Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by mortsto »

https://www.an.no/rbk-gikk-i-mote-onsd ... -1508343


Etter det Nettavisen kjenner til hadde Glimt-treneren i utgangspunktet fått en frist til å gi Rosenborg en tilbakemelding på om han ønsket å ta jobben på Lerkendal. Denne fristen skal 53-åringen ikke ha overholdt.


Det gjenstår å se om Rosenborg får det svaret de ønsker fra Bodø/Glimt-treneren, men etter det Nettavisen kjenner til skal ledelsen i klubben ikke være trygge på at Knutsen velger RBK. Det fordi en avgjørelse fortsetter å drøye.
User avatar
tomath
Posts: 3134
Joined: Sun Aug 28, 2005 5:42 pm
Has thanked: 92 times
Been thanked: 152 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by tomath »

For en karusell! Begynner å mistenke at ingen som hevder å sitte med informasjon egentlig vet noe som helst. Jeg vil av!
"If you just talk, I find that your mouth comes out with stuff" - Karl Pilkington
User avatar
Crazy horse
Posts: 8282
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 148 times
Been thanked: 229 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Crazy horse »

Håper så inderlig at RBK blir stressa og går for serberen, i løpet av kvelden, helst.
Fotball er nesten alltid morsomt
User avatar
Crazy horse
Posts: 8282
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 148 times
Been thanked: 229 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Crazy horse »

Jeg har sikkert sagt det før, men tenk om det var Glimt som herja sånn med RBK, som det de gjør med Glimt nå, under serieinnspurt og europakamper. Jeg tror hele Trøndelag hadde rista av vrede og vemmelse, og at Eggen hadde reist seg opp og gått nordover for å fortelle Glimt et sannhetsord.
Jeg synes det er merkelig at ikke rikspressen stiller spørsmål ved RBKs oppførsel.
Fotball er nesten alltid morsomt
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by G-s-enz »

Serberen er jo en kanontrener så det beste hadde vært om begge røyk 😂
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by gavharr »

Det er jo ikke ulovlig det RBK driver med. Det er bare ikke så smakfullt.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
Sniken
Posts: 776
Joined: Thu Mar 08, 2018 6:00 pm
Has thanked: 126 times
Been thanked: 193 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Sniken »

Langt i fra ulovlig. Men vi vet hvordan reaksjonene i Trondheim hadde vært dersom feks. FCK hadde holdt på som dette overfor en RBK-trener midt i klubbens kanskje mest spennende og viktige sesongavslutning ever.
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Larsson »

Dess lengre tid det går, dess større sjans for at Knutsen fortsetter til sommeren. Slik tolker hvertfall jeg det.

Ooooooog årsaken til at jeg tror det er at Koteng har gått på flere trenersmeller. Hvis han vurderer hånden sin for hardt mister han begge alternativene. Og da blir det Horneland all over again…
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Novi »

Åpenbar krasj mellom Koteng og KK, slik vi har lært dem og kjenne hvertfall. At KK skal klare det samme med RBK som Glimt med Koteng, Dorsin, og hele bøtteballetten i ledelsen kan jeg ikke se for meg. Og kanskje ser KK at arbeidsforholdene ikke blir så gode?

Blir det tatt en avgjørelse denne uken, så er det et nei til RBK. Blir det ja, så blir ikke det offentlig før etter sesongen. Og nå jobber jo RBK mot ny trener før jul, så da ser jeg ikke helt hvorfor det skal tas en beslutning noe tidligere.

Forøvrig blir det jo oppfattet som mer aktivitet enn hva det egentlig er, siden enhver nyhet rundt dette blir kopiert og synset i 4 forskjellige medier.
Last edited by Sulliken on Wed Nov 17, 2021 8:47 pm, edited 2 times in total.
Reason: Fjernet sitering av overstående innlegg
Una mas cerveza.
Pondus
Posts: 1733
Joined: Mon Jan 04, 2021 7:07 pm
Has thanked: 79 times
Been thanked: 188 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Pondus »

Fuckings RBK. Må da førr helvete respektere prosessen og andres arbeidsgivere. Koteng kan dra til hælvete med sine frister. Tydelig at koteng har krevet et tidlig svar som kk har gitt fan i. Krevd dette uten respekt for hvordan Glimt skal håndtere dette. Forbanna geit....
User avatar
Crazy horse
Posts: 8282
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 148 times
Been thanked: 229 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Crazy horse »

Jøss... du er sintere enn meg, Pondus. Godt for hjertet å rase litt.
Fotball er nesten alltid morsomt
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by gavharr »

Hvor langt synes dere Glimt burde strekke seg for å matche RBK på lønnsbetingelser? Tåler Glimt å lønne en trener med 5-6 millioner av kroner i året?
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
Sniken
Posts: 776
Joined: Thu Mar 08, 2018 6:00 pm
Has thanked: 126 times
Been thanked: 193 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Sniken »

Høy lønn til hovedtrener er ikke noe stort problem. Det er langt viktigere å ha kontroll på lønnigene i spillerstallen. Antar også at solide bonusordninger er noe Glimt kan konkurrere brukbart på.
User avatar
Crazy horse
Posts: 8282
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 148 times
Been thanked: 229 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Crazy horse »

Tja... har jo pengene, sikkert, men er det den lureste bruken? Setter det en presedens ved senere ansettelser? 3 mill høres greiere ut, men er mye det også.
Fotball er nesten alltid morsomt
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by mortsto »

Usikker på kredibiliteten til Benjamin Solås på Twitter. Han mener Glimt har matchet et lønnstilbud på seks millioner.
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by G-s-enz »

Dyrere å signere feil trener å synke 4-5 plasser ned da 🤔
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Novi »

Vi tjener vel 6 mill på en seier i ECL - så kjør på!
Una mas cerveza.
User avatar
tomath
Posts: 3134
Joined: Sun Aug 28, 2005 5:42 pm
Has thanked: 92 times
Been thanked: 152 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by tomath »

Kan ikke se at det vil sette noen annen presedens ved senere ansettelser enn at det er nivået Glimt legger seg på når man forlenger med trener som allerede har prestert.
"If you just talk, I find that your mouth comes out with stuff" - Karl Pilkington
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by mortsto »

Det setter ihvertfall en presedens mtp Kalvenes og Bjørkan som snart har kontrakter som går ut.
User avatar
Crazy horse
Posts: 8282
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 148 times
Been thanked: 229 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Crazy horse »

Er det ikke ofte slik det er med å gjøre suksess? At alt blir mye dyrere, mener jeg. Ingen selger lenger sine talenter til en for en billig penge og slett ikke etablerte spillere. Så skal plutselig noen ha mye mer i lønn for skrive under ny kontrakt.
Knutsen er nok på mange vis verdt det, men jeg liker at vi har en nokså nøktern klubbdrift, og er redd for en lei baksmell.
Fotball er nesten alltid morsomt
Pondus
Posts: 1733
Joined: Mon Jan 04, 2021 7:07 pm
Has thanked: 79 times
Been thanked: 188 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Pondus »

Om dette stemmer med 6mill så er ikke det noe problem for Glimt. Har jo en ganske nøktern lønnspolitikk på spillerstallen. Bedre å spandere pengene på en kvalitetstrener med resultater enn en dyr spiller som man ikke har noe garantier for angående skader etc. Om jeg ikke husker feil så var det ca. 5-6;mill i forskjell mellom 1 og 2 plassen i ES. Glimt fikk 29 mill I fjor og Molde ca. 24mill. Med forbehold om feil. Uansett så viser det at med resultater så tjener man inn de pengene ganske fort. Blir jo en snøballeffekt. Bedre resultater, økt publikum, økt salg av supporterutstyr etc. Så anser lønnen til kk om den stemmer som null risk. I tillegg så vil jo KK bli attraktiv for utenlandske klubber og må eventuelt kjøpes ut av en kontrakt med Glimt.
Om dette drømmescenariet skulle skje så ønsker jeg at man tenker langsiktig og etterhvert får inn en 3 assistent som på sikt kan overta treneransvaret i Glimt....
Glimterfrem
Posts: 818
Joined: Tue Jan 12, 2021 3:17 pm
Has thanked: 21 times
Been thanked: 118 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Glimterfrem »

Ja, vi kan nok matche lønnen om vi strekker oss langt, men hvorfor tror alle at det handler om lønnen for Knutsen? Jeg har alltid tenkt at det er totalpakken i RBK som gjør at det er fristende for han. Hvis det var lønnen som var viktigst for KK så hadde han bare hoppet på et tilbud til Kypros eller noe.
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Larsson »

Jeg tror ikke det er økonomi alt dette kommer ned til. Glimt kan nok matche det RBK tilbyr. Og jeg tror også det er totalpakken som avgjør, og det gjør det egentlig enklere å svelge.

Og basert på det jeg hører er seks mill for lavt. Vi snakker mye høyere summer.
jendoriluka
Posts: 511
Joined: Sat Dec 12, 2009 4:42 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 22 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by jendoriluka »

Seriøst? Mye høyere enn 6 mil høres nesten for drøyt ut. Her må Nordlandsglimt på banen. Ingen garanti for videre suksess, selv om Knutsen selvsagt er verdt MYE.

Knutsen slår meg ikke som en som bryr seg for mye om penger. Da ville han nok allerede vært trener i utlandet. Men klart, om han ikke trakter etter utenlandsopphold er det jo fint å tjene 6-10 mil i året i Norge.
User avatar
youron
Posts: 1601
Joined: Wed Mar 03, 2010 10:24 am
Location: Oslo
Has thanked: 65 times
Been thanked: 55 times
Contact:

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by youron »

Edit: https://www.eurosport.no/fotball/elites ... 2_r_q6mNls skal på teknologi og servicekonferansen på Britannia .

Thomassen observert på flyplassen og fly ned til Tr.Heim. Kan det være KK eller er det privat? :tenk
STOLT MEDLEM AV GLIS I MEDGANG OG MOTGANG BGFE!!
Post Reply