Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by MhepA »

Til neste år har han enda flere midler til rådighet. Greier han å få med seg Berg, Pellegrino og Lode på reisen videre, så har han alle tiders lag å bygge videre på. Akkurat Bjørkan føler jeg er lost case uansett. Han virker å ha bestemt seg, og tilbudene vil komme. Berg ser også ut til å ryke, om det rette tilbudet kommer, og det bør komme. Sportslig tror jeg Lode gjør lurt i å forlenge med Glimt, men så var det dette med familie da. Mitt tips til Lode er å nyte fotballkarrieren mens den enda lever. Noen storklubb ville vært økonomisk gunstig, men sportslig nederlag. Tror Lode var på topp i fjor, og han blir nok fort å havne på benken hos en større klubb, og jeg skjønner absolutt ingenting om han har noen som helst sportslig god begrunnelse for å gå gratis til Viking, Brann eller Haugesund.

Derfor tror jeg Knutsen - med den gladnyheten om at han forlenger med to nye år, får med seg spillere som Lode, Pellegrino og kanskje tilogmed Berg forlenger med et år. Da trenger han bare forsterke med en solid venstreback og kanskje en spiss. Bodø/Glimt har hovet inn i Europa, og jeg tror ikke de budsjettmessig føler seg særlig presset til å selge.

Tenk folkens - for ikke mange år tilbake så var Glimt nesten konkurs, nå kan vi glatt takke nei til tilbud på størrelsen 10-15 millioner uten at vi trenger å være lei oss for det. Snakk om å være i førersetet.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
User avatar
Crazy horse
Posts: 8282
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 148 times
Been thanked: 229 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Crazy horse »

KK har brukt fem år av karrieren for å få Glimt dit de er i dag. Han har allerede tanker om hva som bør gjøres videre, han kjenner støtteapparatet i Glint veldig godt og hvilke kvaliteter de har. Han vet også at han er svært ønsket i klubben.
Hvor mange år må han bruke for å få RBK opp dit Glimt er i dag? Klarer han det? Er han risikovillig nok til å forsøke? Han har ingen garanti for han vil lykkes, og, uansett hva B. Løfaldli i Adressa sier, så vil trønderne forvente suksess ganske fort og ikke være like tålmodige som Glimt.
Å skape fuksess er vanskelig. Å gjenskape suksess er mye vanskeligere. Å gjenskape suksess et annet sted, tror jeg må være det aller vanskeligste. Om det ikke fungerer med en gang, kan man fort komme i tvil om seg selv og sine evner, og de nye omgivelsene kan fort bli skuffet.
Fotball er nesten alltid morsomt
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Novi »

Vanskelig og lese Kjetil på hvor eventyrlysten han er. Det, pluss at familien er i Bergen. Hadde de flyttet til Bodø allerede tror jeg sjansene våre hadde vært gode. Neste klubb vil han nok flytte med familien, så da spiller det også inn. Og der har Trondheim et overtak over de fleste, også Belgia/Nederland/Tyskland, vil jeg tro. Summa summarum tror jeg RBK er en god miks på det personlige planet - kan flytte familien til Trondheim, lønna er nok på bra nivå, og han kjenner kulturen i ES.

MEN, ønsker han heller en sportslig utfordring? RBK er ikke det mest sexy, og om man snakker hva som er mulig med RBK vs Glimt, så er det ikke så mye mer. Bartefolk tror jo fortsatt at de kan komme dit at de har klippekort til CL, og det her ikke mulig for et ES-lag lengre. Så da kan man "maks" oppnå heldig CL-spill eller Europa-gruppespill - og der er han jo i dag med Glimt.
Una mas cerveza.
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by gavharr »

Tror ikke familien vil flytte, så Bergen og Brann er nok mer aktuelt om familien er pri 1.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Novi »

Men det vil da være et altfor stort steg ned sportslig. Herremin, Brann vil jo ta flere år og bygge opp igjen. Og er det de rette typene i og rundt laget der, til at de skal klare det?
Una mas cerveza.
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by gavharr »

Ikke vet jeg. Men den eneste plassen det er en garanti for at Kjetil ikke blir en "ny Eggen" er i Trondheim. Han vil nok kunne bli tilbudt god lønn også i Bergen, og selv om Brann har vært røv i de senere år, så har de mange spennende typer i laget. Niklas Jenssen Wassberg, som jo er barnebarnet til Kniksen, Aune Heggebø, Ole Didrik Blomberg osv. Masse å bygge på. I tillegg er vel Brann den eneste klubben i Norge som potensielt kan utkonkurrere RBK på størrelse.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Novi »

Kan bare gå en vei med Brann, ja. Likevel stort steg ned, og selv med god uttelling vil han ikke være der Glimt er før om minst 3 år. RBK kan nok komme dit noe raskere, og da i en organisasjon som vet hva det vil si og være på det nivået.
Una mas cerveza.
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by gavharr »

Men Bergen er jo hjembyen. Klarer han å få Brann ut i Europa jevnlig, i tillegg til å kjempe om gull hvert år, da blir den blå steinen flyttet til toppen av Ulriken. På torget skal der i stedet reises en statue av Kjetil. Gjør han det samme i Trondheim vil han få anerkjennende nikk av trøndere, men han må nok vinne Champions League for å bli rangert over Eggen. Forhåpentligvis er det ting som er viktigere enn 3000 ekstra plasser på stadion og 1 Mill eller 2 ekstra i lomma.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
User avatar
tomath
Posts: 3134
Joined: Sun Aug 28, 2005 5:42 pm
Has thanked: 92 times
Been thanked: 152 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by tomath »

Knutsen slår meg egentlig ikke som en type som vil legge avgjørende vekt på muligheten for legendestatus for seg selv. Tror det er mer hvorvidt han har troen på prosjektet. I Glimt har han en klubb som støtter opp under ham hundre prosent og hvor alle drar i samme retning. Det vil han neppe få i like stor grad i Trondheim og Bergen.

På den annen side mister han 2-4 av de beste spillerne i Glimt hver vinter og må derfor ta ett steg eller to tilbake og bygge på nytt hver sesong. Det vil nok være en faktor i RBK og Brann også, men spillerne vil kanskje være noe mindre rastløse der?

Synes uansett det blir merkelig hvis han går til RBK hvis han virkelig har interessenter fra større ligaer. Han vil neppe kunne bli særlig mer attraktiv med tanke på at Glimt nå presterer også i Europa. På den annen side kan han miste sjansen sin hvis han flopper i RBK. Hvis han vil hjem til Bergen og slå seg til ro der så vil jo det på et vis være forståelig.
"If you just talk, I find that your mouth comes out with stuff" - Karl Pilkington
jonsnow
Posts: 1644
Joined: Thu Jan 22, 2009 2:45 pm
Has thanked: 466 times
Been thanked: 124 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by jonsnow »

Ser bare for meg utlandet eller Bergen(om man spørr bergensere så er de et eget "land") når han drar en gang! Hadde man fått flyttet familien opp hit så hadde jeg vært sikrere på at han blir værende.

Noe svar får nokk ingen av KK før etter sesongen og jo bedre klubben gjør det i ligaen og Europa jo værre blir det å forlate dette prosjektet.

Hvilke brikker som blir værende vill også ha litt å si. Så kanskje man ikke får svar før ut i januar en gang når det internasjonale overgangsvinduet er lukket. Så får vi supportere bare møte opp og gjøre det så hyggelig så mulig å være i B/G og støtte dem fult ut.
Pondus
Posts: 1733
Joined: Mon Jan 04, 2021 7:07 pm
Has thanked: 79 times
Been thanked: 188 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Pondus »

Berg har utviklet seg enormt det vet alle. Når han nå har fått plass på landsen så blir han toppaktuell for England der pengene er. Om han fortsetter slik som nå og England blir aktuell skal vi ikke se bort fra en salgssum på nærmere 50mill. Det sier glimt aldri nei til....det å holde på spillerne er alltid et problem for norske klubber. Så KK vil ha dette over seg uansett om han drar til RBK. Aldri om RBK nekter å selge om de blir tilbudt 30-50mill for Holm eller ceide i fremtiden. Så den viktigste faktoren i mine øyne for hva KK velger er potensiale for utvikling og ikke minst den evnen og kompetansen til at hele klubben trekker i samme retning. I Glimt har han fått det som han vil, vil han få det samme i RBK. Tror ikke det.....dere så hvor alene både Horneland og Kåre var når de regjerte på Lerkendal. Virker som den sportslige siden av klubben ikke trekker i samme retning som trenerteamet. Filosofien og kulturen skal gjennomsyre hele klubben. Det gjør den nå i Glimt. Velger KK brann så er det en stilling som han kan sitte i karrieren ut og skape seg og Brann en posisjon i Norsk fotball. Velger han Glimt så vet han hva han får, men også et ståsted for videre utvikling av ideer og prestasjoner.
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 732 times
Contact:

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Sulliken »

Han godeste Otto Ulseth gir RÆVBk og trønderne creden for Glimts suksess.

Mannen har jo blitt sprøyte gal på sine eldre dager.

https://www.nidaros.no/glimt-treneren-e ... 113-248477
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
JHA
Posts: 950
Joined: Wed Jan 23, 2019 1:52 pm
Has thanked: 103 times
Been thanked: 141 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by JHA »

Leste den der igår, tenkte det var en eller annen alkis fra trøndelagen som kom med et tåpent leserinnlegg. Altså noe som ikke var verd å bruke en promille energi på. Leste nå hvem som skrev og jeg sier bare takk, endelig får man det skriftlig at mannen er sprøyte gal 😂
"It seemed like Solbakken was on a MotoGP bike and our defenders were on a bicycle"
geirminator
Posts: 230
Joined: Sat Oct 17, 2020 10:47 pm
Has thanked: 21 times
Been thanked: 48 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by geirminator »

Knudsen uttalte til media i fjor at det var uaktuelt å selge spillere til konkurrerende klubber i Norge. Vil det ikke da også være temmelig umusikalsk av han selv å gå over til en konkurrerende klubb, hvis han skulle velge RBK?
User avatar
Crazy horse
Posts: 8282
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 148 times
Been thanked: 229 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Crazy horse »

Otto Ulseth , resten av Trøndelag, og Norge også, har ikke fått med seg hva KK har sagt, eller de vil ikke høre eller forstå for det passer ikke inn i den trønderske historien. KK sier at det er Klopp som er inspirasjonen mer enn Eggen.
Fotball er nesten alltid morsomt
jonsnow
Posts: 1644
Joined: Thu Jan 22, 2009 2:45 pm
Has thanked: 466 times
Been thanked: 124 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by jonsnow »

Flirte godt av makkverket Ulseth klarte å føre i penn i Nidaros, her var det mye svada og ønsketekninger fra et man som desverre beviser at han aldri har vært helt på nett! Sikkert god lesning for bartefolket land og strand rundt, men for en skuffelse det blir for dem når KK ikke kommer og de ender opp med et andre valg som veit han er andrevalget. Så blir sagaen om de uendelige trenerskiftene etter Eggen bare enda lengre.
Pondus
Posts: 1733
Joined: Mon Jan 04, 2021 7:07 pm
Has thanked: 79 times
Been thanked: 188 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Pondus »

Otto ulseth har bare blitt en tøvkuk på sine eldre dager. Hadde et intetsigende innlegg om Botheim også som jeg satt å lurte på hva poenget var med det. Det gjelder forresten det meste hva han skriver. Tas ikke seriøst i RBK kretser heller. Er vel venn med NAE og det er vel for at han skrevet en bok om han. Tenk at han har vært hovedtrener og assistent for Drillo.. Stakkars Drillo....
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Novi »

Gidder ikke lese. Men den der holdningen om at "Glimt er gode nå pga det RBK presterte for 25-30 år siden" er høyst reell blant mange trøndere. Flere som lever som om det er bare 5 år siden RBK var fast i CL og at det er bare et lite knepp til siden for at man kommer seg tilbake dit.
Una mas cerveza.
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by J I P »

Denne artikkelen omhandler hvordan Knutsen og Moe disponerer mannskapet sitt.

Eurosport.no: TO FORSKJELLIGE METODER: – DET KAN VI BLI LITT STRAFFET FOR
Etter at denne reportasjen ble laget er det blitt bekreftet at Patrick Berg mister den svært viktige toppkampen mellom Molde og Bodø/Glimt onsdag. Erling Moe og Kjetil Knutsen har valgt litt forskjellig tilnærming i disponeringen av sine mannskap.
.

Kjetil har jo hatt en del kamper i cupen hvor laget ikke har fungert tilfredsstillende når han har byttet for mange spillere og kanskje skuffelsen etter Strømmen-tapet i 2019 har gjort at han har blitt mer forsiktig med å rullere for mye? Men man kan jo stille spørsmål ved om det var fornuftig å bruke småsjuke spillere i kampen mot Strømsgodset. Burde de ha startet på benken?

Samtidig hører man jo at også Molde mangler en del av sine sentrale spillere foran kampen i morgen, så det er nok ikke noe fasitsvar her annet enn at godt trente spillere og et dyktig medisinsk apparat gjerne tar vare på spillerne sine.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Novi »

Så lenge de som tar over er i matchform. Utfordring med lite rullering er jo at matchtrening er begrenset til de 11 som starter hver kamp. Og man ønsker jo ha kvalitetsspillere på benken som holder eliteserienivå, noe som krever en vanskelig balanse for og holde dem på tå hev og motivert vs at de ønsker seg bort til andre lag på samme nivå. Tror vi trygt kan si at mot Godset kunne vi hvilt flere spillere, for mange var slitne.
Una mas cerveza.
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by J I P »

I VG-artikkelen om spillernes salgsverdi er Kjetil sitert på følgende:
– Når vil du ta en endelig avgjørelse om din egen fremtid?

– Det har jeg ikke noe svar på nå. Det handler først og fremst om at jeg må ta en riktig avgjørelse med tanke på min familie. Jeg har en kontrakt i Bodø/Glimt til neste sommer, så det er egentlig ikke noe som brenner på dass.
Så, hvis Glimt velger å ikke slippe han så blir han ut vårsesongen?
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 732 times
Contact:

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Sulliken »

Altså. Hvis familien ikke vil flytte fra pergen, og han uansett må pendle, hva I alle dager skal han til Rævbk etter?

Det lukter vel mer en bygging av toppidrettskultur fra grunnen av i Bergen og Brann, enn å være en pendlertrener i Trondheim, skal jeg være helt ærlig. I Bergen kommer han til å få god tid, slik som hos oss. Det vil han ikke få i Trondheim.

Hvis han ikke blir hos oss, og ikke drar utenlands, så tror jeg et tilbud fra Brann frister mer enn et fra Rævbk.
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
Pondus
Posts: 1733
Joined: Mon Jan 04, 2021 7:07 pm
Has thanked: 79 times
Been thanked: 188 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Pondus »

På rbkweb så er det en forståelse av at kk velger RBK utfra hva Koteng har sagt. Hva har så denne fyren sagt som får folk til å trekke denne konklusjonen?
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by mortsto »

Tanken på RBKweb er nok at RBK tidligere har brent seg kraftig på feilansettelser og ansettelser og andre- og tredjevalg. Det at det er så lite ståk rundt temaet og det at Koteng uttaler seg sjeldent kortfattet og saklig, tolker de som at det allerede er en enighet om dette. Adressa mente jo å vite at ønskelista maks inneholdt ett navn i tillegg til KK. Jeg synes også det er mistenkelig stille om saken, og har egentlig innfunnet meg med at KK overtar RBK. Men de siste ukene er jeg blitt mer usikker.
Pondus
Posts: 1733
Joined: Mon Jan 04, 2021 7:07 pm
Has thanked: 79 times
Been thanked: 188 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Pondus »

Skjønner at det har vært lite støy rundt situasjonen. Samtidig ytrer jo kk selv at han ikke har bestemt seg og at det ikke er noe hast. Om det foreligger en muntlig avtale av noe slag så blir jeg jævlig forbanna. Om det er gått bak ryggen på klubb og supportere så kan helt ærlig KK brenne. Det mener jeg helt seriøst. Det ville være et jævla svik....
Post Reply