Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by mortsto »

Jeg har ikke sett KK si at han ikke har bestemt seg. Det han sier er «ingen kommentar» på en finurlig måte. Så kan det jo hende at han faktisk ikke HAR bestemt seg.
Last edited by mortsto on Sun Oct 31, 2021 3:47 pm, edited 1 time in total.
User avatar
tomath
Posts: 3134
Joined: Sun Aug 28, 2005 5:42 pm
Has thanked: 92 times
Been thanked: 152 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by tomath »

Uansett hva han gjør så er det litt spesielt å be KK brenne, men kan det ikke i det minste være greit å vente til man har fasit før man drar frem sånne formuleringer? Det er tross alt snakk om en trener som har oppnådd ting med Glimt som knapt noen av oss hadde drømt om.
"If you just talk, I find that your mouth comes out with stuff" - Karl Pilkington
OTH
Posts: 2263
Joined: Wed Mar 02, 2005 5:14 pm
Location: Fræna
Has thanked: 148 times
Been thanked: 87 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by OTH »

Jeg tror ikke KK har bestemt seg enda, for meg så fremstår han som en som ville ha gitt beskjed om han hadde tatt en avgjørelse. Når han en gang forlater Glimt så ønsker jeg han lykke til, men klart velger han RBK så håper jeg at han feiler.
Romsdaling med Glimt Hjerte
Trofast i medgang og motgang
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by J I P »

Drar han aleine så er det en ting.

Drar han med seg hele det sportslige «dream team» så blir pillen mye være å svelge.

Regner med at han aksepterer å gå ut kontraktstiden hvis vi går videre fra Conference. Vi er også med i cupen.

Jeg antar at det sportslige apparatet har blitt forespurt om når en spiller skal selges. Har rådet vært «behold han» så har Glimt ikke solgt. Så hvis vi forventet at en spiller skal overholde kontrakten, da må også det sportslige apparatet gjøre det.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Kesseboy »

J I P wrote: Sun Oct 31, 2021 4:00 pm Drar han aleine så er det en ting.

Drar han med seg hele det sportslige «dream team» så blir pillen mye være å svelge.
Dette er sentralt. Hvis KK vil dra, la ham nå dra, han har gitt oss mye. Samme om han tar med Kalvenes, selv om vi helst vil ha ham videre.

Men hvis det ryker mange flere med, da spørs det ...

KK og MK er viktige, men de er ikke seriegull aleine. La RBK tro de har fått Løsningen På Alt, men feile igjen, mens vi bygger opp igjen og fortsetter å vinne.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Crazy horse
Posts: 8282
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 148 times
Been thanked: 229 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Crazy horse »

Det som er "morsomt" er at diskusjonen om KK allerde har nådd 30 sider på forumet til RBK fansen.
Fotball er nesten alltid morsomt
Glenn P
Posts: 2816
Joined: Wed May 21, 2008 12:51 pm
Location: Oslo
Has thanked: 28 times
Been thanked: 207 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Glenn P »

J I P wrote: Sun Oct 31, 2021 4:00 pm
Regner med at han aksepterer å gå ut kontraktstiden hvis vi går videre fra Conference. Vi er også med i cupen.
Ser ikke bort fra at han kan forlenge ut 2022 om det blir seriegull og da påfølgende CL-kvalik. Kan jo ta TO cupgull i et kalenderår, så det er mye igjen før ”taket er nådd” på Aspmyra.

Glimt har råd til en fet kontrak ut 22, men drømmen er jo at han signerer noen år ekstra.
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by mortsto »

Jeg kan ikke skjønne annet enn at videre e-cup pluss ny CL-mulighet må friste skikkelig. Tror det var surt for KK at CL-muligheten i praksis var over etter to min mot Legia. Hvis RBK frister, så er det stor sannsynlig at den også er mulig for ham å få om et par år. Glimt skal tryne skikkelig for at ikke KK skulle kunne velge og vrake i jobbtilbud om et år eller to.
Pondus
Posts: 1733
Joined: Mon Jan 04, 2021 7:07 pm
Has thanked: 79 times
Been thanked: 188 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Pondus »

tomath....Jeg sa om det skulle vise seg....altså om fasit skulle være at en muntlig avtale har vært til stede hele tiden. Så får vi se hva fasit blir. Så må du ikke tro at jeg ikke er takknemlig for hva KK har bidratt med i Glimt.
Det er vi alle....
Glimterfrem
Posts: 818
Joined: Tue Jan 12, 2021 3:17 pm
Has thanked: 21 times
Been thanked: 118 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Glimterfrem »

Det er en ordentlig arroganse å se blant Rosenborgsupporterne på forumene. Ville tatt innleggene med "Knutsen er så godt som klar" med en stor klype salt. De baserer det kun på at "det er stille på brakka". Vi kommer til å vinne serien for andre år på rad. Vi skal ut i en ny CL-kvalikk og vi har for øyeblikket gode muligheter til å gå videre til sluttspillet i en Europa-cup. Rosenborg kan faktisk risikere å ikke ta medalje i år slik som de presterer nå. De kan havne utenfor europafotballen. Det ville vært sprøtt dersom KK skulle signere for Rosenborg på dette tidspunkt. Jeg vil faktisk si det ville vært smått sjokkerende. Vi skjønner alle at RBK er en mye større klubb, men Glimt er ikke et blaff. Det var ikke bare en "mirakelsesong". Vi er blitt til Norges beste fotballklubb og med det apparatet vi har i klubben nå så ser jeg ikke hvorfor vi ikke skal ligge i toppen i flere år fremover. Knutsen har en hel landsdel i ryggen og er trener for en klubb i sin "eventyr-æra". Hvilken trener vil ikke se hvor langt vi kan nå?

Dersom KK forlater oss for en annen norsk klubb så blir jeg veldig skuffet. Nei, jeg vil ikke be han brenne, for han har oppnådd noe vi supportere aldri kunne ha drømt om og vil derfor alltid være en helt i mine øyne. Vent å se hva som skjer, jeg tror og håper personlig at disse ryktene ikke stemmer.
Pondus
Posts: 1733
Joined: Mon Jan 04, 2021 7:07 pm
Has thanked: 79 times
Been thanked: 188 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Pondus »

Når vil du ta en endelig avgjørelse om din egen fremtid?

– Det har jeg ikke noe svar på nå. Det handler først og fremst om at jeg må ta en riktig avgjørelse med tanke på min familie. Jeg har en kontrakt i Bodø/Glimt til neste sommer, så det er egentlig ikke noe som brenner på dass.

Denne uttalelsen fra KK tilsier jo at ingenting er avklart. Om KK har sagt noe annet internt til Glimt finner jeg lite sannsynlig. Alt slik ville lekket ut. Den resignasjonen som løfadli observerte i korridorene i Glimt må jo være pisspreik, ønsketenkning eller at han rett og slett lever i sin egen virkelighetsoppfatning. En ting jeg dog vil trekke frem er at det er ikke kun KK som er suksessfaktoren til glimts fremganger. Han har hatt en hel klubb som har trukket i samme retning. Berg var jo også inne på dette. Glimts suksess avhenger ikke av kun en person. Dette er et arbeidsmiljø KK aldri vil få i RBK. Leste på rbk forumet at KK vil få tid, iallefall 2 år til å bygge opp et lag i RBK. Dette kommer aldri til å skje i en klubb som er totalavhengig av å komme på rett kjøl asap. Hareide ble jo hentet inn med det for øyet å vinne serien. Sa jo selv at om ikke det skjer så har han feilet. De vil kreve umiddelbare resultater. Slik jobber ikke KK. Han er en Lagbygger, en syk god en som krever mye av sine omgivelser. Ser ikke koteng, dorsin og KK som en god miks....
Pondus
Posts: 1733
Joined: Mon Jan 04, 2021 7:07 pm
Has thanked: 79 times
Been thanked: 188 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Pondus »

Ja det er stor arroganse på rbkforumet. Samtidig stor frustrasjon da de fra fordums tid hadde masse penger på bok og kunne velge å vrake i trenere, kjøpe de spillere de ville, til å nå de 3 siste sesongene stramme inn kraftig på økonomien. At ikke Hjulmand tok trener jobben I RBK var et stort nederlag tror jeg. Endte opp med Horneland da geir bakke sa nei.
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by J I P »

J I P wrote: Mon Aug 17, 2020 5:54 pm Måtte stikke ned i postrommet for å sjekke om noen ikke hadde hentet helgens Dagens Næringsliv fra lørdag 18. august.
Heldigvis var det noen som ikke hadde gjort det. Der fant man et aldeles fantastisk portrett av Kjetil Knutsen.
Du ble spurt da Vålerenga skulle ha ny trener før denne sesongen? "Ja"
Og i Rosenborgs jakt på en ny da deres fikk sparken etter kampen mot dere i år? "Han svarer ikke på det"
Og Brann nå, du ble spurt da og? "Ja, jo. Via-via ble jeg vel det."
Som bergenser må det ha vært fristende? "Nei"
Nei? Å skulle gi meg nå, er helt utenkelig. Jeg krever 100% lojalitet av mine spillere og alle rundt meg i klubben. Da kan jeg ikke være den første som hopper av. Jeg er opptatt av å stå for noe. Jeg må kunne se meg selv i speilet. Lojalitet betyr noe.
Du får kjøpe deg tilgang, gå på biblioteket eller ta deg en tur ned i postrommet du og :glimt
Anbefaler gjerne dette intervjuet en gang til. Jeg leste igjennom det på nytt idag. Enkelt med papirutgaven liggende på pulten.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Knuta »

Ledig jobb i Tottenham. 😀
User avatar
Crazy horse
Posts: 8282
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 148 times
Been thanked: 229 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Crazy horse »

RBK har jo også en litt stygg sak å rette opp, nemlig sparkingen av Kåre I, som ga dem gull etter gull. Mange fans som ble skuffet der.
Fotball er nesten alltid morsomt
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Novi »

...selv om man vel både da og i ettertid kan erkjenne at Kåre ikke er noe trenertalent. Selve prosessen rundt sparkingen var på 3. divisjons-nivå. Og Kotengs væremåte og innflytelse på klubben tror jeg ikke er direkte positivt for en type som KK.
Una mas cerveza.
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Novi »

VG applauderer KKs produsering av landslagsspillere:

https://www.vg.no/sport/fotball/i/Jx72w ... de-hjelper
Una mas cerveza.
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by J I P »

Likte spesielt dette avsnittet som forteller litt om Glimt si utvikling
Det har flere av dem vist i de internasjonale kampene Glimt har spilt. Kjetil Knutsen og teamet hans har fått nivået så høyt på spillerne sine, selv i den hjemlige ligaen, at de har klart å utfordre utenlandsproffene som en plass i landslagstroppen.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
User avatar
Vix
Posts: 744
Joined: Thu Aug 20, 2015 9:48 am
Location: Vigevano
Has thanked: 121 times
Been thanked: 119 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Vix »

Her tas ikke JP med, siden han hadde rukket å bli Milan-spiller før han ble tatt ut i første tropp. Og så var det en Lagerbäck-tropp, så det passer ikke med overskriften. Men han var den første Knutsen foret landslaget med.
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by J I P »

Nå er jeg ganske Pro Norsk Tipping samt at skumle gamingsider er blokket på jobben så da er det ikke så ofte at jeg er innom andre gamingsider.

Men i denne artikkelen har Drillo og Grant Andersen sett på likhetene mellom ifjor og i år. Veldig mye er likt. Og mange rosende ord til Knutsen og Co.
Konklusjonen av dette, må nødvendigvis bli, at Kjetil Knutsen snarest bør få en statue i Bodø, og at den trener-prestasjonen han har levert med Glimt er av så høy kvalitet at det nok bare er Nils Arne Eggen man kan sammenligne med i norsk klubbfotball
Det er for eksempel meget spesielt at Glimt, som stort sett møter lag som ligger veldig lavt og kompakt, har scoret 98 % (!) av målene sine innenfor 16 meteren. De har ett mål fra utenfor 16, sammenlignet med 15 i fjor!
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
User avatar
Buster
Vinner av Norsk-tab.konk.2004
Vinner av Norsk-tab.konk.2004
Posts: 1281
Joined: Wed Mar 10, 2004 9:53 am
Location: Kristiansund
Has thanked: 10 times
Been thanked: 173 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Buster »

https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/Wj ... lle-sjefer
Det er ikke rart at Rosenborg drømmer om Knutsen. Men hvorfor skal han gå til Rosenborg? Bortsett fra historie og ressurser er det vanskelig å se hvorfor et slikt bytte skulle være interessant for treneren
Nå kommer du deg Wellhaven!
Livet er ikke bare en fest, det er også en dans på roser.
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Knuta »

Generelt sett i media angående fotball er det nesten ingen som forstår at RBK er et alternativ for KK. Når KK sier at det er ingen hast for han siden han har kontrakt fram til sommeren 2022 tyder det på at han ikke forsvinner i januar 2022. Men i januar 2022 må han gi et klart svar. Det er klart at han følges tett nå spesielt i Tyskland. Hadde Glimt vært smarte nå og gitt KK en kontrakt som gjør at han periodevis kan frekventere Bergen og familien og hvor Kalvenes blir mer ‘sjefstrener’ på feltet i visse perioder ville nok gjort utslag. En kontrakt som også har en klausul om at han gå dersom en europeisk toppklubb melder seg.
NB: Løfaldli i Adressa proklamerte med sin famøse opptreden i Bodø at de fleste Glimt supportere hang med hodet i Bodø fordi de forstod av Glimt snart var på vei ned og at RBK ville overta hegemoniet. Ikke mange som hang med hodet i går unntatt Løfaldli.
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Novi »

Tror det er et klart skille mellom klart svar til media og klart svar til Glimt. Det siste er det viktigste, og siden dette ikke kommer over natta er jeg svært overrasket om Glimt skulle bli satt i en kinkig trenersituasjon eller plutselig bli overrasket over hva KK gjør.
Una mas cerveza.
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by gavharr »

Og det er kanskje derfor man ikke helt liker ryktene rundt Bjørkan senior. Er det fordi han vet noe som ikke vi andre vet, og derfor ser seg om etter andre utfordringer?
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
User avatar
Crazy horse
Posts: 8282
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 148 times
Been thanked: 229 times

Re: Trener-tråd: Kjetil Knutsen

Post by Crazy horse »

Jeg synes det er litt tragikomisk at klubber tror de kan hente `en komponent ut av et svært velfungerende maskinere, plassere den i et maskineri som fusker, og så tro at alt vil fungere helt strålende. Det eneste du da har oppnådd er å ødelegge et velfungerende maskineri.
Fotball er nesten alltid morsomt
Post Reply