Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
Los-Loco
Posts: 7293
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 442 times
Been thanked: 877 times
Contact:

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Los-Loco »

Har vanskelig for å tro at det var det KK mente. Jeg tror han irriterte seg over skudd som var veldig dårlig utført, og som havnet langt utenfor mål. Og der er jeg enig med ham - skal du først skyte, så treff nå helst mål. Bør kunne forvente at ballen ikke havner 10-15 meter til side for eller over mål.

Mener han har etterlyst skudd selv tidligere - bl.a. sa MÅK at han hadde fått beskjed om å skyte fra distanse ifm Roma-kampene.
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
Glimterfrem
Posts: 818
Joined: Tue Jan 12, 2021 3:17 pm
Has thanked: 21 times
Been thanked: 118 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Glimterfrem »

Vi har ikke spillere som er gode nok til å skyte fra distanse. Det er faktisk en stor svakhet hos oss. Vi må ha mer på lager i angrepsrepertoaret enn å sentre ballen inn til 5 meteren.
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Novi »

Hagen har et godt skudd, og Boniface likeså (men han er naturligvis nærmere mål). Saltnes er god på og plassere skuddene sine, men slik han spiller nå så løper han seg stort sett fast inni 16-meteren en plass. De som er i skuddposisjon fra utenfor 16 ofte er Vetlesen, Brice og Sampsted. Og de har ikke vært mye overbevisende hittil.

Litt overraskende at vi fortsatt prøver spille oss gjennom tette forsvar på den måten, når vi har slitt med det i så mange kamper. Skjønner at vi skal "stå i det" og "ha troa på det vi holder på med", men man kan også sikte noen knepp til venstre uten og drive med en annen idrett av den grunn.
Una mas cerveza.
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by J I P »

NRK med artikkel om å komme seg ut av fedrene sin skygge hvor tråden trekkes tilbake til Eggen:

https://www.nrk.no/sport/ut-av-fedrenes ... 1.16070351
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by J I P »

Det vises på antall artikler i mediene de siste dagene at Glimt skal spille en storkamp ute i Europa i dag -altså siste playoff-kamp borte mot Dinamo Zagreb.

TV2 har intervjuet blant annet Moberg og Vetlesen om Kjetil:
https://www.tv2.no/sport/fotball/elites ... /15038353/

Les sluttkommentaren til Moberg 8)
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 733 times
Contact:

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Sulliken »

The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by G-s-enz »

E ikke du på jobb?
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 733 times
Contact:

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Sulliken »

Senvakt i dag. Har uansett hjemmekontor
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by G-s-enz »

Bah du tok den ikke 😂

Men over til topic,vi må nok bare bli vant til spekulasjoner rundt Kjetil. Jeg tror det skal mye til for at han hopper på noe mtp den høsten vi har fremfor oss.
Last edited by Sulliken on Tue Aug 30, 2022 1:49 pm, edited 1 time in total.
Reason: Tok den nå :-)
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Larsson »

Arilas i TV 2 Sporten, som var spot on på Knutsen i fjor høst, mener dette ikke medfører riktighet.
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 733 times
Contact:

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Sulliken »

De der ute forstår ikke at KK spiller FM i real life. Ta en klubb som lå med brukket rygg og gjøre den om til en toppklubb i Europa. Det siste er han ikke ferdig med. Jeg tror ikke KK kommer til å gi seg i Glimt før han føler at han har fått ut absolutt alt som er mulig med Glimt. Jeg er ganske sikker på at store pengesekker ikke lokker han. (Typ, hvis du som en mann i 50-årene har 15 mill på bok med garantert 20 til, Hva skal man med mer, liksom? Man har mer enn det man kan få til å bruke opp i løpet av livet, og arven til barna er også sikret).
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Knuta »

Vet at Glimtkontoret stadig får henvendelser angående KK fra klubber både England og resten av Europa. Svaret er automatisert til et NO. Vil nok i framtiden få en haug med twitter meldinger angående KK. Det er faktisk ikke noen særlig vits i å offentliggjøre tøyset.
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Novi »

https://www.an.no/se-patricks-forste-gl ... -4-1646736

Flott intervju med KK. Han virket noe sliten ved sesongstart, men nå hører man at mannen har fått blod på tann. Neste er vel at han selv forlenger sin kontrakt :D
Una mas cerveza.
Pondus
Posts: 1733
Joined: Mon Jan 04, 2021 7:07 pm
Has thanked: 79 times
Been thanked: 188 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Pondus »

Som jeg skrev i en annen tråd så føler jeg nå at sannsynligheten er der for at KK vil signere igjen for Glimt. Som sagt penger er ikke motivasjonen hans. Han tjener i tillegg godt i Glimt uansett. Har vel også bonusordning når gode resultater leveres. Nå har også godguttan kommet tilbake og lengre kontrakter med spillere inngås. Dette gir større kontinuitet i spillergruppa. Klubben utvikler seg og tar steg hele veien.

Samtidig vil han sannsynligvis aldri få de samme arbeidsforholdene i en utenlandsk klubb. Har han levert samme resultat som 2018 sesongen i en utenlandsk klubb med ambisjoner hadde han med stor sikkerhet vært sparket.
I tillegg er KK kompromissløs i sine krav til spillerne. Samtidig har ledelsen I Glimt gitt KK tillit hele veien. Er ikke sikkert det gjelder der han eventuelt skulle havne.

Vi så også hvor mye bråket i forbindelse med Roma kampen preget han. I en klubb med ambisjoner i det store utland vil denne støyen fra media være mye større enn i Norge generelt sett. KK er 53 år og spørsmålet er jo hva han ønsker, være i Glimt og ha arbeidsro eller risikere urenomsportslig støy og ekstrem mediafokus på alt han gjør og leverer.

Viktige faktorer er jo som nevnt om han føler han har optimalisert hva Glimt er i stand til å oppnå, om han føler han klarer å heve Glimt enda mere.
Samtidig vet vi at familien har stor påvirkning på hans valg. Ser ikke noe hensikt å spekulere her.
Til slutt antar jeg dette styres av hva han selv har for ambisjoner rundt sitt trenervirke. Er han fornøyd med å være en meget respektert trener i Norge. Skal jo sies at han fått respekt internasjonalt gjennom de resultater Glimt har oppnådd i Europa. Uansett så er det mulig han ønsker å lede et lag med andre ressurser og i en liga på et høyere nivå. Da er jo resultatet gitt.
Kun spekulasjon dette fra min side. Skal sies at jeg hellet mot tidligere i sesongen at 2023 sesongen var hans siste. Nå er jeg ikke så sikker lenger i min høyst subjektive vurdering.
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Garrincha »

Ser på Twitter i dag at det er veldig mange Brighton-supportere som ser for seg at Kjetil Knutsen blir deres nye manager og at enkelte bettingselskaper holder han som knepen favoritt til jobben.

Jeg tror bettingselskapene tar feil og at supporterne bare kan legge det ifra seg først som sist. Kjetils prosjekt i Bodø har bare såvidt begynt.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
User avatar
Los-Loco
Posts: 7293
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 442 times
Been thanked: 877 times
Contact:

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Los-Loco »

Pondus wrote: Wed Aug 31, 2022 10:24 pm Han tjener i tillegg godt i Glimt uansett. Har vel også bonusordning når gode resultater leveres.
Kjenner jeg blir litt skuffet hvis det viser seg at KK har resultatavhengig bonusavtale. Det vil være langt mer i tråd med hans filosofi å ha en prestasjonsavhengig bonus. :rock
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
User avatar
Kvass
Posts: 345
Joined: Sat Nov 20, 2021 9:33 am
Location: Oslo
Has thanked: 32 times
Been thanked: 55 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Kvass »

Budskapet om at Knutsen er aktuell for Brighton, nevnes med stadig ny kraft i England…
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Knuta »

I følge sikre kilder ser KK nå på hus/leilighet i Brighton. Hilsen Kjernen supportere :-)
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by J I P »

Det er jo ikke Kjetil som du eventuelt ser i Brighton. Det vil være hans agent Morten Wivestad.

Men det er jo ikke unaturlig at han dukker opp til hjemmekampen mot Zürich . For ikke å snakke om til kampene mot Arsenal.

Og hvem vet hva som kan skje i en landslagspause?
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Knuta »

Mitt innlegg var nå ironi. Ikke lett å forstå ironi. Tenker også på Børre sitt innlegg før TIL-Glimt kampen som mange ikke forstod var ironisk og flere beit på agnet. Forresten KK går ikke til Brighton, og Brighton vil ansette ny trener til uken. Som sagt tidligere vi vil regne med å få en haug med twitter meldinger om KK og klubber som søker trener fremover. Spesielt når fokuset blir større og større når Arsenal kampene kommer i oktober.
User avatar
Nordlys
Posts: 3368
Joined: Wed Feb 02, 2022 9:39 pm
Has thanked: 567 times
Been thanked: 645 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Nordlys »

Terningkast 1 mot TIL
Forumets mest middelmådige ekspert.
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Novi »

Ville vart sånn ca 3.5 kamp i England med slik kampledelse.

EDIT: Kanskje vi kan selge nå og fortsatt ha ham tilbake til Arsenal-kampene? :tenk
Una mas cerveza.
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Knuta »

Hvor god er KK taktisk sett?. I dag var det klasseforskjell på KK og Gaute Helstrup, det samme også i Molde kampen. Man kan ikke fortsette å bortforklare at motstanderen spille 5-3-2. Det må vel alle få lov til. TIL spillerne ble ikke slitne. Veldig lett å forflytte seg når Glimt fullstendig mangler tempo og crosspasninger. TIL var komfortabel unntatt siste 10 min da Isak og Nino og også MÅK viste gode takter. Jeg bleimer ikke Samstedt men det har spredd seg en usikkerhet i måten han spiller på. Vet ikke hvorfor. Kanskje på tide for KK og ta en runde meg seg selv og prøve andre konstellasjoner. Vetlesen jobber hele tiden, selv om det i dag kun ble en nydelig pasning til Nino. Tenk om alle løp og kjempet som Hugo.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Kesseboy »

Det har blitt en av mine kjepphester, Sampsted er involvert i alt for mange baklengsmål. Det er noe i forsvarsspillet som bare ikke funker.

Men framover gjorde Glimt ingenting for å destabilisere TIL, før, som Knuta nevner, Amundsen kom inn.

Her har man kjøpt en fantastisk dyr indreløper og bruker ham på kant, henta tilbake en midtstopper som totalt mangler kamptrening men starter likevel, og brukte rekordpenger på en gammel men ung klubbhelt som bare blir sprengt inn i lagoppstillinga helt uten videre, og helt uten omtanke for hvilke påvirkninger det har.

Dette er dårlig håndverk, synes jeg.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2821
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 432 times
Been thanked: 148 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Gvandreassen »

Hvis noen ønsker KK ut, må jeg si meg uenig. Med det sagt, så må han gå en runde med seg selv hva laguttak, taktisk fleksibilitet og rullering angår. Han sa jo at de må rotere mer utover høsten, men det må jeg si at jeg har sett lite til.
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
Post Reply