Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
Novi
Posts: 11499
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 619 times
Been thanked: 823 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Novi »

Mildt sagt sært enn så lenge det kun er en RBK-monolog om KK-interesse, krydret med spørsmål og kommentarer fra Adressa. Det gjør jo til at man i enda større grad ønsker KK alle andre plasser enn akkurat dit.
Una mas cerveza.
JHA
Posts: 952
Joined: Wed Jan 23, 2019 1:52 pm
Has thanked: 105 times
Been thanked: 141 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by JHA »

Sitter med følelsen at jo mere RBK/Adressa osv vifter med glufsa, jo mindre attraktiv synes KK dem er.
"It seemed like Solbakken was on a MotoGP bike and our defenders were on a bicycle"
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by J I P »

tomath wrote: Thu Nov 11, 2021 6:28 pm Dårlig gjort å trekke frem et sånt sitat, JIP :cry:
Det var ikke mening å gi falske forhåpninger. Meningen var jo å trekke fram at selv ifjor så fikk vi ikke på plass en forlenget kontrakt før på julaften.
Man møter jo stadig argumenter i sosiale media om at siden Knutsen ennå ikke har forlenget med Glimt så har toget vårt gått uten Knutsen ombord.
Historikken fra i fjor viser at det ikke nødvendigvis stemmer.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
mortsto
Posts: 7417
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 156 times
Been thanked: 467 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by mortsto »

Nå har jo Horneland takket nei til ny kontrakt, og jeg blir overrasket om ikke Brann er på ballen. I utgangspunktet bør det jo friste to bergensere hvis de får tilbud, men det er kanskje for mange gamle spøkelser i organisasjonen? Hvis Brann klarer seg, noe jeg tror de gjør, så vil jeg tro både ett og to "mellomår" er til å leve med for å utvikle klubb og lag.
Sniken
Posts: 798
Joined: Thu Mar 08, 2018 6:00 pm
Has thanked: 130 times
Been thanked: 195 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Sniken »

Den "nyheten" om Horneland i går var litt merkelig. Horneland har jo vært klinkende klar siden i sommer på at han er uaktuell som hovedtrenner i Brann neste sesong.
Pondus
Posts: 1733
Joined: Mon Jan 04, 2021 7:07 pm
Has thanked: 79 times
Been thanked: 188 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Pondus »

Helt utrolig dette mediakjøret angående Kk til RBK. Frode har sagt at ikke noe er avklart og de har god dialog. I mine øyne er det utenkelig at kk hadde hatt kontakt med megler i Trondheim uten at dette var avgjort. Alt slik lekker ut i en by som Trondheim. Så da er det 2 scenarioer: Det er avklart at kk trener rbk neste sesong eller så er det ikke det.
Det eneste ryktet som dette baseres på et via en jævla eiendomsmegler i Trondheim. Ingen rykter at glimt sonderer terrenget angående ny trener. Det som også er nytt er at listen og
over ønskelige trenerkandidater har nå fått 3-4 navn.
Ellers blir jeg forundret over at RBK med det kjøret som legges opp til her anser Kk som den reneste Messias....Med all respekt, det er han ikke.
User avatar
tomath
Posts: 3134
Joined: Sun Aug 28, 2005 5:42 pm
Has thanked: 92 times
Been thanked: 152 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by tomath »

mortsto wrote: Fri Nov 12, 2021 8:58 am Nå har jo Horneland takket nei til ny kontrakt, og jeg blir overrasket om ikke Brann er på ballen.
Hvis Horneland har fått tilbud om ny kontrakt så antar jeg at Knutsen allerede anses uaktuell. Horneland har for det første vært ganske tydelig på at han ikke er spesielt lysten på å være hovedtrener og for det andre har jo ikke resultatene hans vært så overbevisende. At Brann etter å ha fått nei fra Horneland plutselig skal finne ut at de skal sjekke status på han bergenseren som ser ut til å vinne serien for andre år på rad med en underdog ville være overraskende.
"If you just talk, I find that your mouth comes out with stuff" - Karl Pilkington
mortsto
Posts: 7417
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 156 times
Been thanked: 467 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by mortsto »

@Pondus: Dette megler-ryktet er fra en anonym debattant på fridiskusjon.no. Det er ingen grunn til å ta det seriøst, eller henge det på RBK. For å spille djevelens advokat, så må jeg si at jeg synes det er vanskelig å være enig i at RBK har gjort så mye feil i denne saken. Vi liker ikke at de legger seg etter treneren, og har mange dårlige minner etter spilleroverganger, men når det gjelder KK, så klarer jeg ikke hisse meg opp. At spillere og personer snakker positivt om KK på direkte spørsmål fra media skulle vel bare mangle?

@Tomath: Med tanke på den forferdelige starten, og nachspiel-gate, så synes jeg Horneland har klart seg bra. Med Brann-briller klarer jeg ikke helt å se nei fra Horneland som noe grunn til ikke å prøve seg på KK. Horneland ønsket i utgangspunktet ikke hovedtrenerrollen i RBK, og trodde nok aldri han skulle få den rollen i Brann. Hadde jeg jobbet i Brann hadde jeg snakka med en viss investor, og tilbudt KK en langtidskontrakt med de fullmakter han måtte ønske, og en god slump penger til å bygge lag. Nå håper jeg likevel at han ikke ser seg ferdig med jobben i Glimt og derfor avslår tilbud fra både Bergen og Trondheim.
Pondus
Posts: 1733
Joined: Mon Jan 04, 2021 7:07 pm
Has thanked: 79 times
Been thanked: 188 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Pondus »

Så står det på Nettavisen at Norwich er interessert i å ha samtale med KK angående managerjobben. Den så jeg ikke komme da jeg anser Lampard som done deal.
Sniken
Posts: 798
Joined: Thu Mar 08, 2018 6:00 pm
Has thanked: 130 times
Been thanked: 195 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Sniken »

mortsto wrote: Fri Nov 12, 2021 10:57 am At spillere og personer snakker positivt om KK på direkte spørsmål fra media skulle vel bare mangle?
Gitt konteksten er det faktisk usedvanlig uprofesjonelt.
mortsto
Posts: 7417
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 156 times
Been thanked: 467 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by mortsto »

Da tror jeg ikke vi blir enige. Men kunne gjerne sett en forklaring på hvordan du mener RBK burde gått frem i denne saken, gitt at de ønsker å ansette KK.
Pondus
Posts: 1733
Joined: Mon Jan 04, 2021 7:07 pm
Has thanked: 79 times
Been thanked: 188 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Pondus »

De skulle tenkt "han er i Glimt og det respekterer vi og aksepterer". Vi får lete andre steder etter en ny frelser. 😁👍
User avatar
tomath
Posts: 3134
Joined: Sun Aug 28, 2005 5:42 pm
Has thanked: 92 times
Been thanked: 152 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by tomath »

mortsto wrote: Fri Nov 12, 2021 10:57 am @Tomath: Med tanke på den forferdelige starten, og nachspiel-gate, så synes jeg Horneland har klart seg bra. Med Brann-briller klarer jeg ikke helt å se nei fra Horneland som noe grunn til ikke å prøve seg på KK. Horneland ønsket i utgangspunktet ikke hovedtrenerrollen i RBK, og trodde nok aldri han skulle få den rollen i Brann. Hadde jeg jobbet i Brann hadde jeg snakka med en viss investor, og tilbudt KK en langtidskontrakt med de fullmakter han måtte ønske, og en god slump penger til å bygge lag. Nå håper jeg likevel at han ikke ser seg ferdig med jobben i Glimt og derfor avslår tilbud fra både Bergen og Trondheim.
Enig i mye av det du skriver, og det var egentlig ikke meningen å snakke ned Horneland, men noen frelser har han likevel ikke vært. Poenget mitt er at om Kjetil Knutsen er realistisk for Brann så burde det være en såpass no brainer at dette ikke er en mulighet de først sonderer etter at Horneland takker nei. Særlig sett i lys at at Horneland, som både jeg og du er inne på, hele tiden har vært lunken til å være hovedtrener.
"If you just talk, I find that your mouth comes out with stuff" - Karl Pilkington
User avatar
Novi
Posts: 11499
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 619 times
Been thanked: 823 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Novi »

mortsto wrote: Fri Nov 12, 2021 12:05 pm Da tror jeg ikke vi blir enige. Men kunne gjerne sett en forklaring på hvordan du mener RBK burde gått frem i denne saken, gitt at de ønsker å ansette KK.
Er fair det, man har vel lett for og henge all RBK-KK-praten på klubben, selv om det er media og supportere som prater mest om det. Koteng har jo vært unormalt stille om det hele etter at det kom frem at de hadde pratet med KK. Adressa har vært uproff i sine fremstøt.

RBK ser ut til og jobbe mer aktivt på to plan enn de gjorde sist. At de er aktive inn mot Sverige er fint, og er vel en klar indikasjon på at KK ikke er sikret på noe vis. Syns litt synd på RBK også, når lokale medier spiller opp KK så mye. Absolutt alt annet blir jo en nedtur, og ny trener vil nesten bli målt opp mot "hva ville KK gjort".
Una mas cerveza.
Pondus
Posts: 1733
Joined: Mon Jan 04, 2021 7:07 pm
Has thanked: 79 times
Been thanked: 188 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Pondus »

Novi... utrolig bra poeng. Veldig mange RBK supportere som ikke ser annet alternativ enn KK. Vil bli en enorm nedtur om det ikke skjer. Man må huske på at Hjulmand takket nei og en Bortz ettersom jeg husker var ønsket før Horneland ble ansatt. Samtidig så er det mange RBK supportere så har den oppfatningen virker det som at om noen trenere i ES blir tilbudt jobben så "må de bare ta den" da det ikke finnes noe bedre. For vi er RBK.....det er mange RBK ere som biter negler nå og konspirasjonsteorier begge veier florerer.
Pondus
Posts: 1733
Joined: Mon Jan 04, 2021 7:07 pm
Has thanked: 79 times
Been thanked: 188 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Pondus »

Om artikkelen i Nidaros stemmer at RBK har gjort konkrete fremstøt mot Hammarbytreneren så betyr det at alle bullshitryktene om KK ikke stemmer. Nidaros er troverdig og skriver at RBK allerede har hatt kontakt med Hammarby/deres trener. Stoler mer på Nidaros enn en forbanna eiendomsmegler i Trondheim. latterlig.....
User avatar
Crazy horse
Posts: 8307
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 154 times
Been thanked: 232 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Crazy horse »

Det vet de jo egentlig svært lite om, særlig Tettey. Her må visst alle i RBK delta i jakten på Knutsen.
Fotball er nesten alltid morsomt
User avatar
Kesseboy
Posts: 15805
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1214 times
Been thanked: 1101 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Kesseboy »

Forumets centrist dad her, som synes det tar litt mye av. Det er ikke sånn at KK/MK til RBK betyr kollaps i Bodø (hei, Adressa) og tilsvarende vekstspurt på Lerkendal (hei, Koteng). Så lenge alle kjører ryddig prosess på dette, vil Glimt-toget kunne rulle videre. Ingen grunn til å bli så oppspilt, verken her eller i Trøndelag.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
jonsnow
Posts: 1644
Joined: Thu Jan 22, 2009 2:45 pm
Has thanked: 466 times
Been thanked: 124 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by jonsnow »

Bare å roe helt ned folkens, KK sier ikke noe som helst før sesongen er over uansett, og at RBK skulle være så sinnsykt steg opp er bare BS. Ser bare for meg at han drar til utlandet eller Bergen om han drar. Alt annet ville være merkelig.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15805
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1214 times
Been thanked: 1101 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Kesseboy »

Norwich fortsatt interessert i en prat med Kjetil, sier Sky Sports.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Glimt1916
Posts: 5637
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 434 times
Been thanked: 443 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Glimt1916 »

De skriver også at Molde er interesserte, så man kan jo lure på hvor solid kildearbeid som ligger bak.
Knutsen, who is also attracting interest from Molde, has turned Bodo Glimt from relegation candidates to first-time Norwegian champions.
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by J I P »

Den artikkelen Dere henviser til ble etterhvert oppdatert til følgende tekst
Norwich were also previously keen to speak to Bodo Glimt head coach Kjetil Knutsen.
Nå er Lampard ute av heatet og Dean Smith ser ut til å være den utvalgte ifølge denne
Skysports.com: Frank Lampard out of running to be next Norwich City head coach following Daniel Farke sacking
Frank Lampard and Dean Smith were understood to be in a two-horse race to become the Norwich head coach; Lampard now out of the running after further talks on Friday
Friday 12 November 2021 15:58, UK
.

Så da kan vi nok glemme Norwich for Knutsen.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
Pondus
Posts: 1733
Joined: Mon Jan 04, 2021 7:07 pm
Has thanked: 79 times
Been thanked: 188 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Pondus »

Er vel ingen som mener at glimt går adundas om kk går til RBK, MEN vi har hatt en sesong I år med mange skader. Neste sesong er forhåpentligvis troppen tilbake fulltallig. Da tror jeg seriøst på at glimt kan nå CL. De har nå spilt å seg internasjonal erfaring og det betyr enormt mye. Da om vi vinner serien.....
User avatar
youron
Posts: 1601
Joined: Wed Mar 03, 2010 10:24 am
Location: Oslo
Has thanked: 66 times
Been thanked: 55 times
Contact:

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by youron »

Ja nå nå begynner vel trønderne å innse at slaget er tapt. KK blir i Bodø garantert om ikke en fristelse fra utlandet blir for stor.

Image
STOLT MEDLEM AV GLIS I MEDGANG OG MOTGANG BGFE!!
User avatar
Kesseboy
Posts: 15805
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1214 times
Been thanked: 1101 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Kesseboy »

https://www.an.no/tror-knutsen-glipper- ... -4-1506315

Løfaldli tror KK lar seg friste av mulig CL med Glimt, mens det ikke virker sikkert at RBK får Europa i det hele tatt. Han bør fortsatt velge RBK fordi potensialet er størst der på sikt. Klovnemaska på!
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Post Reply