Daglig leder tråd: Frode Thomassen

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Daglig leder tråd: Frode Thomassen

Post by J I P »

Bli kjent med Kristin Fagerheim Hammervik som er medlem av kontrollkomiteen i Glimt.

Hun er intervjuet i Advokatbladet. Om vervet i Glimt så sier hun blant annet at det både byr på både glede og sorg.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Daglig leder tråd: Frode Thomassen

Post by J I P »

Senter for prestasjonsutvikling ble ingen suksess for Frode Thomassen men kanskje ble spiren for den fremtidige suksessen til Glimt da sådd?

https://www.an.no/et-havari-for-hymnen- ... -4-1640090
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Daglig leder tråd: Frode Thomassen

Post by J I P »

Hjelp! Glimt er invadert av folk fra Hadeland.
Niklas den andre heter Rune Larsen.

https://www.an.no/rune-er-siste-tilskud ... -4-1660410

Men æ mener nu at Glimt i tillegg bør ansette en IKT-lærling med fordypning i medieproduksjon.
https://www.vilbli.no/nb/nb/no/informas ... ogram/v.im
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Daglig leder tråd: Frode Thomassen

Post by J I P »

Flere spillere kan gå gratis
"Vi signerer lengre avtaler nå enn tidligere"

(+): https://bodonu.no/vi-signerer-lengre-av ... 1.11-15:11
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Daglig leder tråd: Frode Thomassen

Post by J I P »

*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Daglig leder tråd: Frode Thomassen

Post by G-s-enz »

Scoutingapparat 👏👏
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
Nordlys
Posts: 3367
Joined: Wed Feb 02, 2022 9:39 pm
Has thanked: 566 times
Been thanked: 645 times

Re: Daglig leder tråd: Frode Thomassen

Post by Nordlys »

Det er sikkert greit å etablere et nettverk av folk man kan diskutere spillere med/få innspill fra, men så mye mer enn at Aasmund og Hauge reiser rundt og kikker på superaktuelle spillere føler jeg ikke trengs. Da er det bedre å få inn noen som er meget dyktige på dataanalyse og som kan hjelpe Glimt til å bli enda bedre til å identifisere outliers på stats.

Wyscout har erstatta behovet for speidere per se.

Også veldig godt å høre at de jobber med styringsstrukturer og sårbarhet for utskiftning. Det å få til sømløse utskiftninger i nøkkelroller er nok det viktigste å treffe på for en fotballklubb som Glimt.
Forumets mest middelmådige ekspert.
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Daglig leder tråd: Frode Thomassen

Post by G-s-enz »

Der tror jeg dessverre du tar feil🤔 wyscout og statistikk supplerer, men du ser fortsatt veldig mye irl som du ikke gjør over pc. Er en grunn til at Stig Torbjørnsen ble headhunta videre i Sverige. Men du må ha rett person,akkurat det kan jo være tricky men laaaangt fra umulig.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
JHA
Posts: 950
Joined: Wed Jan 23, 2019 1:52 pm
Has thanked: 103 times
Been thanked: 141 times

Re: Daglig leder tråd: Frode Thomassen

Post by JHA »

Wyscout er genialt for å sile ut spillere som passer spillestilen, speidere er vel så viktig forn å sile ut personligheter som passer laget.

Sier neitakk til flere Skytte overganger, alt sa at han skulle bli en suksess, bortsett fra?
"It seemed like Solbakken was on a MotoGP bike and our defenders were on a bicycle"
User avatar
Nordlys
Posts: 3367
Joined: Wed Feb 02, 2022 9:39 pm
Has thanked: 566 times
Been thanked: 645 times

Re: Daglig leder tråd: Frode Thomassen

Post by Nordlys »

Akkurat. Hvis du bruker Wyscout som grovfilter så holder det at et par-tre stykker reiser rundt og ser og møter spillerne som man kommer frem til. Man trenger ikke speideren i dag for å identifisere mulige interessante spillere - det gjør pcen for deg. Speiderrollen handler om å finsikte kandidatene man har kommet frem til. Og det trenger man ikke så mange personer til.
Forumets mest middelmådige ekspert.
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Daglig leder tråd: Frode Thomassen

Post by J I P »

Det er mye snakk om ledelse i denne artikkelen her. Men jeg kan ikke si at jeg nå husker at Glimt tidligere søkte inspirasjon både hos Olympiatoppen og Statoil.

https://www.innherred.no/debatt/spaltis ... -kauKuxAjc
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Daglig leder tråd: Frode Thomassen

Post by Garrincha »

Interessant sak i om pengeflommen i norsk fotball. Nettavisen har intervjuet Frode Thomassen.

Glimt synes, i motsetning til Molde, at det er greit at de norske klubbene som selger for enorme summer også betaler mer for de største norske talentene:

https://www.nettavisen.no/sport/glimt-t ... -95-853954
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
User avatar
Nordlys
Posts: 3367
Joined: Wed Feb 02, 2022 9:39 pm
Has thanked: 566 times
Been thanked: 645 times

Re: Daglig leder tråd: Frode Thomassen

Post by Nordlys »

Liker ikke disse utsagnene om at visjonen om en nordnorsk profil på laget ikke står like sterkt lengre. Jeg mener det er en veldig viktig del av å drive en toppklubb å sikre bred sportslig kompetanse i organisasjonen og utvikle gode unge spillere. I mitt hode burde Glimt signalisert en hardere akademisatsing enn tidligere, ikke en sånn mellomting hvor akademiet like gjerne kan produsere spillere til andre presumptivt dårligere lag. Hva er så poenget med å ha en seriøs ungdomssatsing?
Forumets mest middelmådige ekspert.
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Daglig leder tråd: Frode Thomassen

Post by Garrincha »

Glimt er høyt oppe på akademiklasifiseringstabellen. Kun VIF og Viking som får høyere score.

https://www.dropbox.com/s/thiid3qc3zqn4ov/ak22.pdf?dl=0

Glimts akademi har flest heltidsansatte av samtlige klubber i landet med 19 personer. Nr 2 på den listen er Viking med 14.

Men det er jo et faktum at det er blitt vanskelig å nå igjennom nåløyet til A-laget. Men personlig så skjønner jeg ikke hvordan man skal klare å konkurrere i Europa og forbli i toppen av norsk fotball og samtidig slippe til mange lokale spillere. Vi har jo rett og slett ikke nok og godt nok talent i Nordland til å få det til.

Men innimellom kommer det selvsagt store talenter også i Glimts akademi, og de vil nok absolutt få kontrakt med A-laget.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
User avatar
Nordlys
Posts: 3367
Joined: Wed Feb 02, 2022 9:39 pm
Has thanked: 566 times
Been thanked: 645 times

Re: Daglig leder tråd: Frode Thomassen

Post by Nordlys »

Studio Glimt livepodcast på Sportsbaren med Frode Thomassen og representant fra styret i J-feltet. Blant annet snakkes det om bluss. Og det går helt åpenbart i følelsene særlig hos Thomassen.

Det kommer aldri til å bli fritt frem å blusse og klubben kommer ikke til å jobbe aktivt for å få til ordninger for organisert blussing hvis det ikke gis klarsignal fra brannvernmyndighet. Det er ganske åpenbart at man har med to ytterpoler som helst ikke vil vike en tomme, men som blir nødt til å gjøre det om fremtidens samarbeid ikke skal være like surt.

Angående stadion er det ikke noe nytt. Frode T. sier at klubben MÅ ha ny stadion. Han er generelt veldig bestemt. Skal visst komme med noe håndfast ila. et par-tre uker.

https://open.spotify.com/episode/3Eb0S4 ... =copy-link
Forumets mest middelmådige ekspert.
Sniken
Posts: 776
Joined: Thu Mar 08, 2018 6:00 pm
Has thanked: 126 times
Been thanked: 193 times

Re: Daglig leder tråd: Frode Thomassen

Post by Sniken »

Ikke noe nytt angående nytt stadion? At det skal presenteres nye tegninger om to uker er virkelig noe nytt. Nye tegninger betyr temmelig sikkert et nedskalert anlegg sammenliknet med de planene vi har sett til nå.
Glimt1916
Posts: 5591
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 422 times
Been thanked: 433 times

Re: Daglig leder tråd: Frode Thomassen

Post by Glimt1916 »

Har bare hørt starten, men allerede mange spennende uttalelser fra Thomassen. Grunnen til at de ikke er like streng på blussing i Stavanger er at de er så mange som gjør det at det er vanskelig å gjøre noe med det, og folk må forlate bortefeltene til Glimt på grunn av "røykbomber" osv. Det beste er at dette er ting folk tror på.
User avatar
Nordlys
Posts: 3367
Joined: Wed Feb 02, 2022 9:39 pm
Has thanked: 566 times
Been thanked: 645 times

Re: Daglig leder tråd: Frode Thomassen

Post by Nordlys »

Han fremstår som en stabeis som ikke tåler å bli sagt i mot. Jeg tror det beste hadde vært å skifte han ut for å være ærlig.

Blant annet er det helt utrolig at Glimt låner spiøøere til sine treninger fra Junkeren, men samtidig står og ser på at et PostNord-lag blir avspist med en halv bane i NH o en time fire dager i uka. Dels fordi man fortsatt er langsinte pga en cupkamp i 2021.

Kommer ut med så mange minuspoeng i den podcasten i min bok at det står til klokkeklar stryk.
Forumets mest middelmådige ekspert.
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Daglig leder tråd: Frode Thomassen

Post by Novi »

Ikke hørt podkast, men foreslå og bytte ham ut??
Una mas cerveza.
Glimt1916
Posts: 5591
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 422 times
Been thanked: 433 times

Re: Daglig leder tråd: Frode Thomassen

Post by Glimt1916 »

Sett utenfra virker Thomassen som veldig dyktig. Jeg er imponert over jobben han har gjort i Glimt, men jeg blir ekstremt frustrert over hvordan han forholder seg til en del saker der han virker å være veldig fastlåst og lite villig til å høre på argumenter fra de han ikke er enig med. Det er utrolig synd at det er sånn, for jeg jeg tror som sagt vi har en meget dyktig daglig leder som mange kan misunne oss på mange områder.
User avatar
Nordlys
Posts: 3367
Joined: Wed Feb 02, 2022 9:39 pm
Has thanked: 566 times
Been thanked: 645 times

Re: Daglig leder tråd: Frode Thomassen

Post by Nordlys »

Det er radikalt I know, men jeg liker han ikke. Han trenger hvertfall å få motbør fra noen utenfra eller internt som han er nødt til å lytte til. Det tror jeg ikke han får nok av nå. Supporterledelsen kan han være litt til og fra når det passer han, innad i klubben sitter han øverst så der er det lite korreks å få. Jeg tror f. eks styreleder IHA er mye av samme støpning.

Det er bare å høre på podcasten så skjønner man at dette er en mann som det ikke er lett å hanskes med når han ikke får det som han vil. Det skaper allerede problemer nå og det kan skape større problemer på sikt.
Forumets mest middelmådige ekspert.
User avatar
Nordlys
Posts: 3367
Joined: Wed Feb 02, 2022 9:39 pm
Has thanked: 566 times
Been thanked: 645 times

Re: Daglig leder tråd: Frode Thomassen

Post by Nordlys »

Glimt1916 wrote: Wed Aug 16, 2023 11:33 pm Sett utenfra virker Thomassen som veldig dyktig. Jeg er imponert over jobben han har gjort i Glimt, men jeg blir ekstremt frustrert over hvordan han forholder seg til en del saker der han virker å være veldig fastlåst og lite villig til å høre på argumenter fra de han ikke er enig med. Det er utrolig synd at det er sånn, for jeg jeg tror som sagt vi har en meget dyktig daglig leder som mange kan misunne oss på mange områder.
Dette er et fornuftig perspektiv. Hvordan kan man spille på go'foten til FT samtidig som man får bukt med de mindre gode sidene? Jeg tror det er vanskelig.
Forumets mest middelmådige ekspert.
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Daglig leder tråd: Frode Thomassen

Post by Novi »

Fair enough det, Nordlys. Tidligere notert med manglende medietekke når det har blåst litt rundt ham. Selvsagt vanskelig og si hvordan ting er internt basert på det, men inntrykket man får av FT og IAH er slik som du sier. Blir gjerne mer fokus på slikt når ting ikke går veien, men enn så lenge presteres det jo bra.
Una mas cerveza.
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Daglig leder tråd: Frode Thomassen

Post by Knuta »

Er det så at noen mener at Frode skal gå av fordi at han har en annen mening enn enkelte på J-feltet om blussing?. I så fall den mest spesielle årsak til en avskjedigelse.
User avatar
Nordlys
Posts: 3367
Joined: Wed Feb 02, 2022 9:39 pm
Has thanked: 566 times
Been thanked: 645 times

Re: Daglig leder tråd: Frode Thomassen

Post by Nordlys »

Du vet hvertfall å lage stråmenn Knuta.
Forumets mest middelmådige ekspert.
Post Reply