Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
Pondus
Posts: 1733
Joined: Mon Jan 04, 2021 7:07 pm
Has thanked: 79 times
Been thanked: 188 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Pondus »

Fra adressa:
Slik Adresseavisen forstår, skal Knutsen – om han skifter beite – ha et sterkt ønske om en lengre avtale. Fort opp mot fem år. Knutsen vil, som i Bodø, ha tid til å bygge lag.

RBK har tidligere uttalt at man ikke lenger opererer med lengre kontrakter etter den opprivende rettssaken i januar 2019. Men her gjøres det fort et unntak.

* Videre er Knutsen veldig glad i trenerteamet sitt i nord. Og kanskje særlig i assistent Morten Kalvenes. Etter det Adresseavisen forstår er det et ønske at Knutsen vil ta med seg Kalvenes til en eventuelt ny arbeidsgiver. Dette er et krav RBK kan innfri. Det samme gjelder lønningsposen: Det Knutsen er tilbudt i nord, er mulig for RBK å matche.

* Et tredje argument handler om familien. Knutsen er familiemann, og mens han er i Bodø bor resten i Bergen. Det er langt kortere med fly fra Trondheim enn fra Belgia - eller for så vidt også Danmark. Et argument som skal veie ganske så tungt for 53-åringen.
E: I tillegg sies det at partene har hatt minst to samtaler som skal ha vært konstruktive.

Med tanke på hva som står her så tenker jeg :
Om han er klar/velger RBK så står glimt ribbet tilbake da kalvenes også går. Han blir neppe å velge utlandet grunnet familieforhold. Forsterkes også av at han ønsket 5 års kontrakt. Så tolker jeg det slik at kk allerede har hatt samtaler med glimt om forlengelse....RBK kan matche Glimt på alle plan......Ble sykt deppa akkurat nu da jeg tror utfallet er gitt her...lang kontrakt, nærmere familien etc. Blir nok RBK som blir den nye arbeidsgiveren for KK.....😱😱😱😱😱
jendoriluka
Posts: 511
Joined: Sat Dec 12, 2009 4:42 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 22 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by jendoriluka »

Drømmen er at KK bare "troller" Rosenborg -- at dette bare er for å avlede en konkurrent. Virker imidlertid som KK har vært / er ganske smigret av RBK. Håpet er at deres nylige prestasjoner sett opp mot Glimts, har endret på dette.

Frykter dessverre det verste her. MÅ jo være noen som vet noe mer her.
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 734 times
Contact:

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Sulliken »

* Et tredje argument handler om familien. Knutsen er familiemann, og mens han er i Bodø bor resten i Bergen. Det er langt kortere med fly fra Trondheim enn fra Belgia - eller for så vidt også Danmark. Et argument som skal veie ganske så tungt for 53-åringen.
Dette ser jeg på som tøys. Flytid fra Bodø-Bergen, Trondheim-Bergen er ikke så j***lig forskellig. Så hvis DET er grunnen til at Knutsen velger RBK foran Glimt, så er det, mildt sagt, merkelig.

(Jada, jeg ser det står Belgia og Danmark, men i argumentet er det tatt for gitt at KK forsvinner etter sesongen).
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Knuta »

https://www.thesun.co.uk/wp-content/upl ... .jpg?w=750

Siste odds Norwich
Kl 15.00

Ellers enig med Sulliken. Mye tøys man hører om dagen. Jeg kan jo også som Rbkweb gjør sette ut et rykte om at Werder Bremen har KK i kikkerten. Men det er også bare et rykte. Sånn går no dagan.
Moppe
Posts: 40
Joined: Thu Nov 04, 2021 11:51 am
Has thanked: 3 times
Been thanked: 12 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Moppe »

Det er adressa som har skrevet artikkelen det henvises til, vi vet jo alle hvor mye de drømmer etter å få Knutsen til Lerkendal, så er nok mye ønsketenkning/tolkning til egen fordel ute og går der.

Kan godt hende at en med navn Kjetil Knutsen har vært og sett på leilighet i Trondheim, men det er nok ikke "vår" Kjetil.

1. Når skulle han hatt tid til det?
2. Hvordan skulle han kommet seg dit uten å bli "avslørt"?
3. Hvis og fremst han skulle gå til RBK så ville nok RBK ordnet med leilighet, iallefall i første omgang.
4. Knutsen er en mann med fokus på "den neste kampen", da begynner han ikke plutselig å se på leilighet nå i en annen by. Som han selv sier, det gjelder å ha 100% fokus der du er ellers daler prestasjonen.

Det finnes ingen grunn til at Knutsen skulle gå til RBK nå, spesielt slik glimt (og RBK) presterer. Er mere usikker på om han kan havne i Brann.

Jeg er innom rbkforum innimellom, og må si det til tider er god underholdning. Alt fra konspirasjonsteorier til åpenlys krangling supportere i mellom. Føler vel at det gjenspeiler hvordan RBK oppfattes av klubb for utenforstående, og det kan ikke være mye fristende for en suksessrik trener.
Glenn P
Posts: 2816
Joined: Wed May 21, 2008 12:51 pm
Location: Oslo
Has thanked: 28 times
Been thanked: 207 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Glenn P »

Pondus wrote: Wed Nov 10, 2021 3:38 pm * Et tredje argument handler om familien. Knutsen er familiemann, og mens han er i Bodø bor resten i Bergen. Det er langt kortere med fly fra Trondheim enn fra Belgia - eller for så vidt også Danmark. Et argument som skal veie ganske så tungt for 53-åringen.
TRD - BGO 1t 05m PLUSS +30min bil fra Lerkendal.

BDO - BGO 1t 35m, du er så og si på flyplassen.

Risikerer jo også å havne i kø og ulykker ut til flyplassen i Stjørdal, så den reisetidslogikken faller for meg for egen urimelighet, og hauses altså opp av de som vil ha KK til Trondheim.
User avatar
Mr Bean
Posts: 2708
Joined: Thu Mar 27, 2008 8:45 am
Location: Sortland
Has thanked: 85 times
Been thanked: 35 times
Contact:

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Mr Bean »

Huff.... Er redd for at denne evindelige nyhetene ank KK , skal gå utover lagets prestasjoner i kampene framover :?
Helvete og tvi flesk ! :twisted:
GLIS og STOLT av det

YNWA
'If you are first you are first. If you are second you are nothing.'
Bill Shankley :LFC 💙💛
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Novi »

Glenn P wrote: Wed Nov 10, 2021 4:25 pm
Pondus wrote: Wed Nov 10, 2021 3:38 pm * Et tredje argument handler om familien. Knutsen er familiemann, og mens han er i Bodø bor resten i Bergen. Det er langt kortere med fly fra Trondheim enn fra Belgia - eller for så vidt også Danmark. Et argument som skal veie ganske så tungt for 53-åringen.
TRD - BGO 1t 05m PLUSS +30min bil fra Lerkendal.

BDO - BGO 1t 35m, du er så og si på flyplassen.

Risikerer jo også å havne i kø og ulykker ut til flyplassen i Stjørdal, så den reisetidslogikken faller for meg for egen urimelighet, og hauses altså opp av de som vil ha KK til Trondheim.
Antall fly TRD-BGO er vel flergangeren av BOO-BGO. Men et større argument er nok at Kjetil ønsker en 5-årsavtale for og flytte familien med seg. Og da er Trondheim hakket over Bodø for de fleste, hvertfall når man kommer fra en større by som Bergen.

På familieplanet vinner Trondheim, hands down. Så er spørsmålet om det veier tyngre enn større klubb, større utfordringer, og betydelig større lønningspose. Signerer han i Norge tror jeg RBK vinner, selv om Glimt selvsagt må forsøke konkurrere samtidig som de evalurerer alternativer.
Una mas cerveza.
Pondus
Posts: 1733
Joined: Mon Jan 04, 2021 7:07 pm
Has thanked: 79 times
Been thanked: 188 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Pondus »

Så som jeg har vært innom flere ganger. Om han skal gå så er det eneste logiske ved sesongslutt. Dette da man ikke kan bytte trener mitt I sesong og ha sesongoppkjøring med trener på utgående kontrakt. Ville være latterlig. Med tanke på dette så har vi en kinkig situasjon.
Så det florerer masse rykter, men det mener jeg er meget uheldig for Glimt sin del. Som sagt så vil man stå ribbet tilbake etter sesong. Om kk ser på bolig i Trondheim, og ryktene blir sterkere og sterkere at kk bytter beite, da må jo trenerjakten begynne. Kan ikke vente til sesongslutt for da blir tiden ekstremt knapp.
At kk ønsker 5 års kontrakt er vel for at da vil familien flytte etter.
Så av respekt for Glimt så bør det avklares om kk aksepterer Glimts tilbud eller ikke så snart som mulig. Om vi går videre i Europa, vinner serien og i tillegg ønsker å forlenge kontrakter på enkelte spillere er faktorer som spiller inn ved valg/attraktivitet på trenermarkwdet.
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Novi »

KK ser ikke på leilighet i Trondheim, det er selvsagt bare rør.

Alt tyder på at respekten for Glimt er ivaretatt gjennom interne dialoger. Man kjemper om gull og Europa-sluttspill, så for Glimt og stille ultimatum om og ta en beslutning akkurat nå er vel ikke heldig heller. Har forståelse for at det er en flytende situasjon - Glimt ønsker prestere sportslig, KK må ta et valg, Glimt må planlegge trenersituasjon mot neste år, og RBK ønsker en trener før jul. Det siste er selvsagt revnende likegyldig for KK og Glimt.

Husk at RBK, supportere, og Adressa bare maser om dette fordi de er ute sportsligt av alt annet. Eneste media-omtalen de klarer få nå er og mase om KK og treneransettelse. Sportslig spiller de egentlig ikke for noe i serien og prestasjoner på banen er av værste jojo-slag. Huet deres er langt inn i neste år allerede, mens Glimt i høyeste grad lever i nuet. Det er deres problem, ikke vårt.
Una mas cerveza.
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Knuta »

Det skulle tatt seg ut at KK for eksempel sa han var klar for RBK før kampen mot Glimt. Hvor Glimt kjemper om seriegull og RBK for Europa i 2022. Selvfølgelig ikke. Glimt og KK kommer antakelig med en avvklaring i januar og begge parter har en meget god dialog. Tippet han forlenger med Glimt med en klausul om at han kan gå dersom et topp tilbud kommer fra utlandet.
Pondus
Posts: 1733
Joined: Mon Jan 04, 2021 7:07 pm
Has thanked: 79 times
Been thanked: 188 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Pondus »

Novi....meget gode poenger du kommet med her. Man skulle tro at om interne dialoger skulle tilsi at avgjørelse var tatt så ville mye havnet i media om Glimt sonderte terrenget etter ny trener. Da om KK har valgt RBK som ny arbeidsgiver. Samtidig var jo ryktet at KK skulle presenteres på kampen mellom rbk og glimt 28/11 hinsides idiotisk. Totalt nedsnødd kommentar.....samtidig om en megler gikk ut med en klient navn slik det ryktes om her så ville det vært sykt brudd på god forretningsskikk og taushetsplikt.
Skal nevnes at jeg har sett det har stått skrevet at summen Norwich visstnok var villig til å betale glimt for kk med var i nærheten av 10mill pund.
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Novi »

De ryktene med RBK faller på egen urimelighet, og kun basert på forumbrukere. Summen med Norwich tror jeg er en blanding av NOK og GBP, og trukket ut fra twitter og forskjellige fora. Norwich er ikke en klubb som kan bruke i nærheten av 10 mill GBP på en trener, og hvertfall ikke på KK. 10 mill NOK er nok mer naturlig, men om det skulle bety exit på KK ila neste 2 ukene så takker Glimt pent nei.
Una mas cerveza.
User avatar
youron
Posts: 1601
Joined: Wed Mar 03, 2010 10:24 am
Location: Oslo
Has thanked: 65 times
Been thanked: 55 times
Contact:

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by youron »

Et raskt søk på ssb.no viser at det er 32 menn i Norge som heter Kjetil knutsen.

Det betyr at det er 31 andre som kan ha sett på kåk i Tr.Heim.

Jeg regner med at over helgen så kommer det nyhet om at KK har forlenget med Glimt i 1+1 år med masse klausuler. Hvis ikke så er det stille til sesongslutt og KK går til utenlandsk klubb.
STOLT MEDLEM AV GLIS I MEDGANG OG MOTGANG BGFE!!
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by mortsto »

Pondus wrote: Wed Nov 10, 2021 8:49 pm Man skulle tro at om interne dialoger skulle tilsi at avgjørelse var tatt så ville mye havnet i media om Glimt sonderte terrenget etter ny trener. Da om KK har valgt RBK som ny arbeidsgiver.
Dette er et veldig godt poeng. Hadde Glimt hatt følere ute, så ville dette lekket til pressen. Enten har ikke KK bestemt seg, noe som tyder på at seriegull og videre Europaspill kan vippe dette i vår fordel, eller så er det intern rokkering med Kalvenes eller Bjørkan som blir løsningen. Jeg kan ikke tro at Glimt står uten en god løsning på trenersiden 1.januar.
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Knuta »

Mulig Glimt lar KK gå før kontakten går ut 30 juni, men de lar ikke Kalvenes gå samtidig. Kalvenes har vel også en kontrakt?. Ser stadig at Glimt ledelsen smiler bredere og bredere når KK nevnes i diverse sammenhenger.
Pondus
Posts: 1733
Joined: Mon Jan 04, 2021 7:07 pm
Has thanked: 79 times
Been thanked: 188 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Pondus »

Knuta......Hvor ser du disse smilene?
Bare for å ha det sagt, sendte en mail til Glimt i går angående flere av problemstillingene som er nevnt i forumet her. Ikke noe spørsmål som krever ja/nei svar, men mere angående strategier etc. Viktigheten av å være i forkant av sesongplanlegging etc. Så får jeg se om eller hva slags svar jeg får. Null forventninger bare så det er sagt.
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by J I P »

Digitalsjef i AN - Pål Guttormsen uttalte i går kveld følgende på twitter
Sjansen per nå er nok 90-10 fordel Glimt. Hvis det ikke dukker opp noe veldig spesielt fra Europa. Allerede takket nei til mer penger der. Det som trigger er nok CL med Glimt neste år. Det får han ikke i Norwich f.eks. Han vil aldri få den roen på Lerkendal. Som Eggen: Stay safe

KK har god tid. Intet stress
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by mortsto »

Det der gjorde meg veldig glad. :glimt
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Knuta »

Til Pontus. Tror nok Glimt har både strategier og planlegging for neste år under kontroll. Glimt kan heller ikke basere sin informasjon plikt på innlegg fra nettroll på Rbkweb.
Pondus
Posts: 1733
Joined: Mon Jan 04, 2021 7:07 pm
Has thanked: 79 times
Been thanked: 188 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Pondus »

Knuta.....Som sagt forventer ikke et altfor utfyllende svar. Aldri sendt mail til Glimt før, så var vel og for å se hvor åpen de er angående del av driften. Ville vel neppe svart "Vi har absolutt ingen kontroll heller".
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Novi »

Tror det er kun ivrige supportere og Trønder-pressen som stresser med det. Som sagt, RBK vil jo ha entusiasme inn mot neste år. De har på få år sparket en populær trener på værste måte, ansatt et 3. valg som var fiasko fra første uke, sparket den dårlige ansettelsen, gått ut i 100 og proklamert Hareide som messias, og så sett at selv ikke en så merittert trener kan få noe ut av laget.

Ansettelse av KK vil gi en vanvittig giv og antakelig selge 2-3000 ekstra sesongkort. Det er plan A, og selv om de nok har en plan B så er den nok et stort antiklimaks i forhold.
Una mas cerveza.
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by J I P »

SITAT FRA FJORÅRETS RESIGNERING 24/12-2020
Janco wrote: Thu Dec 24, 2020 12:13 pm Da har Knutsen og trenerteamet forlenget sine kontrakter :)
Bra julegave til oss fansa :)

"Hele trenerteamet forlenger med Bodø/Glimt
Kjetil Knutsen og hans team har levert til gull i 2020. Bokstavelig talt. Og før det sportslige apparatet tar helt juleferie, har de en aldri så liten gladnyhet å dele med deg. De blir med Bodø/Glimt videre.
Både Kjetil Knutsen og Morten Kalvenes har forlenget sine avtaler til å strekke seg til sommeren 2022.
– Jeg er stolt over hva vi har fått til og derfor ble det helt naturlig å forlenge min avtale med Glimt, sier Knutsen til glimt.no. "
https://www.glimt.no/nyheter/hele-trene ... fortsetter

Ifjor måtte vi vente helt til julaften i fjor før forlengelsen kom. Så lenge det ender med ny kontrakt så kan jeg gjerne vente (nesten) like lenge i år.
Last edited by J I P on Fri Nov 12, 2021 8:45 am, edited 2 times in total.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
User avatar
tomath
Posts: 3134
Joined: Sun Aug 28, 2005 5:42 pm
Has thanked: 92 times
Been thanked: 152 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by tomath »

Dårlig gjort å trekke frem et sånt sitat, JIP :cry:
"If you just talk, I find that your mouth comes out with stuff" - Karl Pilkington
Sniken
Posts: 776
Joined: Thu Mar 08, 2018 6:00 pm
Has thanked: 126 times
Been thanked: 193 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Sniken »

RBK-spillerne Tettey og Reitan stiller opp i NRK-sporten og snakker om hvor bra Knutsen vil bli for RBK. Det er så lite stil over RBK nå at det ikke er til å tro.
Post Reply