Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
helsvhe
Posts: 1498
Joined: Sat Aug 15, 2009 6:08 pm
Location: Oslo
Has thanked: 327 times
Been thanked: 81 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by helsvhe »

Han burde heller ha sagt at han var der for å forhandle om kjøp av Holm og Ceide :D
User avatar
Crazy horse
Posts: 8282
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 148 times
Been thanked: 229 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Crazy horse »

Ja, og at han var i forhandlinger med Eggen for å gjøre en konsulentjobb for Glimt: "Hvordan stoppe mediespekulasjoner i trønderpressen?".
Fotball er nesten alltid morsomt
jonsnow
Posts: 1644
Joined: Thu Jan 22, 2009 2:45 pm
Has thanked: 466 times
Been thanked: 124 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by jonsnow »

Skal vel ned å signere noe spillere i Bartebyen, mange talenter der nede som aldri kommer til å få en sjangse og da er det bedre å dra dem nordover!
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2821
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 432 times
Been thanked: 148 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Gvandreassen »

Jonsson foreslår Paco som mulig erstatter hvis Kjetil skulle forsvinne:

https://sportsbibelen.no/jonsson-lanser ... 1unVQ3iyJs
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by gavharr »

Paco har jeg ikke fått noe skikkelig inntrykk av, men det sies jo at han er en fagmann av rang. Og han er vel nordnorsk?

Jeg synes uansett at klubben burde ha Luis Pimenta i kikkerten, en mann som JJ i samme Indre Bane-podcast nevnte som alternativ for Brann. Det han gjorde med Kongsvinger var jo smått sensasjonelt.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by J I P »

Nidaros.no(AN+): Denne faktoren vil avgjøre trenerjakten til RBK

RBK må ha avklaring snarest.
Milos Milojevic vil ha jobben
Glimt har kontrakt med Kjetil til sommeren.
Oppe i Bodø er følelsen at Kjetil Knutsen blir værende hos laget som ligger an til å ta sitt andre seriegull på to år. Det håper Glimt å få snarlig avklaring på
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Novi »

RBK ønsker avklaring snarest, men MÅ vel ingenting. Uheldig og gå til jul uten trener da, så skjønner at de har en egen deadline der. Har ikke sett noe om dato for avklaring for Milos, så det er vel som det har vært - opp til KK og gi beskjed etter sesongen hva han ønsker gjøre.
Una mas cerveza.
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by J I P »

. Vi er mest komfortabel med hvor vi er. Vi skal inn i viktige kamper og har fokus på det. Vi har utviklet klubben i tre-fire år og Kjetil har vært en viktig del av det. Vi ønsker å videreutvikle det og skape noe med Kjetil på laget. Så får vi se hvor det bikker. Vi opplever at vi er et attraktivt sted å være med tanke på det vi skal gjøre videre, sier Thomassen
Aftenposten.no(+) og Adressa: Glimt-sjefen om Kjetil Knutsen: – Hvor han vil er hans vurdering

Bodø/Glimt-sjef Frode Thomassen sier det ikke er noen dialog mellom hans klubb og RBK angående Kjetil Knutsen. Nå er det opp til treneren selv.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
Sven-Rune
Posts: 3028
Joined: Fri Mar 26, 2004 10:00 pm
Location: Tønsberg
Has thanked: 299 times
Been thanked: 166 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Sven-Rune »

re helsvhe: kjøp av Holm og Ceide skriver du. Heter det ikke hente når det er "Rosenborgsnakk"? :lol: :lol:
Sven-Rune, med Glimt i hjertet
Medlem i FK Bodø/Glimt
Sniken
Posts: 776
Joined: Thu Mar 08, 2018 6:00 pm
Has thanked: 126 times
Been thanked: 193 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Sniken »

Merker meg en omsorg og bekymring for Glimts økonomi på trøndernes forum. Blir nesten litt rørt.

Synes forøvrig Knutsen og Glimt spiller et perfekt spill mot RBK her. Koteng svetter. Skal han vente på Knutsen eller hente han serberen i Hammarby? Knutsen bestemmer ikke seg for noe som helst så lenge det er seks kamper igjen av sesongen. Tror stemningen på kontorene på Aspmyra er rolig og sindig. Alle fokuserer på søndag kl. 17.

Man må jo også le litt av Kotengs "vi opererer ikke med frister!". Selvsagt gjør de det. De er snart uten trener.
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by J I P »

Noen ser ut til å mene at hvis Knutsen og Kalvenes takker Ja til RBK før sesongen er slutt så må de gå på dagen for å skjerme klubbhemmelighetene. Ord som «tidenes svik i eliteserien» og «judas» benyttes.

De samme personene antar jeg vil kreve at Knutsen og Kalvenes må gå hvis vi mister gullet (og de signerer RBK) og da vil de si at vi mistet det grunnet usikkerheten overgangsspekulasjonene har skapt spesielt nå i det siste landskampvinduet.

Man kan selvfølgelig tenke det verste og ikke glede seg over den fordelaktige posisjonen vi har i sluttfasen av denne sesongen. Da blir man som den mest ihuga klodebeskytteren som ikke kan glede seg over noe gledelig som skjer i dag fordi kloden etter deres syn er fortapt om X-antall år.

Jeg velger å glede meg til de tre kommende superviktige kampene de neste 10 dagene. De vil avgjøre hvor mye mer vi har å glede oss til de neste månedene.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 734 times
Contact:

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Sulliken »

EDIT: Jeg ser at aftenposten.no også har samme sak, gjengitt litt lengre opp her.
https://www.adressa.no/sport/fotball/i/ ... -vurdering

Synd jeg ikke får lest denne.

Men det er sitert fra den på RBK-forumet:

Frode Thomassen:

– Har dere gitt Rosenborg tillatelse til å snakke med Knutsen eller har RBK kommet med et bud?

– Sånne ting aner ikke vi. Det er helt «blindspot». Vi snakker med Kjetil om vår plan. Jeg fikk en epost fra Ivar for mange måneder siden som dere skreiv om. Vi har en åpenhetskultur og hvem Kjetil snakker med, det... Vi kjenner, håper og tenker at det vi holder på med er utrolig spennende. At vi kan utvikle det vi holder på med enda lenger. Så får vi se. Vi tror iallfall sterkt på de samtalene vi har. Jeg tror nok Ivar (Koteng) og Tove (Moe Dyrhaug) har mer hast enn oss, sier Thomassen, som mener Glimt er ganske komfortabel med situasjonen.

(...)

– Er det noe dialog mellom klubbene angående Knutsen?

– Nei, ikke noe annet enn at vi skjønner at folk prater med Kjetil. For så god er han, sier Thomassen, før han haster inn i taxi retning Værnes.
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
Crazy horse
Posts: 8282
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 148 times
Been thanked: 229 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Crazy horse »

Hadde dette vært poker, så må RBKs pokerfjes ha vært tidenes dårligste. De sitter med kortene vendt åpen mot motspillerne.
Fotball er nesten alltid morsomt
geirminator
Posts: 230
Joined: Sat Oct 17, 2020 10:47 pm
Has thanked: 21 times
Been thanked: 48 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by geirminator »

J I P wrote: Thu Nov 18, 2021 8:48 pm Noen ser ut til å mene at hvis Knutsen og Kalvenes takker Ja til RBK før sesongen er slutt så må de gå på dagen for å skjerme klubbhemmelighetene. Ord som «tidenes svik i eliteserien» og «judas» benyttes.

De samme personene antar jeg vil kreve at Knutsen og Kalvenes må gå hvis vi mister gullet (og de signerer RBK) og da vil de si at vi mistet det grunnet usikkerheten overgangsspekulasjonene har skapt spesielt nå i det siste landskampvinduet.

Man kan selvfølgelig tenke det verste og ikke glede seg over den fordelaktige posisjonen vi har i sluttfasen av denne sesongen. Da blir man som den mest ihuga klodebeskytteren som ikke kan glede seg over noe gledelig som skjer i dag fordi kloden etter deres syn er fortapt om X-antall år.

Jeg velger å glede meg til de tre kommende superviktige kampene de neste 10 dagene. De vil avgjøre hvor mye mer vi har å glede oss til de neste månedene.
Du bor ikke i Trondheim, og du må ikke omgås RBK-patrioter på arbeidsplassen din hver bidige dag. Å få kloa i Knutsen vil for dem være en av de største triumfene de siste tiårene. Og det å måtte daglig forholde seg til triumferende trøndere er en skjebne verre enn både døden og klodens fortapelse.

Herregud som jeg gruer meg.. ikke til de to sistnevnte altså.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Kesseboy »

J I P wrote: Thu Nov 18, 2021 8:48 pm Noen ser ut til å mene at hvis Knutsen og Kalvenes takker Ja til RBK før sesongen er slutt så må de gå på dagen for å skjerme klubbhemmelighetene. Ord som «tidenes svik i eliteserien» og «judas» benyttes.
Jeg mener ikke de sparkes, men det er noe fryktelig ukomfortabelt ved å se Glimt dra til Lerkendal for å spille en kamp som vil avgjøre mye av RBKs europasjanser foran neste sesong, med neste sesongs RBK-trener ved roret i Glimt.

Jeg tror på ingen måte at det er noen risiko, men det setter mange av aktørene i et passelig kinkig lys. Så, etter mine begreper må en eventuell signering minst skje etter den kampen.

Klubbhemmeligheter tar de med seg uansett, sånn er det bare.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Sniken
Posts: 776
Joined: Thu Mar 08, 2018 6:00 pm
Has thanked: 126 times
Been thanked: 193 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Sniken »

Er det én ting jeg er 100% på, så er det at en evt. offentliggjøring av Knutsen til RBK ikke kommer til å skje før kampen på Lerkendal. 99,99% at det heller ikke skjer før siste kamp er spilt.

Jeg tror RBK presenterer en serber på Lerkendal før neste helg.
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Novi »

Hjelper ikke at det er landslagspause! Et par kamper midt oppi dette ville gitt både klubb og supportere noe annet og fokusere på :)

Enig med Sniken. KK har ingen intensjoner om og stå på Lerkendal som Glimt-trener men bli spurt spørsmål som om han trener RBK.
Una mas cerveza.
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Novi »

Crazy horse wrote: Thu Nov 18, 2021 9:32 pm Hadde dette vært poker, så må RBKs pokerfjes ha vært tidenes dårligste. De sitter med kortene vendt åpen mot motspillerne.
Ja, noe så veldig også! Ikke bare at de ønsker KK til klubben, men at alt annet vil være en enorm nedtur. Milos er sikkert flink, men kjedelig og føle seg som andrevalg.
Una mas cerveza.
Galnasen
Posts: 334
Joined: Tue Jan 19, 2021 9:33 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 35 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Galnasen »

Nå er siste trekket fra Rosenborg utløst. Intervju med Nils Arne Eggen om at Knutsen må velge Rosenborg. Djizes christ altså...
geirminator
Posts: 230
Joined: Sat Oct 17, 2020 10:47 pm
Has thanked: 21 times
Been thanked: 48 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by geirminator »

Hvor?
Last edited by liverglimt on Fri Nov 19, 2021 6:48 am, edited 1 time in total.
Reason: Sitering
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by gavharr »

Eggen og co. fornekter seg ikke. Det var vel i stor grad Eggen som fikk Koteng gjenvalgt i RBK. Håper virkelig ikke han får diktere hva Knutsen skal gjøre.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by J I P »

*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
Sniken
Posts: 776
Joined: Thu Mar 08, 2018 6:00 pm
Has thanked: 126 times
Been thanked: 193 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Sniken »

Eggen var en fantastisk trener. Men folkeskikk lærte han seg aldri.
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2821
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 432 times
Been thanked: 148 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Gvandreassen »

Har klart å holde tunga mtp RBK sin kvalme fremgangsmåte ovenfor KK og Glimt en stund nå, men ei lengre. KK fra Glimt til RBK er som Guardiola fra City til Arsenal. De var jo gode for tyve år siden. Ser Huseklepp kalle RBK en gigantisk klubb. På hvilken måte? Ja de har stor stadion og fine fasiliteter. Det har Brann også. Hva ellers har Brann og RBK til felles? Gamle spøkelser, elendig rekruttering (ref nyoppstartet old boys-lag i Trondheim) og grandiose ambisjoner basert på tidligere prestasjoner. Ja, RBK har god økonomi. Men det har da for pokkern Glimt også. Og alle de setene blir ikke fylt med mindre det spilles god fotball på Lerkendal, noe det heller ikke kommer til å gjøre under Knutsen grunnet lederskapet i RBK. Så ja, jeg blir jævlig besviken, bitter og rett ut furt om Knutsen går dit. Jeg liker KK, virkelig, men et slikt prosjekt håper jeg flopper noe kraftig.

Glimt sin fremtid er lysere enn RBK sin. Det tåler bartebyen dårlig.
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
User avatar
Los-Loco
Posts: 7293
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 442 times
Been thanked: 877 times
Contact:

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Los-Loco »

Jeg blir minst like skuffet som alle andre dersom Knutsen går til RBK. Men jeg tenker vel at det i diskusjonen ikke er spesielt saklig å omtale dem som en fordums storhet a la Fredrikstad som tok mange gull i etterkrigstiden. Vi snakker om en klubb som har fire gull på de seks siste forsøkene. Og som før har bevist evne til å konme tilbake etter periode med (for dem) skuffende resultater; etter fire år uten gull i 2011-2014, dro de avgårde med fire strake. Vi har snakket mye om hvilken prestasjon det er for Glimt å gjenta suksessen; og det er ikke noen mindre prestasjon av RBK å repetere gullet tre ganger til. Så altså, selv i all hat og frustrasjon mot Rbk kan vi vel tillate oss å være bitte litt objektive og ikke diskreditere helt klubben som både har suverent flest gull gjennom tidene og også flest gull de siste ti årene.
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
Post Reply