Spillertråd: Ola Solbakken

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
Crazy horse
Posts: 8282
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 148 times
Been thanked: 229 times

Re: Spillertråd: Ola Solbakken

Post by Crazy horse »

Jeg tenker ikke at Solbakken forsurer miljøet om han blir en sesong til, og skulle gjerne beholdt ham videre, men jeg synes det er greit å cashe inn nå, framfor å la han gå gratis etter sesongen.
Fotball er nesten alltid morsomt
User avatar
Janco
Posts: 568
Joined: Tue Mar 23, 2004 11:49 am
Location: Bodø
Has thanked: 98 times
Been thanked: 37 times

Re: Spillertråd: Ola Solbakken

Post by Janco »

Det som vil bli savnet med Solbakken, og som vi sårt trenger, er farta hans.
Han har selvsagt vært god når han har vært... god :) Men gud bedre jeg har latt meg irritere til tider.
Men på grunn av at han har slik fart så er motstandere nødt til å ta hensyn til han.
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Spillertråd: Ola Solbakken

Post by Novi »

Irriterer meg mer over holdningen i det intervjuet enn faktum at han forsvinner. Bør gå for godt over 25 mill, noe som strengt tatt er bra for en slik spiller. Glimt klarer erstatte ham.
Una mas cerveza.
Pondus
Posts: 1733
Joined: Mon Jan 04, 2021 7:07 pm
Has thanked: 79 times
Been thanked: 188 times

Re: Spillertråd: Ola Solbakken

Post by Pondus »

Ola virker som miljøskapende fyr. Virker som han er motivert fremfor 2022 sesongen også. Tror ikke det er noen her inne som vurderer Ola som en person ala junker i perioden rundt da han ble/skulle bli solgt. Om man tenker milan og de større klubbene som er nevnt så kan man kanskje forvente en pen sum pris også. Det er der mine tanker angående Ola går. Så en pris på 40mill så ønsker jeg Ola lykke til videre i karrieren og er takknemlig for det han har bidratt med i Glimt trøya. Har uansett store forhåpninger til Sørli eller komsoon på den plassen om de er tiltenkt der.
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Spillertråd: Ola Solbakken

Post by G-s-enz »

https://www.tv2.no/a/14459316/


Om vi klarer å presse 70 mill for Sol blir jeg imponert! Føler det nesten er galskap å takke nei til 40.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
Glimterfrem
Posts: 818
Joined: Tue Jan 12, 2021 3:17 pm
Has thanked: 21 times
Been thanked: 118 times

Re: Spillertråd: Ola Solbakken

Post by Glimterfrem »

"– Det handler ikke bare om enkeltspillere og overgangssummer, men om at det er et viktig signal å sende for norsk fotball som helhet. Det vil være helt sentralt å løfte verdien av den norske ligaen og norske spillere for fremtiden, og der har vi som klubber et stort ansvar, sier Thomassen til TV 2. "

En fantastisk uttalelse av Frode, og jeg er HELT enig i at vi ikke bør selge med mindre vi får et bud vi "ikke kan si nei til". Prisingen på 70 mill er helt på sin plass. Hvis Botheim var verdt opp mot 80-100 mill så skal vi ikke akseptere noe særlig lavere for Ola heller. Elsker virkelig måten klubben fremstår på her. Våre attraktive spillere er ikke bare spillere som presterer godt på nasjonalt nivå. Det er spillere som har tatt to seriegull på rad, knust Roma 6-1, og som også er i landslagsdiskusjonen, husk det.
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Spillertråd: Ola Solbakken

Post by G-s-enz »

Tja nja,altså sålenge vi ikke må selge så er det jo vi som setter premissene for prisen. Samtidig så er Ola snart 24 år kontra Botheim som er 20 så prisen vil naturlig være mye lavere. Legg til at han ikke har mer enn en halv god sesong der han på 48 kamper har 10 mål og sju assist.

Er redd vi priser ut Ola her som vi har all rett til å gjøre, men om det er lurt vil jo vise seg.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
jonsnow
Posts: 1644
Joined: Thu Jan 22, 2009 2:45 pm
Has thanked: 466 times
Been thanked: 124 times

Re: Spillertråd: Ola Solbakken

Post by jonsnow »

Bare å selge for slike summer så får vi heller hente litt dyrere spillere. Feks, velde, ceide, Ishmaeel. Finnes garantert også noen svensker, dansker eller islendinger i 5-20 mil klassen som man kan hente inn. For så å selge videre. Eventuelt satse på noen man allerede har.
User avatar
Janco
Posts: 568
Joined: Tue Mar 23, 2004 11:49 am
Location: Bodø
Has thanked: 98 times
Been thanked: 37 times

Re: Spillertråd: Ola Solbakken

Post by Janco »

jonsnow wrote: Wed Dec 29, 2021 8:31 pm Bare å selge for slike summer så får vi heller hente litt dyrere spillere. Feks, velde, ceide, Ishmaeel.
Altså, av disse er det vel kun Velde som er en tanke realistisk.
De to andre selges ikke til noen Norsk klubb.
Det er jo ikke bare Glimtspillere som er ryktet til utlandet.
jonsnow
Posts: 1644
Joined: Thu Jan 22, 2009 2:45 pm
Has thanked: 466 times
Been thanked: 124 times

Re: Spillertråd: Ola Solbakken

Post by jonsnow »

Får se hva som er mulig. Ryktes om bud på 18 mil på Velde fra Tyrkia så ikke sikkert han er den enkleste. Bare mener at man nå steppe opp litt om man skal videreutvikle klubben. Mange andre man kunne ha nevnt, men disse 3 er spillere som kunne ha passet inn. Evjen kunne man også ha gått for om man selger Solbakken.
Pondus
Posts: 1733
Joined: Mon Jan 04, 2021 7:07 pm
Has thanked: 79 times
Been thanked: 188 times

Re: Spillertråd: Ola Solbakken

Post by Pondus »

Klubbens holdninger er greit nok også om å sende et signal angående prising av norske spillere til utlandet. Når det er sagt så må jo alle klubbene være på samme linje, men det er de jo ikke. Spillere selges til utlandet bare det viftes med noen millioner. Leser også ar Ceide er på vei ut, kanskje. Snakkes om Tyrkia. Blir spennende å se hva prisen blir der. Uansett, 70mill for Ola får vi neppe. 24 år og vi må være såpass ærlig at han har kun levert med greie stats I en sesong. Får vi pressa prisen opp til 50mill så bør vi være meget fornøyd. Bedre pris enn Patrik på samme alder og han var mye mer sentral spiller i glimt. Begge hadde ett år igjen av kontrakten også. Enig med Frode i teorien, men ikke i praksis angående Ola spesifikt. Ser ikke Ola som spilleren som skal være en kampsak i denne problemstillingen.
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Spillertråd: Ola Solbakken

Post by Larsson »

Tipper man kommer til en løsning rundt 55-60 når første bud er på 40. Og da er man helt nødt til å selge.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1078 times

Re: Spillertråd: Ola Solbakken

Post by Kesseboy »

Jeg er jo igrunn enig med Thomassen, men ser det også som et forhandlingsutspill.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Spillertråd: Ola Solbakken

Post by Knuta »

Noen må begynne som FCK begynte med i Danmark og som flere andre danske lag har fulgt opp med. Man kan ikke sitte med henda i fanget og godta at norske spillere skal selges billig kun fordi de er fra Norge. Synes "salget" av Lehne Olsen er latterlig og helt uhørt. Jeg tippet her i sommer at Glimt kom til å få ca 150 mill for Ola, Patrick og Botheim. Nå ser det ut som den summen sprekker takket være en glimrende ledelse i Glimt. Selv om det er litt julestille også i Italia har Roma sin rival i hovedstaden Ola høyt oppe på sin liste og Glimt godtar nok ikke bud under 60 mill fra Italia.
Glimterfrem
Posts: 818
Joined: Tue Jan 12, 2021 3:17 pm
Has thanked: 21 times
Been thanked: 118 times

Re: Spillertråd: Ola Solbakken

Post by Glimterfrem »

60 mill bære være laveste vi akspeterer. Ser ut som mange mener vi priser Ola for høyt, i forhold til prisen for Berg som var årets spiller, men jeg er uenig. Man må huske at når vi solgte Berg så hadde vi kun mistet Bjørkan. Når vi nå har mistet Patrick, Fredrik og Botheim så sier det seg selv at klubben ikke bare skal legge seg på rygg og selge Ola fordi han også vil på eventyr. Vi må ikke selge. Vi har utslagsrunde i ECL å tenke på. Da kan ikke klubber i Tyrkia komme å tro at de kan kjøpe en av våre stjerner fra et allerede ribbet mannskap for det som er småpenger for dem.
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Spillertråd: Ola Solbakken

Post by Knuta »

Mange sier at vi overvurderer Ola som spiller. Nei Ola har x-faktor. Det er bare å se på hvordan lagene vi møter endrer systemet for å ta hensyn til hurtigheten og vandringen som Ola gjør. Alltid en tett på, samt at de alltid har en ekstra bak som tar dypde for å hindre at Solbakken kommer ned til dørlinja og får lagt inn. Dermed får andre Glimspillere bedre rom, spesielt indreløperne noe de kunne ha utnyttet bedre i en del kamper. Det har også KK påpekt mange ganger. Vi har mer behov for Solbakken enn vi hadde med Botheim. Glimt selger ikke Solbakken for en billig penge, eller for å si det sånn det skal mye til for at han selges, til det er han alt for viktig for hele 2022 sesongen.
Pondus
Posts: 1733
Joined: Mon Jan 04, 2021 7:07 pm
Has thanked: 79 times
Been thanked: 188 times

Re: Spillertråd: Ola Solbakken

Post by Pondus »

Nei, dette med pris er ikke lett. Rykter på Twitter sier 50mill for Ceide I RBK. Å sammenligne disse 2 spillerne blir håpløst. Nå skal jeg ikke snakke ned Ceide, men har vel ikke fått ut sitt potensiale i fjor heller. Dog på et dårligere kollektivt lag. Samtidig er han yngre og lengre en ett år av kontrakten. Så er det disse subjektive øynene da.
Men får vi 50+ for Ola så heller jeg til salg. Denne avvisningen av budet er ren forhandlingsteknikk fra Ola tenker jeg. Vi vet at vinduet er åpent lengre og flere klubber er aktuelle. Å avvise budet sender et signal til andre interessenter at her er det bare å øke prisen.
Soering
Posts: 33
Joined: Wed Jan 05, 2022 3:59 pm
Has thanked: 3 times
Been thanked: 5 times

Re: Spillertråd: Ola Solbakken

Post by Soering »

https://www.fanatik.com.tr/galatasaray- ... if-2259512

Mulig dette er nevnt, men ser ut som Sassuolo, Sampdoria og Bayer Leverkusen også har vist interesse.
Får Glimt over 45 mill så mener jeg at man burde selge. 1 år igjen av kontrakten. Man kan hente gode kantspillere til halvparten av denne prisen, og hente ungt som man kan selge videre. Bodø er nok attraktivt for unge spillere
Pondus
Posts: 1733
Joined: Mon Jan 04, 2021 7:07 pm
Has thanked: 79 times
Been thanked: 188 times

Re: Spillertråd: Ola Solbakken

Post by Pondus »

Venezia er etter ryktene fortsatt interessert. Personlig så venter jeg også at Lazio kommer på banen. De kvitta seg nettopp med en spiss som skulle bli erstattet med Botheim. Det gikk ikke, men de skal rydde stallen og visstnok 6 spillere skal bort. Håper Solbakken vil bli aktuell her. #Budkrig
Sniken
Posts: 776
Joined: Thu Mar 08, 2018 6:00 pm
Has thanked: 126 times
Been thanked: 193 times

Re: Spillertråd: Ola Solbakken

Post by Sniken »

Budkrig er tingen! Ser forøvrig at Lazio er i forhandlinger med Liverpool om Divock Origi. Nødløsning når Botheim glapp.
Pondus
Posts: 1733
Joined: Mon Jan 04, 2021 7:07 pm
Has thanked: 79 times
Been thanked: 188 times

Re: Spillertråd: Ola Solbakken

Post by Pondus »

Mye som skal klaffe i overganger angående timing. Det sies at Galatasaray venter på å få solgt Kerem Aktürkoglu. De ønsker 150mill, men de er tilbudt 100mill av wolfsburg visstnok. Om det skjer er det rimelig sikkert at enten Ceide eller Ola er tapt for norsk fotball. Ola er visstnok de heteste kandidaten til Galatasaray. Dennis Man fra Parma en annen, men bare på utlån virker det som. Dette skal være vanskelig å gjennomføre. Tror vi kan forvente mere bud og høyere fremover. Veldig mange lag er i en periode der de først må frigjøre kapital og få forutsigbarhet på lønnsbudsjett virker det som.
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Spillertråd: Ola Solbakken

Post by Novi »

Ceide og Solbakken må da være på 2 forskjellige plan. Ceide er jo type heldig om han kommer på benken denne sesongen. Solbakken vil jo være rett på benk og forventning til og levere målpoeng rimelig med en gang. Ønsker de erstatter for Kerem eller backup til erstatteren?
Una mas cerveza.
Pondus
Posts: 1733
Joined: Mon Jan 04, 2021 7:07 pm
Has thanked: 79 times
Been thanked: 188 times

Re: Spillertråd: Ola Solbakken

Post by Pondus »

Meningen er visst at Ola skal erstatte Sofiane Feghouli på 32(høyreving). Er visst ikke fornøyd med hva han produserer på banen. Så Ola skal vel inn å levere og nevnes som en spilletype som de savner. Kerem(primært venstreving) er visst deres heteste salgsobjekt i dette vinduet. Ceide er vel fortrinnsvis venstreving. Vil vel få en mykere start eventuelt. Om de får solgt Kerem så kan de prøve seg for en 2 for 1. Ola og Ceide for Kerem. 65-70mill + 35mill.
Pondus
Posts: 1733
Joined: Mon Jan 04, 2021 7:07 pm
Has thanked: 79 times
Been thanked: 188 times

Re: Spillertråd: Ola Solbakken

Post by Pondus »

I mine øyne så virker det mer og mer som at vi får se solbakken i Glimt trøye i år også. Da om det ikke kommer inn et monsterbud fra Bayer Leverkusen. Virker som Galatasaray er uaktuell for tilfellet. De har sparka treneren etter elendig seriestart. Kaos der nå.....
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Spillertråd: Ola Solbakken

Post by Knuta »

Var han ikke så og si klar for Tyrkia i følge twitter verdenen?. :roll:
Post Reply