Overgangsprat - UT

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
tomath
Posts: 3134
Joined: Sun Aug 28, 2005 5:42 pm
Has thanked: 92 times
Been thanked: 152 times

Re: Overgangsprat - UT

Post by tomath »

Tror mange hadde rynket på nesen om Sampsted og Haikin hadde blitt hentet på 5-årskontrakter. Ikke akkurat de overgangene det var knyttet høyest forventninger til.
"If you just talk, I find that your mouth comes out with stuff" - Karl Pilkington
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10720
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2224 times
Been thanked: 366 times

Re: Overgangsprat - UT

Post by liverglimt »

Enig med siste taler. Vi må stikke fingeren i jorda og kjenne på hvor vi kom fra.
@liverglimt
User avatar
Crazy horse
Posts: 8283
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 148 times
Been thanked: 229 times

Re: Overgangsprat - UT

Post by Crazy horse »

Det var vel mye usikkerhet rundt Haikin den første tiden, og det var vel få som så ham som arvtaker til Friedrich, mener jeg å huske.
Fotball er nesten alltid morsomt
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Overgangsprat - UT

Post by G-s-enz »

Tenkte å dra opp den tråden her så får moderatorene fjerne om det bør i en annen tråd. Men i likhet med forsterke laget-tråden der vi ønsker spillere inn så er det noen jeg synes vi kan shippe videre eller leie ut:

Gilbert Koomson-> tilbyr svært lite per nå. Bra mot Roma hjemme ellers er han imo taktisk usmart og har ett sluttprodukt som en førsteklassing på tresløyden.

Fredrik Sjøvold-> Synes han er for god til å spille 3.divisjon og samtidig ikke bra nok til å spille mye i eliteserien. Utlån? Eller brukes han til å redde Glimt 2?

Anders Konradsen-> Tung,utrent og skada hele tida. Går nok ut kontrakten også er det nok sayonara. Jobb i akademiet?

Morten Konradsen-> Skadet hele tida,fått så mange år til å prøve å få orden på kroppen men det går jo ikke. Synd for potensialet har vært der hele veien.

Sebastian Tounekti-> Er vel på tur ut? Men så spørs det om det er utlån eller overgang? Kan jo være aktuelt med utlån og kontraktsforlengelse? Uansett en spiller med hode på feil plass og har rådgivere som åpenbart bommer fullstendig. Har fra 100% sikre kilder at agenten ikke akkurat er med på å gi han gode råd også. Bra råmateriale meeeen gråter ikke om de pelmer han ut.

Ask Skau-> Visst endel ok som back men nesten urettferdig mot han å kritisere jobben i går. Best som anker men veien er nok for lang? Blir nok back-up potet ut sesongen.

Sigurd Kvile-> Skadet mye og kunne gjerne gått videre men blir nok værende da alle de andre i hans posisjon er laget av papp.

Markus Andersen-> blir nok værende for å holde Glimt 2 oppe men utlån neste sesong?

Har jeg glemt noen?
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
Zann
Posts: 1668
Joined: Sun Sep 09, 2012 5:49 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 43 times

Re: Overgangsprat - UT

Post by Zann »

Sondre Sørli, kanskje. Klarer ikke å se for meg at han skal klare å kapre en plass i førsteelleveren. Så spørs det om han er fornøyd med å være backup. Hvor lang kontrakt har han?
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Overgangsprat - UT

Post by G-s-enz »

Ahh Sørli ja. Synes han har visst lite til ingenting etter skaden så om det er mulig å skippe han videre så er det ingen krise.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Overgangsprat - UT

Post by MhepA »

Både Komsoon og Sørli er for dårlig for Glimt, det er nå i alle fall min mening. Jeg har tilgode å se Sørli briljere. Komsoon har jeg tilgode å se spille bra i det hele tatt.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5572
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 167 times
Been thanked: 322 times

Re: Overgangsprat - UT

Post by poteten »

Sørli er en anstendig ES-spiller og poengplukker, så han synes jeg bør være. Komsoon må vi sende til Fausek/sprint.
Kritisk
Glenn P
Posts: 2816
Joined: Wed May 21, 2008 12:51 pm
Location: Oslo
Has thanked: 28 times
Been thanked: 207 times

Re: Overgangsprat - UT

Post by Glenn P »

Hvem skal få seg red Bull-vinger?

Image
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5572
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 167 times
Been thanked: 322 times

Re: Overgangsprat - UT

Post by poteten »

Tipper det er Vetlesen eller Hagen.
Kritisk
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2821
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 432 times
Been thanked: 148 times

Re: Overgangsprat - UT

Post by Gvandreassen »

Må vel være Vetlesen av de to. Hagen har vært solid, men ikke like spennende som spillet Vetlesen har vist.
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5572
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 167 times
Been thanked: 322 times

Re: Overgangsprat - UT

Post by poteten »

Enig, men jeg drømmer at det er Hagen som selges for 20 mill og ikke Hugo.
Kritisk
mortsto
Posts: 7372
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Overgangsprat - UT

Post by mortsto »

AN har vel satt opp gapahuk inne på flyplassen. Ville ikke de allerede hatt noe på det om dette var Glimt-relatert?
User avatar
Nordlys
Posts: 3372
Joined: Wed Feb 02, 2022 9:39 pm
Has thanked: 569 times
Been thanked: 646 times

Re: Overgangsprat - UT

Post by Nordlys »

Klarer ikke helt å se for meg Hagen i kombinasjon med tysk-østerriksk gegenpress-fotball...
Forumets mest middelmådige ekspert.
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5572
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 167 times
Been thanked: 322 times

Re: Overgangsprat - UT

Post by poteten »

mortsto wrote: Mon Aug 29, 2022 1:39 pm AN har vel satt opp gapahuk inne på flyplassen. Ville ikke de allerede hatt noe på det om dette var Glimt-relatert?
Kan jo være at Red Bull henter Titten Stensland og sånn sett ikke er interessant.
Kritisk
mortsto
Posts: 7372
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Overgangsprat - UT

Post by mortsto »

Hunderttausend Kaffeetassen! :skål
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Overgangsprat - UT

Post by J I P »

Bournemouth har sparket treneren sin og hvilken kandidat nevnes da som poentsiell erstatter?
https://twitter.com/footyinsider247/sta ... 5361674240
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
oj
Posts: 106
Joined: Thu Jul 14, 2005 4:50 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 16 times

Re: Overgangsprat - UT

Post by oj »

poteten wrote: Mon Aug 29, 2022 1:38 pm Enig, men jeg drømmer at det er Hagen som selges for 20 mill og ikke Hugo.
Kan ikke dette være Ola Solbakken da? Det er jo et lag som burde passe ham godt.
Glimt e lage
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5572
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 167 times
Been thanked: 322 times

Re: Overgangsprat - UT

Post by poteten »

Solbakkens engle-ring er over og vekke. Han er for mye skadet til at noen gidder å bruke penger på han før kontrakten går ut.
Kritisk
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Overgangsprat - UT

Post by Novi »

Re: kommentar om salg av Vetlesen. Jeg tror ikke noen ønsker betale nok til at det er verdt og selge ham før Europa-kampene i høst. Er vel også lang nok kontrakt på ham til at gode prestasjoner i EL vil øke verdien betraktelig før et salg i vinter.
Una mas cerveza.
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5572
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 167 times
Been thanked: 322 times

Re: Overgangsprat - UT

Post by poteten »

Får vi et bud på 60 millioner er det vel bare å selge?
Kritisk
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Overgangsprat - UT

Post by Garrincha »

Jeg tror Vetlesen sikkert har lyst å reise ut etterhvert, men jeg tror også han har veldig lyst til å spille Europa League med Glimt. Synes det virker som at han trives veldig godt i klubben. Glimt har i allefall ikke lyst å selge han nå. Så hvis noen skal kjøpe han nå, må det være et monsterbud som Glimt ikke kan si nei til.

Det er sikkert mer sannsynlig med et salg etter sesongen, og hvis Hugo gjør det bra i høst i Europa kan det bli snakk om mye penger.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Overgangsprat - UT

Post by Novi »

Men er han verdt 60 mill per d.d.? Var jo noen som la 100 mill på bordet for Botheim, så min evaluering kan fort være off. Men syns det høres mye ut ettersom de virkelig gode prestasjonene hans egentlig var i fjor høst og UCL i vår.
Una mas cerveza.
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5572
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 167 times
Been thanked: 322 times

Re: Overgangsprat - UT

Post by poteten »

Jeg mener at når glimt aksepterer å legge seg på et nivå i innkjøp på 25 mill pluss minus så bør det generere dobling i verdi på vår stall per spiller liksom. Men det er sikkert far off det og
Kritisk
Glenn P
Posts: 2816
Joined: Wed May 21, 2008 12:51 pm
Location: Oslo
Has thanked: 28 times
Been thanked: 207 times

Re: Overgangsprat - UT

Post by Glenn P »

Novi wrote: Tue Aug 30, 2022 3:46 pm Men er han verdt 60 mill per d.d.? Var jo noen som la 100 mill på bordet for Botheim, så min evaluering kan fort være off. Men syns det høres mye ut ettersom de virkelig gode prestasjonene hans egentlig var i fjor høst og UCL i vår.
Om Vetlesen får vist seg fram mot PSV og Arsenal, absolutt! Som det ble sagt på en podcast så er det jo millionverdi å ha spillere som har vært/er på u-landslag, og det har han vel vært siden U-15? Samme med Botheim, han hadde ikke gått for den summen om han kun hadde meritter fra Glimt.
Post Reply