Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Knuta »

Så lenge cupvinneren spiller i Europa er det vel best at cupen avsluttes samme år som Europa cupene starter. Sånn har både Danmark og Sverige det. Ellers å har jo Sverige samme seriesystem som i Norge. Men kunne vel tenke meg at de innledende 3 rundene spilles på høsten året før og ikke på våren nesten et år før cupfinalen.
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by mortsto »

KK må selvfølgelig svare når han blir spurt om et tema som er veldig aktuelt. Jeg synes selv det er vanskelig å se hva den beste løsningen er. Selv syntes jeg det var fint å være på Ullevaal i mai-sol og fin temperatur. Og idéen om at cupen skal avslutte sesongen er jo for lengst passé mtp oppsettet til eliteserien slik det er blitt. Hvor attraktivt er det med cupfinale midt i desember?

Ellers er det interessant å se hvor positiv og offensiv KK er til tross for at ting har butta litt i det siste. I fjor kjempa vi om, og tok, seriegull, og hadde fantastiske kamper mot Roma. Da syntes jeg han tidvis virka oppgitt og lei. Jeg tolker det som om trenerspekulasjonene gikk mer inn på ham enn han vil innrømme.
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by J I P »

Det virker ikke som om det er noe i veien med motivasjonen til Kjetil Knutsen.
Kanskje ikke så rart med all den lærdommen han og resten av trenerteamet nok har fått det siste året.
Sjefen ser store muligheter til å utvikle dette laget videre.

Og i kveld skal det avgjøres om vi også skal få noen bonuskamper i februar.

https://www.an.no/krystallklar-berg-vi- ... -4-1676061
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by J I P »

Kjetil Knutsen er nominert til kåringen av årets trener også i år.
Denne gangen får vel prisen gå til Erling Moe hos Molde, syns æ.

https://www.eurosport.no/fotball/elites ... tory.shtml
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2821
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 432 times
Been thanked: 148 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Gvandreassen »

Da har Hasenhüttl fått sparken i Southampton. Hvor lang tid før Kjetil igjen har femognoe i odds for den jobben…? :)
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by gavharr »

Kjetil!? Se nå hva Erling Moerinho har utrettet i år.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by mortsto »

https://www.an.no/kjetil-ser-ikke-slutt ... -4-1682929

Herlig og langt intervju med KK. Snakker bla om:
-prestasjonene og baklengsmålene i 2022,
-henvendelsene fra utlandet (han har avvist flere),
-trivselen i Bodø og Glimt,
-vintervinduet, Bjørkan, og problemene med å finne backer,
-Amundsens situasjon,
-egenutvikling, taktikk og rotasjon av spillere.

Anbefales. Jeg er så glad for hver dag i har den mannen i klubben.
User avatar
Los-Loco
Posts: 7293
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 442 times
Been thanked: 877 times
Contact:

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Los-Loco »

gavharr wrote: Mon Nov 07, 2022 12:09 pm Kjetil!? Se nå hva Erling Moerinho har utrettet i år.
Ikke meg imot om Erling Moe drar utenlands. Det unner vi ham virkelig. Og han må mer enn gjerne ta med seg tre-fire stykker fra trenerapparatet samt David Fofana, Ola Brynhildsen og Magnus Wolf Eikrem når han drar. :glimt
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by J I P »

BørreA oppsummerer 2022-sesongen for Glimt og mener at Knutsen må forrsette å være sta.
I artikkelen trekker han også frem andre ting som Glimt kan være fornøyd med og noen punkter som Glimt ikke kan si seg fornøyd med.

https://www.an.no/dette-vil-vi-ha-med-o ... -4-1678234
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
Pondus
Posts: 1733
Joined: Mon Jan 04, 2021 7:07 pm
Has thanked: 79 times
Been thanked: 188 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Pondus »

Som mortsto sier lenger opp her, så er jeg glad for hver dag vi har KK i klubben. Ja, skal innrømme at jeg har kritisert KK for manglende rotering og sene bytter, men dette er bara bagateller av totalen.

Etter å ha lest intervjuet av KK i AN så er jeg faktisk overasket for et innblikk vi får i personen KK også. Dette er jo en trener som er så totalt mot strømmen i forhold til andre trenere at man kan jo bli både skremt og meget imponert på samme tid. Der andre trenere hadde "hoppa" på omtrent første og beste tilbud utenfra så blir KK igjen da "prosjektet" ikke er ferdig. Han ser forbedringspotensiale ikke bare i Glimt, men også seg selv og mener han selv har mye å utvikle og lære. Æ blir nærmest sjokkert når jeg leser at han ikke nødvendigvis har ambisjoner om utlandet, men ser det som like interessant å utvikle Glimt. Endestasjonen er enten at han ikke føler han kan utvikle Glimt noe mer eller at Glimt blir "lei" av han(slitasje etc.).

Noen euforiske spørsmål står igjen. Kan det hende at KK tar en Nils Arne Eggen i Glimt? Blir den andre historiske norske treneren som fører en klubb til heder og ære ikke bare nasjonalt, men også internasjonalt. Jeg håper og ber at KK vil fortsette i Glimt ikke bare ut kontrakten, men også lenger.

Ikke bare for at Glimt behøver det, men også norsk klubbfotball. Når helvete foregår i Qatar så er jeg så sykt glad for at men har norsk klubbfotball. Den får mye kjeft og kritikk, men den er iallefall ærlig.
User avatar
Nordlys
Posts: 3368
Joined: Wed Feb 02, 2022 9:39 pm
Has thanked: 567 times
Been thanked: 645 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Nordlys »

KK er en fritenker. Derfor er han også så dyktig. Folk får gjerne være karrierejegere, men det trenger overhodet ikke å være det som føles mest meningsfullt.

Ikke bare fikk vi tak i en av verdens beste trenere. Han er attpåtil forelsket i klubben og vil ikke vekk. Det er en helt syk kombo. 7 rette på tippekupongen blekner i forhold.
Forumets mest middelmådige ekspert.
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2821
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 432 times
Been thanked: 148 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Gvandreassen »

Har ikke lest intervjuet, men er enig i alt du skriver der Pondus. Siste setningen er grunnen til at jeg sluttet å se på PL og United etter Sir Alex gav seg. Det er noe deilig nært og tilgjengelig over Eliteserien. KK forsterker bare dette ved sin rolle i Glimt.
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by J I P »

Det skjer endringer i staben rundt spillerne.

Mike Brown forlater Glimt og tar turen over til California og San Jose Earthquakes.
Kona Laura følger etter i løpet av neste år.

https://www.an.no/fra-bodo-og-glimt-til ... -4-1688299

Inn i praksis kommer Kaja Michalsen.
https://www.an.no/na-skal-kaja-22-jobbe ... -4-1687925

BA(+) har ellers sjekket ligningen og funnet ut at Kjetil har ei grei lønn i Glimt.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
User avatar
Nordlys
Posts: 3368
Joined: Wed Feb 02, 2022 9:39 pm
Has thanked: 567 times
Been thanked: 645 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Nordlys »

Alltid skummelt med slike endringer i støtteapparatet, men det er jo akkurat disse endringene organisasjonen må være robust nok bygget til å håndtere. Brown har gjort en formidabel jobb. Han har tilogmed klart å holde Espejord skadefri!
Forumets mest middelmådige ekspert.
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Knuta »

Innlegg her på forumet for ca 1 år siden. Etter at RBK sine nettroll hadde annonsert at KK så på leilighet i Trondheim. Mange gikk på limpinnen. Kanskje en lite lærepenge for mange.

"Adjø, KK. Du var god så lenge du var god. Nå er du bare søppelmannen som tror gresset er grønnere på andre siden. Jeg er så lei av trenere som blir avskiltet, for så påskiltet og får hjelp til suksess, og som går videre i naiv tro på at man kan gjenta samme oppskrift et annet sted. Håper han mislykkes i Trondheim.

Gud som jeg gruer meg til å gå på jobb på mandag i Trondheim."
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by J I P »

Glimt satser som aldri før. Kjetil får nå en bredere stall med mange spillere av høy kvalitet..

Kommer han til å klare å utnytte bredden ved å rotere mer både i startoppstillingen og underveis? Og da også de dagene hvor han ikke blir tvunget til å bytte spillere på grunn av skader og karantener?
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Novi »

Han sier rotering er en naturlig del av å spille mange kamper, men det har han sagt før også. Jeg er schepisk. Tror vi får et svært godt lag i år, men tror også vi kommer til og se enda mer grums i stallen fra spillere som ikke får noen minutter på banen.
Una mas cerveza.
User avatar
Vix
Posts: 744
Joined: Thu Aug 20, 2015 9:48 am
Location: Vigevano
Has thanked: 121 times
Been thanked: 119 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Vix »

Jeg deler skepsisen. Nå har jeg ikke sett videoen fra den første treninga på nytt, men han brukte vel ordet "rullering" i den "avstandssamtalen" på begynnelsen og nevnte så "å bruke troppen bedre" eller noe sånt som en konkret ting som skulle forbedres i 2023. Men da han fortsatte å snakke ble det noe diffust og jeg fikk den følelsen Novi snakker om, at dette har vi jo egentlig hørt før. Jeg regner med planen ikke er å lede oftere med tre mål, slik at man kan gjøre flere bytter etter 60 minutter. Rullering betyr at i noen kamper starter Omar, Albert og Joel, mens i andre starter Brice, Ulrik og Nuno. Men som nevnt en annen plass, det er mulig det blir grums da også, fordi noen forventer å spille alt.
Last edited by Vix on Thu Jan 05, 2023 9:38 pm, edited 1 time in total.
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Garrincha »

Jeg tror han blir å rullere mer i år.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by gavharr »

Enig med Garri, når han sier han kommer til å rullere mer, så regner jeg med at han jo kommer til å rullere mer.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by G-s-enz »

Tja han sa vel det i fjor også 😂
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
Vix
Posts: 744
Joined: Thu Aug 20, 2015 9:48 am
Location: Vigevano
Has thanked: 121 times
Been thanked: 119 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Vix »

Ja, jeg føler det.
KK har et par prinsipper som har blitt gjentatt ofte: han spiller med de som er best der og da. Og han mener topputøvere bør tåle to kamper i uka hele året.
Det første har han vel innrømmet å ikke alltid ha vurdert riktig. Det andre kan kanskje ha vist seg å være et mildt sagt beinhardt krav.

Kampen i dag Zagreb blir trukket fram som et eksempel på at stallen ikke var bred og god nok i fjor. Så spørs det hva som skal til for å få den bredden og kvaliteten som trengs, når enkelte kanskje vegrer seg for å komme til en klubb med lite rullering og noen (Brice) vil vekk fordi det blir for mye konkurranse om spilletid.
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by J I P »

Kjetil Knutsen ble intervjuet av Niklas etter treningskampen mot Junkeren i går som Glimt vant 8-0.

https://www.youtube.com/watch?v=caj7KF7U8Qk
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Knuta »

Wendigo
Posts: 1499
Joined: Wed Oct 01, 2008 5:03 pm
Has thanked: 231 times
Been thanked: 113 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Wendigo »

Forutsigbart
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
-Douglas Adams-
Post Reply