Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
mortsto
Posts: 7419
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by mortsto »

https://www.aftenposten.no/sport/fotbal ... rene-brann

Morten Røssland sier mye riktig. Så spørs det om han er et alternativ i Brann allerede i 2022. Skulle uansett tro det frister mer med et Glimt som allerede spiller fotballen han ønsker, enn Brann slik de fremstår nå.
OTH
Posts: 2271
Joined: Wed Mar 02, 2005 5:14 pm
Location: Fræna
Has thanked: 153 times
Been thanked: 88 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by OTH »

Virker spennende Røssland
Romsdaling med Glimt Hjerte
Trofast i medgang og motgang
Knuta
Posts: 10046
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 338 times
Been thanked: 453 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Knuta »

Dersom KK forsvinner vil jeg ha Kalvenes som hovedtrener og trener talentet Nesselquist som trener Strømmen som assistent. Ikke måte på hvor mye skryt han har fått i Moss og Strømmen. Men det er klart Glimt har alternativet klart allerede dersom KK forsvinner. Så er da spørsmålet hva vil Kalvenes?. Ønsker han fortsatt i 4-5 år til kun å være assistent eller vil han ta hovedtrener oppgaver. Selvfølgelig vil KK ha han som assistent til evig tid, men ingenting et status quo i fotball. Men det viktigste nå er fokus på resten av sesongen som vil definere mye hva som skjer på nyåret. Men det virker som Glimtsystemet klarer å holde fokus og første store målestokk er LSK på søndag og CSKA på torsdag. Utrolig viktige kamper. Håper AN også klarer å holde fokus på det som er viktig og ikke bli med på Nidaros sine finter.
Last edited by Knuta on Wed Nov 17, 2021 12:44 pm, edited 3 times in total.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15807
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1214 times
Been thanked: 1101 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Kesseboy »

Det var vel sagt i ryktene at Kalvenes blir med til RBK?
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Pondus
Posts: 1733
Joined: Mon Jan 04, 2021 7:07 pm
Has thanked: 79 times
Been thanked: 188 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Pondus »

Nei, er i en slags depresjon nå føler jeg. Ikke for at vi bare kan slukke lyset om KK ikke fortsetter, for det trenger vi absolutt ikke. Kun deprimert grunnet hva som kunne vært i fremtiden om KK ville fortsette. Kk ville ikke gi noen avklaring på møtet i går, samtidig koker det i media at dette er en done deal. Så om dette er tilfellet så et vi i en kinkig situasjon. Kan ikke tenke meg at glimt er på utkikk ennå etter ny trener da de ikke fikk noe svar i går fra KK. Vil KK komme i en interessekonflikt i kampen mot RBK og resterende kamper om valget om RBK i realiteten er tatt?
mortsto
Posts: 7419
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by mortsto »

Adressa melder om RBK-møte, uten at noe nytt er kommet frem. Koteng sier han håper å kunne presentere noe nytt snart, dvs ved sesongslutt. Så jeg tror jeg kommer til å slutte å refreshe aviser og fora. Sesongslutt er tross alt 12.12
Nilzo
Posts: 1014
Joined: Thu Jul 31, 2008 11:24 pm
Location: Ski (Beiarn)
Been thanked: 2 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Nilzo »

Kesseboy wrote: Wed Nov 17, 2021 12:38 pm Det var vel sagt i ryktene at Kalvenes blir med til RBK?
Alt tyder på det ja. Men han er en voksen mann som kan ta egne valg. Om han får tilbud om en assistent-jobb i RBK og en hovedtrener jobb i Glimt, så er det opp til han å vurdere.
User avatar
Los-Loco
Posts: 7352
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 471 times
Been thanked: 911 times
Contact:

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Los-Loco »

J I P wrote: Wed Nov 17, 2021 7:34 am Vi kan fremdeles sikre en av de beste Glimtsesongene noensinne med seriegull, avansement i Europa og avansement i cupen.
Én av de beste sesongene? Dagens utfordring: Kom opp med én sesong med bedre resultat enn det! 8)
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
rpetter
Posts: 70
Joined: Thu May 24, 2012 7:59 pm
Has thanked: 2 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by rpetter »

Vil bli svært overrasket ,hvis ikke all denne støyen rundt trenerspørsmålet for neste sesong ,ikke
vil påvirke spillerene i sesongavslutningen.
ecke
Posts: 2636
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 154 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by ecke »

Støyen påvirker åpenbart spillerne, klubben og trenerne. Her bruker Koteng/RBK bevisste mediautspill om trenerspørsmålet for å ødelegge for B/G, og Kjetil Knutsen, i sesongsavslutningen og i forkant av kampen på Lerkendal. Knutsen er i ferd med å gjøre noe sammen med B/G som kanskje Knutsen og B/G aldri får oppleve igjen. Den viktigste måneden i B/Gs historie og foreløpig i Knutsens fotball-liv. ! Er RBK/Koteng en klubb KK virkelig ønsker å være en del av?
mortsto
Posts: 7419
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by mortsto »

Viktig å huske at disse spekulasjonene startet da Hareide ikke forlenget med RBK 1.juli. Bortsett fra Legia-kampene har ikke Glimt tapt en eneste kamp denne "støyete"-perioden (Edit: Jo borte mot Pristina), men tvert imot levert tidvis glitrende fotball. Jeg tror de klarer å konsentrere seg om de resterende kampene.
jendoriluka
Posts: 512
Joined: Sat Dec 12, 2009 4:42 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 22 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by jendoriluka »

Om Knutsen seriøst har vurdert RBK en stund, må man jo forvente at han har gitt beskjed til Glimt slik at de kan ha en plan B. Noen slik beskjed har Glimt etter sigende ikke fått. Jeg tror derfor Knutsen ikke har bestemt seg og har nok håpet å kunne jobbe i ro og fred til sesongslutt før beslutningen. Det er jo lite realistisk nå med RBKs utspill, og er jo en reality check på hva en karriere i RBK vil innebære.
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by J I P »

Los-Loco wrote: Wed Nov 17, 2021 1:52 pm
J I P wrote: Wed Nov 17, 2021 7:34 am Vi kan fremdeles sikre en av de beste Glimtsesongene noensinne med seriegull, avansement i Europa og avansement i cupen.
Én av de beste sesongene? Dagens utfordring: Kom opp med én sesong med bedre resultat enn det! 8)
I rekordboken vil fjorårsesongen få flere noteringer.

I år, på tribunen med de opplevelsene som mange fler enn i fjor har fått være med på i år så vil årets sesong være den beste, gitt at vi oppnår de to åpenbare målene: Seriegull og avansement.

Og jeg kan nesten ikke fatte det hvis Knutsen velger å ikke fullføre Europasesongen før han gir seg.
(Og en ny CL-kvalik med bedre utgangspunkt)
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
User avatar
Novi
Posts: 11501
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 620 times
Been thanked: 823 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Novi »

Totalen med årets sesong overgår allerede fjoråret; mistet stjernespillere, erstattere ble tidlig skadet, likevel forsvarer man etter sigende seriegull mot alle 'ekspert odds'. I tillegg klarer vi kanskje sluttspill i Europa, OG vi har slått Mourinho 6-1 OG tatt poeng på Stadio Olympico.

Det blir nesten et sidespor i KK-debatten, men man kan jo spørre seg om dette er et tog han ønsker hoppe av på dette tidspunktet?
Una mas cerveza.
Knuta
Posts: 10046
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 338 times
Been thanked: 453 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Knuta »

Virker som mange finleser hver eneste twitter melding, hvert eneste oppslag på RBKweb, samt Adressa, Nidaros, AN og Bodonu i håp om å kunne tolke at KK ikke sier så mye. Så vidt jeg har forstått fikk KK et kontraktforslag fra RBK for 2 måneder siden. Jeg antar at Glimt også har kommet med et nytt og forbedret kontraktforslag. Så klarer Nidaros og komme med en 'sensasjonell' melding om at det kun er signering som gjenstår. Selvfølgelig er det kun signering som gjenstår når kontraktforslaget ble sendt tidlig i høst. Det gjelder vel alle kontrakter i alle sammenhenger skulle jeg anta. Slik jeg tolker dette har KK gitt RBK og Glimt klar beskjed om at trenerspørsmålet tas opp når sesongen er over og fokuset nå kun er på en utrolig viktig sesong avslutning, noe som er det eneste riktige å gjøre. La oss holde oss til det folkens.
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5714
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by gavharr »

Nå er ikke dette seriegullet tatt ennå, og vi må fortsatt slå CSKA Sofia og kanskje også Zorya Luhansk for å komme oss videre i europacupen, så det er fortsatt en god jobb som skal gjøres frem til og med 12.desember. Jeg tror i høyeste grad serien vil være med å påvirke hva KK tenker om sin videre jobb i Glimt. Muligheten for en ny sjanse til å kvalifisere seg til Champions League veier nok ganske tungt, og kanskje spesielt dersom RBK ikke klarer å kvalifisere seg for e-cup i det hele tatt. Så laget har alt å spille for foreløpig, og jeg tror nok også KK er gira på å klare 2 strake seriegull, og kanskje et cupgull også. Om han vil trene RBK, så får han nok den muligheten igjen. Hvis RBK etter sigende er villige til å omgå sitt styrevedtak på kontraktslengde, i tillegg til å gi KK en lønningspose med internasjonalt snitt, så tyder vel det på at dette er en såpass spennende mann at selv om han går for et nytt år eller to i Glimt, så er nok ikke døra til brakka stengt for all fremtid.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
Sniken
Posts: 798
Joined: Thu Mar 08, 2018 6:00 pm
Has thanked: 130 times
Been thanked: 195 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Sniken »

Rykter om at lovende nyheter er på gang.
Pondus
Posts: 1733
Joined: Mon Jan 04, 2021 7:07 pm
Has thanked: 79 times
Been thanked: 188 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Pondus »

Tuller du eller trollet du sniken.....Klarer ikke slike skriverier nå. Hjertefeil her jeg sitter......
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5714
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by gavharr »

Sniken wrote: Wed Nov 17, 2021 4:42 pm Rykter om at lovende nyheter er på gang.
:shock:
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
Sniken
Posts: 798
Joined: Thu Mar 08, 2018 6:00 pm
Has thanked: 130 times
Been thanked: 195 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Sniken »

Ikke trolling. Men jeg garanterer ikke at ryktene stemmer. Men stemmer de, så vil jeg si de er lovende, ikke mer enn det 🙂
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16606
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 995 times
Been thanked: 780 times
Contact:

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Sulliken »

Ok
Så hvor pålitelige er dine kilder?

Vi er bra mange som sitter på nåler, og det er slemt å komme med slike drops hvis det ikke er hold i det..... 8)
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
mortsto
Posts: 7419
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by mortsto »

Sukk. Jeg sitter her og føler jeg blir dumpa hver eneste dag. Jeg orker egentlig ikke sånne spirer av håp. Kan du si NÅR disse potensielle nyhetene kommer?
Knuta
Posts: 10046
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 338 times
Been thanked: 453 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Knuta »

Om man skriver at det er et rykte, men at ryktet antakeligvis er bare tøv ja da foreslår jeg at det ikke er noen vits i å publisere. Koteng sier rett ut nå at i midten av desember vet man mer når sesongen er avsluttet. Det er jo det også KK har framhevet hele tiden. Trener spørsmålet er ikje tema før sesongslutt.
Sniken
Posts: 798
Joined: Thu Mar 08, 2018 6:00 pm
Has thanked: 130 times
Been thanked: 195 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Sniken »

Knuta wrote: Wed Nov 17, 2021 5:37 pm Trener spørsmålet er ikje tema før sesongslutt.
Dette tror du ikke på selv engang.
User avatar
Buster
Vinner av Norsk-tab.konk.2004
Vinner av Norsk-tab.konk.2004
Posts: 1290
Joined: Wed Mar 10, 2004 9:53 am
Location: Kristiansund
Has thanked: 11 times
Been thanked: 177 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Buster »

Han ble nok feilsitert, det riktige er
Koteng sier rett ut nå at i midten av desember vet man når sesongen er avsluttet.
Livet er ikke bare en fest, det er også en dans på roser.
Post Reply