Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Larsson »

Enig med siste taler. På enkelte Glimt-supportere skulle man tro Knutsen var på vei til en klubb uten noen framtid.
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Knuta »

Takk for de 2 siste innlegg. Jeg ser med undring på en del innlegg, hvor usakligheter hagler. Ikke måte hvor grusom RBK er, og når et innlegg på AN snakker om svik dersom KK skulle gå til RBK så går det over til sjikane. Jeg håper virkelig at KK ikke leser dette forumet. Hvis vi ønsker KK skal bli i Glimt er det viktigste at treneren får fred og oppmuntring. Skriveriene har dessverre motsatt effekt. Så mener jeg også at moderatorene bør være på vakt hvis dette utarter mer.
Last edited by Sulliken on Fri Nov 19, 2021 11:20 am, edited 1 time in total.
Reason: Ingen redigering, men vi følger selvfølgelig med på det som blir sagt, og etter mitt skjønn har det ikke vært noe som har vært over grensa.
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by gavharr »

Knutsen hadde helt sikkert fått det helt topp i RBK. Det er alle oss andre i Eliteserien jeg er redd for. Jeg gidder ikke 13 nye år hvor vi er ett av 15 lag som kjemper om andreplass hvert år, fordi førsteplassen er delt ut til Trondheim på forhånd. Det vil være døden for min hjemlige fotballinteresse.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Knuta »

Ening Gavharr. Tror nok en trener har en viss effekt, men det er lagets oppbygning, organisasjon, miljø og kompetanse som har vesentlig betydning og også selvfølgelig økonomi. Bayern M har vel vunnet stort sett det meste i Tyskland de siste årene selv om trenere har kommet og gått. Tror ikke RBK sin down periode de siste årene er basert kun på treneren, men det er mange andre faktorer som spiller inn. IFK Gøteborg var jo 'RBK' i Sverige i mange år, men de glemte det som heter fornying og nytekning. Mye fornying, nytekning, oppbygging av lagstruktur og kompetanse, godt medisinsk apparat, landets beste akademi, bedre økonomi, mye har Glimt gjort riktig de siste årene. Dette vil ikke forsvinne fordi en trener blir borte og nye kommer inn. I RBK er det mange faktorer som mangler, og hvis de tror at kun en trener er løsningen vil de nok ikke bli noen dominerende faktor i årene som kommer. De mente f.eks at Hareide var en bedre trener enn KK og han skulle komme inn å redde klubben. Men mitt hovedmantra nå er la KK få fred og ro resten av sesongen.
Sniken
Posts: 776
Joined: Thu Mar 08, 2018 6:00 pm
Has thanked: 126 times
Been thanked: 193 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Sniken »

Troen på at RBK skal bli totalt dominerende igjen grunnet en eventuell ansettelse av KK vitner om total mangel på forståelse på hva som foregår både på Aspmyra og Lerkendal. Det er ganske oppsiktsvekkende å lese.
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2821
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 432 times
Been thanked: 148 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Gvandreassen »

Litt diskreditering av RBK må være tillatt å bedrive i moderat grad, men ble kanskje vel mye i mitt forrige innlegg :) Kommentaren over her om sjikane derimot, den håper jeg ikke var ment i min retning. Skrev kun at jeg hadde blitt furt og bitter, noe som vel burde være lov. Å se at RBK ikke får det til om de skulle lokke til seg KK er kanskje barnslig, men ei heller det faller under sjikane slik jeg ser det.
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
jonsnow
Posts: 1644
Joined: Thu Jan 22, 2009 2:45 pm
Has thanked: 466 times
Been thanked: 124 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by jonsnow »

Hadde hele gruppen med trenere, medisinsk og mental pluss leder gruppen dratt til RBK så ja mulig at de hadde blitt det, men om vi mister 1 eller 2 stk av dette maskineriet som er bygget så er ikke det en krise, bare en mulighet til å finne enda bedre deler å putte inn.

Stresser ekstremt lite med om at, hvis at den og den drar så faller ikke B/G fra hverandre, men finner veien videre sammens. Og da har vi vist de siste sesongene at det mest blir bare bedre når man bytter ut noen av delene.

Hele dette med KK er så media drevet at det er latterlig, de har lite å skrive om så da koker de ektremt tynn spiker suppe på de få ryktene de har. Akkurat her skulle jeg ønske at KK bare hadde sagt et tydelig nei med en gang! Uansett om han blir eller ikke, for da hadde ikke media hadde noen grunn til denne latterlige mediastormen om ingenting.
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Novi »

Enig, svært mediedrevet, spesielt fra Trondheim. Grunnen til at man er arg mot RBK vs feks VIF er jo at de folkene som nå bare skal hente KK er de samme som tidligere bare har hentet de som de har lyst på. Historikken har jo vært slik at ‘alle’ vil til RBK og dermed blir dem enige om RBK også vil.

I dag er det ikke slik, men fremtoningen til RBK har ikke forandret seg. Så da blir det en disconnect der. Når det er sagt, så tror jeg RBK kan presentere en attraktiv pakke til KK.
Una mas cerveza.
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by J I P »

Kjetil lå hjemme med lungebetennelse den uka han var i Bergen.

Ikke rart at Norwich ikke fikk tak i han 8)

AN.NO(+): Dette sier Kjetil Knutsen om sin framtid
Av Stian Høgland 19.11.21 14:42
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
jendoriluka
Posts: 511
Joined: Sat Dec 12, 2009 4:42 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 22 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by jendoriluka »

Joda, men at KK vurderer RBK er det vel liten tvil om? Han kunne jo sagt at det ikke er aktuelt.

Det eneste han sier til AN i dag er: "– Når jeg har noe å si om neste år, så skal jeg gjøre det, slår han fast.

– Når forventer du å ta en avgjørelse?

– Det skal jeg gjøre når jeg hører de riktige rumlelydene i magen, sier Kjetil Knutsen, og ler hjertelig."

Liker ikke at det drar sånn ut i tid. Om han var gira på å fortsette i Glimt noen år til, burde han vel signert nå. Mulig han venter til gullet og CL-kvalik er sikret for å sammenligne med RBKs tabellplassering og mulig europaspill.
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Boombadila »

Det var vel Wendigo som påpekte at for KK er dette de beste kortene han kan få med tanke på forhandlinger om ny kontrakt.

"Ja, altså, dere tilbyr meg det i lønn? Jeg har fått tilbud av en annen arbeidsgiver på kr X, matcher dere?"
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by J I P »

Kjetil er den superkule typen som vet at han har all verdens tid til å bestemme seg.

Han behøver ikke å stresse med at Rosenborgtoget snart er klar for avgang.

Går det toget da fullfører han glatt med Glimt.

Er det noen som er flink til å holde fokus så er det Kjetil.

Avgjørelsen vil drøye. La oss akseptere dette og tenke neste kamp. Eller du kan fortsette å stresse og la usikkerheten spise deg opp innvendig.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Knuta »

KK har vel hele tiden sagt at fokuset nå er Glimt og resten av sesongen. Kan han ikke få lov til det?. Hva han burde si og ikke si vet vel KK best. Viktigste nå er å vinne serien og gå til sluttspill i ECL.
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Novi »

J I P wrote: Fri Nov 19, 2021 3:17 pm Kjetil er den superkule typen som vet at han har all verdens tid til å bestemme seg.

Han behøver ikke å stresse med at Rosenborgtoget snart er klar for avgang.

Går det toget da fullfører han glatt med Glimt.
Og selv med sølv i serien og ut av Europa vil mer spennende klubber ønske ham som trener. Mest sannsynlig snakker vi enda et seriegull ok sluttspill i Europa, noe som gjør ham interessant for langt mer spennende klubber. Er vel det RBK skjønner, at skal de ha en sjans må de kjøre på nå får flere får opp øynene.
Una mas cerveza.
Pondus
Posts: 1733
Joined: Mon Jan 04, 2021 7:07 pm
Has thanked: 79 times
Been thanked: 188 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Pondus »

Mulig jeg har misforstått, men dette er et forum der man diskuterer det meste relatert til Glimt. Det betyr at alle meninger burde imøteses med glede og så lenge de ikke er rasistiske, homofobiske, seksistiske etc. Når man elsker en klubb så kommer også følelser fram når man er engasjert. Skal vi ha saklighetspoliti her inne. I artikkelen der dette judasbegrepet og ordet sviker blir nevnt så bør man faktisk se på hele artikkelen. Samme artikkel har endel gode poenger. Blant annet den interessekonflikten som kan oppstå OM det allerede var avgjort at kk skulle til RBK. Dette i sammenheng med serieinnspurten. Alle skjønner vel at om kk skulle velge RBK så vil glimt være i en håpløs situasjon med å skaffe ny trener gjennom en god prosess. Så skal denne tråden kun være en hyllningstråd av KK slik at om han leser her så blir han i godt humør og føler seg velkommen?
User avatar
Buster
Vinner av Norsk-tab.konk.2004
Vinner av Norsk-tab.konk.2004
Posts: 1281
Joined: Wed Mar 10, 2004 9:53 am
Location: Kristiansund
Has thanked: 10 times
Been thanked: 173 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Buster »

Det ser heldigvis ut til at hovedpersonen selv greier å holde hodet kaldt, og fokusere på den viktige sesong-avslutningen! Takk for det.
Livet er ikke bare en fest, det er også en dans på roser.
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 733 times
Contact:

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Sulliken »

Rosenborg har det travelt, Thomassen har ingen hast og Knutsen har ingen hast og skal bare fokuserere på sesongen

Hva ligger i kortene der, mon tro?
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by gavharr »

Det gøyeste hadde selvsagt vært om Thomassen og Knutsen var enige om å trolle RBK. Forsinke RBKs trenerprosess og forhåpentligvis gi dem en verst mulig start på 2022-sesongen. Da mener jeg statue er på sin plass.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by J I P »

Pondus wrote: Fri Nov 19, 2021 7:27 pm Så skal denne tråden kun være en hyllningstråd av KK slik at om han leser her så blir han i godt humør og føler seg velkommen?
Måtte mimre litt tilbake til de 10 første sidene av tråden for å se om påstanden din stemte. Er kanskje ikke helt enig med deg i det.

Heldigvis beholdt vi Knutsen etter 2018-sesongen. Hadde vi rykket ned da, da hadde han trukket seg og ingen vet hvordan fotballhistorien da hadde blitt.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
Pondus
Posts: 1733
Joined: Mon Jan 04, 2021 7:07 pm
Has thanked: 79 times
Been thanked: 188 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Pondus »

Nytt kampintervju av KK med de samme spørsmålene rundt Kk sitt valg for neste sesong. Blir vel standard i de neste kampene også. Svarer godt for seg da.
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by gavharr »

Han svarer som en politiker. En garvet en.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
kengu
Posts: 32
Joined: Thu Jun 25, 2020 10:46 pm
Has thanked: 8 times
Been thanked: 8 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by kengu »

Noen andre som la merke til at Knutsen endret i samme setning fra "vår" til "klubbens" preseason... 🤔
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10717
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by liverglimt »

Jepp. Humret for meg selv! 😁
@liverglimt
User avatar
Crazy horse
Posts: 8282
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 148 times
Been thanked: 229 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Crazy horse »

KK sperret opp øynene da Fjørtoft sa "Så er du klar for Trondheim". Tolke, tolke.....
Fotball er nesten alltid morsomt
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by gavharr »

Jeg er 97% sikker på at Kjetil drar til RBK, dessverre. Heldigvis tar jeg feil i 69% av alle tilfeller.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
Post Reply