr Evig!
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Sogndal søndag 13. mars klokken 18.00

Post by G-s-enz »

Deilig seier,ok gjennomført kamp. Vi er akkurat gode nok i dag,bør ha mye mer å gå på offensivt. Jonassen var fantastisk,som sagt på twitter,den beste debuten av en Glimtspiller som jeg kan huske.

Ellers så var Wiig brukbar den tida han spilte,men synes vi ble farligere når Azemi var på topp. Kan være greit å bytte litt sånn i utgangspunktet.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 732 times
Contact:

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Sogndal søndag 13. mars klokken 18.00

Post by Sulliken »

dagobert wrote:Jevtovic har vel ikke levert, så det er vel greit at han ikke
Starter...
Stygt av meg som moderator å sitere ting i hytt og pine, men jeg MÅ sitere dette innlegget i sin helhet. :twisted:

Han leverte i allefall som innbytter! Sogndalbacken så ikke hva som skjedde da Jevtovic kom inn. Et utrolig bra innhopp, som ble kronet med noe som MÅ være rundens mål. Det var et internasjonalt snitt over det angrepet/avslutningen der.

Edit: Skrivefeil
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Sogndal søndag 13. mars klokken 18.00

Post by Masinga »

Så ikke hele kampen i sammenheng. Ble forstyrret av middagslaging...

I utgangspunktet var ikke dette "a walk in the park". Sogndal er et nyopprykket lag og nyopprykkete lag gir alt i åpningskampen (jfr. Sandefjord og Mjøndalen i fjor). Dessuten er Sogndal vant til kampen om tilværelsen og ikke ukjent med duellspill. Sist, men ikke minst, blir Glimt betraktet som et bunnlag. Jeg er sikker på Sogndal så kampen i Bodø som en mulighet for å ta bortepoeng. Tror ikke de hadde nevneverdig respekt for Glimt.

Derfor skal vi være meget fornøyd med 2-0 hjemme på Aspmyra.

Jeg var overrasket over startoppstillingen. Wiig som spiss og Azemi tilbake på høyresiden. Mulig Bjørkan tenkte på luftstyrke? Dessuten gikk Halldorsson rett inn som målvakt. Det er mer forståelig. Kanskje vil Bjørkan fortsette med å komponere litt uventete oppstillinger slik at ikke alt blir forutsigelig?

Det er mange nye i år. Stort sett gjorde de sine saker bra, særlig Jonassen og Normann. Den venstresiden kommer til å bli en hit i år når Trond Olsen finner formen! Babenko var ganske usynlig. Islendingen i mål var veldig trygg! Jevtovic hadde et godt innhopp og et spektakulært mål. Wiig var ikke mer enn forventet.

Glimt hadde plenty av sjanser. Sogndal produserte lite. Litt irriterende at de fikk lov til å spille ball i lange perioder i sirkelen utenfor Glimts 16-meter. Når ballen ble slått inn var Moe og Bjørnbak der.

Av ledertyper virker Trond Olsen, Moe og kaptein Jacobsen de vi må stole mest på i vårkampene. Man of the match var Jonassen.

Alt i alt en meget godkjent kamp av Glimt. Glimt har alle muligheter for å overraske ekspertene!
Masinga
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Sogndal søndag 13. mars klokken 18.00

Post by MhepA »

Drar fram noe jeg gikk bort fra forrige sesong, men har savnet:

MhepA's Superbørs

10 = Historisk
9 = Eksepsjonell
8 = Storspill
7 = Markant
6 = Bra
5 = Godkjent
4 = Middelmådig
3 = Dårlig
2 = Svært dårlig
1 = Pinlig



Halldorsson - 6
Jacobsen - 5
Moe - 5
Bjørnbak - 5
Jonassen - 7
Normann - 6
Babenko - 4
Furebotn - 5
Azemi - 5
Wiig - 4
Olsen - 5
Jevtovic - 6

Sum12: 63
Snittet: 5,25

Noe som kvalifiseres til en GODKJENT kamp. :)
Last edited by MhepA on Mon Mar 14, 2016 12:10 am, edited 1 time in total.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
User avatar
Vix
Posts: 744
Joined: Thu Aug 20, 2015 9:48 am
Location: Vigevano
Has thanked: 121 times
Been thanked: 119 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Sogndal søndag 13. mars klokken 18.00

Post by Vix »

Pga familiekomplikasjoner fikk jeg bare sett 2.omg og bare siste halvtimen sammenhengende, men inntrykkene fra det lille jeg så: Haldorsson og Jonassen bunnsolide, Normann imponerende og en Jevtovic som faktisk kan fungere som glimtving fra første stund.

Vet ikke om dere har sett noen børser der ute (AN+?) eller det er sånt man snakker om i kamptråder men jeg ser at altomfotball.no vurderer Jonassen og Normann til 7, Azemi, Haldorsson og Jevtovic til 6, Wiig til 4, resten til 5. En gledelig børs om den gjenspeiler virkeligheten, siden det er snakk om nykommere + Azemi i to roller, altså usikkerhetsmomenter før sesongstart. Og at ingen er dårlig.
User avatar
Vix
Posts: 744
Joined: Thu Aug 20, 2015 9:48 am
Location: Vigevano
Has thanked: 121 times
Been thanked: 119 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Sogndal søndag 13. mars klokken 18.00

Post by Vix »

Bra innsats, MhepA, men tror snittet er feil. Jeg regnet ut totalen til 12 spillere hos altomfotball og fikk 67, som gir snittet 5,58.
ingen87
Posts: 7042
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Sogndal søndag 13. mars klokken 18.00

Post by ingen87 »

Langt på veg enig, men synes ikke Babenko fortjener en 4. Han var langt bedre enn Wiig og i mine øyne bedre enn Olsen og.
Førr Evig!
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2821
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 432 times
Been thanked: 148 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Sogndal søndag 13. mars klokken 18.00

Post by Gvandreassen »

Nå har jeg sett sammendraget, og gutter og jenter; Jeg gliser fra øre til øre :D Fantastiske bilder av samtlige. Savnet av Badou viskes stadig ut, spesielt når jeg ser Normann. Og gleden Jevtovic viste leder meg til å tenke at han kanskje kunne blitt Glimtspiller permanent. Herlig dette, gleder meg til neste runde!
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Sogndal søndag 13. mars klokken 18.00

Post by RaymondEngmark »

Masinga wrote:Babenko var ganske usynlig.
Og DET er en kvalitetsstempel i den posisjonen.

Min man of the match : Haldorsson. Jonassen er god, men så god som han var, så tror jeg faktisk Haldorsson sitt bidrag var viktigere.
Kristatistisk
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Sogndal søndag 13. mars klokken 18.00

Post by Boombadila »

På champs ble det konkludert med forsiktig optimisme, inntil rapportene kom om at Glimtforum.net var positive. Da ble vi brått skeptiske.
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 732 times
Contact:

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Sogndal søndag 13. mars klokken 18.00

Post by Sulliken »

Venstresidevariabel wrote:
Gvandreassen wrote:Står fortsatt på at Sogndal rykker ned i år. Så ikke kampen, men tror de blir alt for svake. Tror heller ikke Eirik Bakke har selvinnsikten til å lykkes.
Som Mjøndalen i fjor har Sogndal mange spillere som ikke har spilt Tippeliga før. Det blir ofte for tøft, og Obos i fjor var rekordsvak
Ok. Nå pælmer jeg steiner rundt om kring meg i glasshuset MTP siteringsregler. Men føler det er nødvendig i dette tilfellet.

Jeg vil bare minne om at vi også har mange spillere som ikke har spilt TL før, og at både SIL og oss har noen rutinerte spillere i stallen som kan bety vinn eller forsvinn.

Vår ene "fordel" foran SIL i dag er at vi er mer obs på egne feil og (som jeg så det), er raskere å rette dem opp, og raskere til å utnytte motstanderens feil. 2-0 angrepet er et fint eksempel på det siste. Men det blir nok SIL flinkere med når TLtempoet blir mer naturlig for dem.

Vår fordel nr 2 VS Sogndal er uten tvil treneren.
Åssa framstår som han er full av energi med en stå på vilje (selv om han prøver å skjule det på tv, så skinner det igjennom), og virker oppriktig giret på å få trene Glimt.

Bakke virker som vanlig litt negativ og sutrete, og presterer å lire av seg at han syns SIL var best og Glimt KUN spilte på kontringer og at det var et ufortjent tap. Joda SIL hadde mye ball til tider, men de skapte ikke mer enn Glimt. Å trille ball uten å skape sjangser er ikke å være best!

For hans eget lag skyld håper jeg på at han fokuserer på helt andre ting i garderoben etter kamp, hvis ikke lurer han seg selv og spillerne sine. Og når spillerne gjennomskuer det...... Da går det slik som Terje Tysland sang om en gang i tiden..

TIL, til sammenligning viste mye mer styrke og fandenivoldskhet da de kjempet seg tilbake mot Molde etter å fått en i trynet etter 32ish sek. Stygt å si det, men det TIL jeg så i dag rykker aldri i verden ned. SIL så mer ut som dumpekandidat. Men hvis komiske (Ali) Bakke tar en realitycheck, så er det vel håp for dem og.
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Sogndal søndag 13. mars klokken 18.00

Post by RaymondEngmark »

Sogndal tapte jo kampen på to kontringer. De hadde ballen nærmere 60% og mente de burde ha vunnet. Det forteller oss egentlig bare at Sogndal gikk rett i baret. De kommer som nyopprykket lag til TL, første kamp og på bortebane - også velger dem å styre kampen og la Glimt kjøre kontringer. Ok da :)

Hyggelig om flere undervurderer Glimt, for slike kampbilder blir det mye poeng av. Sogndal spiller jo hele tiden mot et ekstremt etablert Glimt-forsvar, men 2-0 er et veldig rettferdig resultat. Bjørnbak og Moe stanger unna så og si alt av innlegg som kommer i boksen. Bakke har ikke gjort leksa si, og jeg er neimen ikke sikker på at han er fotballsmart nok til å være tippeligatrener.

Treningskampen mot LSK kunne fort hatt samme kampbildet, men der var LSK bedre forberedt og lot oss smake egen medisin.
Kristatistisk
Glenn P
Posts: 2816
Joined: Wed May 21, 2008 12:51 pm
Location: Oslo
Has thanked: 28 times
Been thanked: 207 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Sogndal søndag 13. mars klokken 18.00

Post by Glenn P »

Var det ikke en corner Glimt scorte på? Var vel ETTER en kontring, men læll ;)

Godt å lese igjennom forumet etter å ha vært i Holmenkollen fra morgen til kvelds, kunne ikke toppet dagen bedre enn med TOP OF THE LEAGUE!
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Sogndal søndag 13. mars klokken 18.00

Post by FSHelgeland »

Hvor har du 60% fra Raymond, har Ikke sjekket selv, men vi hadde I alle fall 51 til pause
Tippeliga 2015
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Sogndal søndag 13. mars klokken 18.00

Post by RaymondEngmark »

Nærmere 60. Men sjekket igjen nå, det var 56.5 % - likevel høyt som tapende bortelag. VG sine stats.
Kristatistisk
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1078 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Sogndal søndag 13. mars klokken 18.00

Post by Kesseboy »

Det kan bemerkes to ting. Det ene er, som Raymond sier - de fleste lagene som lykkes på Aspmyra legger seg djupt og frustrerer Glimt.

Det andre er at Glimt, også under Bjørkan, er veldig direkte. Da får man en kunstig lav ballbesittelsesprosent og tilhørende lav prosentandel fullførte pasninger.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Sogndal søndag 13. mars klokken 18.00

Post by Trapattoni »

For meg var det aller mest positive å se en Glimt-keeper som oser av trygget. Hele tiden.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Sogndal søndag 13. mars klokken 18.00

Post by bjornage »

Ble litt bekymret da vi åpnet kampen med å la stopperne slå langt til Wiig og Azemi uten at det førte noen vei, men etter hvert spilte vi mer langs bakken og fikk se noen skikkelig lekre kombinasjoner og angrep. Normann og Babenko skuffet ikke, veldig spennende typer. Jonassen virket solid som bare det og da vi satt inn Jevtovic hadde vi et angrep med masse trøkk og fart. Lover godt for resten av sesongen. Syns vi slapp Sogndal for lett til ved flere anledninger, men heldigvis har det som virker som særdeles trygg keeper. Det er lett å være kritisk til Wiig men han fikk en litt utakknemlig jobb alene mot to sterke stoppere. Han vil nok komme mer til sin rett i kamper vi blir liggende enda lavere, uten at jeg helt ser han som en stor målscorer. Neste match starter han nok på benken, og jeg ser frem til å se Olsen, Azemi og Jevtovic kjøre i gang kontringstoget mot Lillestrøm.
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Sogndal søndag 13. mars klokken 18.00

Post by Knuta »

Tror Sogndal ikke er så dårlige så mange vil ha det til, de har sterke fysiske spillere og flere med god kvalitet. Jeg tror Sogndal passerer både Start, Haugesund og Sarpsborg i år. Eller så må jeg si at TIL overrasket meg i går.
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Sogndal søndag 13. mars klokken 18.00

Post by G-s-enz »

Kesseboy wrote:Det kan bemerkes to ting. Det ene er, som Raymond sier - de fleste lagene som lykkes på Aspmyra legger seg djupt og frustrerer Glimt.

Det andre er at Glimt, også under Bjørkan, er veldig direkte. Da får man en kunstig lav ballbesittelsesprosent og tilhørende lav prosentandel fullførte pasninger.
Ala Leicester i år,har kun hadd mest ball i 3-4 kamper. Uten sammenligning forøvrig :)
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
Post Reply