Kamptråd: LSK-Bodø/Glimt søndag 20. mars klokken 18.00

Moderators: Sulliken, Larsen

User avatar
Gvandreassen
Posts: 2821
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 432 times
Been thanked: 148 times

Re: Kamptråd: LSK-Bodø/Glimt søndag 20. mars klokken 18.00

Post by Gvandreassen »

Enig rundt Karlsen, viser en god figur!
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
Knuta
Posts: 10029
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Kamptråd: LSK-Bodø/Glimt søndag 20. mars klokken 18.00

Post by Knuta »

Edvardsen var bra, men laget falt litt sammen da TJ måtte ut. Han er virkelig sjef på laget nå synes jeg.
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Kamptråd: LSK-Bodø/Glimt søndag 20. mars klokken 18.00

Post by Larsson »

Jeg synes Edvardsen var den eneste av innbytterne som ikke leverte varene. Klarte ikke treffe medspillerne og hadde dårlige server da anledningene kom. Wiig kjemper som en bamse mot LSK-forsvarerne, vinner mange dueller og burde kanskje startet denne kampen. Klarer å holde på ballen den siste halvtimen og er mye av årsaken til at det blir med det ene målet for LSK. Trondzki og Azemi er dessverre tom for krefter når kampuret viser 75 - litt flere matcher, så holder de lengre. Karlsen gjør en kanonjobb når han kommer inn: holder ballen i laget og gjør det meste enkelt - akkurat det man trenger når man forsøker å ri inn en 1-0-ledelse.

Kan bli mange bortepoeng utover våren. Bare å glede seg til fortsettelsen med denne gjengen!
User avatar
Crazy horse
Posts: 8282
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 148 times
Been thanked: 229 times

Re: Kamptråd: LSK-Bodø/Glimt søndag 20. mars klokken 18.00

Post by Crazy horse »

Jeg er så langt ut i sesongen mer enn fornøyd med det jeg har sett av laget (har sett begge kampene). Vi har fått en meget god start på sesongen. I fjor hadde vi 2 p. etter de åtte første kampene.
Fotball er nesten alltid morsomt
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Kamptråd: LSK-Bodø/Glimt søndag 20. mars klokken 18.00

Post by RaymondEngmark »

"Så" kampen på 4-4-2 og Fotballextra. Over eteren hørtes det veldig ut som Glimt la seg veldig bakpå etter 0-1 måler. For mye? En ting er å vente på kontringene, men det virket som de ble for kompakte bak. Haldorsson må ha hatt mange involveringer, for han ble nevnt i ett på radioen. Uansett er jeg fornøyd med ett poeng her. Kanskje ikke fult så fornøyd at det virker som om vi lot LSK ta over kampen i stede for å få den inn i vårt spor.

Men Trond bekymrer meg. Jeg sa det tidligere, jeg liker ikke helt den forklaringen om at vi ikke skal bekymre oss over ringrever som ikke gjør det så bra i treningskamper. Skulle dem da ikke fungere helt plutselig, så må man bruke begynnelsen av sesongen til å få disse spillerne i gang. Og det ser ut til å være tilfellet med Trond. Mange større navn enn Trond Olsen har bommet på slike sjanser, men måten han sleiver på.... Nei, det burde vært 2-0!

Med Glimt sin flaks så kommer vel Jevtorobben til å få sitt store gjennomgrudd, og det finns ingen opsjon.
Kristatistisk
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Kamptråd: LSK-Bodø/Glimt søndag 20. mars klokken 18.00

Post by Larsson »

Flaks? Der er det kun snakk om dyktighet/ikke dyktighet. Som med Sørloth i fjor - Glimt har kun seg selv å takke.
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Kamptråd: LSK-Bodø/Glimt søndag 20. mars klokken 18.00

Post by Novi »

Trond er ikke skrudd på ennå, og det er kjipt å se. Positivt at han jager på og kommer seg i slike sjanser, men det skal settes.

Om Jevtovic spiller som Robben og bidrar til knallscoringer hver kamp er det selvsagt helt knall! Eller skal vi låne spillere og sette dem på benken, slik at vi ved endt låneperiode kan si "der ser dere, fint at vi ikke har noen kontrakt på'n"? Jevtovic hadde etter sigende tilbud fra flere andre klubber som betaler mer, men valgte Glimt for å få spilletid i en mindre klubb. Det får han, mot at han bidrar med mål og angrepskraft. Vinn-vinn, altså.
Una mas cerveza.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Kamptråd: LSK-Bodø/Glimt søndag 20. mars klokken 18.00

Post by bjornage »

Syns vi var overraskende gode. Åssa har en forfriskende offensiv holdning som smitter over til laget. Ble litt vel baktunge de siste 20, så fikk vel som fortjent når vi ikke klarer å utnytte overgangene bedre. Med litt bedre uttelling hadde vi vunnet denne. Noen av angrepene våre var direkte deilige å se på. Når Babenko og Normann spiller en-touch gjennom LSKs midtbane går det alvorlig fort unna. Når de personlige feilene lukes ut kan vi bite godt fra oss mot de fleste. Et av de mest positive Glimtlagene på noen år dette.
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Kamptråd: LSK-Bodø/Glimt søndag 20. mars klokken 18.00

Post by Novi »

Absolutt enig. Nå har det bare vært spilt 2 kamper, men laget ser mer sammensatt og "happy" ut. Og Åssa sier ikke så mange bedre ting enn JHH, men han er som du sier langt mer offensiv enn JHH. Man må ikke dra lange fraser ut av ham, og han tør legge press på seg selv og spillerne. Liker at han møter til intervju etter kamp med litt mer "pondus" og rak rygg. Der var JHH irriterende treig og "bamsekorslig" - ikke det man nødvendigvis vil se i en trener.
Una mas cerveza.
Knuta
Posts: 10029
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Kamptråd: LSK-Bodø/Glimt søndag 20. mars klokken 18.00

Post by Knuta »

Jeg bekymrer meg over at Wiik på en eller annen måte har fått 'lovnad' om å spille i hver kamp. Signeringen av Wiik og bruken av Wiik hindrer at flere unggutter får prøve seg. Jeg synes at Arne Hansen burde kommet inn når Jevtovich ble tatt av banen. Det er det eneste jeg har å utsette på Bjørkan er nettopp dette. Ellers så er det veldig bra. Tok opp kampen i går. Har sett deler av den i reprise, og det som slår meg er at TJ og Moe spilte aldeles utmerket. Raidet til Moe der han tilslutt spiller fri Trond for åpent mål er det klasse over. TJ var fantastisk i går og laget falt litt sammen da han måtte ut med skade.
ballack1981
Posts: 43
Joined: Mon Jun 29, 2015 10:48 am

Re: Kamptråd: LSK-Bodø/Glimt søndag 20. mars klokken 18.00

Post by ballack1981 »

Jeg er også mektig imponert over det Glimt har vist så langt. Altså vi står med fire poeng etter to kamper. Burde helt klart hatt full pott. Mange mente vel at alle skal slå Sogndal hjemme i en serieåpning. I går viste Sogndal at de absolutt kan spille fotball og var langt bedre enn bunnlaget Enga! Poeng på Åråsen bonus ja, men måten vi fremstod på tidvis var meget solid.

Jg mener også vi taper poenget på tidligere bytter grunnet skader. Jacobsen var enorm sammen med Moe. Ville gitt Jacobsen bb og 8. Kjipt at han må gi seg. Synes også Karlsen viser bra innsats og tæl når han kommer inn. Samtidig må vi huske på at det er ikke uvanlig at hjemmelaget presser bra på slutten. De klarte å spille Glimt veldig lave utover i omgangen. Nei, dette Glimt-laget rykker aldri i verden ned. SOLIDITET over hele linja. Fantastisk keeper vi har fått oss. Babenko og Jetovic får vi se mer av.

Lurer litt på hvem som skal spille for Babenko når han får er ute med karantene.....
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Kamptråd: LSK-Bodø/Glimt søndag 20. mars klokken 18.00

Post by Cheese Smirnoff »

Å sette innpå Wiig var en lur ting å gjøre slik kampbildet var. De fleste spillerne hadde fryktelig tunge bein pga dårlig gressmatte, og Wiig kom inn og vant flere hodedueller og ga velfortjent juling til LSKs forsvar. Jeg tror han kan vise seg å bli en bra spiller å ha i bakhånd i år.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Kamptråd: LSK-Bodø/Glimt søndag 20. mars klokken 18.00

Post by Trapattoni »

Knuta wrote:Jeg bekymrer meg over at Wiik på en eller annen måte har fått 'lovnad' om å spille i hver kamp.
Har han det?
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Kamptråd: LSK-Bodø/Glimt søndag 20. mars klokken 18.00

Post by G-s-enz »

Wiig var bra når han kom inn,tok vekk litt av trykket til LSK. Karlsen var også veldig bra når han kom inn. Om noe så slet Edvardsen med både plassering og avleveringer,selv om det kom seg litt etterhvert.

Vi skal forøvrig være jævla forsiktig med å bastant si at vi er for gode til å rykke ned. Dette er Glimt,vi var helt horribel i starten i fjor og spilte oss stort opp. Det er ikke umulig at det kan slå motsatt vei i år :)
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
Shredd
Posts: 1579
Joined: Wed Mar 26, 2008 3:51 pm

Re: Kamptråd: LSK-Bodø/Glimt søndag 20. mars klokken 18.00

Post by Shredd »

Edvardsen fikk litt for lite hjelp+ at han sleit veldig med farta til LSK spillerne. Ofkir som kom inn var veldig frisk for LSK. Men også Kind Mikalsen var veldig offensiv der en periode og Jevtovic var mektig sliten han også, klarte ikke å følge Kind Mikalsen mange ganger utover i 2. omgang. Selv Furebotn sleit med å henge med der en periode. Ble faktisk litt bedre når Azemi ble ving, han gir jernet begge veier uansett hvor sliten han er.
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Re: Kamptråd: LSK-Bodø/Glimt søndag 20. mars klokken 18.00

Post by Masinga »

Er det noen andre enn Edvardsen som kan bekle høyreback når TJ byttes ut? Synes det er mer naturlig at Edvardsen byttes med Jevtovic når han blir sliten.
Masinga
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Kamptråd: LSK-Bodø/Glimt søndag 20. mars klokken 18.00

Post by Trapattoni »

Saltnes har vært innom høyeback. Om det er en optimal løsning, det kan sikkert diskuteres. Evt. Saltnes inn som stopper med Moe som høyreback. Muligheter finnes, men tviler på om de er særlig bedre enn gårsdagens løsning.
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Re: Kamptråd: LSK-Bodø/Glimt søndag 20. mars klokken 18.00

Post by Masinga »

Skjønner at Bjørkan vil ha en moderne backtype som er flink i det offensive på flanken (i den grad det passer i 4-3-3 systemet). Vi skal ikke dømme Edvardsen ut fra èn kamp. I likhet med mange andre, har han mye å gå på. De eneste som har vært stabilt god over to kamper er Halldorsson, Moe, Jacobsen, Bjørnbak og Jevtovic. Azemi skal ha for tre målgivende, men også han har mye å gå på.
Masinga
Playmaker
Posts: 890
Joined: Thu Sep 05, 2013 6:50 pm
Has thanked: 13 times
Been thanked: 22 times

Re: Kamptråd: LSK-Bodø/Glimt søndag 20. mars klokken 18.00

Post by Playmaker »

Babenko hadde et par pasninger i går som rett og slett var ekstreme. Den med yttersiden til Trond(?), hvor det ble blåst offside for eksempel. Få eller ingen gjør det samme i Tippeligaen. Selnæs er den siste jeg kommer på.
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Kamptråd: LSK-Bodø/Glimt søndag 20. mars klokken 18.00

Post by Trapattoni »

Yes, kan bli mye moro dersom Babenko får relasjonene til Olsen og Jevt til å sitte skikkelig. Sånne relasjoner kan vår trener ganske mye om...
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Kamptråd: LSK-Bodø/Glimt søndag 20. mars klokken 18.00

Post by FSHelgeland »

Babenko hadde to slike pasninger til Trond, i tillegg hadde han en ekstrem gjennomspilling av Azemi i andre omgang. Den ballen gikk mellom to LSK- spiller og det var trangt mellom der. Den måtte være millimeterpresis for å nå frem og det var den. Synd at Azemi ikke klarte gjøre noe ut av det. I tillegg så jobber Babenko godt begge veier, han er veldig bevegelig og har stor aksjonsradius. Han dirigerer også de øvrige. Litt tid nå med laget og litt tilvenning til norske dommere, så kommer han nok til å vise sin verdi for oss.
Tippeliga 2015
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Kamptråd: LSK-Bodø/Glimt søndag 20. mars klokken 18.00

Post by mortsto »

Knuta wrote:Jeg bekymrer meg over at Wiik på en eller annen måte har fått 'lovnad' om å spille i hver kamp.
Det høres usannsynlig ut at spiller har bedt om dette og at Bjørkan har gitt ham dette. Om en ikke vet dette sikkert, synes jeg man skal slutte å sette ut slike rykter. Vi hyller alle de andre taktiske grepene til Bjørkan, men å sette inn Wiig (med G ikke K) for å krige med normalt hardtkjempende lag som Sogndal og LSK skal liksom være på grunn av en sags hestehandel mellom spiller og trener? Det har jeg liten tro på. Det er bare å lese spillertråden til Wiig, så ser en at noen allerede fant seg en hakkekylling før et eneste minutt var spilt. Synd om det skal fortsette sånn.
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Kamptråd: LSK-Bodø/Glimt søndag 20. mars klokken 18.00

Post by Trapattoni »

Ifjor var det jo enkelte som antydet at Sørloth utelukkende fikk spilletid i Glimt grunnet press fra RBK. For min egen del putter jeg både den og påstanden om lovnadene til Wiig der de hører hjemme - i sekken som heter konspirasjonsteorier.
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Kamptråd: LSK-Bodø/Glimt søndag 20. mars klokken 18.00

Post by RaymondEngmark »

Ref Jevtovic, så var flaks sarkastisk ment. Nå vet jo ikke jeg hva som er avtalt i mellom klubbene, men Glimt burde absolutt sikre seg opsjoner på alle spillerne dem låner - om så en litt hårete opsjon, plutselig er dem verdt 20 millioner etter en sesong i Glimt, og opsjonen er på 4 mill. Vi kan jo ikke være misfornøyde heller om Jevtovic forsvinner etter en strålende sesong i Glimt, men klart det er en grunn til at bedrifter ikke ansetter overkvalifisert arbeidskraft. Det ønskelige er jo noe langsiktig.

Jeg er slettes ingen Wiig fan, men skjønner ikke at han kan kritiseres for det han har gjort siden seriestart. Åssa har kastet han innpå for å være en tanksenter som går i dueller, og det har han gjort. Vil også se mer av unge Arne, men vi har jo tillit til Åssa på så mange valg, da tenker jeg også at det er gode grunner til at Arne ikke spiller. Selv om jeg er veldig for å hive innpå de unge, knokkelkamper mot LSK og Sogndal er nok ikke plassen. Hjemme mot et Molde med offensive backer som Jevtovic først sliter ut derimot...
Kristatistisk
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Kamptråd: LSK-Bodø/Glimt søndag 20. mars klokken 18.00

Post by Cheese Smirnoff »

Wiig er her på en ettårs-kontrakt som kan bli hans siste i karrieren. Selvfølgelig har han ikke en spesialavtale. Men har man bestemt seg for at han er en dårlig signering tar det tid å snu fordommene. Jeg tror derimot at han er en billig og rutinert spiss-backup som kan forandre litt på kampbilder som ikke passer Glimts opprinnelige spillestil, igår var et godt eksempel. Bjørkan vet hva han gjør!
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
Post Reply